Laatste post van deel 1:quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, ik vraag me af of dieren en mensen in hetzelfde hiernamaals komen. Is er één hemel, zeg maar.
Nou nee, daarom vraagt hij het waarschijnlijk ook.quote:
Dat is het grootste probleem.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Laatste post van deel 1:
[..]
Nou nee, daarom vraagt hij het waarschijnlijk ook.
De stelligheid waarmee men hier zijn ideeën poneert en ze verhoogt tot de absolute waarheid blijft heel interessant.
Dit is wel een leuke wending, dromen dat je een dier bent. Dat heb ik nog niet meegemaakt, althans niet dat ik mij kan herrineren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:48 schreef Patje1987 het volgende:
Ik heb vaak dromen over dieren, dan beleven we allerlei avonturen die niet relevant zijn denk ik maar ik heb ook vaak dat ik droom dat ik een dier ben en dat voelt dan levensecht. Maar ik weet niet precies hoe dieren kijken. Bijvoorbeeld als ik droom dat ik een kat ben dan ziet de wereld er heel scherp uit zo scherp dat het pijn doet. Of nouja het lijkt dan of het pijn doet omdat het een droom is.
Dromen zijn dan ook gebaseerd op fantasie en bedoeld als uitlaatklep van de meegemaakte zaken van de afgelopen dag. Meer niet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dit is wel een leuke wending, dromen dat je een dier bent. Dat heb ik nog niet meegemaakt, althans niet dat ik mij kan herrineren.
Fok is jouw uitlaatklep zeker?quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dromen zijn dan ook gebaseerd op fantasie en bedoeld als uitlaatklep van de meegemaakte zaken van de afgelopen dag. Meer niet.
En iedereen heeft een andere mate van fantasie.
Heb ik niet nodig. Wind me te weinig op.quote:
PROEST!quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb ik niet nodig. Wind me te weinig op.
Nou weet ik niet, ik denk dat je dan dromen opzich nog tekort doet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dromen zijn dan ook gebaseerd op fantasie en bedoeld als uitlaatklep van de meegemaakte zaken van de afgelopen dag. Meer niet.
En iedereen heeft een andere mate van fantasie.
Heldere dromen bestaan niet. Je droomt en kunt je het de volgende dag herinneren, of niet. Maar dat heeft alles te maken in welke fase van de slaap je wakker wordt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou weet ik niet, ik denk dat je dan dromen opzich nog tekort doet.
Je kan ook een heldere droom hebben wat je aan het denken kan zetten.. bewustwording krijgen over een bepaalde gang van zaken. Misschien dat je alleen maar hoeft te denken "verrek, droom ik er over?" waarna je een situatie in je leven anders kan gaan bekijken.
Ja of niet natuurlijk, schouders ophalen.
Iedereen heeft zijn eigen waarheid wat mij betreft dus die verhoging of absolute waarheid zie ik niet , we zijn allemaal gelijk .quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Laatste post van deel 1:
[..]
Nou nee, daarom vraagt hij het waarschijnlijk ook.
De stelligheid waarmee men hier zijn ideeën poneert en ze verhoogt tot de absolute waarheid blijft heel interessant.
Voor al uw antwoorden op onverklaarbare of niet-wetenschappelijk onderzochte dingen, stel uw vragen aan 3-Voud. Niet alleen heeft hij overal een sluitende verklaring voor, ook helpt hij u letterlijk en figuurlijk uit de droom. Er is geen vraag of hij weet het antwoord wel. Wij zijn ook zeer vereerd dat hij niet de wetenschap is ingegaan maar gekozen heeft om zijn doorluchtige kennis op het FOK!-forum met onwetenden te delen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:19 schreef 3-voud het volgende:
Dat jij daar meer in ziet, zegt niks. Enkel dat jij er meer in ziet.
Als het jou goed doet is dat prima. Maar er zijn zoveel mensen die er totaal niks achter zoeken, en die komen niet eerder in de knup c.q. problemen dan jij. Doen er niks mee. Dus heeft het ook geen waarde. 0,0.
Ander kant op werkt het net zo krom: stel dat je,volgens jouw geloof in de meerwaarde, iets had gedroomd wat voor jou heel belangrijk was. Ofwel "heldere droom". (whatever that may be)
... en je wordt op het verkeerde moment wakker zodat je je er niets meer van herinnert.
Daar gaat je theorie.
Ieder zijn eigen waarheid? Dat is veel te makkelijk. Dat snap je toch ook wel? Je kunt je eigen waarheid hebben zoveel je wilt. Je kunt de zwaartekracht ontkennen maar als je van een flatgebouw springt ben je toch dood.quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen waarheid wat mij betreft dus die verhoging of absolute waarheid zie ik niet , we zijn allemaal gelijk .
Dat klopt, dat ga ik niet eens kijken maar ik respecteer wel je andere visie, of jou zelfgeclaimde waarheid..quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen waarheid? Dat is veel te makkelijk.
Hoewel professor Religious Studies Dale B. Martin van Yale University zijn best doet om niemand voor zijn hoofd te stoten mag het duidelijk zijn dat er geen spaan heel blijft van heel het verhaal.
Ja daarmee doe je jezelf alleen maar te kort. Best spijtig eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat klopt, dat ga ik niet eens kijken maar ik respecteer wel je andere visie, of jou zelfgeclaimde waarheid..
Nou... daar gaat het natuurlijk wél om.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet dat je perse mijn mening moet onderstrepen.
Ik zie het zus en jij ziet het zo, we hebben beide onze waarheid, leer er mee omgaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja daarmee doe je jezelf alleen maar te kort. Best spijtig eigenlijk.
Niet dat je perse mijn mening moet onderstrepen. Totaal niet. maar Kennis tot je nemen kan nooit kwaad toch?
De beoordeling van spiritualiteit ligt bij jezelf omdat het een persoonlijke ervaring is , Die professorquote:Op zaterdag 10 december 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen waarheid? Dat is veel te makkelijk. Dat snap je toch ook wel? Je kunt je eigen waarheid hebben zoveel je wilt. Je kunt de zwaartekracht ontkennen maar als je van een flatgebouw springt ben je toch dood.
Nou als voorbeeld, neem de uitspraken van bastard. De manier hoe hij zijn uitleg van een mogelijke hemel poneert is gewoon een waarheidsclaim. Een universele hemel voor alle geloven iets met licht en energie. Wel is dan weer heel interessant hoe hij naadloos aansluit bij de mensen hier in dit topic die jezus daar bij betrekken. Terwijl de jezus doctrine toch wel aantoonbare onzin is.
[quote]
Uiteindelijk weet iedereen maar een klein stukje waarheid , waarom niet leren van elkaars verschillen
en elkaars geloof ipv bezig zijn met de absolute waarheid die ook jij niet kan weten en ook niemand van jou aan gaat nemen .
Weet niet of je dromen over iemand die er niet meer is kunt zien als een geest ervaren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:55 schreef Manke het volgende:
Geesten bestaan, geen gevoel of innerlijke waarheid, maar feit (ook al zullen enkelen hier moeite mee hebben), maar ik kan ze maar niet plaatsen, waar en hoe plaatsen jullie ze?
Ik denk het ook niet, maar ik heb wel een aantal keren de geesten die ik bij me heb horen praten in bewuste dromen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weet niet of je dromen over iemand die er niet meer is kunt zien als een geest ervaren.
En dat het een feit is heeft nog niemand aan kunnen tonen. Dat blijft dus de vraag voor me.
Heb je een samenvatting van de serie?quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoewel professor Religious Studies Dale B. Martin van Yale University zijn best doet om niemand voor zijn hoofd te stoten mag het duidelijk zijn dat er geen spaan heel blijft van heel het verhaal.
Dat is ook geweldig, dat je dit soort dingen meemaakt. Lijkt me fantastisch.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:55 schreef Bastard het volgende:
Ik kan het ook niet aantonen, kan alleen maar frapante mooie verhalen vertellen van eigen ervaringen. Het is daarom mijn vaste overtuiging geworden, maar iemand die dat niet heeft, ook prima.
Inderdaad, een droom kan een heel mooie manier wezen van "de groeten komen doen" zo beleef ik ze ook letterlijk. Ik vind het zonde om ze te ontkennen, of af te doen als 'trick of the mind".quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is ook geweldig, dat je dit soort dingen meemaakt. Lijkt me fantastisch.
Ik ben al blij met een mooie droom, kan ook veel voldoening en in sommige gevallen troost geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |