abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2011 @ 13:03:43 #26
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_105449245
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:59 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Essentie van dit topique ^O^
:) thnx

Het is vooral leuk dat ik nu soms via de mail foto's krijg over de ontwikkeling in dat dorpje van een contactpersoon :) hè ziet gewoon het dorp groeien :)

En dan bedenken dat jij met je handen de eerste steen gelegd hebt. Het kostte me per zomer 2500 euro. Maar dat was het waard
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_105449333
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Marshall plan = Tweede wereldoorlog = 50 miljoen doden
Wij waren bezet, Nederlanders maakten elkaar niet af in naam van een god. Nastuurlijk waren er ook nazi's in Nederland, maar zonder Hitler was dit niet gebeurd.
  zondag 11 december 2011 @ 13:06:53 #28
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_105449348
Tsja, laat ik ermee beginnen dat ik er op zich voor ben dat we anderen proberen te helpen. Het is een nobel doel.

Maar punt is wel dat er ook veel misbruik wordt gemaakt en vaak wordt hulp ook niet op de juiste manier gegeven.

Afrika kent een bijzondere problematiek. Het is momenteel een echte beerput geworden. Hoe meer geld je erheen stuurt, hoe meer geld ze ook nodig hebben. Het is een industrie waarbij de mensen daar afhankelijk worden gemaakt van ons.

De president van 1 van die landen heeft zelfs ontwikkelingshulp geweigerd. Hij vindt dat het land op eigen kracht zijn problemen kan oplossen en dat mensen samen moeten werken om dit te realiseren. Hij investeert in opleidingen, landbouw en industrie.. en boekt daar ook redelijke successen mee.

Op zich vind ik dat ze geholpen moeten worden, maar het moet er wel op gericht zijn ze zelfstandig te laten functioneren en niet alleen in de vorm van meer voedselpakketten. Ze kunnen beter zelf hun voedsel gaan verbouwen.

Daarnaast kent Afrika de sterkste bevolkingsgroei van de wereld. Als het zo doorgaat, kunnen we ze nog niet eens meer helpen en zal de situatie daar erg verslechteren.
There is a long line down from heaven.
pi_105449441
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:06 schreef LostInSpace het volgende:
Tsja, laat ik ermee beginnen dat ik er op zich voor ben dat we anderen proberen te helpen. Het is een nobel doel.

Maar punt is wel dat er ook veel misbruik wordt gemaakt en vaak wordt hulp ook niet op de juiste manier gegeven.

Afrika kent een bijzondere problematiek. Het is momenteel een echte beerput geworden. Hoe meer geld je erheen stuurt, hoe meer geld ze ook nodig hebben. Het is een industrie waarbij de mensen daar afhankelijk worden gemaakt van ons.

De president van 1 van die landen heeft zelfs ontwikkelingshulp geweigerd. Hij vindt dat het land op eigen kracht zijn problemen kan oplossen en dat mensen samen moeten werken om dit te realiseren. Hij investeert in opleidingen, landbouw en industrie.. en boekt daar ook redelijke successen mee.

Op zich vind ik dat ze geholpen moeten worden, maar het moet er wel op gericht zijn ze zelfstandig te laten functioneren en niet alleen in de vorm van meer voedselpakketten. Ze kunnen beter zelf hun voedsel gaan verbouwen.

Daarnaast kent Afrika de sterkste bevolkingsgroei van de wereld. Als het zo doorgaat, kunnen we ze nog niet eens meer helpen en zal de situatie daar erg verslechteren.
Kijk, dit is nu een begin van een goede bijdrage aan dit topic!

[ Bericht 47% gewijzigd door Cinderella_Man op 11-12-2011 13:22:12 ]
pi_105449701
Gierige kut kaaskoppen :').

Het gaat er niet om of er geld naar Afrika moet, maar naar WIE het geld moet gaan. Om gelijk alle ontwikkelingshulp te stoppen is :'). Als wij als Nederlanders geld aan het Rode Kruis geven, dan belandt het niet naar de Mugabe's van Afrika maar naar de vrijwilligers van het Rode Kruis. Of wil je ook zeggen dat zij ook corrupt zijn?

Bovendien is ontwikkelingsHULP niet altijd ontwikkelingsGELD. Of willen jullie ook vrijwilligers van het Rode Kruis bijv. verbieden om naar Afrika te gaan? :')
Failure is success if we learn from it.
  zondag 11 december 2011 @ 13:19:55 #31
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_105449807
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:16 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Gierige kut kaaskoppen :').

Het gaat er niet om of er geld naar Afrika moet, maar naar WIE het geld moet gaan. Om gelijk alle ontwikkelingshulp te stoppen is :'). Als wij als Nederlanders geld aan het Rode Kruis geven, dan belandt het niet naar de Mugabe's van Afrika maar naar de vrijwilligers van het Rode Kruis. Of wil je ook zeggen dat zij ook corrupt zijn?

Bovendien is ontwikkelingsHULP niet altijd ontwikkelingsGELD. Of willen jullie ook vrijwilligers van het Rode Kruis bijv. verbieden om naar Afrika te gaan? :')
Vandaar mijn reactie hierboven
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_105449820
Gierig? Waarom moeten leeftijdsgenoten van mij geen master doen omdat het te duur wordt, maar krijgen Mbutu's dorp wel allemaal geld waar ze niks mee doen?
  zondag 11 december 2011 @ 13:21:01 #33
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_105449848
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:20 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Gierig? Waarom moeten leeftijdsgenoten van mij geen master doen omdat het te duur wordt, maar krijgen Mbutu's dorp wel allemaal geld waar ze niks mee doen?
:r
pi_105449904
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:06 schreef CruellaDeVil11 het volgende:

[..]

Wij waren bezet, Nederlanders maakten elkaar niet af in naam van een god. Nastuurlijk waren er ook nazi's in Nederland, maar zonder Hitler was dit niet gebeurd.
Laten we inderdaad maar gewoon een muur om Nederland zetten. Geen import, geen export, geen immigratie, geen emigratie, terug naar de gouden dukaten....geen last van de grote boze buitenwereld. Lijkt me een buitengewoon goed plan. :')

Ontwikkelingshulp, in algemene zin, en dan gaat het mij even niet zo zeer om de wijze waarop, want daar valt inderdaad veel aan te verbeteren, is wat mij betreft een teken van beschaving, de sterken helpen de zwakkeren, niet alleen in een gemeente, land, continent, maar ook wereldwijd.

Wij hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de mensheid en die maatschappijen die er op dit moment even toevallig goed voor staan (economisch, sociaal-maatschappelijk, etc) hebben de morele plicht om de andere samenlevingen te helpen. Of deze verplichting nu voortvloeit uit een religie, een levensovertuiging, of een pragmatisch standpunt. Het invullen van die sociale verplichting tekent de beschaving van de mensheid als geheel. En dat is een groot goed, dat beschermd en gewaarborgd moet worden. Nog los van de economische omstandigheid dat wij de toegang tot onze Europese markt met allerlei importheffingen nagenoeg onmogelijk maken voor de export vanuit dat soort continenten, zodat ze niet eens in staat zijn om economisch levensvatbaar te worden.

En ja, de wijze waarop de ontwikkelingshulp de afgelopen decennia is uitgevoerd, is niet optimaal, zeker niet. Veel geld is verdwenen en/of aan de strijkstok blijven hangen, maar dat doet niets af aan de morele verplichting die een samenleving heeft. Zoek dan naar andere vormen van constructieve hulp, zoals inderdaad projecten op kleinere schaal...geef ze geen vis, maar hengel, dat soort principes. Je kunt een geheel continent niet aan zijn collectieve lot overlaten als rest van de wereld....dan had de overheid de banken ook niet moeten steunen, dan moeten we bejaarden, werklozen, invaliden ook niet steunen....recht van de sterkste zou dan gelden. In zo'n land/wereld zou ik niet willen leven.

En nee, ik ben geen verlichte humanistische bomenknuffelaar, au contraire, om het maar even te zeggen, maar van dit soort kortzichtige, van domheid en overdosis waterstofperoxide getuigende uitingen, gaan mijn nekharen kriebelen....
  zondag 11 december 2011 @ 13:24:16 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105449971
Mijn mannelijke Assepoester.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 december 2011 @ 13:25:59 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_105450036
Groot hek omheen zetten en volbouwen met windmolens en zonnecellen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_105450126
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:20 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Nederland geeft inderdaad duizenden euro's per inwoner aan ontwikkelingshulp? :')
Failure is success if we learn from it.
  zondag 11 december 2011 @ 13:29:08 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105450145
Mbutu's dorp :r

Een groepje negers bij elkaar dat lekker de hele dag op onze kosten Qat aan het kauwen is,in het zonnetje zit, hun vrouwen voor de tiende maal bezwangeren en de rest van hun tijd besteden aan het uitdrukken van hun leprazweren.

En dat terwijl wij hier in Nederland de ellende van de o.v Chipkaart moeten doorstaan en daardoor tientallen centen teveel betalen elke keer als wij met de bus willen. En het regent ook nog eens :N
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_105450272
quote:
17s.gif Op zondag 11 december 2011 13:24 schreef Copycat het volgende:
Mijn mannelijke Assepoester.
:@ O+

quote:
8s.gif Op zondag 11 december 2011 13:29 schreef Ryon het volgende:
Mbutu's dorp :r

Een groepje negers bij elkaar dat lekker de hele dag op onze kosten Qat aan het kauwen is,in het zonnetje zit, hun vrouwen voor de tiende maal bezwangeren en de rest van hun tijd besteden aan het uitdrukken van hun leprazweren.

En dat terwijl wij hier in Nederland de ellende van de o.v Chipkaart moeten doorstaan en daardoor tientallen centen teveel betalen elke keer als wij met de bus willen. En het regent ook nog eens :N
Je zou voor minder jezelf aan de wieken van een windmolen opknopen ja :+
  zondag 11 december 2011 @ 13:33:11 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105450288
Geld heeft Afrika een infuus & sonde patiënt gemaakt. Elk volk/elke cultuur moet in principe sterk genoeg zijn om zonder "gratis weggevertjes" haar eigen regio op te bouwen. Als je volk/cultuur dat niet kan dan heb je geen bestaansrecht.

Om het Marshallplan er bij te slepen is toch wel even een tang en varken verhaaltje binnen deze discussie. Nederland kon prima op eigen kracht weer er bovenop komen. Hetzelfde geldt voor de andere Europese landen. Het enige probleem was dat het voor Amerika die net een grote export / industriële macht was geworden niet snel genoeg ging. Zij moesten afzet hebben voor hun producten in een stabiele regio in de wereld. Het geld was een voorspoediging van de wederopbouw. Geen wanhopig infuus van een stervende patiënt zoals ontwikkelingshulp is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 december 2011 @ 13:35:38 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105450358
zolang de helft van ons belastinggeld zowat onze eigen landbouw wordt ingepompt om maar zo goedkoop mogelijk te verbouwen heeft het idd weinig zin om daarboven op nog belastinggeld te verspillen aan ontwikkelingshulp, helaas
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 11 december 2011 @ 13:38:55 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105450462
quote:
3s.gif Op zondag 11 december 2011 13:35 schreef Re het volgende:
zolang de helft van ons belastinggeld zowat onze eigen landbouw wordt ingepompt om maar zo goedkoop mogelijk te verbouwen heeft het idd weinig zin om daarboven op nog belastinggeld te verspillen aan ontwikkelingshulp, helaas
Kan jij mij uitleggen waarom dat is, trouwens. Ik heb die link nooit echt begrepen tussen goedkope landbouwproducten in Europa en honger/werkeloosheid in Afrika.
pi_105450520
quote:
3s.gif Op zondag 11 december 2011 13:35 schreef Re het volgende:
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef SpecialK het volgende:
Geld heeft Afrika een infuus & sonde patiënt gemaakt. Elk volk/elke cultuur moet in principe sterk genoeg zijn om zonder "gratis weggevertjes" haar eigen regio op te bouwen. Als je volk/cultuur dat niet kan dan heb je geen bestaansrecht.

Om het Marshallplan er bij te slepen is toch wel even een tang en varken verhaaltje binnen deze discussie. Nederland kon prima op eigen kracht weer er bovenop komen. Hetzelfde geldt voor de andere Europese landen. Het enige probleem was dat het voor Amerika die net een grote export / industriële macht was geworden niet snel genoeg ging. Zij moesten afzet hebben voor hun producten in een stabiele regio in de wereld. Het geld was een voorspoediging van de wederopbouw. Geen wanhopig infuus van een stervende patiënt zoals ontwikkelingshulp is.
Zullen we dan eens beginnen met het afschaffen van de landbouwheffingen, zodat de mondiale landbouwmarkt een level-playing-field wordt. Wel vervelend voor onze boeren, maar dat bespaart op d'n duur wel een boel aan ontwikkelingshulp..dus dat moet TS tevreden stemmen :)

Nog een interessant stukje leeswerk, geschreven door een willekeurige 5 vwo'er....
pi_105450625
Moreel bezwaar dus, daar heb ik niks aan. Ik vind het immoreel dat je niet je eigen volk eerst zet.
pi_105450672
In R&P ?

Okeee
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 11 december 2011 @ 13:47:05 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105450732
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:40 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

[..]

Zullen we dan eens beginnen met het afschaffen van de landbouwheffingen, zodat de mondiale landbouwmarkt een level-playing-field wordt. Wel vervelend voor onze boeren, maar dat bespaart op d'n duur wel een boel aan ontwikkelingshulp..dus dat moet TS tevreden stemmen :)

Nog een interessant stukje leeswerk, geschreven door een willekeurige 5 vwo'er....
Ja... zo te zien zegt die 5 vwo-er ook niet echt veel meer dan ik al weet. Niet verrassend aangezien bijna alle middelbare school klanten kleine ctrl+c/ctrl+v fabriekjes zijn die zelf geen coherente gedachtes kunnen produceren.

In de echte wereld zouden overheden hun geld minder waard maken als ze niet kunnen concurreren met externe markten.

Met als gevolg dat het importeren van alle goederen duurder wordt maar als je eten hebt dan is het inkopen van nieuwe TV's toch wel echt prio 9999 op een lijst waar eten / drinkwater en gezondheidszorg bovenaan horen te staan.

Dit zijn allemaal maatregelen die je als overheid kan nemen om je land weer er bovenop te helpen.
  zondag 11 december 2011 @ 13:47:16 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105450739
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:44 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Moreel bezwaar dus, daar heb ik niks aan. Ik vind het immoreel dat je niet je eigen volk eerst zet.
Is dat in- of exclusief allochtonen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105450744
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:44 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Mooi, daarmee is de discussie dus gesloten en zou ik je aanraden je te registreren op Stormfront of zo....
pi_105450773
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:28 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Nederland geeft inderdaad duizenden euro's per inwoner aan ontwikkelingshulp? :')
Tot het aantreden van het kabinet Rutte gaf Nederland ruim 0,8% van het Bruto Nationaal Product uit aan ontwikkelingshulp.
Dat is niet niets. Daar kan je best wat goede dingen mee doen..
pi_105450780
Ons volk is alles wat hier woont, of ze nou Mohammed, Jan of Leung heten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')