abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:28:59 #1
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105375033
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, ik vraag me af of dieren en mensen in hetzelfde hiernamaals komen. Is er één hemel, zeg maar.
Laatste post van deel 1:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:38 schreef Summers het volgende:

[..]

Jij kan dat vast weten .
Nou nee, daarom vraagt hij het waarschijnlijk ook.
De stelligheid waarmee men hier zijn ideeën poneert en ze verhoogt tot de absolute waarheid blijft heel interessant.

Net als bijvoorbeeld bastard die het heeft over een universele hemel maar met hetzelfde gemak jezus aanhaalt. Het blijft boeiend om dit te zien gebeuren.
Het is alleen jammer dat men niet inhoudelijk antwoordt op alle gestelde vragen.
Het mag toch niet zo moeilijk zijn op uit te leggen wat je geloofd?

Het is altijd meteen standje verdediging en wetenschap dit en wetenschap dat. Nou een groot aantal stellingen van mij hier heeft niets met wetenschap te maken en is gewoon filosofie.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:48:56 #2
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_105375764
Ik heb vaak dromen over dieren, dan beleven we allerlei avonturen die niet relevant zijn denk ik maar ik heb ook vaak dat ik droom dat ik een dier ben en dat voelt dan levensecht. Maar ik weet niet precies hoe dieren kijken. Bijvoorbeeld als ik droom dat ik een kat ben dan ziet de wereld er heel scherp uit zo scherp dat het pijn doet. Of nouja het lijkt dan of het pijn doet omdat het een droom is.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2011 @ 14:00:44 #3
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105376186
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Laatste post van deel 1:

[..]

De stelligheid waarmee men hier zijn ideeën poneert en ze verhoogt tot de absolute waarheid blijft heel interessant.

Dat is het grootste probleem.
Gooi je argumenten of steekhoudende vragen op, loop je niet in de pas en ben je "vervelend"... tot je aangevallen wordt. Wat later vertaald wordt als dat je arrogant bent en geen respect hebt. Met een mod die de zijde kiest voor de gelovers omdat ie er zelf 1 is.

Maar een goede uiteenzetting blijft uit.
Dit bevestigd dan ook de vooroordelen van de niet gelovers: het is geloof, aanname en wens van de gedachte. Als ze zelf goed kijken naar datgene wat ze op gevoel verkondigen, beginnen ze aan zichzelf te twijfelen.

en net wat jij zegt, het ene spreekt het andere tegen.
Zo gelooft Summers in het bestaan van geesten die haar zaken vertellen zodat ze haar geloof bevestigd ziet worden, waar ze elders verteld geen uitspraken van andere aan te nemen en juist jezelf moet geloven. Terwijl die geest toch echt...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:28:55 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105379623
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:48 schreef Patje1987 het volgende:
Ik heb vaak dromen over dieren, dan beleven we allerlei avonturen die niet relevant zijn denk ik maar ik heb ook vaak dat ik droom dat ik een dier ben en dat voelt dan levensecht. Maar ik weet niet precies hoe dieren kijken. Bijvoorbeeld als ik droom dat ik een kat ben dan ziet de wereld er heel scherp uit zo scherp dat het pijn doet. Of nouja het lijkt dan of het pijn doet omdat het een droom is.
Dit is wel een leuke wending, dromen dat je een dier bent. Dat heb ik nog niet meegemaakt, althans niet dat ik mij kan herrineren.
The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2011 @ 19:49:56 #5
341203 3-voud
pi_105388998
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:28 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dit is wel een leuke wending, dromen dat je een dier bent. Dat heb ik nog niet meegemaakt, althans niet dat ik mij kan herrineren.
Dromen zijn dan ook gebaseerd op fantasie en bedoeld als uitlaatklep van de meegemaakte zaken van de afgelopen dag. Meer niet.
En iedereen heeft een andere mate van fantasie.
pi_105389402
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dromen zijn dan ook gebaseerd op fantasie en bedoeld als uitlaatklep van de meegemaakte zaken van de afgelopen dag. Meer niet.
Fok is jouw uitlaatklep zeker?
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2011 @ 20:07:37 #7
341203 3-voud
pi_105389797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:58 schreef Loppe het volgende:

[..]

Fok is jouw uitlaatklep zeker?
Heb ik niet nodig. Wind me te weinig op.
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:38:32 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105391403
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Heb ik niet nodig. Wind me te weinig op.
PROEST!
The truth was in here.
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:40:26 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105391541
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nou weet ik niet, ik denk dat je dan dromen opzich nog tekort doet.
Je kan ook een heldere droom hebben wat je aan het denken kan zetten.. bewustwording krijgen over een bepaalde gang van zaken. Misschien dat je alleen maar hoeft te denken "verrek, droom ik er over?" waarna je een situatie in je leven anders kan gaan bekijken.
Ja of niet natuurlijk, schouders ophalen.
The truth was in here.
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2011 @ 00:19:43 #10
341203 3-voud
pi_105403213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou weet ik niet, ik denk dat je dan dromen opzich nog tekort doet.
Je kan ook een heldere droom hebben wat je aan het denken kan zetten.. bewustwording krijgen over een bepaalde gang van zaken. Misschien dat je alleen maar hoeft te denken "verrek, droom ik er over?" waarna je een situatie in je leven anders kan gaan bekijken.
Ja of niet natuurlijk, schouders ophalen.
Heldere dromen bestaan niet. Je droomt en kunt je het de volgende dag herinneren, of niet. Maar dat heeft alles te maken in welke fase van de slaap je wakker wordt.
Sterker, je droomt maar heel kort... en die droom herhaalt zich keer op keer in je slaap.

Verder doen dromen niks bijzonders. Ze herhalen de zaken van de afgelopen dag of spelen met je weggestopte problemen. Het is een automatisch zelfbeschermingssysteem. Feit dat je in je dromen die zaken belicht maakt dat je de volgende dag in de meeste gevallen weer met rust aan de slag kunt.

Dat er vreemde dingen gebeuren in je dromen, naast die zaken die ik benoem, is je natuurinstinct. Als je namelijk geen enkel pijntje of probleem hebt, moet een droom ook invulling krijgen. Niet dromen bestaat namelijk niet. En juist in die gevallen gaat je fantasie aan het werk om dat in te vullen.
En die 2 zaken stromen door elkaar heen.

Dat jij daar meer in ziet, zegt niks. Enkel dat jij er meer in ziet.

Als het jou goed doet is dat prima. Maar er zijn zoveel mensen die er totaal niks achter zoeken, en die komen niet eerder in de knup c.q. problemen dan jij. Doen er niks mee. Dus heeft het ook geen waarde. 0,0.

Ander kant op werkt het net zo krom: stel dat je,volgens jouw geloof in de meerwaarde, iets had gedroomd wat voor jou heel belangrijk was. Ofwel "heldere droom". (whatever that may be)
... en je wordt op het verkeerde moment wakker zodat je je er niets meer van herinnert.

Daar gaat je theorie.

[ Bericht 3% gewijzigd door 3-voud op 10-12-2011 00:32:14 ]
  zaterdag 10 december 2011 @ 02:22:52 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105406269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Laatste post van deel 1:

[..]

Iedereen heeft zijn eigen waarheid wat mij betreft dus die verhoging of absolute waarheid zie ik niet , we zijn allemaal gelijk .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 10 december 2011 @ 10:04:48 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105408263
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 00:19 schreef 3-voud het volgende:
Dat jij daar meer in ziet, zegt niks. Enkel dat jij er meer in ziet.

Als het jou goed doet is dat prima. Maar er zijn zoveel mensen die er totaal niks achter zoeken, en die komen niet eerder in de knup c.q. problemen dan jij. Doen er niks mee. Dus heeft het ook geen waarde. 0,0.

Ander kant op werkt het net zo krom: stel dat je,volgens jouw geloof in de meerwaarde, iets had gedroomd wat voor jou heel belangrijk was. Ofwel "heldere droom". (whatever that may be)
... en je wordt op het verkeerde moment wakker zodat je je er niets meer van herinnert.

Daar gaat je theorie.
Voor al uw antwoorden op onverklaarbare of niet-wetenschappelijk onderzochte dingen, stel uw vragen aan 3-Voud. Niet alleen heeft hij overal een sluitende verklaring voor, ook helpt hij u letterlijk en figuurlijk uit de droom. Er is geen vraag of hij weet het antwoord wel. Wij zijn ook zeer vereerd dat hij niet de wetenschap is ingegaan maar gekozen heeft om zijn doorluchtige kennis op het FOK!-forum met onwetenden te delen.

Zoals mijn vader altijd zei: je bent een proleet als je denkt dat je alles weet.
  zaterdag 10 december 2011 @ 10:25:50 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105408478
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 02:22 schreef Summers het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn eigen waarheid wat mij betreft dus die verhoging of absolute waarheid zie ik niet , we zijn allemaal gelijk .
Ieder zijn eigen waarheid? Dat is veel te makkelijk. Dat snap je toch ook wel? Je kunt je eigen waarheid hebben zoveel je wilt. Je kunt de zwaartekracht ontkennen maar als je van een flatgebouw springt ben je toch dood.

Nou als voorbeeld, neem de uitspraken van bastard. De manier hoe hij zijn uitleg van een mogelijke hemel poneert is gewoon een waarheidsclaim. Een universele hemel voor alle geloven iets met licht en energie. Wel is dan weer heel interessant hoe hij naadloos aansluit bij de mensen hier in dit topic die jezus daar bij betrekken. Terwijl de jezus doctrine toch wel aantoonbare onzin is.

Ik heb niet het idee dat iemand hier deze 26 delen van Yale university gaat bekijken. Maar voor de volledigheid post ik ze toch maar:

Hoewel professor Religious Studies Dale B. Martin van Yale University zijn best doet om niemand voor zijn hoofd te stoten mag het duidelijk zijn dat er geen spaan heel blijft van heel het verhaal.
  zaterdag 10 december 2011 @ 10:31:36 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105408534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ieder zijn eigen waarheid? Dat is veel te makkelijk.

Hoewel professor Religious Studies Dale B. Martin van Yale University zijn best doet om niemand voor zijn hoofd te stoten mag het duidelijk zijn dat er geen spaan heel blijft van heel het verhaal.
Dat klopt, dat ga ik niet eens kijken maar ik respecteer wel je andere visie, of jou zelfgeclaimde waarheid..
The truth was in here.
  zaterdag 10 december 2011 @ 10:35:37 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105408579
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat klopt, dat ga ik niet eens kijken maar ik respecteer wel je andere visie, of jou zelfgeclaimde waarheid..
Ja daarmee doe je jezelf alleen maar te kort. Best spijtig eigenlijk.
Niet dat je perse mijn mening moet onderstrepen. Totaal niet. maar Kennis tot je nemen kan nooit kwaad toch?
  zaterdag 10 december 2011 @ 11:06:10 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105409069
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Niet dat je perse mijn mening moet onderstrepen.
Nou... daar gaat het natuurlijk wél om.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:50:30 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105411617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja daarmee doe je jezelf alleen maar te kort. Best spijtig eigenlijk.
Niet dat je perse mijn mening moet onderstrepen. Totaal niet. maar Kennis tot je nemen kan nooit kwaad toch?
Ik zie het zus en jij ziet het zo, we hebben beide onze waarheid, leer er mee omgaan.
The truth was in here.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:03:52 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105412010
quote:

[..]

Ieder zijn eigen waarheid? Dat is veel te makkelijk. Dat snap je toch ook wel? Je kunt je eigen waarheid hebben zoveel je wilt. Je kunt de zwaartekracht ontkennen maar als je van een flatgebouw springt ben je toch dood.

Nou als voorbeeld, neem de uitspraken van bastard. De manier hoe hij zijn uitleg van een mogelijke hemel poneert is gewoon een waarheidsclaim. Een universele hemel voor alle geloven iets met licht en energie. Wel is dan weer heel interessant hoe hij naadloos aansluit bij de mensen hier in dit topic die jezus daar bij betrekken. Terwijl de jezus doctrine toch wel aantoonbare onzin is.
[quote]
Uiteindelijk weet iedereen maar een klein stukje waarheid , waarom niet leren van elkaars verschillen
en elkaars geloof ipv bezig zijn met de absolute waarheid die ook jij niet kan weten en ook niemand van jou aan gaat nemen .
De beoordeling van spiritualiteit ligt bij jezelf omdat het een persoonlijke ervaring is , Die professor
kan nooit beoordelen wat een individu buiten hem om heeft ervaren of gezien of gevoeld en of dat de waarheid was , hij kan slechts zijn mening daarover geven op de manier waarop hij de werkelijkheid ervaart en denkt wat juist is en zelf heeft ervaren .

Vanuit jou gezien is het misschien meer de waarheid en klinkt het logisch maar een ander kan zich misschien weer meer in het Jezus verhaal vinden , er is geen goed of fout in deze , om dat te kunnen beoordelen zou je het overzicht moeten hebben van alles wat is maar dat hebben we nooit , niet als je de bijbel leest en ook niet als je een ander boek leest .
Als jij denkt dat je een ander kan overtuigen van jouw eigen waarheid ongeacht wat die is , denk je zeker dat je zelf op een neutrale plek staat en op het goede uitgangspunt maar jij kijkt net als ieder ander zonder overzicht en kan net als ieder ander nooit verder kijken en verder leren en verder zien
dan mogelijk is voor 1 individu , jezelf .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:55:33 #19
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_105415478
Geesten bestaan, geen gevoel of innerlijke waarheid, maar feit (ook al zullen enkelen hier moeite mee hebben), maar ik kan ze maar niet plaatsen, waar en hoe plaatsen jullie ze?
pi_105415739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:55 schreef Manke het volgende:
Geesten bestaan, geen gevoel of innerlijke waarheid, maar feit (ook al zullen enkelen hier moeite mee hebben), maar ik kan ze maar niet plaatsen, waar en hoe plaatsen jullie ze?
Weet niet of je dromen over iemand die er niet meer is kunt zien als een geest ervaren.

En dat het een feit is heeft nog niemand aan kunnen tonen. Dat blijft dus de vraag voor me.
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:06:31 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_105415856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet niet of je dromen over iemand die er niet meer is kunt zien als een geest ervaren.

En dat het een feit is heeft nog niemand aan kunnen tonen. Dat blijft dus de vraag voor me.
Ik denk het ook niet, maar ik heb wel een aantal keren de geesten die ik bij me heb horen praten in bewuste dromen.

Voor mij is het een feit :) heb het ook aangetoond, maar de meesten wilden er niks in zien, of in mijn geval, horen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:07:49 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_105415890
quote:

Heb je een samenvatting van de serie?
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:55:40 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105417181
Ik kan het ook niet aantonen, kan alleen maar frapante mooie verhalen vertellen van eigen ervaringen. Het is daarom mijn vaste overtuiging geworden, maar iemand die dat niet heeft, ook prima.
The truth was in here.
pi_105417458
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:55 schreef Bastard het volgende:
Ik kan het ook niet aantonen, kan alleen maar frapante mooie verhalen vertellen van eigen ervaringen. Het is daarom mijn vaste overtuiging geworden, maar iemand die dat niet heeft, ook prima.
Dat is ook geweldig, dat je dit soort dingen meemaakt. Lijkt me fantastisch.
Ik ben al blij met een mooie droom, kan ook veel voldoening en in sommige gevallen troost geven.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:17:21 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105417814
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook geweldig, dat je dit soort dingen meemaakt. Lijkt me fantastisch.
Ik ben al blij met een mooie droom, kan ook veel voldoening en in sommige gevallen troost geven.
Inderdaad, een droom kan een heel mooie manier wezen van "de groeten komen doen" zo beleef ik ze ook letterlijk. Ik vind het zonde om ze te ontkennen, of af te doen als 'trick of the mind".
Vermoed ook dat sommige mensen dat ook doen, en ze daardoor meer 'met rust gelaten worden' want jij wil je leven zo leven en beleven, dat is jouw keuze en daarin word je gerespecteerd.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')