Deadre | vrijdag 9 december 2011 @ 09:09 |
De nieuwe binnenweg in Rotterdam is een hele drukke straat, ik rij er bijna dagelijks. Er is van geluk te spreken dat er bij dit ongeval niet meerdere gewonden zijn gevallen. Stel je toch eens voor als de tram niet bij de halte was gestopt na het zien van de beelden? bron | |
Prof_Hoax | vrijdag 9 december 2011 @ 09:14 |
al geweest. edit:Kraanwagen ramt auto edit2:Kraanwagen ramt auto: twee gewonden | |
Faazz | vrijdag 9 december 2011 @ 09:17 |
Holy Shit! ![]() | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 09:19 |
Reed die auto door rood of gaf de kraanwagen hier gewoon geen voorrang? Edit: Hoe kan de kraanwagen chauffeur denken dat hij voorrang heeft op verkeer van rechts? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 december 2011 @ 09:21 |
met de vlam in de pijp... | |
Symphonic | vrijdag 9 december 2011 @ 09:21 |
dat laatste, en als je met zo'n snelheid met een kraanwagen een kruising oversteekt ben je niet helemaal lekker bij je stekker ook | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 09:22 |
Nee ik snap ook niet dat je uberhaupt met zo'n snelheid in een dergelijke omgeving rijdt. Laat staan met een kraanwagen.. ![]() | |
Prof_Hoax | vrijdag 9 december 2011 @ 09:24 |
Dat is poging tot doodslag lijkt me ![]() | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 09:24 |
Wat voor snelheid dan? Ik ken nog geen mensen met laser ogen die snelheden van voertuigen kunnen bepalen. | |
Prof_Hoax | vrijdag 9 december 2011 @ 09:25 |
Nee, maar je kan wel zien aan de hand van dat filmpje dat de bestuurder niet de tijd heeft KUNNEN nemen om de situatie (lees kruispunt/verkeer) in zich op te nemen en beslissing te maken om door te rijden of niet ![]() Het is gewoon TE SNEL voor zo'n kruispunt. Einde verhaal. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 09:27 |
Dat is een mening. Ik zie liever de feiten. Mensen schatten snelheden van voertuigen vaak verkeerd in. Je kunt de straat niet zien waar die kraanwagen uitkomt dus je hebt geen idee hoe de situatie was voor de kraanbestuurder. | |
Casos | vrijdag 9 december 2011 @ 09:29 |
Ik ken die situatie daar maar al te goed en voor een personenauto zou die kraanwagen al zeker de helft minder hard moeten rijden om de situatie goed in te schatten. Met zo'n 50 tons kraan had hij daar stapvoets moeten rijden. Elke debiel kan in het filmpje zien dat daar absoluut geen sprake van is. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 09:35 |
http://g.co/maps/gmbz2 Dan moet dit dus de straat zijn waar de kraanwagen rechtdoor gereden is. Tja ik weet het niet hoor, hoe hij dat gele bord heeft kunnen missen is mij een raadsel. Apart dat beide elkaar niet gezien hebben. | |
Casos | vrijdag 9 december 2011 @ 09:39 |
Goed zo, nu zie je dus gelijk dat de snelheid van die kraan sowieso veel te hard is geweest voor het betreffende straatje. Al zou hij op een voorrangsweg gereden hebben, stapvoets is imo de enige gepaste snelheid voor zo'n grote kraan in zo'n smal straatje. | |
Beardy | vrijdag 9 december 2011 @ 09:49 |
- haaientanden op het wegdek - de kraan kwam van links - de kraan reed zonder snelheid te minderen een kruising op die onoverzichtelijk is (drukke winkelstraat, de weg waar de kraan op rijdt is op die kruising 'gesplitst' waarbij er tussen de banen in winkels staan) Kortom, die kraanmachinist was gewoon héél erg fout. | |
Prof_Hoax | vrijdag 9 december 2011 @ 09:53 |
Ja je kan zien hoe de situatie was voor de kraanbestuurder aan de hand dat hij de auto ramt. M.a.w. als het overzichtelijk genoeg was had hij dit aan zien komen en niets wijst daarop (lees, niet remmen/stuur bewegingen). En dat je liever feiten ziet dat is prima. Maar FEIT is dat hij TE hard reed om dit kruispunt veilig over te steken, period. | |
Prof_Hoax | vrijdag 9 december 2011 @ 09:54 |
De automobilist heeft de kraan wel gezien (laaste moment) zie je hem nog stuurbeweging maken. | |
Symphonic | vrijdag 9 december 2011 @ 09:56 |
Je moet je voertuig tot stilstand kunnen brengen binnen de afstand waarover je de af te leggen weg kunt overzien. En dan nog de remweg van een voertuig van meer dan 30 ton... Damn wat een eikel | |
Keiichi | vrijdag 9 december 2011 @ 10:30 |
Wat ik eigenlijkm vreemd vind is dat de straat waarin de kraanwagen reed op alle andere kruispunten (in ieder geval voorliggende) wel voorrang. Verwachtingspatroon is dat je bi het volgende kruispunt ook voorrang hebt, maar helaas dus Suggestie: Kruispunten met 1 'zijstraat' gelijkwaardige kruisingen van maken. Of is rechts voorrang geven OOK moeilijk? | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 10:34 |
Aangezien hij voorrang had moeten verlenen had hij nooit 'veilig' het kruispunt over kunnen steken. Met een voertuig als dat kun je zelfs met stapvoets een fietser onder de wielen krijgen, denk niet dat je dat als bestuurder door hebt in zo een massief ding. Ik begrijp niet zo goed dat een wagen als dat die kleine straten in mag. | |
Prof_Hoax | vrijdag 9 december 2011 @ 10:37 |
Je bent niet bijster slim he... Het is allerminst veilig om met deze snelheid, die zichtbaar veel te hard is, een onoverzichtelijk kruispunt vanwege gebouwen (jouw google link) over te steken. En inderdaad volledig veilig is het nooit. Alleen je kan het wel zo veilig mogelijk doen en dat is NIET met deze snelheid. Dus is het geen mening meer maar een feit ![]() ![]() | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 10:43 |
Ik ben niet bijster slim? Volgens mij is het andersom, of je begrijpt gewoon niet wat ik bedoel. De bestuurder van de kraanwagen geeft geen voorrang, dan is hij ongeacht z'n snelheid al fout. Snelheid is niet de oorzaak van het ongeval, het negeren van een bord is de oorzaak van het ongeval. Dat is per definitie fout. De snelheid maakt de ernst van het ongeval alleen groter.Laten we het omdraaien; stel dat de weg waar de kraanwagen op reed wél een voorrangsweg was en de bestuurder van de VW had geen voorrang verleend. De kraanwegen reed met 50km/h (toegestane snelheid) de kruising over met hetzelfde resultaat. Had je dan nog steeds de kraanmachinist fout gevonden? | |
Casos | vrijdag 9 december 2011 @ 10:45 |
Ja, want gezien het straatje en een 50 tons kraan is zelfs 30 km/h nog te hard om het veilig te houden. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 10:47 |
Dan kun je het de kraanmachinist niet kwalijk nemen. Als de toegestane snelheid daar 50 is en hij rijd dat dan overtreed hij geen wetten. Dan moet je het de gemeente kwalijk nemen dat voertuigen als dat de binnenstad toegelaten worden en ze daarbij ook gewoon 50 mogen rijden. | |
Symphonic | vrijdag 9 december 2011 @ 10:48 |
die eerste regel is pertinent niet waar. Nopoit van artikel 5 gehoord? | |
Casos | vrijdag 9 december 2011 @ 10:49 |
Juist een chauffeur van een fucking 50 tons kraanwagen moet dondersgoed weten dat je door zo'n straatje niet met 50 km/h moet rijden. Ik pas mijn snelheid in de auto al aan in zulke situaties, laat staan in geval van zo'n zware kraan. ![]() | |
Keiichi | vrijdag 9 december 2011 @ 10:54 |
Als je een lange rechte weg hebt waar je 50 mag, die ook heel overzichtelijk is en voor je neus dondert een golf zichzelf voor je... Tja... Dan ben je als golf bestuurder echt fout om te denken dat je het van een 50tonner gaat winnen ![]() | |
Apache4U | vrijdag 9 december 2011 @ 10:56 |
Inderdaad , als het mistig is of keihard regent en je maakt de beslissing om toch 120 te rijden terwijl je het verkeer totaal niet meer kan overzien, dan valt je dat ook zeker kwalijk te nemen. Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand. Als je met zo'n wagen op volle toegestane snelheid op een kruispunt af komt rijden zonder dat je kunt overzien wat er uit de zijstraten komt, ben je onverantwoord bezig. Of je nu voorrang hebt of niet. | |
Keiichi | vrijdag 9 december 2011 @ 11:00 |
Helaas heeft het merendeel van de mensen geen gezond verstand. Ik probeer altijd goed na te denken voordat ik iets stoms doe ![]() | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 11:13 |
Artikel 5 is een kapstok artikel, dat is wel heel globaal. Ik ben het volledig met je eens dat het onverantwoord is. Laat ik dat voorop stellen. Uiteraard brengt het besturen van voertuigen als dit een grotere mate van verantwoordelijkheid met zich mee. Dat moet de chauffeur ook extra aangerekend worden. Snelheid is alleen niet de oorzaak van het ongeval; het negeren van een bord door de chauffeur is de oorzaak. De snelheid maakt alleen de consequenties groter. Ik vind het persoonlijk onverantwoord dat een voertuig als dat de binnenstad in mag. Dat mag wat mij betreft de gemeente aangerekend worden. Al helemaal vanwege het feit dat hier al meerdere malen over geklaagd is. Uiteraard moet het kalf verdronken zijn voor dat men de put dempt.. daar stoor ik me altijd erg aan. | |
Keiichi | vrijdag 9 december 2011 @ 11:20 |
Ik denk niet dat de chaffeur even op z'n gemak aan het rondtouren was. Soms is bepaalde aparatuur op bepaalde plekken nodig. Je hebt in veel steden vrachtwagen vrij zones, maar als een vrachtwagen daar voor een lading moet wezen, mag die daar wel komen. | |
HEvaRe | vrijdag 9 december 2011 @ 11:44 |
Een schatting van de snelheid. De kraanwagen steekt het kruispunt, van haaientand tot haaientand, over in 25 frames ofwel ongeveer 1 seconde. De kraanwagen is een 8-wielig monster die een stempelbasis hebben van ongeveer 8 meter. Aangezien de kraanwagen smaller is dan de afstand tussen haaientanden is de traagste schatting: 8 meter in 1 seconde ofwel 29 km/h. Wanneer we de afstand tussen de haaientanden op 10 meter zetten is de snelheid al 36 km/h. | |
paddy | vrijdag 9 december 2011 @ 12:43 |
Kraanwagen ramt auto Dubbel. Daar verder ![]() |