abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 11:02:50 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486289
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 12 december 2011 @ 11:04:01 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105486316
Kut, ik wil mijn laatste posts in het topic aan passen, maar dat gaat niet meer. TMI.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_105486319
Kerst O+

Nogmaals: ik ga dus een filmmarathon houden met mijn vader. Zin in. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105486323
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:56 schreef V1z0R het volgende:
Ik mag de ezel zijn! *O* :')

Gegrilde kip > gestoofde kip :6 :D En dan lekker op brood met klein beetje honing :9~
Gegrilde kip is ook lekker, maar vooral het velletje. Het vlees zelf is dan een beetje droog. Als je kip stooft en op het laatst het deksel er nog even afdoet, dan heb je én heerlijk smakend vlees én een korstje.
pi_105486354
Lijst:

O: roggebrood met pindakaas en hagelslag
T: banaantje
T: mandarijntjes
L: 2 volkorenboterhammen met zalm/pancetta/creme fraiche/baby spinazie
B: werken van 15.00uur tot 20.00uur
D: ciabattabroode met lamsburger gevuld met gorgonzola, erbij gegrilde groenten en wat aardappelwedges uit de oven
T: handje walnoten
Ja doei.
  maandag 12 december 2011 @ 11:06:40 #6
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_105486389
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef Tinkepink het volgende:
Kut, ik wil mijn laatste posts in het topic aan passen, maar dat gaat niet meer. TMI.
Als je Mo lief aankijkt wil ze het vast voor je editen :Y

Tevens: Kerst O+

White Christmas O+ O+

The best things happen while you're dancing O+ O+ O+
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 12 december 2011 @ 11:07:29 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105486408
De :') was niet tegen jou gericht Tink, maar meer algemeen omdat het (weer) over kerst ging. Verder wat Perruche zegt:

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:

Ik vind het prima dat jullie er zin in hebben enzo en gun het iedereen van harte :) maar bedenk ook dat er mensen zijn voor wie dat niet opgaat ;).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105486409
Ok ik had nog een rpely naar Tink maar omdat ie dicht ging ben ik die kwijt :D. Anyway ik begrijp niet zo goed waarom mensen niet kunnen zeggen dat ze het niet leuk vinden.

Ik begrijp ook best dat het echt wel superleuk kan zijn, maar juist dat het dat niet is maakt het extra naar enzo. Niet dat niemand dan meer mag jubelen *O* maar dan kunnen wij toch ok wel zeggen dat we ons :') voelen?

*O*
  maandag 12 december 2011 @ 11:07:45 #9
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_105486414
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_105486475
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef Tinkepink het volgende:
Pm me maar even. -edit- dat kan Mo ook!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105486492
Ik droom ook van een groot huis vol met vrienden en familie en veel, heel veel, lekker eten met kerst. Maar dan doemt de schoonfamilie op en denk ik: laat maar :')

Denk dat oudjaarsdag mijn lievelingsfeestdag is, oliebollen O+
  maandag 12 december 2011 @ 11:10:54 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486500
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
De :') was niet tegen jou gericht Tink, maar meer algemeen omdat het (weer) over kerst ging. Verder wat Perruche zegt:

[..]

Ik denk dat daar de miscommunicatie zat idd :P Dus niks aan 't handje! Ieder z'n meug enzo.

Ik heb donker muesli-notenbrood :9
pi_105486513
Vind kerst wel leuk maar het is bij ons ook alles behalve een gezellig familiegebeuren hoor.
  maandag 12 december 2011 @ 11:11:55 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105486526
Het was :') omdat ik erg mn best doe kerst te vermijden. Geen tv/radio, maar uitzending gemist en cd'tjes en dan word ik er hier alsnog mee om m'n oren geslagen :P. Dat was de :'). Maar niks persoonlijks tegen iemand of iemands invulling van die dagen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105486534
Perruche, je kan toch ook gewoon zelf een leuke kerst ervan maken? Dat je iets mist, wil niet zeggen dat je het niet leuk kan hebben.
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 11:12:38 #16
70532 loveli
N
pi_105486544
Het gaat *weer* over kerst omdat het december is. En dan vind ik de kerst van Tink hartverwarmend mooi afsteken bij de commercie en vreetfestijnen. Tinks kerst is (opr)echt en ik word er warm van O+
crap in = crap out
pi_105486562
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef loveli het volgende:
Het gaat *weer* over kerst omdat het december is. En dan vind ik de kerst van Tink hartverwarmend mooi afsteken bij de commercie en vreetfestijnen. Tinks kerst is (opr)echt en ik word er warm van O+
^^ O+
pi_105486566
quote:
^^
  maandag 12 december 2011 @ 11:13:53 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486579
quote:
Van datzem! Het houdt mensen toch (in positieve of negatieve zin :+ ) bezig, en dit topic is tien kilometer geblaat in de rondte, dus dan krijg je dat :P

En hartverwarmende verhalen zijn altijd fijn O+ Of die nou kersterig zijn of niet!
pi_105486603
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef Ewelina het volgende:
Perruche, je kan toch ook gewoon zelf een leuke kerst ervan maken? Dat je iets mist, wil niet zeggen dat je het niet leuk kan hebben.
:)
pi_105486611
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Gegrilde kip is ook lekker, maar vooral het velletje. Het vlees zelf is dan een beetje droog. Als je kip stooft en op het laatst het deksel er nog even afdoet, dan heb je en heerlijk smakend vlees én een korstje.
Zal het eens zoals jij zegt proberen :Y Ik doelde trouwens ook meer op kipfilet :@

:9 Wat een gigantisch heerlijk lijstje Mo! Verdeling lijkt me ook prima, genoeg eiwitjes en zo ^O^

Als ik maar lekker in m'n eentje op kerstochtend The Snowman kan kijken, vind ik alles best. O+
Beker warme chocomelk erbij :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105486660
Kerst hoeft toch niet per se in grote familiekring plaats te vinden? Ik vier het kerstavond bij mijn vader en dat is in vrij grote kring en supergezellig. Maar de dag erna kook ik samen met een vriendin een 5 gangen diner. Vind ik even gezellig. En toen vorig jaar ik nog met A. was en we met zijn tweeën ook de halve dag gekookt hadden, vond ik dat nog het allerkerstigst en gezelligst. Dat heb ik dit jaar niet meer en dat is jammer, evenals het feit dat ik gebrouilleerd ben met mijn moeder en haar dus ook niet zie, (wat ik op zich niet zo heel jammer vind, overigens) maar daarom vind ik het concept kerst niet ineens stom.

Dus ik snap niet zo waar de aversie vandaan komt. Van mij mag het hoor, maar ik vind het zo zonde. Dat jullie dat zo voelen. :)
pi_105486705
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

:)
En als je behoefte eraan hebt: op 2e kerstdag ben je welkom hoor. O+
  maandag 12 december 2011 @ 11:20:11 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105486779
Ik vierde het vroeger ook anders. Soms alleen met een boekje op de bank. Of 's avonds met vrienden voor een dag in de kroeg. Of met een paar vriendinnen, cadeautjes ruilen. Of in de sneeuw, ruzie makend met mijn toenmalige vriendje. Of met een vriendin, waxinelichtjes uitdelen aan eenzame mensen. Of met mijn depressieve vader, een vriendin en haar depressieve vader, om onze vaders toch nog een fijne kerst te geven. En vorig jaar op tweede kerstdag huilend in het vliegtuig omdat ik zo bang was.

En dit jaar op de klassieke wijze. En allemaal hebben ze wat bijzonders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_105486844
Kerst was bij ons altijd een hel.
Ouders die geen zin hadden en oma die op bezoek kwam waardoor iedereen mooi weer zat te spelen. 3 dagen ervoor horror en de 3 erna ook :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')