Traumatic Masturbation Syndrome (veelal afgekort met TMS) of de bekkenstoot, is een verkeerde manier van mannelijk masturberen, die op de lange termijn schadelijk kan zijn voor de genitaliën en problemen kan veroorzaken bij het verkrijgen van een erectie of orgasme. In tegenstelling tot de klassieke manier, met de hand over de penis wrijven in een op-en-neergaande beweging, ligt de masturbateur bij TMS op de buik en wordt een schuivende beweging gemaakt. Exacte cijfers ontbreken, maar aangenomen wordt dat tussen de 5 en 10 procent van de jongens en mannen op deze manier masturbeert.
Bekkenstoot/TMS Hoewel door velen al wordt aangenomen dat dit geen goede manier is voor jongens om te masturberen is er maar weinig informatie over te vinden op internet. Vandaar dat ik besloten heb om er een kleine faq over te schrijven, aangezien ik het artikel op het swb niet toereikend vind, en de overige pagina’s die er wat over vertellen outdated en in het Engels zijn. Daarnaast is het voor de jongeren onder ons beter om er maar z.s.m. achter te komen, aangezien niet iedereen dermate goede sexuele voorlichting krijgt en dit soort dingen nog wel eens over het hoofd gezien willen worden. (Met biologie of verzorging, of op dit forum heb ik er in ieder geval nog nooit veel over gelezen of gehoord.)
De bekkenstoot, wat is het?
De bekkenstoot wordt gedefinieerd als TMS, Traumatic Masturbation Syndrome. Het komt er kortweg op neer dat het een verkeerde manier van masturberen is, die op de lange termijn schadelijk kan zijn voor de genitaliën en problemen kan veroorzaken bij het verkrijgen van een erectie of orgasme.
De meeste jongens leren zichzelf het masturberen aan (cijfers spreken hierbij over 90%) en in de meeste gevallen daarvan gaat het om het traditioneel masturberen, waarbij met de hand over de penis gewreven wordt in een op- en neergaande beweging. Een klein deel daarvan echter leert het zichzelf op een andere manier aan, door op de buik te liggen en schuivende bewegingen te maken over een voorwerp of de hand. Exacte cijfers ontbreken, maar aangenomen wordt dat tussen de 5 à 10 procent van de jongens op deze manier ‘leren’ masturberen.
Ik ben 18jr en nooit heb ik aan op de normale manier gemastubeerd. Ik denk ook niet dat het slecht is. Het is zelfs goed voor mij, want ik ben hierdoor nooit ziek. Wat ik wel merk dat ik hierdoor erg ga stinken en bij vrouwen nooit klaarkom. Omdat hun kutje niet meer lekker is, vergeleken met een bekkenstoot. Heb jij hier ook ervaring mee?
Ik las op internet dat dit wel een rede voor mensen kan zijn dat ze hun hele leven vrijgezel blijven. Heb hier nooit voorlichting over gekregen.