abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105346530
Hier is mijn 3e review hier op fok.nl, vandaag ga ik een multi-media Player reviewen, je kan m’n eerste review (http://forum.fok.nl/topic/1742619) bekijken voor meer informatie over de webshop Dealextreme. Als je merkt dat ik wat aan m’n stijl moet veranderen, geef dan gerust een reactie! Ik sta open voor kritiek.

Het gaat hier om een ongemerkte Media-Player, geen intern geheugen. Hij accepteerd SDHC kaartjes, en USB-sticks of externe harde schijven. De media-player kan films afspelen in Full HD (1080p) kwaliteit afspelen en ondersteunt een tal van bestandsformaten voor zowel video’s, foto’s als audio-bestanden.

Je kan hem hier (http://www.dealextreme.com/p/mini-1080p-full-hd-media-player-with-ypbpr-av-optical-hdmi-usb-host-sd-black-59889)) kopen.

Verzending: Ik heb 10 dagen moeten wachten op m’n pakje, verzonden vanuit Hong-Kong.

Pakje: De media-player was verzonden in een enveloppe met lengte: 25 cm, breedte: 20 cm en hoogte:+- 7 cm. Het paste niet door de brievenbus en moest dus aan de deur worden afgegeven. Ik heb geen problemen gehad met de douane (geen taks moeten betalen). Op de verpakking zelf was netjes gedeclareerd wat de waarde van de goederen was (niet erg precies), en wat de verpakking bevatte.

Voorkant

Achterkant

Verpakking: De media-player was in een plastieken omhulsel ingepakt, op de achterkant stonden de features. OK verpakking, goed genoeg om uit te stallen in een winkel...

Voorkant

Achterkant met features

Inhoud: Het pakje bevatte de media-player, een optische kabel, een (europese) AC adapter, en een apart boekje met Engelse instructies. Je krijgt hier een erg volledig pakket, het is enkel wel jammer dat er HDMI-kabel (voor het bekijken van video in Full HD) bij zit. Maar dit kan natuurlijk apart worden bijgekocht.

Inhoud van het pakje

Gebruik: Eerst heb ik de instructies gelezen, alles was redelijk eenvoudig en duidelijk uitgelegd in verstaanbaar Engels, dat was een stuk beter dan sommige andere handleidingen.

Daarna heb ik de media-player aangesloten op de TV met behulp van de meegeleverde AV-kabel, hem aangezet en door de menu’s gebrowsd. Er was duidelijk genoeg tijd besteed aan de vormgeving van de interface. Er waren zelfs enkele metal-gloss effectjes toegepast, daarbovenop was de interface ook erg duidelijk, geen overbodige submenu’s.
En dan heb ik een media bestand van 640x480p afgespeeld. Ik kreeg een duidelijk beeld, ik heb ook even gespeeld met de functies, je kan het beeld namelijk inzoomen en uitzoomen en ondertitels inschakelen (de grootte en stijl kon zelf worden gekozen).

Startinterface

Alles werkte naar toebehoren en ook het doorspoelen werkte goed (2x, 6x, 24x en 64x doorspoelsnelheid). Ik heb ook geprobeerd om de film naar een welbepaald moment door te spoelen. Je had de optie namelijk om een exacte tijd in te stellen van waar je wilde afspelen.

Het controleren van de speler met de meegeleverde afstandbediening (batterijen waren ook meegeleverd!) werkte zeer vlot tot op een afstand van 5 meter.
Je moest de afstandsbediening wel precies richten en na deze afstand reageerde de media-speler niet meer.

Meegeleverde afstandsbediening

Vervolgens heb ik de afspeelcapaciteit ook geteste m.b.v. een HDMI-kabel en twee bestandjes van 720p en 1080p. En ook het afspelen van foto’s en muziekbestandjes werkte naar toebehoren. Wel spijtig dat er geen hoeveelheid intern geheugen aanwezig is.

Wat me vooral had aangezet tot kopen was de grote keuze aan ondersteunde bestandsformaten, en dit is zeker een groot pluspunt. Je kan zelfs de meest buitenaardse formaten afspelen!
Ook handig was dat je de mediaspeler ook met een USB-poort kon opladen.

Gewicht: Het gewicht van de player bedraagt 48 gram.
Dat is de lichtste mediaplayer die ik ooit ben tegengekomen! 48 gram is ongeveer de helft van het gewicht van een normale smartphone.

Uitzicht en stevigheid: De media-player is gemaakt van glanzend zwart metaal, een prachtige vormgeving.
Wel spijtig zijn de kleine witte letters op de bovenkant (Mini1080), die het uitzicht geen echte meerwaarde geven.
Hij heeft 2 openingen langs de voorkant, voor een USB-host of een SDHC kaartje, aan de achterkant zijn er nog eens 4 poorten, voor een HDMI-kabel, een AV-kabel of een YPbPr-kabel en natuurlijk voor de AC-adapter.

Voorkant

Achterkant

Besluit: Als niet expliciet op zoek bent naar een mediaspeler met intern geheugen, koop de deze dan maar. Hij heeft een mooie vormgeving, een simpel en verstaanbare interface en ondersteunt een tal van bestandsformaten.
Ook zijn gewicht en grootte is perfect, je kan hem overal meenemen.
Je kan hem kopen voor 30 euro, inclusief verzending! Dat is meer dan 50 euro goedkoper als sommige minder veelzijdige gemerkte mediaspelers.
Dit is een must voor de gemiddelde consument.

Pluspunten:
-Vormgeving
-Interface
-Grootte
-Ondersteunde bestandsformaten
-PRIJS!

Minpunten:
-Letters op de bovenkant
-Geen intern geheugen
-Slechts 5 m reikwijdte van de remote
Score: 9/10

Je kan hem hier (http://www.dealextreme.com/p/mini-1080p-full-hd-media-player-with-ypbpr-av-optical-hdmi-usb-host-sd-black-59889)) kopen.
'If it ain't broke, don't fix it'
pi_105346920
Verkapte reclame :')
pi_105347080
Lol, gebeurt mij niet vaak, maar speciaal naar aanleiding van deze Review besteld :D
pi_105348746
Verkapte reclame? Het gaat hier nog steeds om een review, ik ben niet geassocieerd met dealextreme...

@TheThirdMark veel succes met je aankoop :)
pi_105350126
Ik neem aan dat een externe USB HD in windows kan formatteren in NTFS en dat het wordt herkend door de media player?

Als ik je review goed begrepen heb, kan je ook ook 2,5 inch HD's erop aansluiten? (dat zijn de kleinere externe HD's die laptop hd's hebben en die niet extern gevoed hoeven te worden).

Heb je de "bird scenes" geprobeerd?:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1181902

(De bird scene is een klein stukje uit de docu 'planet earth' en "berucht" omdat het mediaplayers kan laten haperen en daardoor als een soort test kan dienen om te kijken hoe stabiel je media player is bij hoge bitrate video content)
pi_105380462
Alle soorten externe harde schijven zouden ok moeten werken, ik heb vandaag getest met een 2,5" externe harde schijf, dat werkte ok, ook met HD video.
Ik ga vandaag ook proberen om de bird-scènes te testen... ik ben wel geïnteresseerd om eens te zien hoe dat verloopt...
pi_105692275
Nice! Ik ga deze denk ik wel bestellen. Geen geld. :D
pi_105700521
Ook even in de gaten houden!
pi_106030856
waarom heb je deze gekozen, en geen andere mediaplayer van dx met ongeveer dezelfde specificaties?
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.
pi_106094700
Ik was op zoek naar een mediaplayer die makkelijk mee te nemen was, want ik gebruik hem heel veel op vakantie (aansluiten op een hotel-tv voor films).
Een intern geheugen had ik ook niet nodig en vond ik overbodig want ik heb toch een USB stick en een externe harde schijf.
Op dealextreme was dit de enige mediaplayer die ik vond met deze features, maar misschien waren er alternatieven die ik gemist heb...
pi_106174587
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:26 schreef seanw712 het volgende:
Ik was op zoek naar een mediaplayer die makkelijk mee te nemen was, want ik gebruik hem heel veel op vakantie (aansluiten op een hotel-tv voor films).
Een intern geheugen had ik ook niet nodig en vond ik overbodig want ik heb toch een USB stick en een externe harde schijf.
Op dealextreme was dit de enige mediaplayer die ik vond met deze features, maar misschien waren er alternatieven die ik gemist heb...
ik bent aan het twijfelen of ik het moet bestellen :D
leuk voor bij mijn projector.
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.
pi_106533759
Doen zou ik zeggen :) ik heb er zelf niets dan plezier aan gehad...
  zondag 8 januari 2012 @ 10:41:23 #13
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_106552727
en al getesr met de bird scene?

[ Bericht 2% gewijzigd door Loll op 09-01-2012 22:06:12 ]
BAM dit is 3KB
pi_106553378
Nee, helemaal vergeten... ik zal het vandaag doen... als ik het niet nog eens vergeet ^^
  maandag 9 januari 2012 @ 21:52:08 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106620279
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:41 schreef Loll het volgende:
en al getesr met de birth scene?
de birth scene lijkt me ongepast, de Bird's Scene is misschien handiger.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 9 januari 2012 @ 22:06:26 #16
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_106621130
oeps dom foutje :@
BAM dit is 3KB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: