eindelijk ook temperaturen onder 0 (op de lange termijn)quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:34 schreef aloa het volgende:
Die pluim... de oper gaat voor windkracht 7 in de bilt voor vrijdag met windstoten tot bijna 110 km/uur.
[ afbeelding ]
Groundhog day!!!quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:18 schreef Drugshond het volgende:
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
Nope...hij gaat weer naar dinsdag. Eerdere voorspelling blijft er goed bij liggen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:44 schreef Drugshond het volgende:
Dinsdag was al leuk - woensdag begint er nog beter uit te zien (over het gehele land > 90 km/h).
Storm is aan het vertragen...
Witte kerst hoef je voorlopig niet op te rekenen. Zie de pluim een paar posts terug.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:38 schreef 88-4 het volgende:
Volgende week dus weer storm. Gaat dat door tot het einde van het jaar, of krijgen we nog een witte kerst.?!
eerst 2 weken KEIharde vorstquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:46 schreef zoem het volgende:
[..]
Witte kerst hoef je voorlopig niet op te rekenen. Zie de pluim een paar posts terug.
Doe mij eerst maar lekker wat vorst, zodat we kunnen schaatsen
Precies. Eerst de boel een beetje voorvriezen en dan een gigalading sneeuwquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:52 schreef andreas612 het volgende:
[..]
eerst 2 weken KEIharde vorst
dan 4 weken -4 overdag -10 snachts en bakken met sneeuw, zei ik bakken? ik bedoelde natuurlijk containers!
quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:07 schreef Fredo55 het volgende:
Heb je toevallig een kaartje voor dinsdag?
Nee as. dinsdag en vrijdag.....quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:11 schreef dan13lv het volgende:
wacht t gaat vanavond hard waaien dus ?
Links staat de dag waarop de map gegenereerd/geïnitieerd is (vandaag), rechts de dag waarvoor de map geldig is (vrijdag)quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:11 schreef dan13lv het volgende:
wacht t gaat vanavond hard waaien dus ?
In deze run krijgt juist Ierland de grootste klap van deze storm. Het oog trekt precies over Schotland, wat niet wil zeggen dat het er niet heftig aan toe zal gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:13 schreef zoem het volgende:
Schotland stevent af op nog een noodweer in een week tijd
Kan niet wachten op een 10bftquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:19 schreef aloa het volgende:
[..]
In deze run krijgt juist Ierland de grootste klap van deze storm. Het oog trekt precies over Schotland, wat niet wil zeggen dat het er niet heftig aan toe zal gaan natuurlijk.
Nog verder? Dus er trekt straks een vacuüm over Schotland.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:07 schreef aloa het volgende:
ECMWF laat de kerndruk voor vrijdag steeds verder dalen. Nu tot 932mb voor de kust van Schotland.
[ afbeelding ]
Dat is wel erg laag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:07 schreef aloa het volgende:
ECMWF laat de kerndruk voor vrijdag steeds verder dalen. Nu tot 932mb voor de kust van Schotland.
[ afbeelding ]
En weer zwaardere runs...quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:52 schreef Drugshond het volgende:
Nieuwe runs (voor dinsdag en vrijdag) zijn nog iets zwaarder.
Ziet er gewoon fout uit.
Oh... dus dat ding heeft nog ff te gaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:49 schreef Drugshond het volgende:
ff opgezocht ter vergelijking.
Orkaan Wilma 2005 882 mbar (hPa)
In 1990 was geloof ik de druk 905 mbar (uit mijn hoofd)quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oh... dus dat ding heeft nog ff te gaan.
M.a.w. zoals het er nu bij staat wordt dit een redelijk uniek treffen met moedertje natuur.quote:Op 25 januari 1990 woedde een zeer zware storm over Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland, België en Denemarken. In onder meer Duitsland en Frankrijk wordt de storm ook wel Orkaan Daria genoemd. De storm kost volgens schattingen 97 mensen het leven. De hoogste windsnelheden werden nabij Belfast in Noord-Ierland bereikt, namelijk 190 kilometer per uur. Het ergst getroffen werd Groot-Brittannië. Daar vielen 39 doden. In Nederland kwamen zeker 17 mensen om het leven, in België 11.
Fuckquote:Op zondag 11 december 2011 04:07 schreef star_gazer het volgende:
Lag vandaag op Bondi Beach. Kijk omhoog, komt er dit aan
[ afbeelding ]
Haha nice, wel snel een schuilplaats gevonden?quote:Op zondag 11 december 2011 04:07 schreef star_gazer het volgende:
Lag vandaag op Bondi Beach. Kijk omhoog, komt er dit aan
[ afbeelding ]
Wtf is dat voor een glitch.quote:
laat mij daar nu net wonenquote:Op zondag 11 december 2011 13:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wtf is dat voor een glitch.
Dan woon je niet veilig in de driehoek Tilburg - Den Bosch - Eindhoven.
Yep vandaar dat ik het een glitch noem.quote:Op zondag 11 december 2011 13:28 schreef horned_reaper het volgende:
Jullie snappen hopelijk ook wel dat die twee witte vlekken op de kaart een misinterpretatie van het model zijn?
vooral in de namiddag en avonduren als ik dit zo zie.quote:Op zondag 11 december 2011 13:32 schreef 22 het volgende:
Is er al iets te zeggen van hoe laat tot hoe laat het ongeveer gaat stormen?
Dit in verband met kleine kindjes in een bakfiets.
Ik weet niet of ik dat dan durf.
Dank voor je snelle antwoord.quote:Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
vooral in de namiddag en avonduren als ik dit zo zie.
Met het hangt er een beetje vanaf waar je woont.... hoe noordoosterlijker, hoe later de storm zal voort blijven duren.
Woon vlakbijquote:Op zondag 11 december 2011 11:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha nice, wel snel een schuilplaats gevonden?
Dinsdag kan het inderdaad ook stevig waaien.... maar in vergelijking met hoe vrijdag eruit ziet verbleekt dinsdag een beetje.quote:Op zondag 11 december 2011 13:47 schreef 22 het volgende:
Ik heb het over dinsdag eigenlijk.
Is vrijdag nog erger?
Dan moet ik ze brengen en halen op de fiets.![]()
Eerst maar eens de kaarten in de gaten houden.
Vrijdag is nog ver weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |