abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105333216
Hallo allemaal,

Trouw mee-lezer van de topics en nu maar eens zelf wat posten.

Na het schoonmaken van mijn gaskookplaat werkt één pit en de knop daarvan niet meer.

Kort gevraagd; is dit verzekerd? en ook de manier waarop het kapot is gegaan? Bij welke verzekering?
pi_105333248
Hoe oud is die kookplaat.
Waar heb je hem gekocht?
Zat er garantie op?
Heb je een verzekering afgesloten bij aankoop?
pi_105333301
De kookplaat zat er al in toen ik het huis kocht. Uit m'n hoofd is de keuken uit 2005.

Verzekering, papieren en garantie heb ik er dus niet op/van.
pi_105333308
dus in plaats van schoonmaken heb je hem kapotgemaakt?
waarom zou zoiets vergoed worden, je doet het toch zelf?
pi_105333327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:19 schreef mikiepl het volgende:

Na het schoonmaken van mijn gaskookplaat werkt één pit en de knop daarvan niet meer.
Controleer je pit eens.. Volgens mij heb je hem niet goed terug geplaatst. Er zit een soort van beveiliging op.
pi_105333349
Door het spul wat ik te intensief gebruikt heb is er één pit en knop. kapot gegaan. Ik doe het toch niet express? Als je aan het stofzuigen bent en je gooit je tv om dan doe je het toch ook niet express? Je rijdt toch ook niet iemand express aan?
pi_105333350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:23 schreef mikiepl het volgende:
De kookplaat zat er al in toen ik het huis kocht. Uit m'n hoofd is de keuken uit 2005.

Verzekering, papieren en garantie heb ik er dus niet op/van.
Dan ben jij dus de persoon die het zelf zal moeten betalen.
  donderdag 8 december 2011 @ 12:25:00 #8
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_105333363
quote:
waarom zou zoiets vergoed worden, je doet het toch zelf?
Dat is tegenwoordig de norm. Als er iets verkeerd gaat ligt dat natuurlijk niet aan jezelf maar aan iets/iemand anders. Vooral nooit zelf verantwoordelijkheid nemen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_105333373
Onderhoud is nooit verzekerd, dus zal je zelf de reparatie moeten financieren
pi_105333421
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:24 schreef mikiepl het volgende:
Door het spul wat ik te intensief gebruikt heb is er één pit en knop. kapot gegaan. Ik doe het toch niet express? Als je aan het stofzuigen bent en je gooit je tv om dan doe je het toch ook niet express? Je rijdt toch ook niet iemand express aan?
ja maar nu ben je zelf bezig om een apparaat ( zonder goede kennis ervan) schoon te maken dan is er dus een risico dat er iets mee gebeurt lijkt me.
en een doekje erover gaat ie niet kapot van denk ik.
maar miss dat een foto oid meer licht kan werpen over het euvel?
komt denk ik niet zomaar dat hij het niet meer doet moet toch wel wat aan de hand zijn ( evt zichtbaar)
pi_105333434
Gaskookplaten zijn trouwens extreem goedkoop op marktplaats. Omdat ze standaard nieuw in een keuken zitten kom je ze tweedehands zo goed als niet kwijt, zelfs niet als ze heel erg netjes of vrijwel nieuw zijn. Doe er je voordeel mee.
pi_105333495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:19 schreef mikiepl het volgende:

Kort gevraagd; is dit verzekerd? en ook de manier waarop het kapot is gegaan? Bij welke verzekering?
Vroeger, ja ik word oud, vloekten we een keertje, kochten een nieuw apparaat/repareerden we het en pasten vervolgens beter op.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105333520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:23 schreef S1gnum het volgende:

[..]

Controleer je pit eens.. Volgens mij heb je hem niet goed terug geplaatst. Er zit een soort van beveiliging op.
HALLO TS, LEZEN.
pi_105333563
quote:
De knop is ook kapot dus de pit kan überhaupt niet meer aan! Toch bedankt voor de tip.
pi_105333583
Wat doet het niet meer dat jij het kapot noemt? Bij de knop kan ik me iets voorstellen (breken van het plastic b.v.) maar de pit? Overigens zijn de knoppen vaak nog na te bestellen, gewoon merk en type van een plaat doorgeven bij een winkel die onderdelen kan bestellen en je probleem is opgelost. Grote kans dat de pit wellicht verstopt is door het schoonmaakmiddel of iets dergelijks.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105333586
is zeker ook een inbouw plaat?
pi_105333643
Ja, het is een inbouwplaat.

Trovey, de knop is afgebroken maar de 'pin' die draait zit ook muur en muur vast. Met geen mogelijk te draaien.
pi_105333706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:32 schreef mikiepl het volgende:

[..]

De knop is ook kapot dus de pit kan überhaupt niet meer aan! Toch bedankt voor de tip.
Dan is de pit dus niet stuk maar de knop. Nieuwe bestellen! Je hebt zat van die sites waar je dat soort dingen kunt nabestellen.

http://www.onderdeelexpress.nl
pi_105333746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:36 schreef S1gnum het volgende:

[..]

Dan is de pit dus niet stuk maar de knop. Nieuwe bestellen! Je hebt zat van die sites waar je dat soort dingen kunt nabestellen.

http://www.onderdeelexpress.nl
nadeel is dat je die inbouw werkjes niet zomaar uit je plaat krijgt denk ik,
zal hele kookplaat uit blad moeten en dan onderplaat eraf , want vandaaruit zit hij gemonteerd?

het zal niet het simpele plastic draaiknopje zijn maar hele bouw werk waar evt een vloeistof / schoonmaak middle in is gelopen.
pi_105333864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:34 schreef mikiepl het volgende:
Ja, het is een inbouwplaat.

Trovey, de knop is afgebroken maar de 'pin' die draait zit ook muur en muur vast. Met geen mogelijk te draaien.
Ook niet met een tang op het asje? Met je blote handen kun je veel minder kracht op het asje zetten dan die knop kan.
  donderdag 8 december 2011 @ 12:48:10 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_105334071
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ook niet met een tang op het asje? Met je blote handen kun je veel minder kracht op het asje zetten dan die knop kan.
Dit is correct. Sta er soms zelf ook stom van te kijken dat je met je blote handen er geen enkele beweging in kracht maar met een klein kutknopje het kan draaien zonder ook maar enkele moeite. (dus als je een tang gebruikt, niet als een onnozele draaien. Als je met een tang en een klein beetje kracht er geen beweging in krijgt zit er idd iets niet goed).
pi_105334357
Ook met een tang niet! :{

En de pit is wel degelijk kapot.. eerst de pit en uiteindelijk is de knop 'vast gaan lopen'.

Is het echt niet qua verzekering op te lossen?
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 12:59:20 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105334453
Bij welke verzekering zou je het willen opgeven dan?

Hoe oud is de kookplaat?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105334512
Ik kan mezelf geen verzekering bedenken die dit verzekert. Wellicht is er nog garantie, daarvoor zou je contact kunnen opnemen met de keukenboer.
pi_105335548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:01 schreef Alicey het volgende:
Ik kan mezelf geen verzekering bedenken die dit verzekert. Wellicht is er nog garantie, daarvoor zou je contact kunnen opnemen met de keukenboer.
Als je de verzekering wilt laten betalen dan moet je iemand anders 'de lul' laten zijn. Als je schoonmoeder het niet erg vind kun je bij haar WA verzekering aangeven dat zij het gesloopt heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')