Evi is heeeeeeel speels. Het is geen schootkat tenzij ze heel heel moe is. En af en toe bijt ze ons inderdaad vanuit het niets. Maar dat zal vanzelf weer overgaan als ze wat ouder is.quote:Op zondag 11 december 2011 11:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Okee, niet lullig bedoeld ofzo, maar zei je laatst niet dat Evi het "gemeenste" kitten is dat je ooit gehad hebt?Ivm bijten enzo? Dan lijkt het mij niet handig om haar bij een peuter te zetten eigenlijk
Volgens het asiel wel. Hij kan met kinderen.quote:Op zondag 11 december 2011 11:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal.
Maar is dat met kinderen wel een optie sowieso?
Geen kat nemen.quote:Op zondag 11 december 2011 11:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Evi is heeeeeeel speels. Het is geen schootkat tenzij ze heel heel moe is. En af en toe bijt ze ons inderdaad vanuit het niets. Maar dat zal vanzelf weer overgaan als ze wat ouder is.
Maar Evi is wel een kitten dat voor zichzelf op komt en die ook echt wel laat weten dat ze het niet leuk vindt om aan haar staart getrokken te worden of zo. Dat vind ik wel een pluspunt. Misschien zielig voor het kind dat ie een kras krijgt, maar wat moet ze anders
*edit: Evi moet trouwens sowieso bij een andere kat waar ze zich op uit kan leven.
Ik snap dat je Casper wilt. Het was ook zo'n zielig verhaalquote:Op zondag 11 december 2011 11:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens het asiel wel. Hij kan met kinderen.
Ik wil nog steeds Casper
Oognip, ik gun Evi ook een goed nieuw thuis, maar ik gun mn kinderen (als t mogelijk is) een kat die niet bijt vanuit t niets..quote:Op zondag 11 december 2011 11:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Evi is heeeeeeel speels. Het is geen schootkat tenzij ze heel heel moe is. En af en toe bijt ze ons inderdaad vanuit het niets. Maar dat zal vanzelf weer overgaan als ze wat ouder is.
Maar Evi is wel een kitten dat voor zichzelf op komt en die ook echt wel laat weten dat ze het niet leuk vindt om aan haar staart getrokken te worden of zo. Dat vind ik wel een pluspunt. Misschien zielig voor het kind dat ie een kras krijgt, maar wat moet ze anders*edit: Evi moet trouwens sowieso bij een andere kat waar ze zich op uit kan leven.
Ik denk dat je je rustig moet bezinnen op wat jullie een dier kunnen bieden en dan een keuze maken. En je nu niet hals overkop op een van de pleegkittens die hier aangeboden worden moet storten.quote:Op zondag 11 december 2011 11:03 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja, dat is ook zo.. ik bedoel ook: ik moet t dier zo leuk vinden dat ik t onderhoud voor lief neem...
en kat/hond vind ik leuk, rest wat minder...
en tijd zat he.. dreumes moet ook worden uitgelaten
btw een zindelijk konijn: respect!
Daar moet je met iedere kat wel rekening mee houden, denk ik.quote:Op zondag 11 december 2011 11:23 schreef Cooki het volgende:
[..]
Oognip, ik gun Evi ook een goed nieuw thuis, maar ik gun mn kinderen (als t mogelijk is) een kat die niet bijt vanuit t niets..
Misschien is Evi inderdaad niet wat Cooki zoekt, maar wat is er op tegen om meteen twee katten te nemen? Als je een kitten wil is het sowieso vaak wel prettig om er 2 te nemen, voor de kittens zelf als voor het huis.quote:Op zondag 11 december 2011 11:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Geen kat nemen.
Correctie, geen kitten als Evi. Sowieso als je er dan al meteen twee moet nemen.
oh nee, halsoverkop zeker niet... t wordt uiteindelijk op zn vroegst pas lente/zomer.. nu neem ik de tijd om te oriënteren etc.. en asiel is zeker n optie, dat welquote:Op zondag 11 december 2011 11:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik denk dat je je rustig moet bezinnen op wat jullie een dier kunnen bieden en dan een keuze maken. En je nu niet hals overkop op een van de pleegkittens die hier aangeboden worden moet storten.
Ja, das waar, maar bij Evi krijg ik er n soort zekerheidsgarantie bij dát ze uithaalt uit t nietsquote:Op zondag 11 december 2011 11:25 schreef Samzz het volgende:
Daar moet je met iedere kat wel rekening mee houden, denk ik.
Niet iedereen zit daarop te wachten.quote:Op zondag 11 december 2011 11:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
Misschien is Evi inderdaad niet wat Cooki zoekt, maar wat is er op tegen om meteen twee katten te nemen? Als je een kitten wil is het sowieso vaak wel prettig om er 2 te nemen, voor de kittens zelf als voor het huis.
ja, mee eens.. als t n reactie is op gedrag vh kind, vind ik t juist leerzaam etcquote:Op zondag 11 december 2011 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Zowel met een hond als met een kat loop je het risico dat je kind een keer een correctie van het dier krijgt.
Als een kind een kat aan zijn staart trekt en een haal krijgt, leert het kind daarvan (gaan we vanuit) en dat is ook een logische reactie van de kat.
^^ zelfs Saar doet datquote:Op zondag 11 december 2011 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Zowel met een hond als met een kat loop je het risico dat je kind een keer een correctie van het dier krijgt. Als je dat niet wilt moet je geen dier nemen denk ik. Maar zo'n beestje moet dat wel met een reden doen, en niet vanuit het niets. Als een kind een kat aan zijn staart trekt en een haal krijgt, leert het kind daarvan (gaan we vanuit) en dat is ook een logische reactie van de kat.
Maar een kitten als Evi dat (nu nog) zomaar bijt, is niet fijn met kleine kinderen.
Odie bijt ook weleens, maar dat is in combinatie met liefdevol wassen, en niet gemeen bedoeld. Dat snap ik wel, maar een peuter snapt dat niet.
Dan kun je misschien beter geen kitten nemen.quote:Op zondag 11 december 2011 11:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet iedereen zit daarop te wachten.
Er is volgens mij ook nog helemaal niet besloten wat het wordtquote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan kun je misschien beter geen kitten nemen.
Huh? Dus als je er geen twee tegelijk wilt kan je beter helemaal geen kitten nemen?quote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat idd. Of een kitten en een wat oudere kat. Gewoon, twee katten in een keer.quote:Op zondag 11 december 2011 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh? Dus als je er geen twee tegelijk wilt kan je beter helemaal geen kitten nemen?
Of begrijp ik jullie posts/quotes nou gewoon niet?
(Want dat was wat Samzz bedoelde volgens mij, dat niet iedereen op 2 kittens tegelijk zit te wachten?)
quote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mogguhquote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, dan snap ik de reactie van Oognip 'dan kan je misschien beter geen katten nemen' echt totaal nietquote:Op zondag 11 december 2011 11:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat idd. Of een kitten en een wat oudere kat. Gewoon, twee katten in een keer.
Ik ben een broodmachine en regelmatig gebruikt iddquote:Op zondag 11 december 2011 11:47 schreef Ynske het volgende:
K ben brood aan t bakken
heeft iemand van jullie al eens zo'n broodbakmachine gebruikt?
is dat wat?
brood kopen is zo niet nuttig hier, word slecht, bij invriezen smaakt t niet meer etc
Nope, maar wel uit blik gebakkenquote:Op zondag 11 december 2011 11:47 schreef Ynske het volgende:
K ben brood aan t bakken
heeft iemand van jullie al eens zo'n broodbakmachine gebruikt?
is dat wat?
brood kopen is zo niet nuttig hier, word slecht, bij invriezen smaakt t niet meer etc
Niet van katten in het algemeen, maar van een kitten. Voor kittens is sociaal contact heel belangrijk, waar een volwassen kat vaak liever alleen is.quote:Op zondag 11 december 2011 11:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, dan snap ik de reactie van Oognip 'dan kan je misschien beter geen katten nemen' echt totaal nietDus ik denk dat ze je verkeerd begrepen heeft. Want het lijkt mij persoonlijk nogal onzin dat als je er geen twee tegelijk wilt, dat je dan maar helemaal van katten moet afzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |