abonnement Unibet Coolblue
pi_104777111
Hallo, ik ben nieuw op fok.nl, dus ik dacht ik zal mijn eerste topic maar eens posten.
Het is een review op een MicroSD-kaartje van KingMax dat ik gekocht heb op DealExtreme Ik ben van plan om in de toekomst meer van zulke reviews te posten, dus meld me even als ik iets aan mijn stijl moet veranderen/verbeteren.
Prijs is 31 euro, incl. verzending.

Hier gaan we:

Eerst even iets over DealExtreme:

Dealextreme is een electronica-verkoper uit Hong-Kong, die al jaren goedkope gadgets verkoopt.
Sinds vorig jaar zijn ze erg aan het groeien, vooral door de goede marketing strategie, goede deals (de naam zegt het al). Maar de grootste reden is hun reusachtige aanbod, van duizenden gadgets.
ga zeker eens kijken op hun site, misschien vind je wel iets dat je aanstaat! http://www.dealextreme.com
Ik koop er al jaren, en ben elke keer weer verrast door de goede klantenservice en brede gamma aan producten.

Het microSD kaartje:

Uit de doos...

Het kaartje is aangekomen (na 11 dagen wachten), in een kleine enveloppe, met bubbel-folie aan de binnenkant, klein genoeg om door je brievenbus te passen, en om zonder problemen langs de douane te raken.


Ik opende het pakje en zag het kleine SD-kaartje ingepakt in een kartonnetje. Het leek wel alsof het de lange rit naar België (ja ik ben van België) overleefd had. Geen schade op de buitenkant, de verpakking had wel enkele vouwen en was een beetje plakkerig, alsof er lijm over was gemorst. Niet echt handig als je ze in een winkel wil uitstallen in een winkel.


Getest...

Ik opende de kartonnen verpakking, wat niet zo gemakkelijk was, en vond een MicroSD kaartje en een adapter (voor grotere apparaten). Op de achterkant van het karton stonden de instructies (voor zover deze nodig zijn), en die waren wel duidelijk leesbaar. Het kaartje zelf had opschriften van het merk (KingMax), van de capaciteit (16GB) en van de snelheidsklasse (Klasse 10).
(Klasse 10 is de hoogst mogelijke snelheid =>10Mb/s.

Hierna heb ik aangesloten op de pc (Windows Ultimate x64), met een USB-adapter (niet meegeleverd). Ik gebruikte een simpel benchmarking programma om de snelheid te testen, dit waren de resulaten:


Ik heb hem ook aangesloten op mijn GSM (een HTC Wildfire S), ik kopiëerde 8GB aan muziek in ongeveer 20 minuten. Een goede snelheid dus!

Omdat muziek kopiëren het voornaamste zal zijn waarvoor ik het kaartje zal gebruiken, ben ik erg tevreden met het resultaat.

Besluit: Dit is een goed koopje, zeker voor deze prijs.
Alles werkt naar toebehoren, en het is echte snelheidsklasse 10.
Een aanrader dus!

http://www.dealextreme.co(...)-16gb-class-10-54349

[ Bericht 1% gewijzigd door seanw712 op 25-11-2011 07:43:36 (link naar de gadget vergeten :)) ]
'If it ain't broke, don't fix it'
pi_104777817
waarom zou je daar geheugenkaartjes bestellen? voor 20 euro heb je er in nederland ook een.hoef je geen 5 weken te wachten, en heb je makkelijker garantie.
wel leuk topic :)
:]
pi_104792940
@wootahH Hoi, ja misschien wel, maar ik heb tot nu toe nog geen klasse 10 kaartje gevonden in de lokale electronicazaak. Weet jij misschien waar ik ze zou kunnen krijgen?
@Rekkie Ik zal m'n volgende review daar posten als dat meer toepasselijk is :)
'If it ain't broke, don't fix it'
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:53:43 #5
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_104793621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 07:38 schreef seanw712 het volgende:
@wootahH Hoi, ja misschien wel, maar ik heb tot nu toe nog geen klasse 10 kaartje gevonden in de lokale electronicazaak. Weet jij misschien waar ik ze zou kunnen krijgen?
@Rekkie Ik zal m'n volgende review daar posten als dat meer toepasselijk is :)
10 seconden met google:

http://www.digitalsonline(...)t-%7C-sd10-16gb.html

of

http://shop.conrad.nl/com(...)sd-kaart/413009.html

Maar verder wel leuk initiatief ^O^
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:01:54 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_104793735
Schopje REV :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_104819029
Hehe, ik zal de volgende keer iets anders als een Micro-SD kaartje reviewen :)
'If it ain't broke, don't fix it'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')