Klopt en ik zou niet eens weten hoe ze in het echt heetquote:
Weet niet hoor, maar om dat nu als voorbeeld voor alle Nederlandse producties te nemen is behoorlijk kortzichtig volgens mij.quote:Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat dus!
Net trouwens New Kids Turbo gekeken..... Wat een ongelooflijk flauwe filmMijn stelregel over nederlandse producties wordt wederom bevestigd
Nee hoor. Het geldt ook voor alle andere NL dingen. Muv Zwartboek heb ik weinig leuke dingen gemaakt zien worden in Nederland.quote:Op zondag 11 december 2011 18:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar om dat nu als voorbeeld voor alle Nederlandse producties te nemen is behoorlijk kortzichtig volgens mij.
Ik gelukkig wel. Maar daar horen de NK idd niet bijquote:Op zondag 11 december 2011 18:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee hoor. Het geldt ook voor alle andere NL dingen. Muv Zwartboek heb ik weinig leuke dingen gemaakt zien worden in Nederland.
Ik vind dat het merendeel van de nederlandse producties beroerd gefilmd is, slechte special effects heeft en toch wel heel vaak tenenkrommende dialogen.quote:Op zondag 11 december 2011 18:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik gelukkig wel. Maar daar horen de NK idd niet bij
Nja dan onderscheiden ze zich iig niet van Hollywood, dat moet je ze toch mee gevenquote:Op zondag 11 december 2011 18:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind dat het merendeel van de nederlandse producties beroerd gefilmd is, slechte special effects heeft en toch wel heel vaak tenenkrommende dialogen.
Hij lijkt me wel leuk, maar vooral omdat ik het behouden huis en de geschiedenis net behandeld heb met mijn klasquote:Op zondag 11 december 2011 18:39 schreef Sarabi het volgende:
Nova Zembla was leuken Doutzen is lekker
En heb je dan plaats voor? Of moest alles verhuisd worden om plaats te maken , als hier ooit.quote:
Ow dan is het nog interessanter (of vervelender als het niet precies klopt)quote:Op zondag 11 december 2011 18:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hij lijkt me wel leuk, maar vooral omdat ik het behouden huis en de geschiedenis net behandeld heb met mijn klasJammer dat de film niet echt voor hen geschikt is..
Ik ben benieuwd. Van de week gaan we maar eens Scheepsjongens van de Bontekoe kijken bij wijze van geschiedenislesquote:Op zondag 11 december 2011 18:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow dan is het nog interessanter (of vervelender als het niet precies klopt)
Maar ik vond het echt een fijne film en de acteurs waren ook beter dan verwacht.
Viel het mee bij de Ikea?quote:
en gratis koffie met de family card.quote:Op zondag 11 december 2011 18:55 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vond het gisteren maar erg druk bij de IKEA in Hengelo. Wel grappig dat je er een kerstboom kan krijgen voor 1 euro.
Zijn het een beetje mooie bomen? Nordstar bv.quote:Op zondag 11 december 2011 18:55 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vond het gisteren maar erg druk bij de IKEA in Hengelo. Wel grappig dat je er een kerstboom kan krijgen voor 1 euro.
Ik vond ze voor die prijs er prima uit zien eigenlijk. Je betaald om de hoek voor dezelfde boom waarschijnlijk 28 euroquote:Op zondag 11 december 2011 18:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zijn het een beetje mooie bomen? Nordstar bv.
Hmm met het risico dat het te zuur wordt. Is het zonder room niet gewoon ook lekker??quote:Op zondag 11 december 2011 19:05 schreef AnneX het volgende:
De oven piept.
Kan ik ipv room dan griekse yoghurt gebruiken?
Ja hoor, genoeg mensen natuurlijk, maar we konden rustig rondlopenquote:
Tja, dat vroeg ik mij, vandaar de vraag.quote:Op zondag 11 december 2011 19:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hmm met het risico dat het te zuur wordt. Is het zonder room niet gewoon ook lekker??
Vond je het wat ja? Op een gegeven moment had ik zoiets van: ja, 't is koud, nu weten we wel.quote:Op zondag 11 december 2011 18:39 schreef Sarabi het volgende:
Dat had ik geen momentquote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vond je het wat ja? Op een gegeven moment had ik zoiets van: ja, 't is koud, nu weten we wel.
En Doutzen voegde weinig toe aan het verhaal...
Zodadelijk met een vriendin naar NY Eve
lees ik ook niet veel goeds overquote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vond je het wat ja? Op een gegeven moment had ik zoiets van: ja, 't is koud, nu weten we wel.
En Doutzen voegde weinig toe aan het verhaal...
Nee, 't is ook meer ff hersens uitschakelen vanwege goed gewerkt aan paper dit weekendquote:Op zondag 11 december 2011 19:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
lees ik ook niet veel goeds over
Beetje krakkemikkig he Sunnyquote:Op zondag 11 december 2011 19:42 schreef Sunnythesun het volgende:
en toen waren mijn holtes weer ontstoken..
Nja eigenlijk gaat het lichamelijk verder heel goed. Alleen het hoesten al 3 maanden en nu weer verkouden er bovenop..quote:
Dat ben ik dan weer niet met je eens, hoewel daar ook wel eens puinfilms vandaan komenquote:Op zondag 11 december 2011 18:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja dan onderscheiden ze zich iig niet van Hollywood, dat moet je ze toch mee geven![]()
Goeie recensiequote:Op zondag 11 december 2011 18:39 schreef Sarabi het volgende:
Daar heb ik voorstukjes van gezienquote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef Stereotomy het volgende:
Maar dan mis je het hele 3D gebeurenquote:Op zondag 11 december 2011 20:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Goeie recensieTegen de tijd dat de DVD uitkomt zal ik eens kijken
Nou, ook lekker.. daar heb je dus geen bal aanquote:Op zondag 11 december 2011 20:37 schreef LieLie het volgende:
Zo, de kast staat.
Net feedback van de docent gekregen. Geen enkele inhoudelijke opmerkingHad niets gezegd over de vragen die ik heb gesteld, inderdaad vergeten, en 5 formuleringen waar hij taalkundig wat over opmerkte.
![]()
Nog maar gemaild of ik nog een afspraak moet maken om het door te spreken of iets dergelijks. Of er nog inhoudelijke opmerkingen zijn. Hij kan nu wel zeggen dat het prima is, maar is het dan een 7? Dan wil ik nu best nog iets doen om er een 8 van te maken bij wijze van spreken..
Dat vind ik toch al een overrated gedoequote:Op zondag 11 december 2011 20:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dan mis je het hele 3D gebeuren
Verwacht je niet teveel van de docent? Ik kan me nl. voorstellen dat iets waar jij inhoudelijk toch diep inzit voor hem niet te doorgronden is in zo'n korte tijd en dat hij dus eigenlijk beoordeelt hoe het proces is verlopen.quote:Op zondag 11 december 2011 20:37 schreef LieLie het volgende:
Zo, de kast staat.
Net feedback van de docent gekregen. Geen enkele inhoudelijke opmerkingHad niets gezegd over de vragen die ik heb gesteld, inderdaad vergeten, en 5 formuleringen waar hij taalkundig wat over opmerkte.
![]()
Nog maar gemaild of ik nog een afspraak moet maken om het door te spreken of iets dergelijks. Of er nog inhoudelijke opmerkingen zijn. Hij kan nu wel zeggen dat het prima is, maar is het dan een 7? Dan wil ik nu best nog iets doen om er een 8 van te maken bij wijze van spreken..
3D Doutzen Kroes klinkt anders wel interessant.quote:Op zondag 11 december 2011 20:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat vind ik toch al een overrated gedoe
Da's dan 5 minuten op de hele filmquote:Op zondag 11 december 2011 20:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
3D Doutzen Kroes klinkt anders wel interessant.
Nou, ook als je er niet in zit kun je inhoudelijk opmerkingen maken. Juist wel, want wat hem niet duidelijk is moet ik dan beter opschrijven.quote:Op zondag 11 december 2011 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Verwacht je niet teveel van de docent? Ik kan me nl. voorstellen dat iets waar jij inhoudelijk toch diep inzit voor hem niet te doorgronden is in zo'n korte tijd en dat hij dus eigenlijk beoordeelt hoe het proces is verlopen.
Zo is mijn afstuderen ook verlopen twee jaar geleden. Tuurlijk kwamen er wel een paar inhoudelijke vragen, maar de beste man was minder makkelijk in staat om technische concepten te begrijpen danwel daarbij te helpen.
edit: misschien eens een goed gesprek voeren om alle verwachtingen op het juiste niveau te hebben?
Way to go Bluezziequote:Op zondag 11 december 2011 21:01 schreef golfer het volgende:
We zijn weer thuis.
Het ging heel erg goed en in de zaal ontstonden spontaan wat tranende oogjes bij het verhaal van B.
Heel veel meelevende feedback daarna ook gekregen.
Verder was het ook met de meeste ander verhalenvertellers (er waren er nog4) en de muziek die erbij was uitgekozen weer een topmiddag.
Daarna lekker bij vrienden thuis een kippensoepje, een runderstoofpotje en een kaneelijsje met warme appels en rozijnen gegeten.
Zet zo nog wel even een paar foto's van vanmiddag online.
Maar wel leuke minutenquote:Op zondag 11 december 2011 20:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's dan 5 minuten op de hele film
BluRay is er ook in 3Dquote:Op zondag 11 december 2011 20:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dan mis je het hele 3D gebeuren
Moooiquote:Op zondag 11 december 2011 21:01 schreef golfer het volgende:
We zijn weer thuis.
Het ging heel erg goed en in de zaal ontstonden spontaan wat tranende oogjes bij het verhaal van B.
Heel veel meelevende feedback daarna ook gekregen.
Verder was het ook met de meeste ander verhalenvertellers (er waren er nog4) en de muziek die erbij was uitgekozen weer een topmiddag.
Daarna lekker bij vrienden thuis een kippensoepje, een runderstoofpotje en een kaneelijsje met warme appels en rozijnen gegeten.
Zet zo nog wel even een paar foto's van vanmiddag online.
Snap dat je geen fan van NL films bent, maar om nu te zeggen dat er buiten Zwartboek nooit een goede Nederlandse film is gemaakt...quote:Op zondag 11 december 2011 21:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Pee; ik vind NL producties muv Zwartboek ook niks... kan het niet waarderen.
Heb er niet zoveel gezien. Mede omdat ik een aantal slechte heb gezien.quote:Op zondag 11 december 2011 21:20 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Snap dat je geen fan van NL films bent, maar om nu te zeggen dat er buiten Zwartboek nooit een goede Nederlandse film is gemaakt...
WZZquote:
Het linkje met foto's.quote:Op zondag 11 december 2011 21:18 schreef Bluezz het volgende:
Ja het ging goedEn het nr wat Coen had uitgezocht en speelde sloot zo prachtig aan, toen schoot ik zelf ook ff vol.
Deze :
Lief dat jullie zo meeleven
Hakim was er ook, wat een leuke man! g plempt zo wel een linkje.
Ik moet dat thuis helemaal niet johquote:
Je hebt gelijk! Oorlogswinter was ook een toffe filmquote:Op zondag 11 december 2011 21:20 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Snap dat je geen fan van NL films bent, maar om nu te zeggen dat er buiten Zwartboek nooit een goede Nederlandse film is gemaakt...
Een verhaal over zijn jeugd in Algerije vertellen met daarbij echt ter plekke door hem geschetste tekeningetjes in een tekenblok over dat verhaal.quote:Op zondag 11 december 2011 21:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Hakim! Leuke man ja! Wat deed hij?
Sonny boy, prachtig verhaal ja!quote:Op zondag 11 december 2011 21:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Veel goede kinderfilms, SonnyBoy vond ik goed, Zwartboek, Soldaat van Oranje, Sint, nog wat leuke telefilms, paar goede series..
Enige wat ik wel vind is dat het Nederlandse acteerwerk nooit echt helemaal soepel over komt. Het blijft een beetje toneelwerk.
De Aanslag vond ik ook prima. En de 80's films als Ciske de Rat en Schatjes. En bij de Oscar genomineerden zitten ook goede films, maar die zijn idd meer toneel (Antonia, Karakter)quote:Op zondag 11 december 2011 21:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Veel goede kinderfilms, SonnyBoy vond ik goed, Zwartboek, Soldaat van Oranje, Sint, nog wat leuke telefilms, paar goede series..
Enige wat ik wel vind is dat het Nederlandse acteerwerk nooit echt helemaal soepel over komt. Het blijft een beetje toneelwerk.
Ohja! De Aanslag, toffe film idd.quote:Op zondag 11 december 2011 21:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
De Aanslag vond ik ook prima. En de 80's films als Ciske de Rat en Schatjes.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
We hebben er eentje staan, het is leuk maar om nu te zeggen dat het zo geweldig is, nee. Het is een gimmick, maar het is zeker niet zoiets als Kleur of Stereogeluid.quote:Op zondag 11 december 2011 21:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik moet dat thuis helemaal niet johZit je met zo'n actieve 3D bril op je neus. Niks voor mij
Oja, en brief voor de koning. Beide in de bios gezien.quote:
Talentvolle man hoorquote:Op zondag 11 december 2011 21:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Een verhaal over zijn jeugd in Algerije vertellen met daarbij echt ter plekke door hem geschetste tekeningetjes in een tekenblok over dat verhaal.
quote:Op zondag 11 december 2011 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja Zuster Nee Zuster vond ik ook prachtig
Ja, en een lieve man ook.quote:
Wat een but nieuws is dat!quote:Op zondag 11 december 2011 22:40 schreef Vork het volgende:
Oja, nog een leuk detail, als ik 2 jaar geleden wist wat ik nu weet, dan had ik maar 4 dagen in de week gewerkt i.p.v. 5, want dat zou mij netto meer opleveren een hoop leed besparen.
Ik kan nog een bezwaarschrift indienen, maar volgens mij kun je ook tegenwoordig de terugbetaling voor een bepaalde periode stopzetten. Ik moet nog even kijken. Ook is de brief die ik heb gekregen hoogst onduidelijk.quote:Op zondag 11 december 2011 22:46 schreef AnneX het volgende:
Wat een but nieuws is dat!
Kun je in beroep / noob of bezwaarschrift of zit je daar gewoon aan vast?
Ik las het ja. Anders was ik nu al teruggegaan. En ik ga vandaag een appeltaart bakken voor de balienesen van de urologie. Ze verdienen het dubbel en dwars!quote:Op maandag 12 december 2011 04:52 schreef Isabeau het volgende:
Dat is eigenlijk wel wat nodig ja. Ik zit al uren te knikkebollen en heb mijn ogen ook al even geslotenDat moet ik niet te lang doen, want dan val ik zo in slaap.
Wat is dat <3?quote:Op maandag 12 december 2011 04:58 schreef Isabeau het volgende:
och hemel, dat gaan ze leuk vinden <3
Ik vind het altijd reuze fijn als mensen ons waarderen!
Kregen vorige week nog een kaartje van een patiënte.
Ik vind dat wel zo'n onzin. Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat zaken als positief denken en dergelijke echt niets uitmaken. En ik word altijd een beetje ongemakkelijk van zaken als 'we vechten door!' en zo. Maar misschien ben ik wel te doemdenkerig. Het 'maakbare' van de oorlog tegen kanker geeft dan bijna het gevoel dat als je het even niet ziet zitten dat je dan je eigen genezing in de weg staat. Nou, je mag het heus wel eens niet zien zitten! Het is allemaal niet niks namelijk. En de genezing staat het niet in de weg.quote:Op maandag 12 december 2011 05:04 schreef krakkemieke het volgende:
Dit viel me op:
http://www.volkskrant.nl/(...)sitieve-denken.dhtml
Ik zag het al eerder op Fok!, maar ik kende het niet. In mijn tijd op mirc werd dat nooit gebruikt.quote:Op maandag 12 december 2011 05:18 schreef Isabeau het volgende:
Oh sorry! <3 is een hartje op z'n kant en wordt veel gebruikt in msn, facebook en op wow. Vandaar. Op z'n foks gewoondus
En ja, het is erg fijn als mensen er voor je zijn. Ik hoorde deze week bij mij in de wachtkamer een man heel erg klagen over de poli cardiologie (niet die van Bluezz) en dat is ook niet goed natuurlijk!
Dat ook. Maar vooral ook het idee dat gezond leven een garantie is dat je niks krijgt.quote:Op maandag 12 december 2011 05:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat wel zo'n onzin. Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat zaken als positief denken en dergelijke echt niets uitmaken. En ik word altijd een beetje ongemakkelijk van zaken als 'we vechten door!' en zo. Maar misschien ben ik wel te doemdenkerig. Het 'maakbare' van de oorlog tegen kanker geeft dan bijna het gevoel dat als je het even niet ziet zitten dat je dan je eigen genezing in de weg staat. Nou, je mag het heus wel eens niet zien zitten! Het is allemaal niet niks namelijk. En de genezing staat het niet in de weg.
Nou ja, als ik alleen maar zou klagen en mezelf zielig zou maken, zou het voor iedereen moeilijker zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 05:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik kende eigenlijk niemand die zo gezond leefde als mijn moeder. Fout vaatje in je hoofd en hoppa, je zit op je 52ste in een rolstoel en bent volledig afhankelijk van anderen. Die kreeg ook steeds te horen dat ze het zo goed deed (maar dan wel op die toon die mensen gebruiken als ze kleine kinderen of mongooltjes toespreken). En wat dan nog als ze dat niet deed?
krak, die kutdagen bestaan gewoon. En andere dagen zijn weer goed en heb je weer moed en zin. Het enige wat mij heel moeilijk lijkt is de onzekerheid. Maar goed, zie tekst hierboven: iedereen kan elk moment iets krijgen.
Weet je waarom ik Scarlett O'Hara zei?quote:Op maandag 12 december 2011 05:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik struisvogel lekker met je mee hoor!
Hij komt met kerst vast wel langs. Iets van 4 uur romantiek. Het hoeft niet, maar er zitten ook best dingen in waar je over na kunt denken. En de kostuums vind ik leuk.quote:Op maandag 12 december 2011 05:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb Gejaagd door de Wind nooit gezien
Het is langzaam, want oud. En mannen vinden romantische films toch altijd saai?quote:Op maandag 12 december 2011 05:58 schreef Isabeau het volgende:
Hij staat al jaren op mijn verlanglijstje, maar nadat (ik geloof) Tara zei dat het waanzinnig saai was heb ik het vooruitgeschoven om te kijken
Kyteman live is tof. Heb het twee keer gefotografeerdquote:Op maandag 12 december 2011 00:39 schreef AnneX het volgende:
En weer Kyteman, nu op twee, live!
Met Erik Vloeimans...
Wat vinden jullie daarvan?
quote:Op maandag 12 december 2011 06:11 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen meneer-van-het-ochtendteam!
Een thee voor mij. Ik wil vandaag veel thee en water drinken. Ik heb wat last van mijn buik al een paar dagen. Eens kijken of iets meer vocht wil helpen.quote:Op maandag 12 december 2011 06:15 schreef krakkemieke het volgende:
* krakkemieke koffie, thee en chocomel neerzet
Je baas is vast heel erg blij met jouquote:Op maandag 12 december 2011 06:15 schreef PdeHoog het volgende:
Ik doe mijn best. Nog ff wakker worden met wat zachte muziek, maar eigenlijk wilde ik om 7 uur lekker rustig op kantoor werken
Je kan vanaf 2012 alles tijdelijk stopzetten voor maximaal 2 jaar.quote:Op zondag 11 december 2011 22:51 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik kan nog een bezwaarschrift indienen, maar volgens mij kun je ook tegenwoordig de terugbetaling voor een bepaalde periode stopzetten. Ik moet nog even kijken. Ook is de brief die ik heb gekregen hoogst onduidelijk.
Ik moet wel hèquote:Op maandag 12 december 2011 06:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Ff wakker; Isa, je houdt goed vol! Nog ff en je mag slapenEn dat meisje woog bij haar geboorte 1,5 kg dus iets gegroeid.
Oh, da's vervelend.quote:Op maandag 12 december 2011 06:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een thee voor mij. Ik wil vandaag veel thee en water drinken. Ik heb wat last van mijn buik al een paar dagen. Eens kijken of iets meer vocht wil helpen.
dankje ik ga zo weer slapenquote:Op maandag 12 december 2011 06:18 schreef krakkemieke het volgende:
* krakkemieke FFT kopje thee geeft
De CUL-SC verhoogt de arbeidsproductiviteit.quote:Op maandag 12 december 2011 06:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet wel hèDaar word ik voor betaald: wakker blijven. En zo nu en dan iets doen.
Het hielp wel dat krak online kwam!
ik had n foute smiley. Ja Krak staat iedere dag om 5 uur paraatquote:Op maandag 12 december 2011 06:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet wel hèDaar word ik voor betaald: wakker blijven. En zo nu en dan iets doen.
Het hielp wel dat krak online kwam!
Ga ik de 20e te horen krijgenquote:Op maandag 12 december 2011 06:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je baas is vast heel erg blij met jou
Ja. Nou ja, zal het zelf gedaan hebben met iets teveel vet vermoed ikquote:
LOL! Dat had ik zomaar bedacht!quote:Op maandag 12 december 2011 06:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Nou ja, zal het zelf gedaan hebben met iets teveel vet vermoed ik
Sjonge! Maar het was dan ook een slimmerd!quote:Op maandag 12 december 2011 06:24 schreef Isabeau het volgende:
Wisten jullie dat Antonie van Leeuwenhoek in 1677 de wereldbevolking op 13,385 miljard heeft geschat?Hij zat er maar 12,88 miljard naast.
quote:Op maandag 12 december 2011 06:29 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn teen zegt dat het koud is buiten de dekens
Zou je denken?quote:
Inderdaadquote:
* krakkemieke warm kleedje onder Pee's voeten schuiftquote:Op maandag 12 december 2011 06:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zou je denken?Goed, laat ik opstaan dan
Dat ben ik altijd, maar meestal weet ik het te onderdrukken.quote:
Ik haat new agequote:Op maandag 12 december 2011 05:04 schreef krakkemieke het volgende:
Dit viel me op:
http://www.volkskrant.nl/(...)sitieve-denken.dhtml
Liefquote:Op maandag 12 december 2011 06:39 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
* krakkemieke warm kleedje onder Pee's voeten schuift
Ha! Het is nog erger! Het hele ziekenhuis is zo!quote:Op maandag 12 december 2011 07:45 schreef Bluezz het volgende:
Hoi
En elke balinees zou zo moeten zijn Krak, lief dat je je waardering zo toont. Wij weten daar die enkele keer ook geen raad mee. Je bent altijd voorbereid op klachten (vooral die telefonische bereikbaarheid moet 100X beter) maar complimenten is altijd wat lastiger
Hand/pols is auw, dik en beurs. Zometeen maar eens naar het werk en meteen even vragen bij de Eerste Hulp of er iemand meteen even naar kan kijken of dat ze later op de dag even bellen als het rustig is.
Mooi Piet!quote:
Er wonen in mijn woonplaats veel Antroposofen, kan ze wel schieten met hun zweefteverij en de self righteous attitude van ze. Mijn moeder had kanker en dan komen ze ongevraagd met dat soort poep aanzetten, echt vreselijke mensen.quote:
Ik sta voor veel dingen open, tenzij het fundamentalisten zijn. Uit wat voor richting dan ook. En zeker op zo'n moment is dat akelig!quote:Op maandag 12 december 2011 07:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er wonen in mijn woonplaats veel Antroposofen, kan ze wel schieten met hun zweefteverij en de self righteous attitude van ze. Mijn moeder had kanker en dan komen ze ongevraagd met dat soort poep aanzetten, echt vreselijke mensen.
Je mag altijd meer terugbetalen dan het bedrag wat je per maand op moet hoesten. En dat geld ook voor het stopzetten van die meuk. Ik begreep er van dat ze wel rente blijven berekenen over het openstaande bedrag als je het stopzet, dus je schuld groeit wel weer gestaag.quote:Op maandag 12 december 2011 08:00 schreef Vork het volgende:
Goedemorgen iedereen.
Isa, mijn inkomsten zijn niet gedaald, iets gestegen zelfs. Mijn vaste lasten op dit moment helaas ook, meer nog dan de inkomsten. Ik kan zo niets opbouwen, ik heb niets achter de hand, ik mag hopen dat er het komende half jaar niets stuk gaat.
Annie. Dat had ik ook gelezen. Ik weet alleen niet of ik in die tijd bijv. Wel alvast een deel mag terugbetalen. De helft van het voorgestelde bedrag zou ik nog wel trekken bijvoorbeeld. Met de proefberekening kwam ik ook uit op iets dat zelfs lager is dan dat. 2 jaar stopzetten is vrees ik de enige optie momenteel.
Ik vind Duo op dit moment de meest onduidelijke en ondoorzichtige instelling van ons land. Het lijkt wel een levensmiddelenbedrijf.
Het is meer dan 30 jaar geleden, ik heb geen ideequote:Op maandag 12 december 2011 07:59 schreef freecell het volgende:
Fundi meldt
Goedemorgen!
En Piet: je handwortelbeentje of je middenhandsbeentje?
Ahquote:Op maandag 12 december 2011 08:07 schreef Vork het volgende:
Maximaal 60 maanden (5 jaar) in totaal. Minimaal 3 maanden per periode geloof ik. Ik denk dat ik dat maar ga doen en zelf een maandelijks bedrag overmaken dat ik kan lijden, want het die Duo plannen kan ik straks mooi weer bij m'n ouders aan gaan kloppen.
Tskquote:Op maandag 12 december 2011 08:05 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hm. Nietes! Niet zoals ik het bedoel.
Aan de Albert Heijn mis je niet veel hoorquote:Op maandag 12 december 2011 08:16 schreef Vork het volgende:
Nu maar hopen dat ik binnen nu en 2 jaar dan wel een fatsoenlijke baan heb. Vooralsnog is het vooruitzicht 0,0 en kan ik misschien maar beter een beroepssubsidie- en toeslagontvanger worden. Dat had mij op dit moment namelijk rijker gemaakt dan dat ik nu ben.
Ik ga de Lidl de komende jaren in ieder geval nog vaker van binnen bekijken.
na mijn verjaardag heb ik voorlopig zat bier in huis. Gelukkig hoef ik dat dan ook voorlopig niet aan te schaffenquote:Op maandag 12 december 2011 08:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Aan de Albert Heijn mis je niet veel hoor.
En anders kom je nog maar een keer een weekend een hulppakket aan bier op drinken
Ik ben helemaal niet zo'n liberaal, maar ik vind het ergens wel logisch dat wanneer je meer werkt, je in principe ook netto meer geld over zou moeten houden en er zijn een hele hoop situaties te bedenken waarin het financieel gezien ongunstiger is om meer te werken. Dan breekt mijn klomp.quote:Op maandag 12 december 2011 08:18 schreef freecell het volgende:
KLinkt bekend
Vrij storend, de banen die er momenteel zijn verdienen op een 32 urige werkweek MINDER dan bijstandsniveau. En dan zit je de hele dag te bellen
Ja, dat motiveert om te gaan werken
Dat betekent dat niet werken te aantrekkelijk wordt gemaakt. Minder geld daarheen betekent dat Vork minder belasting kwijt is en dat hij dus meer te besteden heeftquote:Op maandag 12 december 2011 08:59 schreef TAV74 het volgende:
Tja, in de ideale wereld zou het feit dat je een bijdrage levert aan de BV nederland EN voor je eigen inkomsten zorgt voldoende motivatie moeten zijn om te werken. Maar ja, als niet werken meer oplevert....
Ja, helemaal vergeten! Gelukkig was de groentejuwelier wel open. Maar voor een 10 watt kaarslampje moet ik toch naar het dorp. Als ze nog bestaan.quote:Op maandag 12 december 2011 10:03 schreef borisz het volgende:
Maandag he. Dan gaan de winkels pas 13u open. Zelfs hier is dat nog
. Op een enkele winkel na.
True.quote:Op maandag 12 december 2011 09:40 schreef TAV74 het volgende:
Tja, of werken is niet aantrekkelijk genoeg, het is maar welke kant je op redeneert.
Of zoals Theo Maassen al zei: argumenten zijn het probleem niet, maar welke kant wil je et opgeluld hebben.
Wat hier opvallend is dat een aantal winkels besluiten om later open te gaan en later te sluiten. Dus standaard 10-19 ipv 9-18.quote:Op maandag 12 december 2011 10:05 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, helemaal vergeten! Gelukkig was de groentejuwelier wel open. Maar voor een 10 watt kaarslampje moet ik toch naar het dorp. Als ze nog bestaan.
Niet echt neequote:Op maandag 12 december 2011 10:05 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
True.
Maar het is geen verwondering welke kant ik op denk
Toch ff onderzoeken wat er aan de hand is sun, zou al wat schelen als er een diagnose gesteld kan worden, ongeacht of het behandelbaar is.quote:Op maandag 12 december 2011 11:08 schreef Sunnythesun het volgende:
conditie down the drain.. ben kortademig als een verstokt kettingroker
Dan denken we er dus niet hetzelfde over, want je kiest echt voor ander beleid als je denkt dat 90% niet wil dan wanneer je uitgaat van 10%.quote:Op maandag 12 december 2011 11:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat jullie beiden er hetzelfde over denken, maar dat DH denkt dat niet 10% maar 90% (bij wijze van) van de bank af geschopt moet worden.
ja, eerst mijn huisarts overtuigen dat er meer aan de hand is danquote:Op maandag 12 december 2011 11:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Toch ff onderzoeken wat er aan de hand is sun, zou al wat schelen als er een diagnose gesteld kan worden, ongeacht of het behandelbaar is.
Wel, wat ik terug kan zeggen is dat het niks met veerkracht te maken heeft, maar koppigheid, en volhouden op het pad wat je bij een einddoel brengt. Zelfde als wat jij zegt dus.quote:Op maandag 12 december 2011 05:29 schreef krakkemieke het volgende:
Oh, en dat is eigenlijk ook wat ik tegen Steer wilde zeggen, over dat potje met veerkracht.
Nouja, als je het stop wil zetten is het nu wel het moment om het te doen. Rente dit jaar was 1.5%, volgend jaar 1.39%, een laagterecord. Maar hoe dan ook, je schuld groeit.quote:Op maandag 12 december 2011 08:07 schreef Vork het volgende:
Maximaal 60 maanden (5 jaar) in totaal. Minimaal 3 maanden per periode geloof ik. Ik denk dat ik dat maar ga doen en zelf een maandelijks bedrag overmaken dat ik kan lijden, want het die Duo plannen kan ik straks mooi weer bij m'n ouders aan gaan kloppen.
In het programma over tweelingen wat laatst uitgezonden werd op ned2 ging het over een eeneiige tweeling, heren tegen de 60. De een leefde in de UK, rookte, dronk, at veel ongezonde dingen, de ander leefde in Nwe Zeeland, sportte veel, at gezond, geen roken geen drank. Kortom: zelfde genen, tegenovergestelde levensstijl. Broer 1 krijgt een infarct, logisch zou je denken. Maar broer 2 blijkt op precies de zelfde plek óók een vernauwing te hebben en zit er dus ook tegenaan, ondanks zijn totaal andere levensstijl.quote:Op maandag 12 december 2011 11:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel, wat ik terug kan zeggen is dat het niks met veerkracht te maken heeft, maar koppigheid, en volhouden op het pad wat je bij een einddoel brengt. Zelfde als wat jij zegt dus.
En wat betreft het artikel van gezond leven om kanker te voorkomen: je kunt je kansen wel verkleinen, maar als het lottoballetje de verkeerde kant op, kun je daar niks aan doen.
De dingen die je wel in de hand hebt en die niet in onacceptabele mate afbreuk doen aan je levensgenot zou ik zeggenquote:Op maandag 12 december 2011 11:22 schreef Stereotomy het volgende:
Dat klopt Sunnie, zomaar zorgen maken om dingen die je niet in de hand hebt, daar heb je niks aan. Doe de dingen die je wél in de hand hebt.
/new age
/zennnn
Hebbuhquote:Neusspray met knuffelhormoon maakt sociaal
Laatste update: 12 december 2011 10:22
info
BAARN - Een eerste date of een sollicitatiegesprek? Voor sommige mensen kunnen deze situaties tot heel wat stress leiden.
Foto: NU.nl/Harold Versteeg
Canadese onderzoekers komen nu met een steuntje in de rug: een neusspray.
Een onderzoeksteam van de Concordia University ontdekte dat een intranasale vorm van oxytocine de zelfperceptie in sociale situaties verbeterde.
Oxytocine is ook wel bekend als het knuffelhormoon. Het hormoon is betrokken bij sociale contacten en gevoelens van plezier. Het speelt ook een belangrijke rol bij moederbinding, vriendschap, romantiek en seksualiteit. Recente onderzoeken bekijken ook de rol van oxytocine bij sociaal gedrag.
Extravert
Tijdens het onderzoek werden honderd mannen en vrouwen tussen de 18 en 35 bestudeerd. De deelnemers kregen de oxytocine via een neusspray toegediend. "Ons onderzoek laat zien dat oxytocine verandert hoe mensen naar zich zelf kijken.", vertelt onderzoeker Mark Ellenbogen. "Hierdoor worden mensen socialer en meer extravert en hebben ze meer zelfvertrouwen."
De oxytocine vergroot persoonskenmerken als warmte, vertrouwen, onbaatzuchtigheid en openheid. De resultaten borduren voort op eerdere onderzoeken van de Concordia University. Zo bleek eerder al dat oxytocine invloed heeft op de manier waarop mensen omgaan met moeilijke situaties.
Sinds Anna haar eigen koe heeft moeten slachten zijn wij toch op zoek naar een goede slager, waarbij wij weten hoe het vlees geslacht is, hoe de koe er onder geleden heeft e.d.quote:Op maandag 12 december 2011 12:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, ik heb eens even een flinke bestelling gedaan bij de bioslager in OldenzaalHet vlees wat ik een tijdje terug van hem had was echt super lekker! En hij levert lam, dus vooral daarvan flink wat besteld. Ben benieuwd
Nope.. die zijn nog steeds vrij schaars. Ik ga er maar van uit dat het bij deze bioslager wel goed zit. Hoe hij er ook over praat geeft iig een goed gevoel. Nu haal ik lang niet al het vlees daar, zo'n grote vriezer hebben we nietquote:Op maandag 12 december 2011 12:07 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Sinds Anna haar eigen koe heeft moeten slachten zijn wij toch op zoek naar een goede slager, waarbij wij weten hoe het vlees geslacht is, hoe de koe er onder geleden heeft e.d.
Maar dat is nog niet zo makkelijk.
Heel goedquote:Op maandag 12 december 2011 12:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, ik heb eens even een flinke bestelling gedaan bij de bioslager in OldenzaalHet vlees wat ik een tijdje terug van hem had was echt super lekker! En hij levert lam, dus vooral daarvan flink wat besteld. Ben benieuwd
Oepsquote:Op maandag 12 december 2011 12:05 schreef golfer het volgende:
Bulletin uit het ziekenhuis:
Het duurde allemaal wat lang (wachten in een ziekenhuis?), maar het is dus wel degelijk een (wat gecompliceerde) polsbreuk bij Bluezz.
Er zijn foto´s gemaakt en ze zit nu in een soort spalkgips.
Morgenmiddag wordt er nog een spoedCT-scan gemaakt en dan moet ze vrijdagochtend naar een traumaspreekuur.
Nu dus met blauw spalkgips in een mitella. Ze overlegt nog even met collega's of ze vandaag blijft werken of dat ze zo naar huis komt.
Sjonge g. ( was je mee?)quote:Op maandag 12 december 2011 12:05 schreef golfer het volgende:
Bulletin uit het ziekenhuis:
Het duurde allemaal wat lang (wachten in een ziekenhuis?), maar het is dus wel degelijk een (wat gecompliceerde) polsbreuk bij Bluezz.
Er zijn foto´s gemaakt en ze zit nu in een soort spalkgips.
Morgenmiddag wordt er nog een spoedCT-scan gemaakt en dan moet ze vrijdagochtend naar een traumaspreekuur.
Nu dus met blauw spalkgips in een mitella. Ze overlegt nog even met collega's of ze vandaag blijft werken of dat ze zo naar huis komt.
Klinkt goed?quote:Op maandag 12 december 2011 12:17 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Heel goed
Ik heb gisteren het kerstmenu uitgezocht. Ik ga denk ik gestoofde buikspekrollade maken
Een nette breuk - die manueel gezet kan worden- gaat 6 weken in het gips om te genezen.quote:Op maandag 12 december 2011 12:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Au, arme BluezzHoelang duurt het voor het genezen is?
Als er verder geen complicaties worden gevonden en er vrijdag na het traumaspreekuur gewoon gips wordt aangebracht staat er 4 tot 6 weken voor.quote:Op maandag 12 december 2011 12:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Au, arme BluezzHoelang duurt het voor het genezen is?
Voor de kortingsprijs van 2 voor 10 euro?quote:Op maandag 12 december 2011 13:00 schreef borisz het volgende:
Pff Bloes![]()
Heb drie flessen hema omfiets Cava besteld gisteravond. Ik zie dat die nu weer uitverkocht is
.
Jup 5 ps.quote:Op maandag 12 december 2011 13:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor de kortingsprijs van 2 voor 10 euro?
Inderdaad!quote:Op maandag 12 december 2011 12:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OepsWat een bikkel dat ze er gister dan nog mee doorgelopen is
Ik heb een bout en een schouder besteld, dus ik kan nog kiezen. Met rozemarijn en honing denk ik zoquote:Op maandag 12 december 2011 12:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt goed?![]()
Ik ga zaterdag een pre-kerstdiner koken voor mijn beste vrienden. Traditioneel zou dat 2e kerstdag gebeuren maar dan moet ze werken. Het idee is dat ik iets met lam ga doenLamsbout met knoflookteentjes en tijm en dan in de oven of zo.
Hmmm...ook een ideequote:Op maandag 12 december 2011 14:01 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb een bout en een schouder besteld, dus ik kan nog kiezen. Met rozemarijn en honing denk ik zo![]()
Ow, dat had ik tot voor kort nog in de koelkast staanquote:
was toevallig een paar weken gel al gedaan moet kalk slikken..quote:Op maandag 12 december 2011 12:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een nette breuk - die manueel gezet kan worden- gaat 6 weken in het gips om te genezen.
En mag niet worden belast.
Als men iets breekt, is dat de netste manier.
Als het goed is, is er een protocol voor pols ## en wordt B gezien leeftijd, ook gescreend op ( beginnende) osteoporose.
valt mee hoe is het met jou ?quote:Op maandag 12 december 2011 14:38 schreef DarkElf het volgende:
even langs wappert..
en wat lees ik nu Bluezz? Wat rot! Doet t erg zeer?
Beterschap iig.
nou hopen dat t goed en snel heelt.quote:
rottigquote:Op maandag 12 december 2011 14:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou hopen dat t goed en snel heelt.
Gaat wel, heb af en toe zeer en voel me niet helemaal ok, dus op zich ben ik "blij" als ze vrijdag wat doen. Maar t geeft wel stress moet ik zeggen. Maar goed, t komt vast goed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Avulsiefractuurquote:Op maandag 12 december 2011 14:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
was toevallig een paar weken gel al gedaan moet kalk slikken..
tis niet gecompl. maar een avulsie cuboid, dubieus fissuur scapoid.
lich onderz zwelling distale ulna en tabatiere en drukpijn en asdrukpijn 1e straalmorgen ct van de carpus.
rot typen dit haalde ik uit de brief, voor anne
ik kan t woord avulsie niet vinden![]()
Dan kan je naar Anthraxx en mij zwaaien!quote:Op maandag 12 december 2011 15:32 schreef FutureFairytale het volgende:
a.s. vrijdag heb ik een achtergrondchoreo-optreden (leuk woord) in Leusden.
Ja je bent nu ff gehandicapt. Heb je iets met je werk afgesproken?quote:Op maandag 12 december 2011 15:34 schreef Bluezz het volgende:
nee rechtshandig maar tis gewoon rottig typen alsje 10 vingers blind kan en nu met 1hand
dit is ook wel een kloppende link http://www.handclinic.nl/content.asp?id=229
Zal het proberen te onthouden!quote:Op maandag 12 december 2011 15:35 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dan kan je naar Anthraxx en mij zwaaien!
ofcourssequote:Op maandag 12 december 2011 15:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja je bent nu ff gehandicapt. Heb je iets met je werk afgesproken?
Ik maak rundergehaktballen met gebakken aardappeltjes en gewokte spruiten met basterdsuiker en balsamico.quote:Op maandag 12 december 2011 16:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou ja, nu eerst ff boodschappen doen en kijken wat ik ga eten straks. Wat eten jullie?
Spekpannekoeken met stroop!quote:Op maandag 12 december 2011 16:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Shit! Ik voel mn spierpijn steeds meer. Mn rug en zij vooral. Dat wordt nog lachen vanavond.
Nou ja, nu eerst ff boodschappen doen en kijken wat ik ga eten straks. Wat eten jullie?
Zoete spruitjes!quote:Op maandag 12 december 2011 16:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak rundergehaktballen met gebakken aardappeltjes en gewokte spruiten met basterdsuiker en balsamico.
Oe-0eh ook lekker...quote:
ja, anders lust ik ze niet.quote:
Oh, daar neem ik vanavond wat van over in mijn receptje.quote:Op maandag 12 december 2011 16:24 schreef AnneX het volgende:
.
Spruitjes volgens Kay zijn ook lekker http://www.kayotic.nl/blog/brussels-sprouts-go-kayotic
Denk dat ik ze deze week ook ga proberenquote:Op maandag 12 december 2011 16:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, daar neem ik vanavond wat van over in mijn receptje.
quote:Op maandag 12 december 2011 16:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Met spekjes ertussen is ook lekker!
Uitsmijter! Of zo.quote:Op maandag 12 december 2011 16:58 schreef freecell het volgende:
Ik heb géén zin in koken.
Ik ben moe, ik heb geen zin, Tara eet 1 hap nu, de jongste ook en de oudste eet per definitie niks.
En ik heb GEEN zin om daar moeite voor te gaan doen.
Stom, helemaal vergeten.quote:Op maandag 12 december 2011 17:04 schreef freecell het volgende:
Kind dat geen melk, ei en soja mag eet er wrs nog het meeste van
mijn ouders hebben bedacht dat iedereen iets gaat maken. mijn ouders het hoofdgerecht en ik mag het voorgerecht gaan verzinnen. eerst eens horen wat het hoofdgerecht wordt om er vervolgens iets bij te zoeken.quote:Op maandag 12 december 2011 14:47 schreef DarkElf het volgende:
tnx sweeties.
en hebben jullie al bedacht wat jullie met kerst eten ofzo? Voor hen die gaan koken?
*benieuwd is
Voquote:Op maandag 12 december 2011 16:58 schreef freecell het volgende:
Ik heb géén zin in koken.
Ik ben moe, ik heb geen zin, Tara eet 1 hap nu, de jongste ook en de oudste eet per definitie niks.
En ik heb GEEN zin om daar moeite voor te gaan doen.
Ha, lekker zout !quote:Op maandag 12 december 2011 17:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Een kant-en-klaar maaltijd die OK smaakt gevonden
Deze is goed te eten:
[ afbeelding ]
Niet mijn foto anders is ie flink over de datum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |