abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105488957
quote:
13s.gif Op maandag 12 december 2011 12:34 schreef Verwerker het volgende:
Sorry dat ik persoonlijk word, maar wat heb ik een hekel aan wijven die allimentatie vragen. :r

Ga dan niet scheiden/trouwen ofzo... ga werken voor je geld :r :r :r

Mannen worden echt uitgebuit tegenwoordig. Je zal maar een heks huwen.
Dude, ik werk voor mijn geld. Ik ontvang geen uitkering oid.
En op het moment dat wij een kleine kregen gingen wij er niet van uit dat we uitelkaar gingen.
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
  maandag 12 december 2011 @ 12:36:05 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105488967
quote:
Sorry dat ik persoonlijk word, maar wat heb ik een hekel aan wijven die allimentatie vragen. :r

Want een man heeft geen (financiële) verantwoordelijkheid voor zijn kinderen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 12:36:36 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105488987
quote:

Ga jij nu maar eerst eens zorgen dat je je eigen leven op orde krijgt :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105488995
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:33 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom werk je voor minder dan het minimumloon?
Misschien eens beginnen je recht te halen bij de kip die nog wel veren heeft.
Omdat dit wel een goede werkgever is, als er iets is met de kleine of iets anders doen ze niet moeilijk over vrij. En in januari krijg ik mijn contract dan zit er zo weer meer salaris bij..
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 12:38:01 #105
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105489013
quote:

...want als man heb je geen enkele verantwoordelijkheid als je een kind hebt en uit elkaar gaat. :').
Als ze nou partneralimentatie vroeg, had je een punt. Nu faal je.
  maandag 12 december 2011 @ 12:38:39 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105489034
quote:

Hoewel het niet expliciet vermeld is lijkt me dat dit gaat om alimentatie voor het kind, en dat is weinig anders dan een bijdrage in de onderhoudskosten van je kind, en heeft niets met partneralimentatie te maken.

Het lijkt me evenmin redelijk dat een stel na een scheiding een ongelijke zorgverdeling voor het kind heeft en dat degene die de zorg niet primair draagt ook niet hoeft bij te dragen aan het levensonderhoud van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105489060
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 12:27 schreef Kreator het volgende:
Aan de andere kant blijft het raar dat ex geen alimentatie hoeft te betalen. Als je een kind hebt, heb je verantwoordelijkheden.
Als de ex grote schulden heeft of failliet is hoeft het niet. De rechter kijkt na het financiële deel. Als er gewoon te weinig over blijft maandelijks dan kan hij beslissen dan hij het niet hoeft te betalen. De zaak kan trouwens herzien worden als het blijkt dat hij weer meer geld te besteden heeft.
pi_105489061
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 12:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

...want als man heb je geen enkele verantwoordelijkheid als je een kind hebt en uit elkaar gaat. :').
Als ze nou partneralimentatie vroeg, had je een punt. Nu faal je.
Ik heb geen recht op partneralimentatie en ik zou dat nooit vragen. Dat is zielig.
Vrouwen kunnen makkelijk voor zichzelf zorgen ook na een scheiding. Dit gaat om een kind die net zoveel van hem is als van mij.
  maandag 12 december 2011 @ 12:39:54 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105489067
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:36 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

Omdat dit wel een goede werkgever is, als er iets is met de kleine of iets anders doen ze niet moeilijk over vrij. En in januari krijg ik mijn contract dan zit er zo weer meer salaris bij..
Een werkgever die onder het wettelijk minimum betaalt is geen goede werkgever, dat is een uitbuiter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105489229

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 12-12-2011 12:45:48 (Doei) ]
pi_105489252
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een werkgever die onder het wettelijk minimum betaalt is geen goede werkgever, dat is een uitbuiter.
Ja het is lastig om keuzes te maken, toen ik hier kwam maakte het niet uit, want met de toeslagen red je het wel. En de voordelen zoals eerder weg kunnen zo nodig waren heel handig. Maar nu is het gewoon even krap. Als de toeslagen er weer zijn is het allemaal geen probleem.
pi_105489330
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:39 schreef Hicham. het volgende:

[..]

Als de ex grote schulden heeft of failliet is hoeft het niet. De rechter kijkt na het financiële deel. Als er gewoon te weinig over blijft maandelijks dan kan hij beslissen dan hij het niet hoeft te betalen. De zaak kan trouwens herzien worden als het blijkt dat hij weer meer geld te besteden heeft.
Op het moment van aanvragen had ex een schuld van 6000 euro.
Het is toen afgewezen, terwijl mijn advocaat had verwacht dat de rechter dan op zn minst zou aangeven dat er toch betaald zou moeten worden op het moment dat die schuld afbetaald zou zijn. In de tussentijd is ex weer lekker verder gegaan met wanbetalen en is zijn huis op de openbare verkoop gegaan..
  maandag 12 december 2011 @ 12:50:57 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105489382
Vraag die zo meevoelende, onderbetalende werkgever om een bijdrage. In de vorm van een kerstbonus bijvoorbeeld. Dan kom je deze maand wel door en volgende maand is het probleem weer geweken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105490106
Wel snel dat je tussen 12 december en 12 december van het geld voor spaarpotje, naar hard nodig bent gegaan.

Ik heb medelijden. :)
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 13:22:03 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105490259
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 12:50 schreef Copycat het volgende:
Vraag die zo meevoelende, onderbetalende werkgever om een bijdrage. In de vorm van een kerstbonus bijvoorbeeld. Dan kom je deze maand wel door en volgende maand is het probleem weer geweken.
Onder het minimumloon betalen, ik heb dit niet gecheckt, is trouwens sowieso illegaal.
pi_105490318
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:17 schreef Trommeldaris het volgende:
Wel snel dat je tussen 12 december en 12 december van het geld voor spaarpotje, naar hard nodig bent gegaan.

Ik heb medelijden. :)
Ik ook met jou aangezien je mn openingspost niet eens hebt gelezen :)
  maandag 12 december 2011 @ 13:26:32 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105490392
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 13:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Onder het minimumloon betalen, ik heb dit niet gecheckt, is trouwens sowieso illegaal.
TS is 26, zegt 40 upw te werken en ¤1.000 netto per maand te verdienen, dat maakt dat ze minder dan het wettelijk minimum verdient, dat zou op zo'n 200 per maand meer uitkomen.
2 keer zoveel als ze zegt nodig te hebben aan alimentatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105490444
Ik zou graag mijn mening geven over TS, maar dan word mijn post zeer waarschijnlijk weer weg gehaald.
pi_105490549
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:27 schreef forumnerd het volgende:
Ik zou graag mijn mening geven over TS, maar dan word mijn post zeer waarschijnlijk weer weg gehaald.
vertel maar, ik ben benieuwd.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2011 @ 13:32:14 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_105490604
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS is 26, zegt 40 upw te werken en ¤1.000 netto per maand te verdienen, dat maakt dat ze minder dan het wettelijk minimum verdient, dat zou op zo'n 200 per maand meer uitkomen.
Ben benieuwd hoe het bedrijf dat regelt, qua belasting en UWV en weetikveelwat. Is wel knap op zich.
pi_105490614
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah zo had ik het nog niet bekeken.. Ik weet wat ik moet doen!
  maandag 12 december 2011 @ 13:59:28 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105491495
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 13:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het bedrijf dat regelt, qua belasting en UWV en weetikveelwat. Is wel knap op zich.
Als ik een uitbuitende werkgever zou zijn dan zou ik doen alsof die werknemer niet full-time werkt.
Wat dat betreft is het eigenlijk wel jammer dat TS geen gebruik meer maakt van gesubsidieerde kinderopvang, want met de nieuwe regels voor het komende jaar zou dan uitkomen dat er een verschil zit in gewerkte uren.

Maar TS, wat staat er op je loonstrook, want daar zou in principe zowel je uurloon, als het aantal contracturen als het geldend wettelijk minimum op moeten staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105492022
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:58 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

Wij waren gelukkig nooit voor de wet getrouwd, alleen voor ons geloof. Verder heeft hij de kleine wel erkend, hij heeft alleen geen ouderlijk gezag.
En dat allemaal op 1 dag.

Het meest jammere van dit soort topics is altijd dat je maar 1 gekleurde kant van het verhaal krijgt te lezen, wat blijkbaar per posting nog veranderd ook.
pi_105492287
mocht je toch alimentatie gaan ontvangen, pas dan wel op met je IB.

Vriendin van mij kreeg ook alimentatie, was iets van EUR 300 per maand, (rest van de inboedel die waarde had, had ex meegekregen via een slinkse advocaat) maar aan het einde van het jaar mocht ze mooi iets minder dan de helft teruggeven aan de belastingdienst, omdat alimentatie een bruto bedrag is wat je ontvangt.

En door haar alimentatie (hoger inkomen) was ze ook haar huur en zorgtoeslag kwijt.

Vriendin zit al heel lang in de WAO (afgekeurd, mislukte hernia operatie), minimum inkomen, wel iets boven steun niveau.

Vriendin was uiteindelijk dolblij toen ze geen alimentatie meer kreeg, weigeren mag je namelijk ook niet!! (UWV)

Succes meid :)
kap nah
  maandag 12 december 2011 @ 14:31:39 #125
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_105492656
Kinderalimentatie wordt niet bij het inkomen opgeteld, itt partneralimentatie
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: