Coleridge zul je bedoelenquote:Op zondag 11 december 2011 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info: TT refereert aan Iron Maiden - Rime of the ancient mariner
Uhmm nee.quote:Op zondag 11 december 2011 21:44 schreef Disana het volgende:
Coleridge zul je bedoelen
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Rime_of_the_Ancient_Mariner
Ah mooi toch, het is een eeuwigheid geleden dat ik het las.quote:Op zondag 11 december 2011 21:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uhmm nee.
Die zin komt niet voor in het originele gedicht van Coleridge. Het lied van Maiden is uiteraard wel een muzikale versie van dat gedicht. Vandaar dat het refereert aan het lied, niet aan het gedicht
Iron Maiden heeft wel een deel letterlijk uit het gedicht opgenomen in het lied:
===
Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.
Water, water, every where,
And all the boards did shrink;
Water, water, every where,
Nor any drop to drink.
===
Oh, absoluut prachtig! 'k Heb het gedicht ook als audiobook op m'n ipod voor in het OV. Heel mooi om de spits te onvluchtenquote:Op zondag 11 december 2011 21:54 schreef Disana het volgende:
Ah mooi toch, het is een eeuwigheid geleden dat ik het las.
Maar het is waar, de TT komt niet echt van de dichter.
Sowieso, poëzie die wordt voorgelezenquote:Op zondag 11 december 2011 21:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh, absoluut prachtig! 'k Heb het gedicht ook als audiobook op m'n ipod voor in het OV. Heel mooi om de spits te onvluchten
Excuusquote:Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Disana het volgende:
Maar we gaan nu wel een beetje off-topic. Terug naar svetan Dekker.
Ze vertrekt als er niets meer te halen valt natuurlijk. Misschien dus morgen al. Maar hier hebben we onze waarzegger voor.quote:Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Excuus
Daniel1976: je staat erin
De grote vraag is nu: wanneer vertrekt Laura?
Op de website (http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/) is er niets te vinden, in de afgelopen 11 dagen.quote:Op zondag 11 december 2011 22:09 schreef svetan het volgende:
Een goed weervenster om naar het noorden te zeilen was er eigenlijk sinds gisteren al.
Heeft iemand de Sunday Times (uk edition) van vandaag gezien? Hier was die niet op het vliegveld. Daar zou eigenlijk een intervieuw met Laura in moeten staan.
Dat is natuurlijk niet iemand in de OP zetten...quote:Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Excuus
Daniel1976: je staat erin
Dan doe je 't maar lekker zelfquote:Op zondag 11 december 2011 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat is natuurlijk niet iemand in de OP zetten...
Verder in (digitale) media ook belabbert weinig. Komt waarschijnlijk omdat ze zo'n goede PR manager heeft!quote:Op zondag 11 december 2011 22:55 schreef morg78 het volgende:
[..]
Op de website (http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/) is er niets te vinden, in de afgelopen 11 dagen.
Vind ik dus ook van de nederlandse pers, maar ik denk dat een PR Manager bij uitstek het initiatief moet nemen om nieuws de wereld in te schoppen. Dan wordt dat zelfs door de negatieve media wel opgepakt. Al Google je je rot, niets van nieuws over Laura dat van Mercer af lijkt te komen.quote:Op zondag 11 december 2011 23:33 schreef svetan het volgende:
Ik vind het eerder een tekortkoming van de Nederlandse pers. Een kleine melding dat ze in Kaapstad zit was al voldoende geweest. Men heeft echter niet eens als melding het feit gebracht dat ze, gezond en veilig, al in Afrika zit. Dat ze met een VOR boot is meegevaren kan natuurlijk voor het journaille al helemaal niet.
Maar ja als je de koppen van het afgelopen jaar leest (die elke keer weer in google naar boven komen) bericht men alleen maar vermeend negatieve zaken over Laura.
Wacht ff.. je zei in het vorige topic dat niemand ook maar iets mag schrijven over Laura, zonder dat daar uitdrukkelijk toestemming voor was gegeven van Team Laura (bij gebrek aan een betere omschrijving), en nu er niets geschreven wordt, is het ineens een tekortkoming van de Nederlandse pers? Dat is eerder een tekortkoming van Team Laura!quote:Op zondag 11 december 2011 23:33 schreef svetan het volgende:
Ik vind het eerder een tekortkoming van de Nederlandse pers. Een kleine melding dat ze in Kaapstad zit was al voldoende geweest. Men heeft echter niet eens als melding het feit gebracht dat ze, gezond en veilig, al in Afrika zit. Dat ze met een VOR boot is meegevaren kan natuurlijk voor het journaille al helemaal niet.
Maar ja als je de koppen van het afgelopen jaar leest (die elke keer weer in google naar boven komen) bericht men alleen maar vermeend negatieve zaken over Laura.
OP?quote:Op zondag 11 december 2011 21:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoewel ik een beetje druk ben de laatste tijd, ik wil onderhand ook wel een plaatsje in de OP
Dus je lult het weer zo dat Team Laura alles goed doet en de Nederlandse pers alles fout.quote:Op zondag 11 december 2011 23:56 schreef svetan het volgende:
Nieuws mag (en moet eigenlijk) iedere krant bieden om het publiek te informeren..... maar zonder tussenkomst van Mercer geen intervieuws of niet zelfgemaakte foto's gepubliceerd worden.
Ze wilde wachten totdat de teams van de VOR vandaag vertrokken voor hun 2e etappe. Morgen zal Laura verder gaan met haar soloreis.quote:De grote vraag is nu: wanneer vertrekt Laura?
Dat is inderdaad een gebeurtenis die je als zeiler zeker mee wilt maken. Je zou wel gek zijn als je daarvoor vertrekt. (Wat ik ook niet verwacht had van Laura trouwens). Ik hoop dat ze weer een mooie etappe gaat afleggenquote:Op maandag 12 december 2011 00:00 schreef Tide het volgende:
[..]
Ze wilde wachten totdat de teams van de VOR vandaag vertrokken voor hun 2e etappe. Morgen zal Laura verder gaan met haar soloreis.
Inderdaad ik had ook gewachtquote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gebeurtenis die je als zeiler zeker mee wilt maken. Je zou wel gek zijn als je daarvoor vertrekt. (Wat ik ook niet verwacht had van Laura trouwens). Ik hoop dat ze weer een mooie etappe gaat afleggen
Volvo is nu van Geely. Dat was tijdens de vorige VOR nog niet zo. Of Geely ook in het VOR avontuur stapt is niet duidelijk.quote:Op maandag 12 december 2011 00:33 schreef svetan het volgende:
Leuk puzzelspelletje..... laten we eens speculeren of er een nieuwe sponsor op de achtergrond is.
Candidaat: Volvo (of een van de sponsors van de VOR)
Tot nu toe gevonden puzzelstukjes:
- bijzondere andacht voor de Volvomotor (oliefilters) in Darwin
- vanaf die tijd vinden we ook foto's waar Volvo (penta) duidelijk in beeld komt
- voor aankomst in Kaapstad was er een mededeling dat ze door het management van de VOR zou worden ontvangen.
- bij aankomst van de VOR was er een plaatsje aan de wedstrijdsteiger voor haar georganiseerd.
- de contacten met de wedstrijdzeilers van de VOR.
- het meeliften op de Camper bij de Pro-am.
Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. In iedergeval zal MMercer er wel voor zorgen dat bij de finish alleen goed betalende sponsors hun logo's mogen aanplakken. Of laura zich zelf met logo's zal laten volplakken is echter nog de vraag.
Ik hoop inderdaad ook van harte dat ze dit evenement blijven voortzettenquote:Op maandag 12 december 2011 01:18 schreef svetan het volgende:
Als Geely instapt zullen ze de "merknaam" niet wijzigen..... hooguit hun naam erbij zetten.
Ja zeer zeker een hoogtepunt voor haar!quote:Op maandag 12 december 2011 01:16 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Ze heeft echt een unieke, once in a life time, ervaring meegemaakt daar in Cape Town.
Je weet niet wat je zegtquote:Op zondag 11 december 2011 23:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan doe je 't maar lekker zelf
Dat zou erg vreemd zijn geweest: Kaap Hoorn is het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerikaquote:Op zondag 11 december 2011 23:24 schreef Motorboot het volgende:
[...]
Ik had toch wel verwacht dat er hier in de media (AD, Telegraaf, Nu.nl etc.) op z'n minst iets over Laura dan wel de Volvo Ocean Race in Kaapstad zou zijn geschreven. Dat ze bijvoorbeeld Kaaphoorn heeft gerond, aan boord van de VOR's is geweest. Niets van dat al. Zelfs niet in haar digitale AD dossier. Alhoewel dat ook meer uit sensatieverhaaltjes bestaat, als je de koppen alleen al even doorscrollt.
[...]
Originele OP hersteld.quote:Op maandag 12 december 2011 08:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je weet niet wat je zegt![]()
Jammer van de OP iig
Je hebt gelijk! Typefout. Stom van mequote:Op maandag 12 december 2011 08:46 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dat zou erg vreemd zijn geweest: Kaap Hoorn is het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika.
Probeert ze mss. zelf Volvo als sponsor te krijgen? Ik kan me nl. niet voorstellen dat zij iets in haar zien.quote:Op maandag 12 december 2011 00:33 schreef svetan het volgende:
Leuk puzzelspelletje..... laten we eens speculeren of er een nieuwe sponsor op de achtergrond is.
Candidaat: Volvo (of een van de sponsors van de VOR)
Tot nu toe gevonden puzzelstukjes:
- bijzondere andacht voor de Volvomotor (oliefilters) in Darwin
- vanaf die tijd vinden we ook foto's waar Volvo (penta) duidelijk in beeld komt
- voor aankomst in Kaapstad was er een mededeling dat ze door het management van de VOR zou worden ontvangen.
- bij aankomst van de VOR was er een plaatsje aan de wedstrijdsteiger voor haar georganiseerd.
- de contacten met de wedstrijdzeilers van de VOR.
- het meeliften op de Camper bij de Pro-am.
Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. In iedergeval zal MMercer er wel voor zorgen dat bij de finish alleen goed betalende sponsors hun logo's mogen aanplakken. Of laura zich zelf met logo's zal laten volplakken is echter nog de vraag.
Dus geef mij maar aan waar ik onjuiste beweringen doe over Laura's interesse voor het wedstrijdzeilenquote:Heb je ook aan veel wedstrijden meegedaan?
Ja ik heb aardig wat wedstrijden gevaren en ook vaak prijzen gewonnen.
Maar wedstrijden vind ik eigenlijk niet heel belangrijk. Ik houd meer van het tourzeilen en het
gevoel van vrijheid dat daarbij hoort
Daar lijken me de deelnemers aan de VOR veel beter geschikt voor..quote:Op maandag 12 december 2011 11:51 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ik kan mij voorstellen dat Volvo naar een "gezicht" zoekt om, ook in tijden dat de VOR niet actueel is, in de zeilwereld present te zijn. Of je nu wilt of niet..... Laura zal de komende jaren in de zeilwereld en ook daarbuiten vaak de aandacht trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |