abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105369871
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:47 schreef S1gnum het volgende:

[..]

Dan kun je het de kraanmachinist niet kwalijk nemen. Als de toegestane snelheid daar 50 is en hij rijd dat dan overtreed hij geen wetten. Dan moet je het de gemeente kwalijk nemen dat voertuigen als dat de binnenstad toegelaten worden en ze daarbij ook gewoon 50 mogen rijden.
Juist een chauffeur van een fucking 50 tons kraanwagen moet dondersgoed weten dat je door zo'n straatje niet met 50 km/h moet rijden. Ik pas mijn snelheid in de auto al aan in zulke situaties, laat staan in geval van zo'n zware kraan. |:(
pi_105369988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:43 schreef S1gnum het volgende:
Ik ben niet bijster slim? Volgens mij is het andersom, of je begrijpt gewoon niet wat ik bedoel. De bestuurder van de kraanwagen geeft geen voorrang, dan is hij ongeacht z'n snelheid al fout. Snelheid is niet de oorzaak van het ongeval, het negeren van een bord is de oorzaak van het ongeval. Dat is per definitie fout. De snelheid maakt de ernst van het ongeval alleen groter.Laten we het omdraaien; stel dat de weg waar de kraanwagen op reed wél een voorrangsweg was en de bestuurder van de VW had geen voorrang verleend. De kraanwegen reed met 50km/h (toegestane snelheid) de kruising over met hetzelfde resultaat. Had je dan nog steeds de kraanmachinist fout gevonden?
Als je een lange rechte weg hebt waar je 50 mag, die ook heel overzichtelijk is en voor je neus dondert een golf zichzelf voor je... Tja... Dan ben je als golf bestuurder echt fout om te denken dat je het van een 50tonner gaat winnen :P
pi_105370042
Inderdaad , als het mistig is of keihard regent en je maakt de beslissing om toch 120 te rijden terwijl je het verkeer totaal niet meer kan overzien, dan valt je dat ook zeker kwalijk te nemen. Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand. Als je met zo'n wagen op volle toegestane snelheid op een kruispunt af komt rijden zonder dat je kunt overzien wat er uit de zijstraten komt, ben je onverantwoord bezig. Of je nu voorrang hebt of niet.
pi_105370143
Helaas heeft het merendeel van de mensen geen gezond verstand.

Ik probeer altijd goed na te denken voordat ik iets stoms doe :P
pi_105370504
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:48 schreef Symphonic het volgende:

[..]

die eerste regel is pertinent niet waar. Nopoit van artikel 5 gehoord?
Artikel 5 is een kapstok artikel, dat is wel heel globaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:56 schreef Apache4U het volgende:
Inderdaad , als het mistig is of keihard regent en je maakt de beslissing om toch 120 te rijden terwijl je het verkeer totaal niet meer kan overzien, dan valt je dat ook zeker kwalijk te nemen. Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand. Als je met zo'n wagen op volle toegestane snelheid op een kruispunt af komt rijden zonder dat je kunt overzien wat er uit de zijstraten komt, ben je onverantwoord bezig. Of je nu voorrang hebt of niet.
Ik ben het volledig met je eens dat het onverantwoord is. Laat ik dat voorop stellen. Uiteraard brengt het besturen van voertuigen als dit een grotere mate van verantwoordelijkheid met zich mee. Dat moet de chauffeur ook extra aangerekend worden. Snelheid is alleen niet de oorzaak van het ongeval; het negeren van een bord door de chauffeur is de oorzaak. De snelheid maakt alleen de consequenties groter.

Ik vind het persoonlijk onverantwoord dat een voertuig als dat de binnenstad in mag. Dat mag wat mij betreft de gemeente aangerekend worden. Al helemaal vanwege het feit dat hier al meerdere malen over geklaagd is. Uiteraard moet het kalf verdronken zijn voor dat men de put dempt.. daar stoor ik me altijd erg aan.
pi_105370748
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:13 schreef S1gnum het volgende:
Ik vind het persoonlijk onverantwoord dat een voertuig als dat de binnenstad in mag. Dat mag wat mij betreft de gemeente aangerekend worden.
Ik denk niet dat de chaffeur even op z'n gemak aan het rondtouren was. Soms is bepaalde aparatuur op bepaalde plekken nodig. Je hebt in veel steden vrachtwagen vrij zones, maar als een vrachtwagen daar voor een lading moet wezen, mag die daar wel komen.
pi_105371579
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:27 schreef S1gnum het volgende:

[..]

Dat is een mening. Ik zie liever de feiten. Mensen schatten snelheden van voertuigen vaak verkeerd in. Je kunt de straat niet zien waar die kraanwagen uitkomt dus je hebt geen idee hoe de situatie was voor de kraanbestuurder.
Een schatting van de snelheid.
De kraanwagen steekt het kruispunt, van haaientand tot haaientand, over in 25 frames ofwel ongeveer 1 seconde. De kraanwagen is een 8-wielig monster die een stempelbasis hebben van ongeveer 8 meter. Aangezien de kraanwagen smaller is dan de afstand tussen haaientanden is de traagste schatting: 8 meter in 1 seconde ofwel 29 km/h.

Wanneer we de afstand tussen de haaientanden op 10 meter zetten is de snelheid al 36 km/h.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_105373559
Kraanwagen ramt auto Dubbel.
Daar verder :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')