abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105657371
Wat leuk al die kinderen die over godsdienstige zaken nadenken :D.

Muks succes met het zoeken van een geschikte VO school voor je jongste.

Meimeltje, wel het onderscheid strikt maken is ook niet altijd handig...
Bij Pepijn is er onderscheid tussen oudste kleuters en jongste kleuters, en mogen de jongste kleuters ook wel dingen van de oudste kleuters doen als ze daarom vragen.

Maar mijn faalangstige, over nadenkende jongste kleutertje roept dan dus "maar dat is voor oudste kleuters dus dat doe ik niet, dat vind ik te moeilijk/spannend"...

Dus voldoende cognitieve uitdaging halen op school is op het ogenblik een drama. Wat hij dan weer thuis enorm gaat zoeken.
Ach aan de andere kant tekent hij ineens volledige poppetjes met vingers etc, speelt liefst dagelijks met vriendjes uit zijn klas (allemaal uit groep 2) en heeft hij het verder op school wel naar zijn zin.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 december 2011 @ 14:59:13 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_105657643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:21 schreef Gaoxing het volgende:
Dat valt nog mee. Mijn overtuigd christelijke mannetje vertelde me vanmiddag "Ja mam, maar mensen praten over God. Maar dat is natuurlijk onzin. Er is niet maar 1 God. Er is Zeus, en Hades, en Poseidon...".
Hee grappig, Christan kwam net ook met een hele lading Griekse goden aan :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_105659376
Piglet: nee heel strikt hoeft ook zeker niet. Ik snap ook goed dat ze willen voorkomen dat de kleuters onderling gaan vergelijken ("jij dit in groep 1, ik in groep 2").
Met het 'ik zit nu in groep 2 en ga hierna naar groep 3' is hij zelf heel erg mee bezig, die link legt hij echt wel ondanks dat de juffen niet zeggen wie in groep 1 of 2 zit. Toen hij aan de juf vroeg of hij nu in groep 2 zat zei ze dus 'nee', dat maakt het voor hem wel verwarrend. Ik blijf ook wel naar hem toe zeggen dat hij in groep 1-2 zit, om nog meer verwarring te voorkomen ;)
Als je tegen hem zegt dat hij de weektaken moet doen doet hij dat ook, maar als je zegt dat het mag dan hoeft het niet te zijn dat hij het doet. Ik heb dus gezegd dat hij vanaf nu zijn weektaken moet doen om te laten zien of hij na dit jaar naar groep 3 gaat. Bij hem werkt dat goed.

Jammer dat Pepijn de cognitieve uitdaging nog niet krijgt, maar misschien zal hij zich eerst wat zelfverzekerder moeten voelen? Hier eerder het omgekeerde. Kyllian denkt soms te makkelijk over dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Meimeltje op 16-12-2011 16:08:36 ]
pi_105664932
T is hier lastiger naar het schijnt, vorig jaar werd ons al gezegd door 2 scholen (toen we er naar vroegen) dat ze net 11 jarigen liever niet aannemen. Een of andere regel, maar dat mag niet volgens mij.
Hij is bij inschrijven nog tien, net 11 als ie naar hte VO gaat. Maar in elk geval liegt de NIO er niet om en is er dus mijns inziens geen enkele reden om hem niet aan te nemen. T advies van school ligt ook gelijk met de NIO dus dat is fijn.

Fijn al die goede berichten *O* Heerlijk om van die fijne kleuters te kunnen genieten.
2 (pre) pubers is ook erg leuk >:)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:59:36 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105665963
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:32 schreef Muks het volgende:
T is hier lastiger naar het schijnt, vorig jaar werd ons al gezegd door 2 scholen (toen we er naar vroegen) dat ze net 11 jarigen liever niet aannemen. Een of andere regel, maar dat mag niet volgens mij.
Hij is bij inschrijven nog tien, net 11 als ie naar hte VO gaat. Maar in elk geval liegt de NIO er niet om en is er dus mijns inziens geen enkele reden om hem niet aan te nemen. T advies van school ligt ook gelijk met de NIO dus dat is fijn.

Fijn al die goede berichten *O* Heerlijk om van die fijne kleuters te kunnen genieten.
2 (pre) pubers is ook erg leuk >:)
Nee haha, je moet er ook niet naar vragen. En oudste hier was 10 toen het schooljaar begon, is ook gewoon aangenomen hoor, niks lastigs aan. En op een school met een toelatingstest. Ik ken ook ouders in de randstad die echt in Amsterdam en Rotterdam wonen met kinderen die zelfs twee jaar versneld zijn en ook geen problemen hebben met toelaten. Dus ik verwacht dat het voor jullie ook wel los zal lopen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105666737
Hier ook geen enkel probleem met een 10- en een 11 jarige brugklasser. Er zit nu zelfs een 9 jarige in de brugklas. Valt totaal niet op. En de leerling zelf heeft liever ook niet dat er aandacht aan besteed wordt. Het is niet zo bijzonder meer dat het als een uitzondering benaderd hoeft te worden.

Succes met jullie van kleuters tot pubers.
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:34:36 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105689086
Ik ga zometeen het kerststukje dat Katja op school gemaakt heeft kopen. Het is voor het goede doel en ik doneer dus dubbel. Eerst heb ik de spullen voor het kerststukje gekocht en nu mag ik het kerststukje zelf weer kopen :P

En Katja is panisch dat ik te laat ben en dat iemand anders haar kerststukje gaat kopen (het ontbreek haar nog steeds niet aan zelfvertrouwen). Dus ik sta in de startblokken ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:38:33 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105695887
ik ben net terug van eenzelfde missie Livelink. :D ik heb twee geschilderde potjes gekocht en een bloempotvetbolhouder beplakt met servetten. Echt helemaal mijn smaak ook. :+ maar goed, het is voor het goede doel en m'n kindjes zijn weer blij. Ik vond het ook al een blijk van immens zelfvertrouwen dat ik om 2 uur al gemaand werd op te schieten, want het begon om 15.00.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:25:11 #109
37150 livelink
pi_105697234
Ik was nog zo dom om aan Katja te vragen hoe die van haar er dan uitzag, want het sprak toch vanzelf dat het gewoon de mooiste was :{w

Ik had zelf ook een taak en heb van 13.00 tot 16.30 bij de karaoke gezeten. Ik kan nu alle hits van Nick en Simon, Jan Smit en Kus wel dromen geloof ik. Maar toch ook wel heel leuk want er waren toch wel veel kinderen die enthousiast aan het zingen sloegen. Zowel de hele kleintjes als de wat groteren en ook een aantal jongens.

En Job heeft er gewoon ook een paar uur rondgedarteld en heeft ons helemaal arm gekocht aan allerlei kerststukjes. Was ook wel leuk, want hij zocht gewoon onbelast naar de stukjes die hij het mooiste vond. En zijn oude klasgenootjes behandelden hem alsof hij nooit weggeweest was.
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:26:54 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105697285
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:25 schreef livelink het volgende:

En Job heeft er gewoon ook een paar uur rondgedarteld en heeft ons helemaal arm gekocht aan allerlei kerststukjes. Was ook wel leuk, want hij zocht gewoon onbelast naar de stukjes die hij het mooiste vond. En zijn oude klasgenootjes behandelden hem alsof hij nooit weggeweest was.
^O^ Leuk om te lezen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zondag 18 december 2011 @ 21:07:34 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105742124
wat fijn voor job!

maar waar ik nu heel nieuwsgierig naar ben: heb je het bewuste kerststukje gevonden?
  zondag 18 december 2011 @ 21:18:35 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105742786
Fijn dat job het zo goed doet.
goede vraag lady.
Hier hebben de meiden vandaag zelf een kerststukje gemaakt. En ze zijn gewoon huiskamerwaardig.
Nog een een week en dan lekker vakantie. Even bijtanken bij mijn vader. Ben er zelf ook aan toe.
  Licht Ontvlambaar zondag 18 december 2011 @ 22:01:39 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105746013
Ik moet nog de tuin bij mijn baas in morgen om kerststukjes materiaal te verzamelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 18 december 2011 @ 22:06:56 #114
37150 livelink
pi_105746381
Ik had het goede kerststukje! Het was de enige met witte takken, dus dat was makkelijk.

En vanmiddag zijn wij eindelijk eens begonnen met het opzetten van de kerstboom. En ook al weer gestopt, dus ik zit hier met een kerstboom met lampjes, een piek en één rode slinger en verder allemaal dozen. Zelf heb ik ook geen zin meer om verder te gaan. Morgen maar even orde in de puinzooi zien te krijgen.
  maandag 19 december 2011 @ 04:17:32 #115
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_105758974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:25 schreef livelink het volgende:
Ik had zelf ook een taak en heb van 13.00 tot 16.30 bij de karaoke gezeten. Ik kan nu alle hits van Nick en Simon, Jan Smit en Kus wel dromen geloof ik. Maar toch ook wel heel leuk want er waren toch wel veel kinderen die enthousiast aan het zingen sloegen. Zowel de hele kleintjes als de wat groteren en ook een aantal jongens.
3,5 uur karaoke :D Held!

Ik had woensdag kerstfeest voor jongste, maar had daarvoor weinig te doen dit jaar: alleen een lesje over Sinterklaas, want ze hadden het over allerlei vieringen. Een Amerikaan vertelde over Thanksgiving, een Indiase over Divali, een Francaise over kerst en een Koreaanse over Koreaans Nieuwjaar. Het ging ontzettend goed: een van de juffen liet me later een foto van m'n publiek zien: 110 kindjes die met grote, ronde ogen en open monden zaten te luisteren O+

Voor oudste was het lastiger: ik begeleidde knutsels voor 120 kinderen. Wel verbazingwekkend: ik had 3 verschillende dingen, en had verwacht dat als de jongens iets niet leuk zouden vinden, het de origami kraanvogelkerstversiering zou zijn (leuk om te maken, trouwens: kraanvogel vouwen en dan een draadje met een kraal erdoor). Bleek er een Koreaans jongetje te zijn wat dol was op origami, en met zijn vriendjes bleef hangen en van alles en nog wat uit zijn hoofd maakte. Vreselijk 'uncool' voor een tienjarige, zou je denken, maar het verbaast me steeds weer hoe dat op deze school nauwelijks een rol lijkt te spelen. Misschien omdat iedereen zo verschillend is.
  maandag 19 december 2011 @ 06:51:56 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_105760043
Soms he, zijn er van die dagen dat je denk "joh, misschien doe ik wel iets goed met die opvoeding" ;) (meestal maar kort hoor :P ). Ik zit te studeren, moet zo een opdracht inleveren en de kinderen hebben al kerstvakantie. Dus koptelefoon op en doorbikkelen (nou ja..... bikkelen is het woord niet als het tergend langzaam gaat, geloof ik). Wil ik oudste iets vragen, doe koptelefoon af, hoor ik nog steeds pianomuziek. Ga op ontdekkingsreis door het huis, blijkt oudste zichzelf 'Fur Elise' aan het leren te zijn O+

Vanmorgen kwam ze al aanlopen met een notitieblokje vol dingen die we kunnen doen als we rond O&N een lang weekend weggaan. Met prijzen, lokaties, openingstijden en bijzonderheden erbij.

Waar komt dat grote kind opeens vandaan?
pi_105760724
Die grote kinderen komen uit het niets lijkt wel. Klinkt in elk geval heel bekend...
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_105761184
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 04:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

3,5 uur karaoke :D Held!

Voor oudste was het lastiger: ik begeleidde knutsels voor 120 kinderen.
jij ook held :D

Ik baal hier een beetje;

Die vriendenboekjes heh...
Ik vul ze al jaren (samen met kind) in. Toch zeker 30 in totaal.
Mijn oudste heeft er nooit zelf een gehad maar mijn jongste zoon, nu groep 3, wilde er wel eentje.
Ik heb er dus een voor hem gekocht (mooi pakjesavondcadeau) en meteen bij kind 1 gaat het al mis.
Dat jochie heeft hem al 2 weken thuis en blijft zeggen..ja morgen...ja morgen.
Mijn echtgenoot heeft afgelopen vrijdag en vanochtend weer zijn vader aangesproken die ook blijft zeggen...ja morgen...

Het zal toch niet dat we ons eerste boekje meteen bij de eerste vuller al kwijt zijn heh!
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 09:06:30 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105761268
welnee, gewoon langs hun huis gaan en het ophalen. of er nu in geschreven is of niet.
en altijd noteren met wie het mee is.
pi_105761320
Ja..moet ik maar even uitzoeken dan (waar ze wonen). We wonen niet in de buurt/wijk van de school dus maar een keer na school aanbieden om mee te gaan voor dat boekje.

Gezeik zeg...hoe moeilijk is het..
  maandag 19 december 2011 @ 09:14:55 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105761399
beter bij de eerste invuller dan bij de laatste, lily! ;)

hier is het boekje wel eens ongevraagd zomaar aan een volgend kind mee gegeven (door de invuller). staat er ineens een 'vriend' in die die status IRL nooit zal bereiken... 8)7
in de haak.
pi_105761502
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:14 schreef trui het volgende:
beter bij de eerste invuller dan bij de laatste, lily! ;)
Ja, dat bedacht ik me ook al, maar ik baal er wel van.
(en het was niet helemaal de eerste...papa, mama, broer, opa en oma hadden al ingevuld ;) )

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:14 schreef trui het volgende:
.. staat er ineens een 'vriend' in die die status IRL nooit zal bereiken... 8)7
hoe bedoel je?
  maandag 19 december 2011 @ 09:21:30 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105761546
hmm... het is hoe dan ook niet leuk lily, als men er zo onzorgvuldig mee omspringt. hopelijk zijn ze 't niet kwijt ofzo.

ik bedoel dat er zomaar een jongetje in bleek te staan waar cato nogal een hekel aan had. ze had 'm zelf echt niet gevraagd om in haar vriendenboekje te schrijven, maar hij had het 'overgenomen' van iemand die het aan cato terug wilde geven.
in de haak.
pi_105761612
Dat klinkt wel helemaal kersterig Gao O+ ~:)

M. kreeg een vriendenboekje op school van Sinterklaas. Hij was het gelijk kwijt, dat soort dingen boeien hem niks.

Hier nog even afzien de laatste 4 dagen voor de kerstvakantie. Op het nippertje materialen voor een kerststukje kunnen kopen. Dat gaan ze morgen naar dementerende bejaarden brengen hier in de buurt en kerstliedjes zingen.
Woensdag kerstdiner op school en zingen in het kerstkoor. Op zich allemaal leuk maar ik merk dat ze het af zijn en bleke smoeltjes hebben :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_105761621
quote:
0s.gif [b]Op maandag 19 december 2011 09:21 ik bedoel dat er zomaar een jongetje in bleek te staan waar cato nogal een hekel aan had. ze had 'm zelf echt niet gevraagd om in haar vriendenboekje te schrijven, maar hij had het 'overgenomen' van iemand die het aan cato terug wilde geven.
oh zo..nou..dat slaat ook nergens op nee
pi_105761623
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:21 schreef trui het volgende:
hmm... het is hoe dan ook niet leuk lily, als men er zo onzorgvuldig mee omspringt. hopelijk zijn ze 't niet kwijt ofzo.

ik bedoel dat er zomaar een jongetje in bleek te staan waar cato nogal een hekel aan had. ze had 'm zelf echt niet gevraagd om in haar vriendenboekje te schrijven, maar hij had het 'overgenomen' van iemand die het aan cato terug wilde geven.
pagina's aan elkaar plakken! :+
pi_105761665
Wat lief, dat zingen voor bejaarden..Klinkt altijd zo kerstig ook. Die kinderstemmetjes..

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:23 schreef snoopy het volgende:
M. kreeg een vriendenboekje op school van Sinterklaas. Hij was het gelijk kwijt, dat soort dingen boeien hem niks.
Mijn oudste boeit het ook totaal niet :N
Maar mijn middelste daarentegen...net sneu dat ze er bij hem onzorgvuldig mee omgaan.
  maandag 19 december 2011 @ 09:27:43 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105761689
snoopy, dichtplakken is inderdaad nog een optie. maar vind ik ook wel heel ver gaan.

gao, wat leuk O+

hier is ook iedereen toe aan kerstvakantie. ~:)
in de haak.
pi_105761722
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:27 schreef trui het volgende:
snoopy, dichtplakken is inderdaad nog een optie. maar vind ik ook wel heel ver gaan.

gao, wat leuk O+

hier is ook iedereen toe aan kerstvakantie. ~:)
gaat misschien ook ver maar als ze echt een hekel aan dat kind heeft en het is ongevraagd gegaan....
  maandag 19 december 2011 @ 09:30:43 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105761748
ja, maar je (kind z'n) bladzijde zal maar dichtgeplakt worden, dat idee.
in de haak.
pi_105761813
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:21 schreef trui het volgende:
:D pagina's dichtplakken doet me denken aan "achter t behang plakken"
en ik zou t doen als mn kind n hekel heeft aan t binnengesnoken kind... >:)
nooit hoeven doen btw, hier was t geloof ik n wedstrijd wie t boekje t eerste vol had.. }:| (groep 2 of 3 was dat)

edit: wat trui zegt: je kind zal maar dichtgeplakt worden.. -O- ms gewoon plaklimonade erover heen laten "vallen"... dan is t per ongeluk, haha...
pi_105761851
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:30 schreef trui het volgende:
ja, maar je (kind z'n) bladzijde zal maar dichtgeplakt worden, dat idee.
tja, da's ook weer zo wat :o Daar had ik dan weer niet bij stil gestaan :@
  maandag 19 december 2011 @ 09:36:36 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105761869
Da's lastig idd Trui. Zit Cato ermee? Als ze het er niet meer over heeft zou ik het laten denk ik.

Gelukkig hier nooit zo'n boekje gehad. Wel voor anderen ingevuld, dat wel. Het is nog even doorbijten tot de vakantie hè? Mijn grote wil vanavond vroeg naar bed, want hij is kapot zegt ie :') ook veel projecten die af moeten en proefwerken, de druk word een beetje opgevoerd.

De andere twee moest ik vanmorgen alweer wakker maken rond achten. Die zaten ook echt zo 'muh' aan tafel.ik word bij vlagen echt gek van die twee, iedere keer ruzie, vechten, schreeuwen, stoeien. Maar ook dat zal na twee weken vakantie weer beter gaan.
pi_105761989
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:36 schreef debuurvrouw het volgende:
ik word bij vlagen echt gek van die twee, iedere keer ruzie, vechten, schreeuwen, stoeien.
bij ons is het net zo gezellig...

Januari, here we come!
pi_105762081
Hier gelukkig geen geruzie maar juist veel samen spelen en knutselen O+
Merk wel dat L. een kort lontje heeft als iets niet gaat zoals zij wil. Dat zal door de vermoeidheid komen van de feestdagen maar helaas ook door een langdurig zieke juf. Ze heeft vorige week 5 verschillende juffen in de klas gehad en daar ben ik echt totaal (understatement) niet blij mee.
Woensdag gaan we met de directeur praten. Als hij tijd heeft.
  maandag 19 december 2011 @ 09:53:36 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105762273
Hier ook zo gezellig met elkaar :')
Hoog tijd dat het half januari is ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 december 2011 @ 10:51:24 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105763668
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Da's lastig idd Trui. Zit Cato ermee? Als ze het er niet meer over heeft zou ik het laten denk ik.
ze hebben toevallig dit weekend beider vriendenboekjes weer eens uitgebreid doorgenomen, en bij de bewuste blz zegt ze altijd 'jamaar dat was perongeluk!' oid. en daar laten we 't inderdaad maar gewoon bij. ze leert er misschien ook nog wat van, dat ze dat niet te makkelijk uit handen moet geven.
in de haak.
  Licht Ontvlambaar maandag 19 december 2011 @ 10:54:25 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105763753
een paperclipje erop, is iets minder rigoureus :)
pi_105764714
Da's een mooie oplossing ja een paperclip Sjeen!

Hier geen vriendenboekjes gelukkig, maar dat zal vast nog wel komen vrees ik.

Lastig zeg Snoopy zo'n lerarenwissel steeds. Lijkt me voor de kinderen ook erg vermoeiend. Al is het wel fijn dat er dan gewoon school is. Ik heb de mijne sinds september al 2x weer mee kunnen nemen op vrijdag omdat de juf ziek was en er geen vervanger was... Gelukkig ben ik op vrijdag vrij, maar ik zie soms best wat radeloze ouders bij school staan...
  maandag 19 december 2011 @ 12:17:33 #140
37150 livelink
pi_105766271
Bij ons worden de kinderen nooit naar huis gestuurd als er geen vervanger is. Op zich gebeurt dat ook bijna nooit omdat er twee vervangers in dienst zijn bij een pool van 4 openbare scholen.

Laatst echter had de klas van Katja een prijs gewonnen met het beste idee voor het milieu. Daarom mocht de juffrouw met een afvaardiging van twee kinderen naar de kinderklimaattop. Toen was er geen vervanger en zijn de kinderen uit de klas van Katja verdeeld over de overige groepen. Katja moest bij de kleuters zitten. "Maar dat was wel heel leuk hoor, want een paar jongetjes werden verliefd op mij en we mochten veel vaker buiten spelen dan normaal".

Of zo'n dag dan echt zinvol is, is de vraag. Ze moesten gewoon zelfstandig hun eigen werkjes maken. Het is in ieder geval beter dan thuiszitten denk ik dan.
  maandag 19 december 2011 @ 12:22:55 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105766457
hier wordt er als er geen vervanger is ook meestal zo'n soort oplossing geboden, dat ze in andere klassen worden opgevangen. de kleuters mogen evt. ook mee naar huis, maar als dat niet uitkomt hoeft het niet. ik denk niet dat het per definitie beter is dan een extra dagje thuis, maar het kan vast niet zoveel kwaad, en het is ook wel speciaal om eens in een andere klas te zitten.
in de haak.
pi_105767053
Hier ook wel eens dat de kleuterklassen verdeeld worden, maar aangezien er 3 kleuterklassen zijn zit er dan dus 1,5 klas per lokaal... Dat is toch wel erg druk.

Vandaag was ook de juf ziek. Gelukkig kon er nog een vervangster komen.
(jammer alleen dat ik juist vanmiddag een gesprek zou hebben met de juf, dat zal nu dus helaas na de kerstvakantie worden)
  maandag 19 december 2011 @ 12:51:34 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105767276
5 vervangers is wel heel erg veel zeg! :o ik hoop dat de directeur er is. Er zal toch naar een wat 'duurzamere'manier gezocht moeten worden denk ik.

Hier is er soms een verdeling over de klassen, soms de directrice die invalt, en soms een vervanger. Zo hinken wij dus al van zwangerschap naar zwangerschap. Echt hè }:| die paar dames in hun vruchtbare periode krijgen precies kinderen als mijn kind in hun klas zit. Nu gelukkig in groep 7, dus middelste heeft er geen consequenties van qua citotoets.

Maar ik knijp m nu al voor mijn jongste. Zal je net zien natuurlijk, dat ze een tweede krijgt over 3 jaar. :(
pi_105770306
altijd hetzelfde gelazer met die wijven :P
  maandag 19 december 2011 @ 14:28:10 #145
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_105770622
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 06:51 schreef Gaoxing het volgende:
Soms he, zijn er van die dagen dat je denk "joh, misschien doe ik wel iets goed met die opvoeding" ;) (meestal maar kort hoor :P ).
De kinderen zijn op het moment nogal weg van dit filmpje:

Had ik vorige week uitgelegd wat een dowry (= bruidsschat) is. Vraag manlief het vandaag aan oudste: "well.... you know.... It's when there's a lady, and her parents look at her...... and she pays the rent. Or something" :D
  Licht Ontvlambaar maandag 19 december 2011 @ 16:38:00 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105775988
Bruidsschat is ook een lastig begrip :P

Isa is helemaal happy, ze gaat tegenwoordig snorkelen, zo stoer! We gaan woensdag kijken voor eigen materiaal, flippers en een eigen duikmasker enzo. Ze hadden zaterdag parels (knikkers) opgedoken van de bodem van het zwembad. Leuk om te zien O+
  maandag 19 december 2011 @ 19:38:04 #147
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105784348
Mijn.duo.is.boos.op.alles.en.iedereen.

Tijd voor vakantie?
  maandag 19 december 2011 @ 19:54:26 #148
37150 livelink
pi_105785322
Vakantie helpt dan vaak niet is mijn ervaring. Tijd voor terug naar het normale ritme.
pi_105785403
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef debuurvrouw het volgende:
5 vervangers is wel heel erg veel zeg! :o ik hoop dat de directeur er is. Er zal toch naar een wat 'duurzamere'manier gezocht moeten worden denk ik.
Hij is wel bezig om een vaste vervanger te zoeken maar er staat nu iig 3 dagen een stagiaire in de klas en een invalster die ze uit een andere klas gehaald hebben.
De klas waar L. vorig jaar in zat (groep 1) is dit schooljaar al verdeeld over andere klassen en ze heeft vooralsnog niet echt binding met de kinderen in deze klas. Met al die juffenwisselingen zie ik het geen hechte groep worden ook :{
  maandag 19 december 2011 @ 20:02:04 #150
37150 livelink
pi_105785747
Dat is inderdaad zeker niet fijn, Snoopy. Dit soort dingen zijn altijd zo lastig. Ik probeer me dan voor te houden dat het op andere scholen net zo makkelijk ook kan gebeuren. Het is echt een kwestie van pech of geluk wat dat betreft. En voor jullie en voor L. dus dikke pech nu :*

Sjeen, stoer hoor!
En mijn ervaring is dat je je echt arm kunt kopen aan goede snorkelspullen voor je kind. Maar het is echt wel een wereld van verschil om een goede snorkel te hebben of zo'n speelgoedsnorkeltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')