abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105471240

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker

[ Bericht 2% gewijzigd door spijkerbroek op 12-12-2011 08:59:50 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105471300
Ter info: TT refereert aan Iron Maiden - Rime of the ancient mariner
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 21:44:32 #3
137949 Disana
pi_105471702
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info: TT refereert aan Iron Maiden - Rime of the ancient mariner
Coleridge zul je bedoelen ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Rime_of_the_Ancient_Mariner
  zondag 11 december 2011 @ 21:46:07 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105471787
Hoewel ik een beetje druk ben de laatste tijd, ik wil onderhand ook wel een plaatsje in de OP :(
pi_105472172
quote:
Uhmm nee.
Die zin komt niet voor in het originele gedicht van Coleridge. Het lied van Maiden is uiteraard wel een muzikale versie van dat gedicht. Vandaar dat het refereert aan het lied, niet aan het gedicht ;)
Iron Maiden heeft wel een deel letterlijk uit het gedicht opgenomen in het lied:
===
Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.

Water, water, every where,
And all the boards did shrink;
Nor any drop to drink.
===
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 21:54:44 #6
137949 Disana
pi_105472318
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Uhmm nee.
Die zin komt niet voor in het originele gedicht van Coleridge. Het lied van Maiden is uiteraard wel een muzikale versie van dat gedicht. Vandaar dat het refereert aan het lied, niet aan het gedicht ;)
Iron Maiden heeft wel een deel letterlijk uit het gedicht opgenomen in het lied:
===
Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.

And all the boards did shrink;
Nor any drop to drink.
===
Ah mooi toch, het is een eeuwigheid geleden dat ik het las.

Maar het is waar, de TT komt niet echt van de dichter.
pi_105472430
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:54 schreef Disana het volgende:
Ah mooi toch, het is een eeuwigheid geleden dat ik het las.

Maar het is waar, de TT komt niet echt van de dichter.
Oh, absoluut prachtig! 'k Heb het gedicht ook als audiobook op m'n ipod voor in het OV. Heel mooi om de spits te onvluchten ;)
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 21:58:08 #8
137949 Disana
pi_105472501
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oh, absoluut prachtig! 'k Heb het gedicht ook als audiobook op m'n ipod voor in het OV. Heel mooi om de spits te onvluchten ;)
Sowieso, poëzie die wordt voorgelezen ^O^

Maar we gaan nu wel een beetje off-topic. Terug naar svetan Dekker.
pi_105472712
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Disana het volgende:
Maar we gaan nu wel een beetje off-topic. Terug naar svetan Dekker.
Excuus ;)
Daniel1976: je staat erin :)

De grote vraag is nu: wanneer vertrekt Laura?
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 22:04:24 #10
137949 Disana
pi_105472832
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Excuus ;)

De grote vraag is nu: wanneer vertrekt Laura?
Ze vertrekt als er niets meer te halen valt natuurlijk. Misschien dus morgen al. Maar hier hebben we onze waarzegger voor.
pi_105472950
Ja, het mediacircus van de VOR is verdwenen, ze lijkt Guppy en de bevoorrading klaar te hebben. Het lijkt mij ook waarschijnlijk dat ze zeer binnenkort vertrekt.
pi_105473147
Een goed weervenster om naar het noorden te zeilen was er eigenlijk sinds gisteren al.

Heeft iemand de Sunday Times (uk edition) van vandaag gezien? Hier was die niet op het vliegveld. Daar zou eigenlijk een intervieuw met Laura in moeten staan.
pi_105475696
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:09 schreef svetan het volgende:
Een goed weervenster om naar het noorden te zeilen was er eigenlijk sinds gisteren al.

Heeft iemand de Sunday Times (uk edition) van vandaag gezien? Hier was die niet op het vliegveld. Daar zou eigenlijk een intervieuw met Laura in moeten staan.
Op de website (http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/) is er niets te vinden, in de afgelopen 11 dagen.
pi_105476365
Sinds The Times gedeeltelijk op betaalde content is overgeschakelt verschijnen veel artikelen ook niet meer op Google. Ik denk dat dit wel hetzelfde zal zijn voor de TST. Daarom mijn vraag naar de papierversie.
  zondag 11 december 2011 @ 23:09:24 #15
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105476390
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Excuus ;)
Dat is natuurlijk niet iemand in de OP zetten... :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_105476759
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat is natuurlijk niet iemand in de OP zetten... :P
Dan doe je 't maar lekker zelf ;)
pi_105477087
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:55 schreef morg78 het volgende:

[..]

Op de website (http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/) is er niets te vinden, in de afgelopen 11 dagen.
Verder in (digitale) media ook belabbert weinig. Komt waarschijnlijk omdat ze zo'n goede PR manager heeft! :'(
(Die op z'n website overigens nog steeds in spanning zit of ze de Van Rietschoten trofee wint... )

Ik had toch wel verwacht dat er hier in de media (AD, Telegraaf, Nu.nl etc.) op z'n minst iets over Laura dan wel de Volvo Ocean Race in Kaapstad zou zijn geschreven. Dat ze bijvoorbeeld Kaap de Goede Hoop heeft gerond, aan boord van de VOR's is geweest. Niets van dat al. Zelfs niet in haar digitale AD dossier. Alhoewel dat ook meer uit sensatieverhaaltjes bestaat, als je de koppen alleen al even doorscrollt.

Volgens mij gemiste kansen van o.a. Mercer om wat publiciteit te genereren. Gelukkig bericht Laura zelf over haar avonturen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Motorboot op 12-12-2011 12:36:28 ]
pi_105477452
Ik vind het eerder een tekortkoming van de Nederlandse pers. Een kleine melding dat ze in Kaapstad zit was al voldoende geweest. Men heeft echter niet eens als melding het feit gebracht dat ze, gezond en veilig, al in Afrika zit. Dat ze met een VOR boot is meegevaren kan natuurlijk voor het journaille al helemaal niet.
Maar ja als je de koppen van het afgelopen jaar leest (die elke keer weer in google naar boven komen) bericht men alleen maar vermeend negatieve zaken over Laura.
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 23:39:06 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105477640
I wonder why that is ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105477714
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:33 schreef svetan het volgende:
Ik vind het eerder een tekortkoming van de Nederlandse pers. Een kleine melding dat ze in Kaapstad zit was al voldoende geweest. Men heeft echter niet eens als melding het feit gebracht dat ze, gezond en veilig, al in Afrika zit. Dat ze met een VOR boot is meegevaren kan natuurlijk voor het journaille al helemaal niet.
Maar ja als je de koppen van het afgelopen jaar leest (die elke keer weer in google naar boven komen) bericht men alleen maar vermeend negatieve zaken over Laura.
Vind ik dus ook van de nederlandse pers, maar ik denk dat een PR Manager bij uitstek het initiatief moet nemen om nieuws de wereld in te schoppen. Dan wordt dat zelfs door de negatieve media wel opgepakt. Al Google je je rot, niets van nieuws over Laura dat van Mercer af lijkt te komen.
pi_105477840
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:33 schreef svetan het volgende:
Wacht ff.. je zei in het vorige topic dat niemand ook maar iets mag schrijven over Laura, zonder dat daar uitdrukkelijk toestemming voor was gegeven van Team Laura (bij gebrek aan een betere omschrijving), en nu er niets geschreven wordt, is het ineens een tekortkoming van de Nederlandse pers? Dat is eerder een tekortkoming van Team Laura!
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 23:44:43 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105477874
ik snap sowieso niet dat ze een PR man in dienst genomen hebben ... zo groots is de hele operatie helemaal niet

als je zelf ff de moeite neemt naar het AD te mailen dat er is wat gebeurt is dan melden ze dat echt wel

ja ok, dan had je nu niet die briljante mediastilte-voor-de-storm maar wel een semi constante stroom 'aandacht'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 december 2011 @ 23:53:29 #23
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105478166
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoewel ik een beetje druk ben de laatste tijd, ik wil onderhand ook wel een plaatsje in de OP :(
OP?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_105478295
@spijkerbroek

Nieuws mag (en moet eigenlijk) iedere krant bieden om het publiek te informeren..... maar zonder tussenkomst van Mercer geen intervieuws of niet zelfgemaakte foto's gepubliceerd worden.
pi_105478440
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:56 schreef svetan het volgende:
Nieuws mag (en moet eigenlijk) iedere krant bieden om het publiek te informeren..... maar zonder tussenkomst van Mercer geen intervieuws of niet zelfgemaakte foto's gepubliceerd worden.
Dus je lult het weer zo dat Team Laura alles goed doet en de Nederlandse pers alles fout.
Chapeau! Je hebt jezelf weer een stukje belachelijker gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')