abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105436819

AND BLOWING ...

quote:
Occupy Nederland is niet zo groot als in de VS of andere landen in de wereld, dat weten we inmiddels allemaal. Misschien dat dat nog komt, misschien ook niet. Laten we dat even in het midden, zodat we ons op minder oppervlakkige zaken kunnen richten.

Zoals waar Occupy Nederland voor staat. Wellicht is het een goed plan om maatschappelijke problemen te bespreken waar Occupy Nederland zich op richt, of op zou kunnen richten.

Een aantal voorbeelden zijn corruptie (hoe kunnen we dit voorkomen?), transparantie (waarom mogen wij niet weten wat er met ons belastinggeld gebeurt?) en vriendjespolitiek (bijvoorbeeld via lobbying van grote bedrijven). En welke rol neemt Nederland eigenlijk in binnen de EU? En hoeveel (hoe weinig?) invloed heeft de burger eigenlijk op het beleid dat in Nederland gevoerd wordt?

We zouden natuurlijk ook kunnen spreken over hoe Occupy Nederland te verbeteren.
-----

Niet in alleen Nijmegen, maar ook in Utrecht laat de gemeente voor onbepaalde tijd de kampen staan:
quote:
Fakkeloptocht en concert bij Occupy Nijmegen
NIJMEGEN - Terwijl de activiteiten van Occupytentenkampen in veel steden aan het afnemen zijn, is het kamp op het Valkhof in Nijmegen juist heel actief.

Zaterdag vieren de Occupy'ers de Internationale Dag van de Rechten van de Mens met een fakkeloptocht door het centrum van de stad en aansluitend een concert op de kampeerplek.
De fakkeloptocht is een initiatief van de plaatselijke afdeling van mensenrechtenorganisatie Amnesty, waarbij Occupy zich aansluit.

Volgens de beweging worden mensenrechten elke dag overal ter wereld geschonden en is het ook wat dat betreft de hoogste tijd voor verandering. Ook Occupykampen elders in de wereld vieren de Dag van de Rechten van de Mens.

Rust
De gemeente Nijmegen laat het Occupykamp voor onbepaalde tijd met rust. Ook Utrecht ziet geen aanleiding op te treden tegen het kleine kampementje achter het stadhuis.
Overlast die enkele winkeliers zeggen te ondervinden, is volgens de gemeente ondergeschikt aan het recht op demonstreren. Mocht het kamp zich uitbreiden, dan moeten de betogers verhuizen.
Jammer dat dit artikel wel stelt dat de activiteiten van Occupy-kampen in veel steden aan het afnemen is, maar niet vermeldt welke steden dit dan zijn. Nationaal of internationaal? Wel een belangrijk punt lijkt me.

Verder is het erg positief dat de gemeente (Utrecht?) het recht om te demonstreren plaatst boven de overlast van enkele winkeliers. Dat had ook anders kunnen zijn natuurlijk. Fijn om te zien dat deze stad (steden) zich zo tolerant opstellen naar de Occupy-kampen. ^O^
pi_105436943
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon niet erg ontwikkelde en eloquente personen:

"Ik noem het corrupt."
"Waarom dat?"
"Nou...gewoon.".

:{
Beetje jammer voor jullie dat 99% zo reageert daar.
pi_105437265
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Beetje jammer voor jullie dat 99% zo reageert daar.
Ik denk eerder dat dat jammer is voor iedereen. ;)

En 99%? Geen idee, ik ben er (nog (komende maand!)) niet persoonlijk geweest en heb geen telling gehouden. Maar in mijn ogen is 1 al teveel, al besef ik dat iedereen een stem heeft, die allen gehoord dienen te worden in deze strijd om gelijkwaardigheid.
  zondag 11 december 2011 @ 08:24:22 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_105444831
Ja jongens, nog steeds bezig met de revolutie? Gaat lekker hea?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_105445088
Zolang er armoede en ongelijkheid bestaat in de maatschappij gaat men door:
6500 man op manifestatie tegen armoede

In hoeverre dat fair is in Nederland is nog maar de vraag:

Het begint me nu pas te dagen dat de SP bezig is te strijden voor de 'lage klasse', meer dan anders lijkt wel. Zo weet ik dat ze bij Occupy ook hard hebben gepoogd zieltjes te winnen. Wat uiteraard niet werkte, omdat volgens velen juist de links-rechts dichotomie waarin ook de SP opereert onderdeel is van het slecht functionerende systeem.

Uit betrouwbare bron weet ik overigens dat de oprichter van Occupy Nederland volgende week een gesprek heeft in de Tweede Kamer met een vertegenwoordiger van de SP. De belangen lijken wel enigszins uiteen te lopen, dus ik ben benieuwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gray op 11-12-2011 09:40:11 ]
pi_105445325
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:27 schreef Gray het volgende:

[ afbeelding ]

Het begint me nu pas te dagen dat de SP bezig is te strijden voor de 'lage klasse', meer dan anders lijkt wel. Zo weet ik dat ze bij Occupy ook hard hebben gepoogd zieltjes te winnen. Wat uiteraard niet werkte, omdat volgens velen juist de links-rechts dichotomie waarin ook de SP opereert onderdeel is van het slecht functionerende systeem.

Uit betrouwbare bron weet ik overigens dat de oprichter van Occupy Nederland volgende week een gesprek heeft in de Tweede Kamer met een vertegenwoordiger van de SP. De belangen lijken wel enigszins uiteen te lopen, dus ik ben benieuwd.
Dat was zeker zo, de eerste week, twee weken, was de SP daar alom vertegenwoordigd en gebruikte Occupy voor eigen doeleinden tot grote frustratie van de Occupiers. Dus daar hebben ze afstand van genomen omdat het niet strookte met de allemaal gelijk principes van Occupy en ze er geen politiek uithangbord van wilden maken of voor karretjes van politici gespannen te worden.
Echter nu krijg ik het idee dat-nu het niet meer zo goed gaat met de Occupy-beweging- ze misschien bereid zijn om wat water bij de politieke wijn te doen en eens te kijken wat de SP voor ze kan betekenen. Principes zijn er tenslotte om overboord te gooien he?
pi_105445939
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was zeker zo, de eerste week, twee weken, was de SP daar alom vertegenwoordigd en gebruikte Occupy voor eigen doeleinden tot grote frustratie van de Occupiers. Dus daar hebben ze afstand van genomen omdat het niet strookte met de allemaal gelijk principes van Occupy en ze er geen politiek uithangbord van wilden maken of voor karretjes van politici gespannen te worden.
En terecht, vind ik. Als de problematiek was op te lossen via politieke wegen was deze beweging nooit opgestaan. Het is wellicht fijn dat de politiek inziet dat een deel van het volk hernieuwde interesse heeft voor het wel en wee van de maatschappij, maar dat maakt niet dat ze aan dezelfde kant staan.
Ook tussen het SP-lid en de oprichter van Occupy Nederland (overigens ook de oprichter van The Zeitgeist Movement Nederland) ontstonden al snel meningsverschillen doordat ze een andere benaderingswijze hebben van probleemoplossing. Ben dan ook zeer benieuwd naar de uitkomst van het gesprek. Hopelijk hoor ik daar donderdag al meer over.

quote:
Echter nu krijg ik het idee dat-nu het niet meer zo goed gaat met de Occupy-beweging- ze misschien bereid zijn om wat water bij de politieke wijn te doen en eens te kijken wat de SP voor ze kan betekenen. Principes zijn er tenslotte om overboord te gooien he?
Wat heel ironisch zou zijn, want juist dat noemen we politiek bedrijven: compromissen sluiten en water bij de wijn doen. :') Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn.
Overigens zou het best een prima optie zijn om hun belangen na te streven door via de politieke weg problemen in de maatschappij aan te pakken. Zo heeft de politieke elite in deze tijd de macht (ondersteund door het bedrijfsleven en het volk uiteraard) en zou dat de snelste manier zijn om aan kreten om verbetering gehoor te geven.

Waar het problematisch gaat worden is wanneer men over wil gaan naar egalitaire democratie, waarbij een politieke elite niet langer een rol heeft. Dat zou betekenen dat partijen en de overheid zichzelf obsoleet zou maken. En dat is iets wat ik niet zo 1,2,3 zie gebeuren.

Verder vind ik het een positieve ontwikkeling om te zien dat Occupy Amsterdam (onder druk van de burgemeester wel) inzag dat het niet werkte, en in plaats van koppig vast te houden aan een gefaalde uitvoering, zij kleur bekenden en nu op zoek gaan naar betere opties. Zou de maatschappij ook op deze manier opereren dan zouden we in een veel hoger tempo positieve ontwikkelingen langs zien komen, verwacht ik.
pi_105446987
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:27 schreef Gray het volgende:

[ afbeelding ]

De SP wil gewoon koste wat het kost heel snel de kiezers van de PvdA overnemen, dit is dan een goede manier.

Voorts heb ik ook de filmpjes gezien over Arnhem maar god god god.....als je dan ziet dat mensen hier op het forum veelal deze mensen verdedigde,.... die moeten toch ook met schaamte naar die filmpjes kijken? Het niveau is nog lager in Amsterdam en dat is gek gezien het feit dat ze in Arnhem nog nét wat verder ontwikkeld leken.

Afijn, ben benieuwd hoe het vandaag in Amsterdam gaat, let us know!
pi_105447416
Alweer een klimaattop dat op niets uitloopt.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-op-klimaattop.dhtml

Eigenlijk is dat al een bewijs vind ik dat de wereld niet geregeerd wordt door een onzichtbare hand. Eerder het tegenovergestelde is waar.

De noodgedwongen globalisering vanwege de dreiging van het broeikaseffect (wat dus mondiale samenwerking vereist) loopt zo gestaag juist vanwege de verschillende democratische instituten.

Is het eigenlijk gewoon niet zo dat onze huidige systemen, de democratische instituten niet toereikend genoeg zijn om de problemen van vandaag effectief te kunnen hanteren?
pi_105447895
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De SP wil gewoon koste wat het kost heel snel de kiezers van de PvdA overnemen, dit is dan een goede manier.
Vooral PVV, denk ik.

quote:
Voorts heb ik ook de filmpjes gezien over Arnhem maar god god god.....als je dan ziet dat mensen hier op het forum veelal deze mensen verdedigde,.... die moeten toch ook met schaamte naar die filmpjes kijken? Het niveau is nog lager in Amsterdam en dat is gek gezien het feit dat ze in Arnhem nog nét wat verder ontwikkeld leken.

Afijn, ben benieuwd hoe het vandaag in Amsterdam gaat, let us know!
Het gaat niet om de mensen. Ja, er zitten veel mafklappers tussen, maar het is niet meer dan terecht dat zij zich tegen de financiele wereld keren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105448034
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral PVV, denk ik.

Er zit geen PVV'er tussen denk ik ..... die zijn (volgens velen hier) toch te stom om te weten wat er gebeurt.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

Het gaat niet om de mensen. Ja, er zitten veel mafklappers tussen, maar het is niet meer dan terecht dat zij zich tegen de financiele wereld keren.
Tja, ik zou in ieder geval zorgen dat ik niet als complete mongool overkom op een filmpje als ik mensen oproep om ze te steunen. Ik bedoel...het idee is goed hoor en protesteren dat staat een ieder vrij,... maar zet jezelf niet zo voor lul. Ruzie maken, elkaar voor alles uitmaken, sponsjes pikken, elkaar aanklagen (nou ja,..roepen dat ze dat gaan doen) en ga maar door. Dát zijn jouw vertegenwoordigers Koos,... dat wil je toch niet?
pi_105448110
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Er zit geen PVV'er tussen denk ik ..... die zijn (volgens velen hier) toch te stom om te weten wat er gebeurt.

[..]

Tja, ik zou in ieder geval zorgen dat ik niet als complete mongool overkom op een filmpje als ik mensen oproep om ze te steunen. Ik bedoel...het idee is goed hoor en protesteren dat staat een ieder vrij,... maar zet jezelf niet zo voor lul. Ruzie maken, elkaar voor alles uitmaken, sponsjes pikken, elkaar aanklagen (nou ja,..roepen dat ze dat gaan doen) en ga maar door. Dát zijn jouw vertegenwoordigers Koos,... dat wil je toch niet?
Exactly. Maar als het in de kraam te pas komt kun je ze natuurlijk wel inzetten om je punt kracht bij te zetten he.
pi_105448186
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Exactly. Maar als het in de kraam te pas komt kun je ze natuurlijk wel inzetten om je punt kracht bij te zetten he.
Ik vind het wel typisch...de PVV'er is dom en niet sociaal... maar als er 'steun' moet komen in een discussie staan ze ineens te blauwbekken op een plein om voor de rechten van anderen op te komen? Dat is een tactiek van Koos waar niemand echt in zal trappen, hoop ik.
pi_105448241
Hoezo is het een tactiek. Was gewoon een terloopse opmerking. Overigens wordt Occupy gesteund door het merendeel van de PVV-stemmers, zo bleek laatst uit een peiling van De Hond. Vraag me overigens af waarom jullie altijd direct in de stress schieten als iets over de PVV zeg.
pi_105448370
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo is het een tactiek. Was gewoon een terloopse opmerking. Overigens wordt Occupy gesteund door het merendeel van de PVV-stemmers, zo bleek laatst uit een peiling van De Hond. Vraag me overigens af waarom jullie altijd direct in de stress schieten als iets over de PVV zeg.
Geen stress Koos .. geen stress. Ik vind het gewoon leuk om met jou over PVV'ers te 'praten' ;).
pi_105448378
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom jij met de PVV aan komt zetten in een discussie die helemaal niet over de PVV gaat. Alleen maar om een paar mensen die domme kreten slaken aan te merken als PVV'ers?
pi_105448444
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geen stress Koos .. geen stress. Ik vind het gewoon leuk om met jou over PVV'ers te 'praten' ;).
Nee, ik denk dat je gewoon echt een PVV'er bent, hoewel je dat stelselmatig ontkent. Je begint immers telkens bijna te huilen als er iets over de PVV wordt gezegd en tevens lijk je over een radar te beschikken die gaat bliepen als de PVV wordt beledigd op FOK!
pi_105448461
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom jij met de PVV aan komt zetten in een discussie die helemaal niet over de PVV gaat. Alleen maar om een paar mensen die domme kreten slaken aan te merken als PVV'ers?
Ja, dat jij PVV stemt mag natuurlijk geen verrassing heten.
pi_105448517
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je gewoon echt een PVV'er bent, hoewel je dat stelselmatig ontkent. Je begint immers telkens bijna te huilen als er iets over de PVV wordt gezegd en tevens lijk je over een radar te beschikken die gaat bliepen als de PVV wordt beledigd op FOK!
Jij mag dat best geloven hoor Koos, als jij daar gelukkig van wordt ^O^

Maar over je laatste opmerking..jij komt in een topic waar ik al lang in post, plempt iets neer over PVV en zegt dan dat mijn radar op PVV staat? Te makkelijk Koos,...veel te makkelijk.
pi_105448535
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat jij PVV stemt mag natuurlijk geen verrassing heten.
Het gaat over Occupy en niet of jij PvdA en ik VVD gestemd hebt. Of welke partij dan ook.
Niet persoonlijk worden Koos.
pi_105448579
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij mag dat best geloven hoor Koos, als jij daar gelukkig van wordt ^O^

Maar over je laatste opmerking..jij komt in een topic waar ik al lang in post, plempt iets neer over PVV en zegt dan dat mijn radar op PVV staat? Te makkelijk Koos,...veel te makkelijk.
Ja, dat is ook echt de reden dat ik dit standpunt erop nahoudt. Ik baseer mij puur op dit topic.

Maar goed, laat ook maar. Je komt vanzelf wel uit de kast. Occupy is een josti-club met een goede boodschap.
pi_105448586
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat over Occupy en niet of jij PvdA en ik VVD gestemd hebt. Of welke partij dan ook.
PvdA de laatste keer. Volgende keer D66.
pi_105449267
Weet je PVV is echt zo'n clichematig antwoord op huidige problemen die juist zijn ontstaan door het falen van onze systemen. De PVV is zo achterwaarts.
pi_105449332
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit dus. Laat de jij-bakken achterwege, Koos en co. Als we daar eenmaal mee beginnen, houdt het nooit meer op.

Bovendien snap ik niet waarom mensen überhaupt telkens naar elkaar gaan verwijzen in een discussie die niet over hen gaat, maar over in dit geval een internationale maatschappelijke ontwikkeling. Als je elkaar zo interessant vind, koop dan een bloemetje en zoek een knus hotelletje op.

Een discussie over politiek heeft in dit topic vrij weinig te zoeken, evengoed als dat de SP/VVD/PvdA/PVV/GroenLinks etc door Occupy van het Beursplein verwezen is. Politiek ligt aan de grondslag van de problematiek waarover men demonstreert. Politieke actie betrekken bij de oplossing van een probleem dat het zelf veroorzaakt heeft is... zeer paradoxaal. Juist de dichotomie van het links-rechts denken, het jij-ik denken, het 99%-1% is de reden dat veel negatieve ontwikkelingen hebben kunnen plaatsvinden; depersonalisatie van groepen vergemakkelijkt afglijden van ethisch naar moreel handelen. Dat is niet waar Occupy naar zoekt, en niet waar dit topic voor bedoeld is.

Wil je toch praten met elkaar over politieke voorkeur, je lievelingskleur en leuke hobbies? Zoek je heil dan bij POL, GC of R&P-singles-chat.
pi_105449626
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit dus. Laat de jij-bakken achterwege, Koos en co. Als we daar eenmaal mee beginnen, houdt het nooit meer op.

Bovendien snap ik niet waarom mensen überhaupt telkens naar elkaar gaan verwijzen in een discussie die niet over hen gaat, maar over in dit geval een internationale maatschappelijke ontwikkeling. Als je elkaar zo interessant vind, koop dan een bloemetje en zoek een knus hotelletje op.

Een discussie over politiek heeft in dit topic vrij weinig te zoeken, evengoed als dat de SP/VVD/PvdA/PVV/GroenLinks etc door Occupy van het Beursplein verwezen is. Politiek ligt aan de grondslag van de problematiek waarover men demonstreert. Politieke actie betrekken bij de oplossing van een probleem dat het zelf veroorzaakt heeft is... zeer paradoxaal. Juist de dichotomie van het links-rechts denken, het jij-ik denken, het 99%-1% is de reden dat veel negatieve ontwikkelingen hebben kunnen plaatsvinden; depersonalisatie van groepen vergemakkelijkt afglijden van ethisch naar moreel handelen. Dat is niet waar Occupy naar zoekt, en niet waar dit topic voor bedoeld is.

Wil je toch praten met elkaar over politieke voorkeur, je lievelingskleur en leuke hobbies? Zoek je heil dan bij POL, GC of R&P-singles-chat.
hm... ja maar ho is even Gray. Het is toch onvermijdbaar dat we over politiek praten als we tot mogelijke antwoorden willen komen? Juist omdat politiek aan de grondslag van de problematiek ligt...

Het is wel zeer zeer jammer dat men zich continue tegen elkaar richt hier in topic. Kinderlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')