Nou kijk, dan is iedere week voor jou gelukkig toch weer goed gekomen!quote:Op donderdag 15 december 2011 23:50 schreef Phenixstyle het volgende:
Ben blijk dat ze niet meer dagelijks in de krant staat, het stukje van Laura op zaterdag in het AD gooi ik daarom ook gelijk weg.
Hey, mocht dat artikel wel van Mercer?quote:Op vrijdag 16 december 2011 04:35 schreef svetan het volgende:
http://www.sail-world.com(...)-her-final-leg/91922
Je bedoelt: ze weten er minder van.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:29 schreef svetan het volgende:
Hier is een internationaal forum waar zonder spruitjeslucht over Laura's reis word gediscussieerd: http://www.cruisersforum.(...)igation-52522-6.html
Yay!!!!quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:33 schreef svetan het volgende:
Het begint zo langzaam in Nederland door te dringen dat ze haar weggepest hebben: http://www.nauticlink.com(...)-naar-nieuw-zeeland/
Ze moet daar dan vooral heengaan. Als 'genetwerk' bepaalt waar je thuis is..quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:51 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Gewoon ook eens andere interviews met Laura nalezen.... en natuurlijk de koppen in de Nederlandse kranten van de afgelopen twee jaar.
Als ze met haar genetwek in de afgelopen tijd het idee heeft dat ze zich daar thuis kan voelen heeft ze groot gelijk! In Nederland zal men wel in lengte van dagen blijven zeuren over school en schoolboeken.... ook nog als ze 80 is.
Graag ontopic in plaats steeds te provocerenquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:29 schreef svetan het volgende:
Hier is een internationaal forum waar zonder spruitjeslucht over Laura's reis word gediscussieerd: http://www.cruisersforum.(...)igation-52522-6.html
Eigen initiatief?quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Niet het "genetwerk" bepaald..... Laura heeft er een handje van haar dromen door eigeninitiatief en hard werken waar te maken. Ik ben wel benieuwd wat voor dromen ze verder nog voor de toekomst heeft.
Dat is een ruwe schatting, geen rekenkunst..quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:39 schreef svetan het volgende:
Weer even mijn rekenkunsten: Met de snelheidsdata zoals we ondertussen van Guppy op lange afstanden kennen (5,2-5,3 knopen) en de te verwachte wind en stromingen heeft ze ongeveer 40-45 zeildagen voor de boeg. Indien er geen langere tussenstop ingelast wordt kan ze rond 1 februari op St. Maarten zijn.
Ben al weg...quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:23 schreef Tide het volgende:
Een fantastisch interview met Laura in het blad Zeilen wat vandaag uitkwam!
We hebben onze eigen spelling hier...quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:23 schreef Tide het volgende:
Een fantastisch intervieuw met Laura in het blad Zeilen wat vandaag uitkwam!
Is dat net zo betrouwbaar als die onzin over Goretex?quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:39 schreef svetan het volgende:
Weer even mijn rekenkunsten: Met de snelheidsdata zoals we ondertussen van Guppy op lange afstanden kennen (5,2-5,3 knopen) en de te verwachte wind en stromingen heeft ze ongeveer 40-45 zeildagen voor de boeg. Indien er geen langere tussenstop ingelast wordt kan ze rond 1 februari op St. Maarten zijn.
Mag die foto wel zomaar geplaatst worden? Ik bedoel, Mercer had toch alle "copyright" op Laura?quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:46 schreef Motorboot het volgende:
Zojuist nog een leuke foto van Laura in Cape Town V&A Waterfront gevonden
Copyright Maaike van Maaris
[ afbeelding ]
Dat vroeg ik me ook al af ja...quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mag die foto wel zomaar geplaatst worden? Ik bedoel, Mercer had toch alle "copyright" op Laura?
Volgens svetan dan....
Iedereen roept wel dat St Maarten haar eindbestemming zal zijn maar dat is nog helemaal niet zekerquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:47 schreef Disana het volgende:
Ik heb dat veelvuldig gecopypaste nieuwsbericht een paar weken geleden al gepost waarin staat dat ze eindigt op de Cariben en naar Nieuw Zeeland wil. Maar goed, als je alleen maar leest wat in je straatje past, kan ik me voorstellen dat je het niet wilde zien.
Ik heb dat zelf nergens gelezen. Wel dat ze op de Cariben zou eindigen, dat kwam uit een Zuidafrikaans krantje.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:32 schreef Tide het volgende:
[..]
Iedereen roept wel dat St Maarten haar eindbestemming zal zijn maar dat is nog helemaal niet zeker
quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mag die foto wel zomaar geplaatst worden? Ik bedoel, Mercer had toch alle "copyright" op Laura?
Volgens svetan dan....
Heb 'm voor de zekerheid van te voren maar even gebeld.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af ja...
quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:53 schreef Motorboot het volgende:
Heb 'm voor de zekerheid van te voren maar even gebeld.
En zowaar het mocht.Hij had daar in NZ toch even niets te doen..... Lag aan 't strand in een kuil of zoiets
![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]![]()
Maar ik bedoelde eigenlijk of Maaike van Maaris toestemming heeft om die foto op flickr te zetten.
Ook al heeft Maaike die foto zelf gemaakt, oppercopyrighthouder Mercer heeft het alleenrecht op alles wat met Laura te maken heeft! Ik denk dat Maaike binnenkort een gepeperde rekening in de bus krijgt
Dan zouden we dit soort wederrechtelijke zaken alleen maar bevorderen he?quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:31 schreef Motorboot het volgende:
Oeps! Ik zeg je, dit wordt een probleem. Een groot probleem!
Maar, misschien kunnen we haar dan helpen door een bijdrage te storten uit de strandgatenbelasting???
Dus het journaille kan fotograferen en publiceren wat het wil...quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:59 schreef svetan het volgende:
De rechten voor het beeldmateriaal liggen bij de fotograaf.... die het, eventueel exclusief, aan de auteur van een publicatie verkoopt.
Mercer beheert alleen de rechten van de foto's die door, of in opdracht van, de familie Dekker zijn gemaakt.
Die had je toch berekend?quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:42 schreef svetan het volgende:
Waar zijn eigenlijk de positie gegevens van Laura? Ik had eigenlijk vanad Durban verwacht dat deze weer dagelijks bijgewerkt zouden worden.
Ja, zo kan je het ook noemen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:36 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ze zal de motor gewoon gebruiken als dat nodig is om Gup bestuurbaar te houden.
Thanks!quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:24 schreef svetan het volgende:
@Tide
Het gaat over gemiddelde snelheid. Binnenkort komt ze, in de buurt van de keerkring, in veel gunstigere winden en dan zijn er weer duidelijk hogere snelheden als het gemiddelde te halen.
De gemiddelde snelheid waar ik het over had was tussen Darwin en Durban. ook op dit traject kwam ze af en toe bijna niet vooruit of lag te dobberen. Het weer op de Zuidelijke Atlantische Oceaan is voorspelbaarder dan op de Indische en als ik zo op de weerkaarten kijk zou ze zelfs wel eens op een hoger gemiddelde kunnen uitkomen bij dit laatste grote stuk.
http://www.windfinder.com/grafiken/forecasts/wind_africa18.png
http://www.passageweather.com/maps/satlantic/wind/021.png
Bij de tweede link is duidelijk te zien waarom het op het ogenblik wat langzamer gaat.
Zolang er wind is heeft ze de motor niet nodig.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Ach, ze heeft ook de motor nog.
Maar die zal ze zo vroeg in haar reis nog niet gebruiken, vermoed ik.
Nou ja, als je in de eerste instantie zegt een zeilrecord á la Watson te willen vestigen en je gebruikt veelvuldig de motor.. en als je keihard roept dat je sneller de oceaan over bent gestoken dan Mike Perham, terwijl je drie van de vijf dagen op diesel 'zeilt' dan kun je commentaar verwachten ja.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:36 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ze zal de motor gewoon gebruiken als dat nodig is om Gup bestuurbaar te houden. Waarom eigenlijk ook niet? Ze heeft die motor in die zuidelijke, naar verhouding zonarme, regionen ook nodig om energie op te wekken.
Dieselphobie schijnt een speciale ziekte op dit forum te zijn. Is er al een stichting opgericht voor slachtoffers van deze kwaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |