Wat een werkquote:Op zondag 11 december 2011 11:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben een broodmachine en regelmatig gebruikt idd
Za-lig! Wel bewerkelijk, nou ja... je moet er aan denken om het de avond er voor klaar te zetten en bv 's nachts te laten maken zodat het 's morgens klaar is, maar het is wel enorm veel lekkerder!
Bij de Lidl hebben ze ook kant en klaar broodmix waar alleen nog water bij hoeft. En je huis ruikt zoooooooo lekker
ik heb nu zo'n pak van bij de jan lindersquote:Op zondag 11 december 2011 11:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben een broodmachine en regelmatig gebruikt idd
Za-lig! Wel bewerkelijk, nou ja... je moet er aan denken om het de avond er voor klaar te zetten en bv 's nachts te laten maken zodat het 's morgens klaar is, maar het is wel enorm veel lekkerder!
Bij de Lidl hebben ze ook kant en klaar broodmix waar alleen nog water bij hoeft. En je huis ruikt zoooooooo lekker
hier moest t ook in blik. maar heb t op een cellumatje gedaanquote:Op zondag 11 december 2011 11:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope, maar wel uit blik gebakken!!!!!! Zal ik v/d week ook eens doen!
Ik kan elke 1,5e dag naar de winkel voor brood. Ik vries niet meer in.
Ik heb nu maisbrood
Ik bedoel inderdaad dat als je aan een kitten begint, je vaak beter 2 kittens kan nemen of een kitten en een oudere kat.quote:Op zondag 11 december 2011 11:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet van katten in het algemeen, maar van een kitten. Voor kittens is sociaal contact heel belangrijk, waar een volwassen kat vaak liever alleen is.
Ik denk dat ze dat bedoelt en dat is gewoon een valide punt.
Oh maar Cooki is de hele dag thuis zei ze, ik dacht dat het daarom gingquote:Op zondag 11 december 2011 11:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet van katten in het algemeen, maar van een kitten. Voor kittens is sociaal contact heel belangrijk, waar een volwassen kat vaak liever alleen is.
Ik denk dat ze dat bedoelt en dat is gewoon een valide punt.
met kneden ben je denk ik langer bezig dan spul in machine mikken en aanzettenquote:Op zondag 11 december 2011 11:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een werkIs het serieus zoveel lekkerder dan je deeg kneden, in een bakblik droppen en in de oven te mikken? Want dat is al goddelijk.
Nee welnee, maar wel lekkerder dan bakkerbrood of supermarktbrood bedoel ikquote:Op zondag 11 december 2011 11:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een werkIs het serieus zoveel lekkerder dan je deeg kneden, in een bakblik droppen en in de oven te mikken? Want dat is al goddelijk.
Het kitten heeft wel aandacht zat van andere mensen, maar een kitten vindt het vaak ook heel prettig om een kameraadje te hebben waar hij/zij lekker mee kan spelen. Is ook beter voor je meubels trouwensquote:Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar Cooki is de hele dag thuis zei ze, ik dacht dat het daarom ging
Dus dan heeft het kitten aandacht zat. Er nemen zo vaak mensen maar 1 kitten, ik weet niet zo goed waar het dan vandaan komt dat er zo stellig wordt gezegd dat je dat niet zou moeten doen, dat was meer waar ik van opkeek
Ik weet hetquote:Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar Cooki is de hele dag thuis zei ze, ik dacht dat het daarom ging
Dus dan heeft het kitten aandacht zat. Er nemen zo vaak mensen maar 1 kitten, ik weet niet zo goed waar het dan vandaan komt dat er zo stellig wordt gezegd dat je dat niet zou moeten doen, dat was meer waar ik van opkeek
wat voor merk heb jij?quote:Op zondag 11 december 2011 11:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee welnee, maar wel lekkerder dan bakkerbrood of supermarktbrood bedoel ik
Als je je oven 's nachts niet aan wilt hebben en toch brood wilt 's morgens dat echt nèt een kwartier klaar is, dan kan je dat met een machine dus timen.
Sinds wanneer is dat dan?quote:Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat als je aan een kitten begint, je vaak beter 2 kittens kan nemen of een kitten en een oudere kat.
Volwassen katten kunnen vaak prima alleen zijn, terwijl een kitten meer behoefte heeft aan een kameraadje.
Dan moet ik hem zo even van onder uit mijn voorraadkast diepenquote:
Mensen houden ook al eeuwen vissen in een kommetje.quote:Op zondag 11 december 2011 11:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan?
Ik bedoel... ik snap dat het soms leuker voor de kittens is, maar al eeuwen nemen mensen 1 kitten en geven die zelf veel aandacht en dat gaat prima. Ik vind het een beetje raar (geen aanval, gewoon persoonlijke mening) om dan te zeggen dat als je er geen 2 wilt je dan beter geen katten kunt nemen. Vooral in een gezin waar altijd iemand thuis is en met kinderen zal het kitten weinig aandacht te kort komen denk ik. De redcat kittens enzo gaan toch ook niet allemaal per twee weg?
Laat het even duidelijk zijn dat ik het heb over dat je dan beter geen kittens kan nemen, ik heb het niet over volwassen katten. Het is trouwens ook maar een mening.quote:Op zondag 11 december 2011 11:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan?
Ik bedoel... ik snap dat het soms leuker voor de kittens is, maar al eeuwen nemen mensen 1 kitten en geven die zelf veel aandacht en dat gaat prima. Ik vind het een beetje raar (geen aanval, gewoon persoonlijke mening) om dan te zeggen dat als je er geen 2 wilt je dan beter geen katten kunt nemen. Vooral in een gezin waar altijd iemand thuis is en met kinderen zal het kitten weinig aandacht te kort komen denk ik. De redcat kittens enzo gaan toch ook niet allemaal per twee weg?
Eén kitten nemen is niet te vergelijken (vind ik hoorquote:Op zondag 11 december 2011 11:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mensen houden ook al eeuwen vissen in een kommetje.
Voor beide argumenten valt wat te zeggen, vind ik. Puur kijkend naar de behoeftes van de kitten, zou ik ook altijd voor twee gaan.
Zullen best kittens zijn waar dat zo voor is, maar volgens mij is dat niet de norm hoor.quote:Op zondag 11 december 2011 11:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat als je aan een kitten begint, je vaak beter 2 kittens kan nemen of een kitten en een oudere kat.
Volwassen katten kunnen vaak prima alleen zijn, terwijl een kitten meer behoefte heeft aan een kameraadje.
Dat snap ik ook echt welquote:Op zondag 11 december 2011 11:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Laat het even duidelijk zijn dat ik het heb over dat je dan beter geen kittens kan nemen, ik heb het niet over volwassen katten. Het is trouwens ook maar een mening.
Mijn kittens gaan ook niet allemaal per twee weg, maar bijna altijd wel naar een huisje waar al een kat aanwezig is.
Het gaat ook niet zozeer om de aandacht maar het sociale waar sommige kittens behoefte aan hebben. Het is heel leuk dat een mens het kitten kan aaien en speeltjes heeft maar het is ook heel leuk dat een kitten met een maatje kan matten.
Het punt dat ik wilde maken is, dat omdat het al eeuwen gebeurt het niet meteen goed isquote:Op zondag 11 december 2011 11:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Eén kitten nemen is niet te vergelijken (vind ik hoor) met vissen in een kommetje.
Maar da's puur persoonlijk.
Maar ff voor de duidelijkheid... ik snap dus echt best dat het voor sommige/meeste kittens leuker is om een speelkameraadje te hebben, het ging mij er meer om dat ik het persoonlijk onzin vind om dan te zeggen dat als je er géén twee tegelijk wilt, dat je er dan maar beter helemaal niet aan kunt beginnenDat klonk een beetje alsof je een slecht baasje zou zijn als je 1 kitten neemt.
Maar het is dus niet zo dat je 2x zoveel correcties hebt. De kittens matten elkaar juist vaak af ipv dat ze je spullen slopen. Dat is mijn ervaring tenminste.quote:Op zondag 11 december 2011 11:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zullen best kittens zijn waar dat zo voor is, maar volgens mij is dat niet de norm hoor.
Zat mensen die gewoon 1 beest per keer nemen. Gaat er volgens mij met name om dat het beest genoeg aandacht/vermaak krijgt, en als je dat zelf niet kan bieden is 2 misschien handig. Maar dan is het ook 2x de troep, 2x zoveel correcties, 2x zoveel drukte. En dan kan je je weer afvragen of daar je daar wel tijd voor hebt als je geen tijd hebt voor 2 katten.
Maar als iemand heel de dag thuis is, er kinderen zijn etc, dan krijgt zo'n kitten volgens mij al genoeg aandacht om niet weg te kwijnen.
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoorquote:Op zondag 11 december 2011 12:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat snap ik ook echt wel
Maar er zijn zoveel asielkittens en redcat kittens die sowieso al honderd keer beter af zin met een eigen huisje en als er dan als een soort 'voorwaarde' gesteld zou worden van twee tegelijk, dan denk ik dat ze minder snel een huisje zouden krijgen. Nou ja, ik kan het niet zo goed uitleggen wat ik bedoel geloof ikEven heel cru gesteld: er zijn zóveel kittens die een huisje nodig hebben, wees gewoon blij als iemand er al ééntje wil.
Dit is ook helemaal niet wat ik bedoel, dat je eisen moet gaan stellen om minimaal 2 af te nemen.quote:Op zondag 11 december 2011 12:01 schreef Ynske het volgende:
ik denk idd, dat je geen eisen moet gaan stellen bij minimaal 2 afnemen
bij geen enkel dier, daarbij is het ook nog altijd zo dat je naar de situatie en karakter van mens en dier moet kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |