lex was 3230, maatje 50.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:29 schreef ferrari_rood het volgende:
t_t blijven doorzetten. Ik hoop dat jullie snel een langere nacht krijgen
Net een v-dag gehad maar Ean slaapt ergens anders maar slecht. Blijven proberen is denk ik het beste.
Ik kreeg een smsje van mijn schoonzus die is morgen uitgerekend dat hun kindje klein geschat wordt en of ze wat setjes 44 mag lenen. Dat mag best maar de schatting is 3000gram die gaat volgens mij nooit in maatje 44 passen. Of denk ik nu echt zo verkeerd?
Goeie vraag. Laatste weging was ze 7,7, maar dat is alweer tijden geleden. Denk rond 8,5 ofzo.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:24 schreef mrien het volgende:
Hoe zwaar is ze nu Vanyel?
Jelle zat al ruim over de 9 kilo heen toen we overgingen
Ik wilde net zeggen.. De beentjes van onze jongen zitten al gevaarlijk dicht bij de rand en hij is pas 6 wkn oud..quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:19 schreef danic het volgende:
Beentjes maakt niet uit hè Aventura. Het gaat om het gewicht en het hoofdje. Dat moet binnen de stoel vallen. Beentjes mogen erbuiten bungelen.
Bij de prenatal zeiden ze de rand van het hoofdje boven de rand. Dan over zetten.quote:Op zondag 11 december 2011 10:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
13kilo of oortjes boven de rand uit zijn de criteria om naar een vervolgstoel over te stappen en zelfs puck die vrij lang is zit daar nog binnen.
die hoopten dat je eerder een nieuwe stoel zou komen kopen dan denk ikquote:Op zondag 11 december 2011 10:31 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Bij de prenatal zeiden ze de rand van het hoofdje boven de rand. Dan over zetten.
Nee, dat geloof ik niet. Sofie pastte op dat moment nog in de cosi, en de andere stoel namen we al mee ivm een leuke actie. Had dus niks te maken met eerder verkopen.. Ik had het ook elders op internet gelezen. Naja, niet dat t uitmaakt enzo.quote:Op zondag 11 december 2011 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
die hoopten dat je eerder een nieuwe stoel zou komen kopen dan denk ikhet is bij mijn weten echt de oren boven de rand uit.
Niet dat t veel boeit verder, het lijkt mij op een gegeven moment niet meer comfi, zo'n geprop in zo'n stoel.
Vanyel, mn kleinste weegt nu 8 kg maar we zijn wel overgegaan naar een andere stoel. Autorijden was op zn zachtst gezegd een uitdaging omdat ze alles, tot overgeven aan toe, bij elkaar krijste in de cosi. We hebben haar nu in een groep 0 + 1 combistoel van de Hema. Wél de cosi-versie dus met verkleiners erin, maar dan met de rijrichting mee. En sindsdien kan ik weer veilig autorijden omdat ik op de weg kan letten
Ik dacht ook oren, maar ik lees vrijwel overal het hoofdje...quote:Op zondag 11 december 2011 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
die hoopten dat je eerder een nieuwe stoel zou komen kopen dan denk ikhet is bij mijn weten echt de oren boven de rand uit.
Niet dat t veel boeit verder, het lijkt mij op een gegeven moment niet meer comfi, zo'n geprop in zo'n stoel.
Vanyel, mn kleinste weegt nu 8 kg maar we zijn wel overgegaan naar een andere stoel. Autorijden was op zn zachtst gezegd een uitdaging omdat ze alles, tot overgeven aan toe, bij elkaar krijste in de cosi. We hebben haar nu in een groep 0 + 1 combistoel van de Hema. Wél de cosi-versie dus met verkleiners erin, maar dan met de rijrichting mee. En sindsdien kan ik weer veilig autorijden omdat ik op de weg kan letten
Ik dacht ook oren, maar ik las vrijwel overal het hoofdje toen wij daarnaar aan het zoeken waren.quote:Op zondag 11 december 2011 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee dat gaat nooit passen. Ons kindje was 2675 gram en die had meteen maat 50 aan, wel met de mouwtjes omgeslagen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:29 schreef ferrari_rood het volgende:
t_t blijven doorzetten. Ik hoop dat jullie snel een langere nacht krijgen
Net een v-dag gehad maar Ean slaapt ergens anders maar slecht. Blijven proberen is denk ik het beste.
Ik kreeg een smsje van mijn schoonzus die is morgen uitgerekend dat hun kindje klein geschat wordt en of ze wat setjes 44 mag lenen. Dat mag best maar de schatting is 3000gram die gaat volgens mij nooit in maatje 44 passen. Of denk ik nu echt zo verkeerd?
Ik denk dat ze wel genoeg binnen krijgt 8x100=800 (even vanuit gaande dat ze uit de borst ook 100ml drinkt) is ruim voldoende wij hebben 4x180/6=800 en dat gaat echt niet allemaal op.quote:Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
F_R: ik denk dat je met maat 50 idd goed zit, en die schattingen kunnen ook flink ernaast zitten. Mijn kleintje werd op 2700 gr geschat en is uiteindelijk met 3625 gr. ter wereld gekomen![]()
Die 2700 gr. was een schatting bij meerdere echo's. De verloskundige schatte haar op 3600gr dus die zat wel goed![]()
Ik heb het even zitten uitrekenen, maar we zitten dus weer aan de 8 voedingen op een dag.
Ik wil de tijd tussen de voedingen rekken tot 4 uur tussen elke voeding.
Ze krijgt 's avonds, 's nachts en 's ochtends borstvoeding, en overdags krijgt ze opvolgmelk. Hier drinkt ze maar op z'n hoogst 100cc per keer van (en dan krijgt ze elke 3 uur een voeding).
Wat zijn jullie gedachten hierover? Ik ben zo onzeker wat dit betreft (hoeveel voedingen, krijgt ze genoeg binnen enz.)![]()
Ik hoop dat ze meer gaat drinken als ze elke 4 uur een fles krijgt. De papfles ging er gisteren dus totaal niet in, jammer.
Vanyel, wat super dat ze zo is opgeknapt!
Oh wat fijn zeg! en wat fijn ook dat het dus allemaal goed is gegaan met oppas enzo.quote:Op zondag 11 december 2011 14:08 schreef Vanyel het volgende:
Kind terug
Praktisch onherkenbaar met enorme bambiogen en nergens uitslag. Het huidige dieet werkt dus. Nu komt de spannende test of het dan niet ook aan de kat ligt. Ik ben sowieso blij, we hadden net een schaterende eter. Smelt.
Hier ook zoiets (maar omgekeerd):quote:Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
F_R: ik denk dat je met maat 50 idd goed zit, en die schattingen kunnen ook flink ernaast zitten. Mijn kleintje werd op 2700 gr geschat en is uiteindelijk met 3625 gr. ter wereld gekomen![]()
Die 2700 gr. was een schatting bij meerdere echo's. De verloskundige schatte haar op 3600gr dus die zat wel goed![]()
Dit. Verrassing!quote:Op zondag 11 december 2011 19:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas zou een 6 ponder zijn en bleek 8,5 pond
Sterker nog, ze zat nu, na 6 uur thuis, alweer in haar ogen te wrijven en op haar hoofd te krabben. Oogjes worden iets dikker en er zitten rode plekken bovenop haar hoofd.quote:Op zondag 11 december 2011 19:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh wat fijn zeg! en wat fijn ook dat het dus allemaal goed is gegaan met oppas enzo.
Verwacht je dan nu dat ze al dan niet op de kat gaat reageren met uitslag ergens de komende dagen?
Hè wat jammer zegquote:Op zondag 11 december 2011 19:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sterker nog, ze zat nu, na 6 uur thuis, alweer in haar ogen te wrijven en op haar hoofd te krabben. Oogjes worden iets dikker en er zitten rode plekken bovenop haar hoofd.
De kat vertrekt binnen twee weken naar mijn zus. Als het daar goed gaat, heeft ze een nieuw thuis en anders moeten we op zoek naar iets anders. Drastisch, maar als dat maakt dat Dottir zich lekkerder voelt, vind ik het de moeite waard.
oh dan zit ik abuis, ik heb echt altijd overal de oren begrepen, en dan het bovenrandje van de oren, zodra die er bovenuit komen is de cosi te klein. Maar nu ik erover nadenk en eens bij mn eigen hoofd voel klopt dat wat maxi cosi zelf zegt dan wel. Als je je hoofd semi-schuin naar achteren legt, en dan een lijn trekt horizontaal vanaf je bovenrand-oren dan kom je precies op de bovenkant van je achterhoofd uit, en dan zou het dus niet meer volledig ondersteunt zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht ook oren, maar ik las vrijwel overal het hoofdje toen wij daarnaar aan het zoeken waren.
Aanvulling: maxi cosi zegt: zolang het achterhoofdje van je kind volledig ondersteund wordt door de plastic kuip.
http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/faq.aspx
Ik krijg hier hele visioenen van hoe je allerlei rare capriolen moet uithalen om je kind nog enigszins relaxt te houden terwijl je rijdt.quote:Op zondag 11 december 2011 19:25 schreef mignonne het volgende:
Ik had de mijnes liever tegen de rijrichting in gehouden maar op deze manier rijden was behoorlijk gevaarlijk ookdus dan maar zo.
Zo slecht met de groei?quote:En eens zien hoe snel ze die 9 kilo haalt of hoelang dat nog duurt.
ik ben ook heel benieuwd! ik hoop echt voor jullie en vooral voor dottir dat het gewoon wat rust brengt qua eten voor haar. En het zou toch fijn zijn als het goed gaat bij je zus, dan kun je het beestje af en toe toch nog zienquote:Op zondag 11 december 2011 19:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik krijg hier hele visioenen van hoe je allerlei rare capriolen moet uithalen om je kind nog enigszins relaxt te houden terwijl je rijdt.
Ik zou ook overgestapt zijn.
Van de kat is heel jammer, het was er een uit een eigen nestje dus ik heb haar al sinds haar geboorte. Maar bij mijn zus zitten drie bloedjes te springen om een lief huisdier, dus wat dat betreft is het alleen maar winst.
Ben benieuwd wat een katloos huis voor invloed gaat hebben op Dottirs voedselintroductiegebeuren.
[..]
Zo slecht met de groei?
quote:Op zondag 11 december 2011 20:54 schreef Aoraki het volgende:
Vanyel, vervelend van de kat. Onze ha zei dat het nog wel 2 jaar kon duren voordat alle allergenen verdwenen zijn nadat een kat weg is. Het zal allicht schelen dat de bron weg is. Sterkte ermee.
Daar zat ik aan te denken toen ik het las.. Hoe lang het zou duren voordat je "huisdiervrij" bent in dat opzicht., want het zit natuurlijk overal, tot in het filter van de stofzuiger aan toe. (edit: ik kom nu, na bijna 10 weken, nog steeds kattenharen tegen. En wij hielden ons huis best goed bij al zeg ik het zelf.,) Maar het zal vast al schelen dat de bron weg is. Wel heel jammer, doet toch pijn om zo'n beestje af te staan, ook al is het dicht bij huis. Dusquote:Op zondag 11 december 2011 20:54 schreef Aoraki het volgende:
Vanyel, vervelend van de kat. Onze ha zei dat het nog wel 2 jaar kon duren voordat alle allergenen verdwenen zijn nadat een kat weg is. Het zal allicht schelen dat de bron weg is. Sterkte ermee.
Dit zei de dermatoloog bij ons ook idd..quote:Op zondag 11 december 2011 20:54 schreef Aoraki het volgende:
Of een combinatie van ineens koud en dus plotseling klaarwakker en hongergevoel.quote:Op maandag 12 december 2011 10:01 schreef MeNicole2 het volgende:
Die van mij schreeuwt nu ook als ik hem eens moet verschone 's nachts. Denk dat het is omdat ie het koud krijgt. Hij heeft een hekel aan kleren uit. Dus vanuit een warm bed ineens in je blote kont op de commode..kan me voorstellen dat dat een reden is om te schreeuwen!!
echt waar? Ik verschoon hem altijd bij een plasluier en poepluier.quote:Op maandag 12 december 2011 10:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik verschoon ook alleen bij poep. En dat is eigenlijk heel zelden. Als ie nog een fles krijgt (dat is heel af en toe) verschoon ik hem dus niet. Ook niet bij een volle plasluier. Als ik dat doe word ie koud en klaarwakker. Soms hoor ik door de babyfoon dat ie aan het poepen is. Dan verschoon ik hem meteen in zijn eigen bed (even hydro onder zijn billen) en dan slaapt ie meestal wel verder. Dan idd met het licht op de gang aan.
Nee want hij slaapt eigenlijk altijd door en dan kan de luier ook de hele nacht. De kans dat ie klaarwakker word van verschonen is groter dan dat ie doorlekt!!quote:Op maandag 12 december 2011 10:58 schreef cleany het volgende:
[..]
echt waar? Ik verschoon hem altijd bij een plasluier en poepluier.
Als je om 22.00uur nog een fles geeft zou ik ook verschonen wegens overloop anders maar zonder voeding is het klokje rond geen probleem voor een luier.quote:Op maandag 12 december 2011 11:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik verschoonde wel 's nachts prematuurluiers houden niet zo veel tegen.
Nu verschonen we haar bij de laatste voeding rond 22:00 anders heeft ze een luier aan van 18:00 tot 07:00 en dat is wel erg lang volgens mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij is op het CB verteld dat melk niet uit de fles hoort te stromen als je de fles op de kop houdt. Sarah had ook veel last van dat de melk te snel uit de fles kwam.quote:Op maandag 12 december 2011 14:18 schreef TimeJumper het volgende:
Wat een leuke foto's van lientje, vooral die duimende foto![]()
Sorry verder niet veel bijgelezen.
Ik heb hier last van tepelklovenniet weg te smeren. Hierdoor wil ik gedeeltelijk overgaan op kunstvoeding.
Om mijn zielige tepels even rust te geven. 1 kant is het ergst, de andere is nog wel goed te doen.
Maar dat is ook een "vak apart" voor een baby om te drinken zeg.
Het lijkt wel of de melk er veel te snel uitkomt endat hij er geen weg mee weet.
Ik heb een Aventflesje en 1 van Tommie Tipee. Die van Tommie pakt hij goed maar het stroomt er te snel uit geloof ik.
Iemand tips? of is dit normaal in het begin?
Veel ervaring heb ik niet, want ik heb er nog geen heel flesje ingekregen, dat duurt uren op bovenstaande manier.
Met een deel kunstvoeding geven help je het probleem niet oplossen... Tepelkloven is eigenlijk altijd een teken van of verkeerd aanleggen of je hebt een schimmelinfectie... Beiden zijn goed te voorkomen. Als je zeker weet dat het geen spruw is kun je misschien beter even een laktatiekundige bellen om met je mee te kijken bij aanleggen. Als je goed aanlegt dan genezen de kloven ook gewoon terwijl je kunt blijven voeden, omdat een goed aangelegd kindje je tepel niet kapot maakt.quote:Op maandag 12 december 2011 14:18 schreef TimeJumper het volgende:
Wat een leuke foto's van lientje, vooral die duimende foto![]()
Sorry verder niet veel bijgelezen.
Ik heb hier last van tepelklovenniet weg te smeren. Hierdoor wil ik gedeeltelijk overgaan op kunstvoeding.
Om mijn zielige tepels even rust te geven. 1 kant is het ergst, de andere is nog wel goed te doen.
Maar dat is ook een "vak apart" voor een baby om te drinken zeg.
Het lijkt wel of de melk er veel te snel uitkomt endat hij er geen weg mee weet.
Ik heb een Aventflesje en 1 van Tommie Tipee. Die van Tommie pakt hij goed maar het stroomt er te snel uit geloof ik.
Iemand tips? of is dit normaal in het begin?
Veel ervaring heb ik niet, want ik heb er nog geen heel flesje ingekregen, dat duurt uren op bovenstaande manier.
TAP... Leyla was een echt flesweigeraar... Pm me maar... Ik denk dat ik je best wel gerust kan stellen..quote:Op maandag 12 december 2011 16:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vandaag bij het cb geweest. Meisje was weer goedgekeurd, ze weegt nu 5700 gram en is 60 cm lang. Ook zijn de tweede serie prikjes erin gegaan, dat was brullen, arm hummeltje.
Nu ligt ze lekker te slapen en mama heeft die tijd benut om de kerstboom op te zetten.
De kinderarts vertelde ons dat als Eva de fles nu nog niet goed pakt, dat ze dat ook niet meer zal doen. Ik kan wel janken. Ik moet over 3 weken weer gaan werken en ik heb totaal geen zin. Ik wil bij Eva zijn en nu kan ze geen fles drinken. Hoe zit ik dan ooit lekker op werk?
Hopelijk gaat ze wel goed uit een tuitbeker drinken of dat ze haar voeden dmv lepelen...
Een lepeltje snapt ze wel, maar ik had liever gehad dat ze de fles had gepakt...
En ik ben al superemo want ben al een week lang ongesteld dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk! Ik heb al heel lang geen foto van jouw mupke gezien, dus doe es eentje?quote:Op maandag 12 december 2011 20:14 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik kom even ongegeneerd binnen walsen, maar mijn tutje van 11 maanden loopt!![]()
Weliswaar nog geen marathon, maar toch zeker een metertje of 2
De kinderarts jaagt je wel wat onnodig angst aan. Er zijn hier op fok meerdere kindjes die uiteindelijk toch die fles pakten maar dat kostte wat moeite. Tico meldde zich al en volgens mij zou Ssserpente je ook tips kunnen geven. En Sorbootje dacht ik?quote:Op maandag 12 december 2011 16:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vandaag bij het cb geweest. Meisje was weer goedgekeurd, ze weegt nu 5700 gram en is 60 cm lang. Ook zijn de tweede serie prikjes erin gegaan, dat was brullen, arm hummeltje.
Nu ligt ze lekker te slapen en mama heeft die tijd benut om de kerstboom op te zetten.
De kinderarts vertelde ons dat als Eva de fles nu nog niet goed pakt, dat ze dat ook niet meer zal doen. Ik kan wel janken. Ik moet over 3 weken weer gaan werken en ik heb totaal geen zin. Ik wil bij Eva zijn en nu kan ze geen fles drinken. Hoe zit ik dan ooit lekker op werk?
Hopelijk gaat ze wel goed uit een tuitbeker drinken of dat ze haar voeden dmv lepelen...
Een lepeltje snapt ze wel, maar ik had liever gehad dat ze de fles had gepakt...
quote:Op maandag 12 december 2011 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het verhaal dat Nils jouw pyjama aantrok is me altijd bij gebleven
Die huggies doekjes vind ik ook fijn, zijn fijne stevige doekjes. Als ik andere doekjes gebruik, krijg ik altijd poep aan m'n handenquote:Op maandag 12 december 2011 21:50 schreef Juud79 het volgende:
Voor schrale winterwangen gebruiken wij
[ afbeelding ]
Normaal de gezichtscreme voor baby's van Weleda. Sowieso gebruiken wij alleen maar producten van Weleda voor ons mupke, zowel voor in bad als na het bad, ook voor haar billen hebben we creme ervan. En ja het is heel duur, maar in een half jaar tijd heb ik alleen een keer nieuwe spul voor in bad moeten kopen, met de rest doe ik al een half jaar dus.
En we gebruiken Huggies ongeparfumeerde billendoekjes, heel fijn en ik denk dat het rode billen voorkomt.
Ons meisje heeft een prachtige huid en nooit rode billen (tot nu toe) dus ik zweer bij Weleda.
Dat is toch super als ze die 50cc op heeft!quote:Op maandag 12 december 2011 21:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pffff moet er niet aan denken dat ze snachts 3 keer komt ofzo.
Ik werk 4 dagen in de week en ga dan om 7 u weg van huis, zou wel lekker zijn als ze het slaapritme van nu volhoudt (max 1x wakker).
Vanavond heeft manlief het weer geprobeerd met de fles, ze wilde niet. Uiteindelijk heeft ie het erin kunnen schenken en dat lukte. Ik had maar 50 ml gekolfd maar ze had wel alles op.
Dus dat geeft me wat hoop.
Dat vindt hij fijn als hij geen buikpijn heeft, maar niet als hij het wel heeftquote:Op maandag 12 december 2011 22:07 schreef DJMO het volgende:
buik op de onderarm, hoofdje in de elleboogholte en dan wiegen Nirak, ook op z'n buik op jouw knieen met 't hoofje van je af (snap je wat ik bedoel?) wil wel eens helpen. Als echt niets helpt kun je hem je leegste borst aanbieden, dat helpt nog het beste als troost
Ik ben per 1 december weer begonnen. En dat is t/m januari 4 dagen per week en daarna fulltime. Met de nodige avondextra's en straks ook avond nacht en weekend diensten.quote:Op maandag 12 december 2011 22:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ohja en nog een vraagje voor weer werkende mama's: hoe vonden jullie dat! Weer werken na je verlof? Ik kijk er heel erg tegenop. Niet alleen vanwege het niet willen drinken uit de fles maar ook omdat ik haar niet wil missen. Ik voel me zelfs een soortvan schuldig dat ik haar bij het kdv en opa en oma breng. Gelukkig wonen opa en oma bij het bedrijf van m'n man, maar toch.
Het idee alleen al dat ik haar 'verlaat' benauwd me echt enorm.
Bah ja, dat klopt. Ik heb tot nu toe Zwitsaldoekjes geprobeerd (de megaverpakking is nu net op), en daarna Pampers, maar die vind ik helemaal 3x niks. Zo koud en nattig. Ons jochie heeft ook nu pas voor het eerst rode plekjes en dan ook echt open. Ik maak zijn billetjes nu vaak schoon met lauw water, vind doekjes nu zo agressief lijken. Die van Huggies ga ik eens proberen.quote:Op maandag 12 december 2011 21:59 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Die huggies doekjes vind ik ook fijn, zijn fijne stevige doekjes. Als ik andere doekjes gebruik, krijg ik altijd poep aan m'n handen
Hier heeft de flessenspeen van Medela een hoop leed bespaart, dit was uiteindelijk de enige die D accepteerde... Na verloop van tijd draaide dit bij gelukkig. Het kan soms een kwestie zijn van diverse spenen proberen voor je 'de' juiste hebt die jou spettertje wel accepteerd.quote:Op maandag 12 december 2011 16:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Is me nog nooit opgevallen dus denk het niet..quote:Op maandag 12 december 2011 22:44 schreef Nirak het volgende:
"duimt" ze misschien op die vinger? Hier nml een blaar gehad op handje omdat meneer er te fanatiek op had gezogen...
Heeft de jouwe ook zo'n lekkere ruimte tussen de grote teen en de rest?quote:
Geen moment last van gehadquote:Op maandag 12 december 2011 22:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ohja en nog een vraagje voor weer werkende mama's: hoe vonden jullie dat! Weer werken na je verlof? Ik kijk er heel erg tegenop. Niet alleen vanwege het niet willen drinken uit de fles maar ook omdat ik haar niet wil missen. Ik voel me zelfs een soortvan schuldig dat ik haar bij het kdv en opa en oma breng. Gelukkig wonen opa en oma bij het bedrijf van m'n man, maar toch.
Het idee alleen al dat ik haar 'verlaat' benauwd me echt enorm.
Dottir lag met krampjes ook niet graag in de houding die DJMO beschrijft, maar wel andersom. Kruis bij je elleboog en hoofd in je hand. Kon ze fijn op mijn duim zuigen (ik heb hele korte nagels) en haar beentjes om mijn arm klemmen.quote:Op maandag 12 december 2011 22:13 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat vindt hij fijn als hij geen buikpijn heeft, maar niet als hij het wel heeft
Reflux groeien ze meesstal in het eerste jaar overheen, maar het kan dus nog een half jaar duren! Wij moeten in ieder geval bij Sarah tot ze 1 jaar is doorgaan met de medicatie en dan pas afbouwen.. Naar he als ze er zo een last van hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:06 schreef cleany het volgende:
Donderdag maar weer kijken hoe het er voor staat...Evan heeft nog steeds last van spugen/reflux en heeft al bijna een half jaar speciale voeding (dus zo lang als hij er is). Hij is een superblij mannetje maar heeft vaak last van z'n buikje. Vannacht wel bijna het klokje rond geslapen, dat was wel knap.
Nee, die hebben we nog niet. Zal er straks eens voor gaan kijken. Fietsen staat hij niet toe, houdt z'n benen stokstijf en rondjes masseren op buik doen we al, maar helpt niet zoveel als ik zou willen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:58 schreef Kleurdoos het volgende:
heb je infacol of cinababy?
fietsen met de beentjes (beide beentjes pakken en met de klok meedraaien) dan masseer je de darmpjes, op je arm leggen met t buikje.. thats about it
Lieve Wickie, het schiet allemaal niet op he zo. Ik herken veel in je verhaal. De houding herkende ik ook al reflux houding bij Sarah.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:49 schreef wickie het volgende:
Gewoon even van me afschrijven hoor.
Buh.. het gaat buh hier met m'n meisjeHet is erg wisselend met som een beetje verbetering om de volgende dag weer had terug te kukelen. Ik snap er helemaal niks van en heb geen idee wat er aan de hand is, maar het gaat niet lekker met haar en ik vind het een wonder dat ze niet de hele dag alles bij elkaar schreeuwt. We hebben wel weer na de prikken rampzalige avonden en nachten gehad en overdag kan ze haar rust, slaap en houding niet meer vinden. Die foto's die ik een paar dagen geleden postte zijn niet pogingen tot draaien maar heftig overstrekken. Dat dacht ik al en vanochtend bij de manueel therapeute kreeg ik bevestiging.
De behandeling wordt wat intensiever en ze krijgt ook fysiotherapie erbij om haar uit het overstrekken te krijgen met oefeningen.
Ook vonden ze haar beiden een typisch reflux geval, dat zei de cb-arts ook al tegen mij vorige week.
Ze neemt die rare houding aan omdat ze last heeft van haar slokdarm waarschijnlijk. Als het zuur omhoog komt schreeuwt ze ook alles bij elkaar.
Ik heb gelijk maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt om stappen te nemen.
Van de week ook nutriton geprobeerd maar ze blijft gewoon doorspugen en poept dan nog minder, dus zijn we ermee gestopt.
Vorige week bij de prelogopediste hele handige tips gekregen voor voedingshoudingen waarin ze het makkelijkst kan slikken en ontspannen, dat scheelt al een hoop. Ook tips om haar beter vacuum te laten drinken. Het zijn kleine dingetjes maar het verbeterd haar drinken en de frustratie rondom het drinken heel erg. Voor de rest is het de behandeling afwachten van de fysio en de manueel therapeut, volgens haar was het namelijk vooral een houdingsprobleem.
Ik heb er allemaal geen verstand van maar ik ga nu toch maar eens uit die afwachtende modus stappen, het duurt me te lang zonder verbetering.
Ook alle lof voor de leidsters van de kdv die alle geduld met haar drinken hebben. Gisteren heeft ze alleen maar kleine beetjes gedronken en hebben ze veel met haar overeind gezeten.
En voor de rest is het zo'n lief en olijk, meisje. Ben zo intens gelukkig dat ik gewoon 2 schatten van dochters heb![]()
![]()
/emo modus uit.
Billendoekjes: we hebben gewoon die van de Appie, die vinden we wel prettig. Als Mette erg last had van haar billen kocht ik parfumloze volgens mij.
nee de beentjes pak je vast en draai je met de klok mee , zo masseer je de buik.. als ik dat doe, dan laat ie allemaal schetenquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:00 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Nee, die hebben we nog niet. Zal er straks eens voor gaan kijken. Fietsen staat hij niet toe, houdt z'n benen stokstijf en rondjes masseren op buik doen we al, maar helpt niet zoveel als ik zou willen.
ik gaf het hem alleen bij een aanval..dat werkte hier primaquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:15 schreef Susie het volgende:
Wickie![]()
Fijn Bitterend... Hier andersom, vanaf vanmorgen 7 wakker en allemaal zeer korte slaapjes. Nu ligt ze hier op mijn schoot, maar denk dat ze wakker wordt als ik haar weg leg. Zo toch ff proberen.... 'S nachts komt ze trouwens rond een uur of 3, dat is wel acceptabel.
Overigens, dat cinababy heb ik hier, maar er staat op (ff uit het hoofd) iets met een uur na voeding? Of voor? Maar dan ligt ze meestal te slapen of je weet niet wanneer ze komt. Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik hier "infacol", bij het Kruidvat te halen. Voor elke voeding een pipetje en de krampjes zijn een stuk minder en het harde krijsen/huilen ook.quote:Op maandag 12 december 2011 22:03 schreef Nirak het volgende:
Nou TAP, gewoon blijven proberen hoor, vooral niet te druk over maken. Ze zullen op het kdv ongetwijfeld hun best doen de voeding in jou kleine te krijgen
Hier lijken de buikpijntjes steeds erger te worden. Ongeveer 2x per dag ontroostbaar huilen/schreeuwen, beentjes trappelen.. Steeds maar halve minuut, maar gaat wel zo een 30/45 minuten door.. Zo zielig..
We proberen hem dan zo klein en rond mogelijk vast te houden en wiegen hem. Ook fiep in de mond, daar lijkt hij dan toch wat troost uit te halen. Voordat er een krampje opkomt begint hij extra hard te "maggy simpsonnen"
Hebben jullie nog tips die het voor ons manneke kunnen verlichten?
Hier nog een fan van Hemadoekjes, en ik vind juistdat je daarbij niet het hele pak meetrekt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:18 schreef Kleurdoos het volgende:
hier fan van de hema doekjes, 3 pakken voor 3 euro, ik gebruik ze overal voor trouwenswcbril, tafeltjes etc
Ohw hoe werkt dat? dus als hij last krijgt van krampjes dan "giet" je dat spul naar binnen en dat werkt op zeer korte termijn?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik gaf het hem alleen bij een aanval..dat werkte hier prima
hier geef je 3 druppels van, t is ook homeo. ben ik voorstander van bij baby's. ipv paracetamol e.d geef ik ze viburcol bij koorts en verhoging..quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:59 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik gebruik hier "infacol", bij het Kruidvat te halen. Voor elke voeding een pipetje en de krampjes zijn een stuk minder en het harde krijsen/huilen ook.
Het spul word niet opgenomen door het lichaam staat er op de verpakking, dus het lijkt me geen kwaad kunnen doen.
Het zorgt ervoor dat de lucht/gasbellen tot 1 worden gevormd, en dat is wel te horen aan zijn boeren![]()
Krampjes heeft hij voornamelijk nog 's avonds maar niet meer zo krijsend huilen gelukkig.
Dus het gaat er niet helemaal mee weg maar word een stuk draagbaarder volgens mij.
[..]
Hier nog een fan van Hemadoekjes, en ik vind juistdat je daarbij niet het hele pak meetrekt.
Ook de doekjes van de Action, "Eden" heten ze geloof ik, vind ik ook prettig.
[..]
Ohw hoe werkt dat? dus als hij last krijgt van krampjes dan "giet" je dat spul naar binnen en dat werkt op zeer korte termijn?
Dat lijkt me dan nog beter, alleen gebruiken als hij last heeft, dan die infacol voor elke voeding.
Want een pipetje per keer, dan gaat zo'n flesje best wel snel op ook.
En hoe vaak geef ik het dan voor niks, misschien is cinababy dan een beter idee.
Ook bij het Kruidvat te verkrijgen?
Vandaag Rayen wezen wegen, en hij weegt nu 3780 gram. Nou de borstvoeding werkt ondanks de nodige pijn![]()
![]()
Hier ook Viburcol en VSM bij overige kwalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hier geef je 3 druppels van, t is ook homeo. ben ik voorstander van bij baby's. ipv paracetamol e.d geef ik ze viburcol bij koorts en verhoging..
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:10 schreef Susie het volgende:
Is van VSM, volgens mij wel bij KV te krijgen. Maar waarom? Als infacol goed werkt? Oh wacht, moet ff goed lezen
Ik geef ook liever niks, maar een krijsende baby die krijst door merg en beenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het al vaker vaker gezegd, maar er bestaat niet zoiets als 'onschuldige medicatie'. Alles wat werkt (dat wil zeggen, een werkzaam bestanddeel heeft) kan ook bijwerkingen hebben.
Haha gelukkig ben toch niet alleen dan, goed om te horenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:57 schreef Susie het volgende:
Nooit geen = altijd![]()
Hier ook geprobeerd TJ, ben er nog een tijdje bij blijven zitten, maar ze bleef sputteren, totdat het krijsen werd... Nu ligt ze, sinds een half uur pas, op het voedingskussen op de bank te pitten...
Ik heb de ballen verstand van kruiden, maar van kruiden kun je één ding niet zeggen, namelijk dat ze geen werking hebben! Het importeren ervan is inmiddels geloof ik al flink aan banden gelegd? Daar zul jij meer van weten dan ik. Veel mensen hebben het idee dat 'als het maar natuurlijk is' het ook wel veilig zal zijn, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:40 schreef Kleurdoos het volgende:
O dat beweer ik ook niet hoor. Tís t beste uit 2 kwaden voor mij. Ik geef liever niets maar als het moet, dan maar homeophatisch of kruidenmengsels. Ik ben opgevoed tussen de kruiden dus ben bijzonder goed op de hoogte
paps heeft zelfs t grootste kruidenbedrijf van europa![]()
Ik weet dat er vaak wordt neergekeken op onderzoeken (ook wel begrijpelijk, hoor!), maar daar is de wetenschap natuurlijk voor, om onder gecontroleerde condities te kijken wat wel en wat niet werkt. Daar staat anekdotisch bewijs tegenover dat altijd met een korrel zout genomen moet worden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:25 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind dat ook heel erg lastig, Lientje heeft een keer koorts gehad na de twee maanden prik, toen heb ik haar Viburcol gegeven en zakte de koorts. Ze heeft het ook nog twee keer gehad bij erge buikpijn en na een half uurtje ging ze rustig slapen.
Na de 4 maanden prik had ze ook koorts en toen dacht ik, mja ik kijk het eens aan hoe het gaat, ze bleef koortsig de hele nacht, maar ze sliep wel goed en de volgende ochtend was het weg, zonder Viburcol. Dus haar lijf kon het ook helemaal zelf oplossen.
Ik zou even de dokter bellen of t CB om raad.. dwingen is nooit een optie trouwensquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:31 schreef RijstNatie het volgende:
Mijn dochter heeft sinds een dag diaree
heb vandaag al 4 luiers met diaree verschoond.
ze heeft geen koorts, maar wil bijna niet drinken. heb vandaag 1,5 fles erin gekregen, wat pap en 1potje fruit.
moet ik haar dwingen om meer te drinken?
moet ik medicijnen halen tegen diaree?
ze is 9 maanden, haar 1e ondertand is net een beetje doorgekomen.
help me
Of het nou de cinababy was of ze echt doodmoe was, maar ze slaapt nu wel sinds pak 'm beet half 4!quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:43 schreef Kleurdoos het volgende:
Cinababy werkte hier overigens erg goed, vrijwel direct.
Dat werkt niet met alle kindjes zo. Dottir had in het begin 35 minuten nodig. Pas met 6 of 7 maanden werd dat 20 minuten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:11 schreef Juud79 het volgende:
Het voeden kost in het begin heel veel tijd, na een aantal weken neemt dat af is mijn ervaring. Ik voed sinds Lientje een maand of drie is nog maar 5/10 minuten max per voeding. Soms is het 's avonds wat langer, maar dat komt omdat er dan meer tijd en rust is.
Bij mij wil die de ene keer wel en de andere keer niet in de draagdoek.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:26 schreef bitterend het volgende:
oh oh wat een uitkomst is de draagdoek!! Ukkie wil niet in de box, alleen bij mama! en ze strekt zich helemaal en huilen en spugen...zo zielig...dus heb ik eindelijk mijn zara uit de kast gehaald! en nu slaapt ze bij mij en kon ik eindelijk de afwas doen![]()
ik kan haar niet laten huilen...gewoon volhouden werkt niet bij mij..ik heb het idee dat ze alleen huilt als ze honger heeft of als ze pijn heeft sowieso...
TJ over de kloven: had ik ook! in het zh en de eerste dagen van de bv...toen heeft de kraam mij een tepelhoedje gegeven en wat een verlichting! moet je ook proberen![]()
het is trouwens wat Tico zegt..verkeerd aanleggen! kijk bijvoorbeeld op borstvoeding.com daar is een hele goede uitleg over hoe het moet@
Damn 20 maanden voedenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Nouja weet je, iedereen doet wat hem het best lijkt.. Het is bij elke lichting babymoeders hetzelfde, oppakken of laten huilen, luister je naar het CB? naar je eigen ervaring? Geef je paracetamol, chamodent, dentinox etc.? Zelfde voor inentingen, BV/FV etc. Ik merk wel dat ik bij een tweede veel milder ben, rustiger in het ouderschap. Ik geef Borstvoeding, net als bij Elin..maar nu heb ik mij voorgenomen om zeker geen 20 mnd meer te voeden, ik werd mager en ik had geen leven meerIk liet enten omdat dat 'moest' nu heb ik mij ingelezen, Elin lag altijd bij me, op de bank
Lex leg ik nu rustig even boven (moet ook wel met een babbelkontelin) ben ook veel gelukkig zo, niet zo krampachtig. Ik hoop alleen dat iedereen voor zichzelf bedenkt wat fijn is ik merk bijv bij TimeJumper veel onzekerheden.. t komt vanzelf goed, echt
Goh ik dacht dat krampjes maar tot een week of 6 duurden. Weer mis gegokt dusquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:15 schreef __Isis__ het volgende:
CB = consultatiebureau
Mijn tip voor jou is om veel kleine hoeveelheden aan te bieden (mocht je dat nog niet doen natuurlijk).
Bij ons leek Infacol te helpen tot ze een maand of 3 was, daarna zorgde het (imo) voor obstipatie. Duurde even voordat we dat door hadden, maar de dag na het stoppen met Infacol (inmiddels al drie weken aan de Lactulose), ineens weer dagelijks een poepluier.
Goh dat 3 druppels zoveel effect kunnen hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:43 schreef Kleurdoos het volgende:
Cinababy werkte hier overigens erg goed, vrijwel direct.
Hij krijgt het aangeboden maar in totaal gaat er een tuitbeker op een dag doorheen en het is een drup diksap de rest is met water aangelengd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:43 schreef DJMO het volgende:
Is dah niet een beetje veel sap DML ? Ik bedoel, Geert is net een maandje jonger en krijgt naast borst hooguit water of aangelengde thee. Ik heb weinig zin dat ik 'm op z'n zestiende een kunstgebit kan laten aanmeten(en nee, dit is geen aanval oid, ik vraag het me oprecht af)
Datquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:19 schreef MamaPurk het volgende:
ik ben bang dat er een fles af moet, is ook wel reëel maar het werkt nu net allemaal lekker met goede nachtenenzo, en ik wil dus eigenlijk net teveel gaan klooien..
quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:22 schreef Jipster het volgende:
Wij zijn terug van een weekendje Landal, heerlijk! Goed gegaan met J.! Hij heeft in zijn reiswieg geslapen, het kinderbedje van het huisje was gaar en heel laag, en in de reiswieg ging het prima!
Vrijdag zijn we terug naar het cb geweest omdat ie in 1,5wk ervoor 80gram was aangekomen. Ze wilden dat we gingen bijvoeden, we hebben het niet gedaan omdat ik bang was dat je dan steeds meer op kv overgaat en ik/wij niet het idee hadden dat er iets mis is met de bv (we hadden juist het idee dat het beter ging na de moeilijke opstartweken). In ieder geval was maatje nu 150 gram aangekomen in 3 dagen tijd! Helemaal prima dus, de groei met bv fluctueert gewoon en niks zorgelijks! Bij het cb denken ze nu wel dat we bijvoeden, ik durfde niet te zeggen dat we dat niet hadden gedaan.. en kreeg gelijk te horen; Zie je, je productie loopt savonds gewoon terug!
Nu ga ik even teruglezen. In elk geval beterschap voor de zieke kindjes!
Oh, mijn baby van 9 weken rolt af en toe van buik naar rug....Ik denk perongeluk, hij laat zich een soort van omvallen als hij zijn koppie omhoog houdt als hij op zijn buik ligt, maar toch
Dat heb ik met Jan tot twee jaar volgehoudenquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Susie ik kon me voorheen met die eetschema's ook nooit indenken dat Puck dat allemaal op een dag weg zou werken maar je bent de hele dag bezig met eten![]()
En wij geven uit luiheid een fles 's ochtends in bed zodat we langer kunnen blijven liggen i.p.v. aan tafel een boterham dus
Dat is een prettig schema (voor jou ook vooral haha)quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik zit op 6 voedingen gemiddeld. En dan inclusief clusteren van 21 tot 00. Hij is nu 5 weken. Hij komt om
04:00
09:00
12:00
15:00
18:00
21:00----00:00 slapen.
Kind van de klok![]()
Het is een propje en ziet er prima uit. Hij krijgt twee borsten per keer. Ben gemiddeld een half uur bezig.
Behalve nu. Dan blijft hij maar drinken
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik weet dat mijn mupke het ook met 1 voeding af kan per nacht, maar helemaal zonder kan ze niet, ze is gewend om om de paar uur iets te eten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Juud, zonder die opening had ik het ook niet gedaan. Ik had het idee dat ze eraan toe was maar de gewenningsprikkel haar in de weg zat. Als ik zelf elke avond voor het slapen gaan nog een boterham eet dan krijg ik ook steevast elke avond erna op dat moment honger. Het is lastig om daar vanaf te komen. Zelf kun je nog wel doorbijten, maar van een kleine baby kun je dat niet verlangen.
Jaja, ik weet het.....maar ik zit nog in de modus dat ik bij elke kik weet wat ze wil en een ander niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en dat wou ik nog zeggen, Juud: ik vind het wel een bijzonder gevoel dat mijn kindjes zich ook zonder mij veilig voelen. En het is heerlijk thuiskomen voor je straks.
Ik ben nog geen minuut wakker, ik hoor haar, schuif haar naar me toe, shirt omhoog en ze hapt aan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:51 schreef Aventura het volgende:
Denk dat nachtvoedingen bij baby's voor baby's ouder dan 6 maanden vooral met gewoonte te maken heeft en minder met behoefte (althans, geen voedingsbehoefte). Maar inderdaad, je gaat er niet zomaar mee stoppen, dat kun je je baby niet aandoen. Lijkt me enorm lastig, zodra je er zelf niet stuk aan gaat moet je het maar gewoon zo laten denk ik en wachten tot de baby er zelf mee stopt. Maar jee, het lijkt me wel heftig hoor, zo lang elke nacht een paar x opstaan/wakker worden.
nee ze slaapt niet beter dan eigenlijk, dan drinkt ze ook, maar dan krijgt ze een fles nutramigen ipv dat ze bij mij drinkt. Naar behoefte, als ze twee of drie keer komt krijgt ze ook gewoon zoveel ze wil. Das wel het voordeel, die liter halen we toch niet 's nachts, ook niet met 3 voedingenquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:02 schreef Juud79 het volgende:
Mignonne, hoe gaat het dan als je weg moet, zit je partner dan met een hongerig kind of drinkt ze wat anders of slaapt ze dan wel?
Jouw pukje kan idd wel wat extra gebruiken, fijn dat ze in ieder geval 's nachts zo goed drinkt, al zou overdag handiger zijn.
ohja shit ik las het! jeetje... dus toch! en bij Mette dacht je achteraf toch ook of ze niet ook last had gehad?quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:20 schreef wickie het volgende:
Gevonden
Dank voor je reactie van vanmorgen MP
quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:30 schreef wickie het volgende:
Ja, maar Mette had erg veel baat bij 3 behandelingen van de therapeute en met de Omneo, ze spuugde daarna nog wel veel maar niet meer zuur en dat ze er last van had. Dat stopte na 3 maanden wel. Bij Wies gaat het van kwaad naar erger (en is nu 3 maanden). Maar al die tijd gedacht dat het wel goed zou komen..
Ben benieuwd wat de huisarts zegt morgen, heb het de vorige keer wel al aangegeven.
En ja we hebben het er vrijdag wel even over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |