bronquote:Beelden van kraanwagen die auto ramt, vrijgegeven
Een personenauto is vanochtend aangereden door een kraanwagen en werd tientallen meters meegesleurd. De twee inzittenden, een man en een vrouw, zijn naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht. De bewakingscamerabeelden van de heftige aanrijding zijn nu vrijgegeven.
Te zien is hoe de auto om een tram heen rijdt en de kruising, van de Nieuwe Binnenweg met de Claes de Vrieselaan in Rotterdam, oprijdt. Ineens verschijnt de enorme rode kraanwagen in beeld en veegt de auto van het scherm alsof het niks is.
Voorrang
De auto werd tientallen meters meegesleurd, meldde RTV Rijnmond eerder vandaag. De 41-jarige vrouw en de 46-jarige man, afkomstig uit Rotterdam zijn naar het ziekenhuis gebracht. De kraanwagenbestuurder uit Delfgauw moet gedacht hebben dat hij voorrang had, omdat een stopbord aan het zicht was onttrokken. Er zijn wel haaientanden, zo wordt ook in het filmpje benadrukt.
Het kruispunt staat al langer bekend als onveilig. Winkeliers melden aan de regionale nieuwszender dat er wekelijks 4 tot 5 ongelukken gebeuren. Ze hebben de centrumraad opgeroepen een rotonde aan te leggen.
dat laatste, en als je met zo'n snelheid met een kraanwagen een kruising oversteekt ben je niet helemaal lekker bij je stekker ookquote:Op vrijdag 9 december 2011 09:19 schreef MuRKie het volgende:
Reed die auto door rood of gaf de kraanwagen hier gewoon geen voorrang?
Nee ik snap ook niet dat je uberhaupt met zo'n snelheid in een dergelijke omgeving rijdt. Laat staan met een kraanwagen..quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:21 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat laatste, en als je met zo'n snelheid met een kraanwagen een kruising oversteekt ben je niet helemaal lekker bij je stekker ook
Dat is poging tot doodslag lijkt mequote:Op vrijdag 9 december 2011 09:21 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat laatste, en als je met zo'n snelheid met een kraanwagen een kruising oversteekt ben je niet helemaal lekker bij je stekker ook
Wat voor snelheid dan? Ik ken nog geen mensen met laser ogen die snelheden van voertuigen kunnen bepalen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:21 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat laatste, en als je met zo'n snelheid met een kraanwagen een kruising oversteekt ben je niet helemaal lekker bij je stekker ook
Nee, maar je kan wel zien aan de hand van dat filmpje dat de bestuurder niet de tijd heeft KUNNEN nemen om de situatie (lees kruispunt/verkeer) in zich op te nemen en beslissing te maken om door te rijden of nietquote:Op vrijdag 9 december 2011 09:24 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Wat voor snelheid dan? Ik ken nog geen mensen met laser ogen die snelheden van voertuigen kunnen bepalen.
Dat is een mening. Ik zie liever de feiten. Mensen schatten snelheden van voertuigen vaak verkeerd in. Je kunt de straat niet zien waar die kraanwagen uitkomt dus je hebt geen idee hoe de situatie was voor de kraanbestuurder.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:25 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, maar je kan wel zien aan de hand van dat filmpje dat de bestuurder niet de tijd heeft KUNNEN nemen om de situatie (lees kruispunt/verkeer) in zich op te nemen en beslissing te maken om door te rijden of niet
Het is gewoon TE SNEL voor zo'n kruispunt. Einde verhaal.
Ik ken die situatie daar maar al te goed en voor een personenauto zou die kraanwagen al zeker de helft minder hard moeten rijden om de situatie goed in te schatten. Met zo'n 50 tons kraan had hij daar stapvoets moeten rijden. Elke debiel kan in het filmpje zien dat daar absoluut geen sprake van is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:27 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik zie liever de feiten. Mensen schatten snelheden van voertuigen vaak verkeerd in. Je kunt de straat niet zien waar die kraanwagen uitkomt dus je hebt geen idee hoe de situatie was voor de kraanbestuurder.
Goed zo, nu zie je dus gelijk dat de snelheid van die kraan sowieso veel te hard is geweest voor het betreffende straatje. Al zou hij op een voorrangsweg gereden hebben, stapvoets is imo de enige gepaste snelheid voor zo'n grote kraan in zo'n smal straatje.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:35 schreef S1gnum het volgende:
http://g.co/maps/gmbz2
Dan moet dit dus de straat zijn waar de kraanwagen rechtdoor gereden is. Tja ik weet het niet hoor, hoe hij dat gele bord heeft kunnen missen is mij een raadsel. Apart dat beide elkaar niet gezien hebben.
Ja je kan zien hoe de situatie was voor de kraanbestuurder aan de hand dat hij de auto ramt. M.a.w. als het overzichtelijk genoeg was had hij dit aan zien komen en niets wijst daarop (lees, niet remmen/stuur bewegingen).quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:27 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik zie liever de feiten. Mensen schatten snelheden van voertuigen vaak verkeerd in. Je kunt de straat niet zien waar die kraanwagen uitkomt dus je hebt geen idee hoe de situatie was voor de kraanbestuurder.
De automobilist heeft de kraan wel gezien (laaste moment) zie je hem nog stuurbeweging maken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:35 schreef S1gnum het volgende:
http://g.co/maps/gmbz2
Dan moet dit dus de straat zijn waar de kraanwagen rechtdoor gereden is. Tja ik weet het niet hoor, hoe hij dat gele bord heeft kunnen missen is mij een raadsel. Apart dat beide elkaar niet gezien hebben.
Aangezien hij voorrang had moeten verlenen had hij nooit 'veilig' het kruispunt over kunnen steken. Met een voertuig als dat kun je zelfs met stapvoets een fietser onder de wielen krijgen, denk niet dat je dat als bestuurder door hebt in zo een massief ding. Ik begrijp niet zo goed dat een wagen als dat die kleine straten in mag.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:53 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja je kan zien hoe de situatie was voor de kraanbestuurder aan de hand dat hij de auto ramt. M.a.w. als het overzichtelijk genoeg was had hij dit aan zien komen en niets wijst daarop (lees, niet remmen/stuur bewegingen).
En dat je liever feiten ziet dat is prima. Maar FEIT is dat hij TE hard reed om dit kruispunt veilig over te steken, period.
Je bent niet bijster slim he...quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:34 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Aangezien hij voorrang had moeten verlenen had hij nooit 'veilig' het kruispunt over kunnen steken. Met een voertuig als dat kun je zelfs met stapvoets een fietser onder de wielen krijgen, denk niet dat je dat als bestuurder door hebt in zo een massief ding. Ik begrijp niet zo goed dat een wagen als dat die kleine straten in mag.
Dus is het geen mening meer maar een feitquote:Op vrijdag 9 december 2011 09:27 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik zie liever de feiten. Mensen schatten snelheden van voertuigen vaak verkeerd in. Je kunt de straat niet zien waar die kraanwagen uitkomt dus je hebt geen idee hoe de situatie was voor de kraanbestuurder.
Ja, want gezien het straatje en een 50 tons kraan is zelfs 30 km/h nog te hard om het veilig te houden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:43 schreef S1gnum het volgende:
Ik ben niet bijster slim? Volgens mij is het andersom, of je begrijpt gewoon niet wat ik bedoel. De bestuurder van de kraanwagen geeft geen voorrang, dan is hij ongeacht z'n snelheid al fout. Snelheid is niet de oorzaak van het ongeval, het negeren van een bord is de oorzaak van het ongeval. Dat is per definitie fout. Laten we het omdraaien; stel dat de weg waar de kraanwagen op reed wél een voorrangsweg was en de bestuurder van de VW had geen voorrang verleend. De kraanwegen reed met 50km/h (toegestane snelheid) de kruising over met hetzelfde resultaat. Had je dan nog steeds de kraanmachinist fout gevonden?
Dan kun je het de kraanmachinist niet kwalijk nemen. Als de toegestane snelheid daar 50 is en hij rijd dat dan overtreed hij geen wetten. Dan moet je het de gemeente kwalijk nemen dat voertuigen als dat de binnenstad toegelaten worden en ze daarbij ook gewoon 50 mogen rijden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:45 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, want gezien het straatje en een 50 tons kraan is zelfs 30 km/h nog te hard om het veilig te houden.
die eerste regel is pertinent niet waar. Nopoit van artikel 5 gehoord?quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:47 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Dan kun je het de kraanmachinist niet kwalijk nemen. Als de toegestane snelheid daar 50 is en hij rijd dat dan overtreed hij geen wetten. Dan moet je het de gemeente kwalijk nemen dat voertuigen als dat de binnenstad toegelaten worden en ze daarbij ook gewoon 50 mogen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |