En de andere helft?quote:
vrouwen maar ook mannen van mijn leeftijd zijn altijd heel uitgesproken over het feit dat ze een allochtoon willen of een nederlander. Als ik geen keuze maak dan zie ze mij niet eens staan. Maar dan kom ik zelf in de problemen.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Jij maakt er een probleem van waardoor je niet gezelliger wordt. Dat is het probleem.
Maar ben je ook half nederlands of gewoon uit 1 land. Heb je een sterke culture achtergrond.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En de andere helft?
Ik ben zelf een mengelmoes, geen problemen mee.
Wat een bullshit. Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:38 schreef sheriffwest het volgende:
[..]
vrouwen maar ook mannen van mijn leeftijd zijn altijd heel uitgesproken over het feit dat ze een allochtoon willen of een nederlander. Als ik geen keuze maak dan zie ze mij niet eens staan. Maar dan kom ik zelf in de problemen.
Nederlands, Indisch, Chinees, Indonesisch. En jij?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:40 schreef sheriffwest het volgende:
Maar ben je ook half nederlands of gewoon uit 1 land.
Deze vraag snap ik niet.quote:Heb je een sterke culture achtergrond.
Nederlands--afrikaansquote:Op donderdag 8 december 2011 21:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nederlands, Indisch, Chinees, Indonesisch. En jij?
[..]
Deze vraag snap ik niet.
inderdaadquote:Op donderdag 8 december 2011 21:48 schreef Zapato het volgende:
Vreemd topic, alsof je in Nederland als halve Afrikaan niet gewoon een sociaal leven kan hebben als ieder ander.
Kan je het probleem in één zin samenvatten TS?
bekijk de filmquote:Op donderdag 8 december 2011 21:48 schreef Zapato het volgende:
Vreemd topic, alsof je in Nederland als halve Afrikaan niet gewoon een sociaal leven kan hebben als ieder ander.
Kan je het probleem in één zin samenvatten TS?
En dat heeft enige relevantie omdat?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:49 schreef sheriffwest het volgende:
[..]
zelfs de ouders van die persoon zeggen het.
Misschien omdat die dat kind hun hele leven gezien hebben en weten wat er in hem omgaat?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:50 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
En dat heeft enige relevantie omdat?
Dus dan moet het wel waar zijn!quote:Op donderdag 8 december 2011 21:49 schreef sheriffwest het volgende:
[..]
bekijk de film
zelfs de ouders van die persoon zeggen het.
Ik zie het probleem niet, wat probeer je ons te vertellen?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:51 schreef sheriffwest het volgende:
[..]
Misschien omdat die dat kind hun hele leven gezien hebben en weten wat er in hem omgaat?
Ze barsten niet voor niets in tranen uit.
Op de bekkenstoot-manier zeker...quote:
Half duits half nederlands zit minder verschil in dan zoals ik heb nederlands thais of in ts zijn geval afrikaans nlquote:Op donderdag 8 december 2011 21:57 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Op de bekkenstoot-manier zeker...
Het probleem van sherrifwest heeft denk ik niet zoveel met zijn Afrikaanse afkomst te maken, maar met wat anders. Als hij een (halve) Duitser geweest was, zou hij ook zo moeilijk doen, denk ik.
Dat topicquote:Op donderdag 8 december 2011 21:57 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Op de bekkenstoot-manier zeker...
Het probleem van sherrifwest heeft denk ik niet zoveel met zijn Afrikaanse afkomst te maken, maar met wat anders. Als hij een (halve) Duitser geweest was, zou hij ook zo moeilijk doen, denk ik.
Pff, het was maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:59 schreef De_Dakgoot het volgende:
Half duits half nederlands zit minder verschil in dan zoals ik heb nederlands thais of in ts zijn geval afrikaans nl
nee alleen in de 1e klas eens gepest daarna niet meer.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Pff, het was maar een voorbeeld.
Heb jij dan, net als sherrifwest, ook zoveel problemen met je afkomst?
Tja, en 100% Hollandse kinderen worden ook weleens gepest.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:01 schreef De_Dakgoot het volgende:
nee alleen in de 1e klas eens gepest daarna niet meer.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat is het minder erg is ofzo?quote:Op donderdag 8 december 2011 22:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, en 100% Hollandse kinderen worden ook weleens gepest.
Dit! De vragen die de meiden stellen, stellen ze toch wel, ook als je volwassen bent.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Jij maakt er een probleem van waardoor je niet gezelliger wordt. Dat is het probleem.
Nee, heb je een beetje moeite met context ofzo? Daar bedoel ik dus mee dat heus niet standaard iedereen van een andere en/of gemengde afkomst gepest wordt. 't Is ook niet zo dat bijvoorbeeld alle roodharigen gepest worden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:48 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat is het minder erg is ofzo?
Ik heb me nog nooit onzeker gevoeld over mijn afkomst en mensen stellen mij ook vragen over mijn afkomst. Dat is toch juist leuk en een teken van interesse?quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik begrijp niet echt waarom zoveel mensen TS' probleem ontkennen. Hij geeft toch aan moeite ermee te hebben? Opmerkingen als "Onzekerheid komt niet voort uit afkomst" zijn uiteraard onzinnig. Onzekerheid kan uit heel veel dingen voortkomen. Afkomst vormt voor veel mensen een deel van de indentiteit dus kan imo best dat iemand zich daar onzeker over voelt.
neuke?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nederlands, Indisch, Chinees, Indonesisch.
Uit wat voor gat kom je eigenlijk?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:44 schreef sheriffwest het volgende:
Heb je een gemeenschap opgebouwd met cultureel eensgezinden?
you rock!!quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:03 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Uit wat voor gat kom je eigenlijk?
Ik ben blank, maar een specifieke culturele achtergrond heb ik niet. Mijn ma is Duitse, mijn pa half Amerikaans, ik ben in Belgie geboren en woon in Nederland. Ik heb met al die dingen wel iets natuurlijk, maar alsnog. Who cares anyway?
Uiteindelijk ben ik voor Duitsland bij het EK en WK, luister ik vooral Amerikaanse blues en rock muziek, maar hou ik ook van boterhammen met pindakaas
Absoluut niet. Als ik kon kiezen dan wist ik het wel.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:11 schreef Summertje010 het volgende:
volgens mij zijn de meeste halfbloedjes er juist trots op dat ze niet van die oer hollanders zijn met spierwitte gezichten
Ach, nobody's perfect!quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:03 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik voor Duitsland bij het EK en WK
Wat dacht je er van niet teveel aandacht te schenken aan de mening van kinderen en gewoon op jezelf te letten.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:38 schreef sheriffwest het volgende:
[..]
vrouwen maar ook mannen van mijn leeftijd zijn altijd heel uitgesproken over het feit dat ze een allochtoon willen of een nederlander. Als ik geen keuze maak dan zie ze mij niet eens staan. Maar dan kom ik zelf in de problemen.
Indisch en Indonesisch... Inderdaad een enorm verschil jaquote:Op donderdag 8 december 2011 21:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nederlands, Indisch, Chinees, Indonesisch. En jij?
Ja, een Indonesiër != Indo/Indisch persoonquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:12 schreef grrrbeer het volgende:
Indisch en Indonesisch... Inderdaad een enorm verschil ja
sorry hoor maar indische mensen komen uit nederlands indie wat tegenwoordig indonesie heet en indiaers komen uit indiaquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, een Indonesiër != Indo/Indisch persoon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |