hier 1ste kerstdag naar the In-laws, 2de kerstdag waarschijnlijk de boxing day sales en Oud en Nieuw waarschijnlijk een beetje luieren rond het huisquote:Op maandag 12 december 2011 05:22 schreef TinyTuna het volgende:
Mijn kerst- & oud en nieuw-plannen:
Kerst: werken. Maakt me niks uit, ik heb hier toch geen familie, heb vrij weinig met kerst, en al helemaal als het boven de 20 graden is.
Oud en nieuw: werken. Ik moet zelfs om 22.00 op oudejaarsavond terug in het hostel zijn om nachtportier te spelen. Dus dat wordt gezellig alle dronken mensen de 'stad' (dorpscentrum) in sturen zodat ze daar verder kunnen drinken. Ik kijk er nu al naar uit...En op 1 januari om 7 uur beginnen!
dat is toch niet gebruikelijk in de US Maarten?quote:Op maandag 12 december 2011 16:13 schreef maartena het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werk gooit op 23 December de deuren dicht, en die gaan op 3 Januari weer open..... dus ik krijg een week betaalde vakantie van de baas.
Ik werk voor een bedrijf dat voornamelijk aan Boeing levert. Boeing gooit tussen kerst en oud en nieuw de fabrieken dicht (want Union), en als wij niet kunnen leveren.....tja, dan gooien ze hier dus ook de deuren dicht.quote:Op maandag 12 december 2011 18:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
dat is toch niet gebruikelijk in de US Maarten?
Ik dacht dat het daar zo was dat men alleen 1ste kerstdg vrij had en dan meer aan het werk.
op dit moment ondergaan we hier in "the deep South" ook een heat wave... 25 graden, en dat is voor hier echt "stinking hot"quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:35 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe jongste loopt naar buiten "Yeah, it's still cold". Ik: "Ja dat zeg ik net: het is 22 graden". Oudste "tweeëntwintig graden cold? In Nederland that would be a genuine heat wave"
wooww, 11 jaar....dat zal zeker weer even wennen worden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 03:28 schreef KNAK het volgende:
Over precies een week zal mijn bijna 11 jaar Azie-avontuur voor bepaalde tijd eindigen. Maar eens kijken of ik mijn draai in NL weer kan vinden
inderdaad Maarten, als ik terug ga zou ik dingen moeten regelen die ik nog nooit iin Nederland gedaan heb..... huis huren/kopen, inschrijven bij een gemeente etc.quote:Op dinsdag 13 december 2011 06:39 schreef maartena het volgende:
11 jaar is inderdaad aardig wat...
April 2002 was mijn begin van het wonen buiten Nederland, en over een maand of 4 heb ik dus ook 10 jaar op de teller staan....
Wat vliegt de tijd eigenlijk. Ik zou zelf niet terug willen naar Nederland..... en ik heb altijd gezegd dat ik het best wel zou kunnen..... maar is dat na 10 jaar nog wel zo?
Burgerservicenummer klinkt veel meer 1984.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:36 schreef KNAK het volgende:
Da was leuk toen ik me 2 jaar terug weer inschreef. Hebben ze nu een burgerservicenummer. WTF, ik helemaal verdwaast daar aan de bali. WTF is een burgerservicenummer.
Blijkt dat het oude SoFi te zijn. Debiele namen die ze er voor verzinnen
Ziekenfonds was nooit gratis. Tot je 21e kan (kon?) je nog meeverzekerd zijn bij je ouders, en als je werkt wordt het gewoon van je bruto loon ingehouden. Alleen als je vroeger student was kreeg je geloof ik voor prat weinig ziektekostenverzekering, maar ook niet gratis.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Burgerservicenummer klinkt veel meer 1984.
Je moet nu ook zelf je ziekenverzekering betalen en dat is iets van 100 Euro per maand. Kregen we dat vroeger niet gratis? Ik ben als 21-jarige vertrokken in 2000 dus er zal vast nog veel meer zijn veranderd.
Blijf hier posten zodat we kunnen zien wat je allemaal moet regelen bij zo'n remigratie na zo lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |