abonnement Unibet Coolblue
pi_105298119
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield Berkeley (VS)
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK
Motorbloempje - University of Hull, UK
o.us - Pantheon-Sorbonne University, Parijs voor minor en stage
_Loki - Hopelijk Australië
larry91 - Studie in Noorwegen/Stage in Holland, USA.
fh101 - Keuzevakken in Canada

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door _Loki op 12-12-2011 08:05:16 ]
Ja doei.
pi_105298424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is mooi balen zeg -O-
Ja, ik hoop echt dat er gewoon iets fout is gegaan en het allemaal toch doorgaat. Maar zal wel niet...
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_105299459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En waar zou dat dan zijn? :)
He, hoe bedoel je?
pi_105299536
In welk buitenland/welke instelling.
Ja doei.
pi_105299548
Oh op die fiets :')
Melbourne it is, onderzoeksinstituut van het kinderziekenhuis.
pi_105301803
Goed nieuws, Loki! :D

En wat ontzettend balen, Silk... -O- Was je al ver in het hele proces?
pi_105471120
Inderdaad goed nieuws Loki!

Ik ga morgen mijn laatste volledige stageweek in, laatste keer 50 uur werken dus :P Dat ga ik niet echt missen, mag van mij best 10 uur per week minder zijn haha ;) De week erop werk ik maar 3 dagen aangezien ik vrijdagochtend vroeg al richting Miami vlieg!
pi_105472228
Wat is dat snel gegaan, hoop dat je er een fijne tijd gehad hebt!

En inderdaad goed nieuws, hoop dat er nu iets uitkomt.. zie het wil zitten, 12 maanden in Melbourne :)
pi_105474306
Hoe tof zou dat zijn!

En jemig larry! Dat is inderdaad snel gegaan! Studiegenoten van me zijn nu ook aan hun laatste weken binnen (Amerika, Finland) en dan ben ik echt wel heel blij dat ik hier (minimaal) een heel jaar zit O+
Ja doei.
  zondag 11 december 2011 @ 22:36:01 #10
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105474644
Heb mijn speciale verzekeringspolis voor straks binnen :'). Wist niet dat het zo goedkoop is voor ¤28,- pm (is van IPS; Insurance Passport for Students).
Feyenoord Rotterdam
  zondag 11 december 2011 @ 22:37:42 #11
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105474738
Mag ik trouwens in de OP?
Pantheon-Sorbonne University in Parijs ga ik heen voor mijn minor + stage eind januari :).

[ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 11-12-2011 22:38:05 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_105475425
quote:
12s.gif Op zondag 11 december 2011 22:37 schreef o.us het volgende:
Mag ik trouwens in de OP?
Pantheon-Sorbonne University in Parijs ga ik heen voor mijn minor + stage eind januari :).
Even in deze OP erbij gezet, op-link 404't :')
  zondag 11 december 2011 @ 22:52:50 #13
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105475567
Mijn username is zonder hoofdletter :@.

[ Bericht 57% gewijzigd door o.us op 11-12-2011 22:53:24 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_105475622
Ze is nog nieuw, vergeef het haar _O-
Ja doei.
  zondag 11 december 2011 @ 22:56:39 #15
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105475763
Ik was ook ooit een newbie mod, het is allang vergeven :P.
Feyenoord Rotterdam
pi_105475948
Toen, vroeger, in 1832.. ;(
Ja doei.
pi_105475984
quote:
17s.gif Op zondag 11 december 2011 22:52 schreef o.us het volgende:
Mijn username is zonder hoofdletter :@.
Oh shit :')
My bad.
pi_105476066
Mijn essay schiet op. Maar ben benieuwd of het ook echt goed is wat ik schrijf. Morgen maar even naar laten kijken door de prof.

Zit hier met een stapel boeken en een shitload een inspiratie maar het is soms zo moeilijk om je eigen mening te vinden tussen al die bronnen die ongeveer al zeggen wat ik er van vind :')
Ja doei.
  zondag 11 december 2011 @ 23:55:13 #19
349633 SiIk
Echt zijde
pi_105478244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef fh101 het volgende:
Goed nieuws, Loki! :D

En wat ontzettend balen, Silk... -O- Was je al ver in het hele proces?
Valt mee, ik zou komende maand wat gesprekken hebben, en die zijn allemaal gecancelled nu.
Waarschijnlijk nu gewoon in Nederland blijven ;(
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_105479056
Het is hier inderdaad mega snel, zit er morgen op de kop af alweer 20 weken. Had me gezegd dat dit mijn tweede week was had ik het ook geloofd! Maar goed, ik heb stiekem ook wel zin om die twee weken door Florida en Californië te trekken :D

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:02 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn essay schiet op. Maar ben benieuwd of het ook echt goed is wat ik schrijf. Morgen maar even naar laten kijken door de prof.
Oh en dat denkt iedereen altijd maar wonder boven wonder blijkt het altijd goed te zijn ;)
pi_105479114
Nou, een History essay is al weer heel wat anders dan een literatuuronderzoek essay.. :') en ik werk nu ook weer met een nieuwe documentatiestijl? :') dus meh... _O-
Ja doei.
pi_105480031
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 00:21 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, een History essay is al weer heel wat anders dan een literatuuronderzoek essay.. :') en ik werk nu ook weer met een nieuwe documentatiestijl? :') dus meh... _O-
Ja daar kan ik wel wat in vinden. Geschiedenis is nu niet echt iets waar je, je eigen mening op kunt toe passen waar dat bij een emperical en literatuuronderzoek (wat ik bijvoorbeeld voor mijn stage nu moet doen) weer heel ander is.
Haha wat voor een documentatiestijl moet je nu dan gebruiken?

Edit: Mag ik ook in de OP :P Heb in Noorwegen gestudeerd en loop nu zoals jullie inmiddels wel weten stage in Amerika ;)
pi_105481518
En mag ik dan ook in de OP? Doe nu dus mn keuzevakken in Canada ;)

Vandaag begonnen aan mn laatste weekje Kingston. Erg bizar allemaal, net zoals Larry heb ik het idee dat ik hier nog maar net zit. Maar als je dan kijkt naar wat je allemaal gedaan hebt is het best veel. Aan de andere kant, er is nog zoveel meer te doen ;)
pi_105523941
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 02:29 schreef fh101 het volgende:
En mag ik dan ook in de OP? Doe nu dus mn keuzevakken in Canada ;)

Vandaag begonnen aan mn laatste weekje Kingston. Erg bizar allemaal, net zoals Larry heb ik het idee dat ik hier nog maar net zit. Maar als je dan kijkt naar wat je allemaal gedaan hebt is het best veel. Aan de andere kant, er is nog zoveel meer te doen ;)
Inderdaad, dat zeker. Maar daarom blijf ik nog 19 dagen in de VS na afloop van mijn stage ;). Eigenlijk veel te kort maar ik moet ook nog een stageverslag indienen :P
pi_105523989
Ook ik ben al weer aan m'n laatste schoolweek hier bezig (Guadalajara, Mexico). Jammer dat het allemaal zo snel ging, al zal ik school zelf niet zo heel veel missen.

De komende tijd ga ik in ieder geval met vriendin lief naar Hermosillo (noorden) en Phoenix (USA). Daarnaast wil ik in januari zelf nog naar het zuiden van Mexico en misschien nog een aantal dagen Playa del Carmen er aan plakken om vervolgens de 26e Jan. weer terug te vliegen.

Tijd vliegt!
pi_105637805
Ben nieuw hier op SES, maar ik heb vandaag te horen gekregen dat ik het eerste semester volgend jaar aan SciencesPO in Parijs mag volgen :D

Even deze reeks teruglezen. Wordt ook leuk om een kamer te vinden daar... En moet uiteraard nog vakken kiezen.
pi_105645104
Gaaf, IluvatarMilan!! Gefeliciteerd!!

Zo, ik heb net mn allerlaatste final exam gemaakt en ik geloof dat het wel redelijk ging. Sowieso vind ik het niveau hier niet heel erg hoog, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik allemaal intro-vakken heb gekozen. In NL studeer ik pedagogische wetenchappen, maar deze final exam was bv in Geography of Canada ;)

Echt bizar, vanavond en morgen inpakken, afscheid nemen van huisgenootjes en zondag naar Toronto :)
pi_105645610
Nice, Toronto is echt een topstad! Hoelang ben je van plan om daar te blijven voordat je terug vliegt naar Nederland?
  vrijdag 16 december 2011 @ 04:50:28 #29
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645622
Ik krijg uiterlijk volgende week te horen of ik in september 2012 een half jaar in de V.S. mag studeren. Spannendd :+
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 04:50 schreef hmmmz het volgende:
Ik krijg uiterlijk volgende week te horen of ik in september 2012 een half jaar in de V.S. mag studeren. Spannendd :+
Gelukkig is de US niet zo groot ;), dus waar ga je dan misschien studeren?
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:09:01 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 05:06 schreef larry91 het volgende:

[..]

Gelukkig is de US niet zo groot ;), dus waar ga je dan misschien studeren?
1e keus is: university of minnesota
2e keus is: university of illinois
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 05:09 schreef hmmmz het volgende:

[..]

1e keus is: university of minnesota
2e keus is: university of illinois
Klinkt goed! Prima staten ook en mocht je naar Minnesota gaan, bereid je voor op een ijskoude winter ;) en natuurlijk College Football _O_
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:23:02 #33
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645645
Ja, zag al dat ze daar een flink stadion op de campus hebben staan :P
http://en.wikipedia.org/wiki/TCF_Bank_Stadium
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 05:23 schreef hmmmz het volgende:
Ja, zag al dat ze daar een flink stadion op de campus hebben staan :P
http://en.wikipedia.org/wiki/TCF_Bank_Stadium
Het is wel één groot carneval tijdens college football maar wel een enorme herrie, het is in Amerika ook populairder dan de NFL omdat het betaalbaar is.
Hoop in ieder geval voor je dat het lukt, hou ons op de hoogte! Mocht je informatie willen over de hele visum procedure, dan ben je hier aan het juiste adres :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:39:53 #35
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645660
Zal jullie zeker op de hoogte houden, als het doorgaat heb ik jullie vast nog nodig . Pffff hele hoop moet er dan geregeld worden, visum, verzekeringen, housing, etc.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645665
Het heeft mij alles bij elkaar 4/5 maanden gekost om alles voor elkaar te krijgen en je moet ook rekening houden met een behoorlijk bedrag aan visum kosten ($550-$900, ligt aan allerlei factoren). Maar goed uiteindelijk is het visum vrij simpel te verkrijgen alleen kost het wel wat werk.
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:45:47 #37
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645668
wtf, kost een visum zo veel geld :'(

Ging er sowieso al wel vanuit dat het erg veel geld gaat kosten, misschien kijken of er iets van beurzen te regelen zijn. En anders is het: maximaal lenen is maximaal leven w/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645670
Jep je moet namelijk een sponsor regelen om je bij te staan voor verzekeringen en om je in het visum programma te krijgen. Als je dan eenmaal je visum hebt, heb je wel gedurende je hele periode een goede verzekering en hulp waar nodig van je sponsor. Eigenlijk ben je voor dat bedrag wel helemaal klaar en zitten je verzekeringen erbij inbegrepen.
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:49:50 #39
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645671
sponsor regelen, hoe bedoel je dat?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645681
Je kunt niet zomaar naar de ambassade gaan en daar je visum aanvraag indienen. Je moet beginnen bij bijvoorbeeld de Nuffic en daar een aanvraag indienen (+ een aardig bedrag van tussen de $550-$900). Zij brengen je in contact met de organisatie die je bijstaat in je visum aanvraag en eigenlijk garant voor jou staat als je in de VS bent, deze organisatie wordt je 'sponsor' genoemd. Deze sponsor stuur jou een aantal formulieren die je moet invullen + alle benodigde informatie. Als je alle formulieren hebt ingevuld ben je klaar om een afspraak te maken bij het US consulaat in A'dam. Zonder sponsor kom je niet in aanmerking voor een visum omdat je dan geen geldige verzekering hebt en niet de benodigde papieren.

Het klinkt allemaal wat gecompliceerder dan het in daadwerkelijkheid is. Als je eenmaal al die formulieren ingevuld hebt moet je nog een vragenlijst invullen op de site van het consulaat (dingen zoals ben je een terrorist etc. :') ). Dat gedaan te hebben en een afspraak te hebben gemaakt voor een "interview" (wat meer 3 vragen is waar je heen gaat en wat je gaat doen) ben je eigenlijk zo goed als klaar. Als je naar het consulaat mag heb je eigenlijk ook al je visum :P

Dit kan misschien iets afwijken van hoe het in daadwerkelijkheid zal gaan (ik ben namelijk voor stage gegaan) maar het zal in grote lijnen hetzelfde zijn.
pi_105645692
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 04:42 schreef larry91 het volgende:
Nice, Toronto is echt een topstad! Hoelang ben je van plan om daar te blijven voordat je terug vliegt naar Nederland?
Ik ben daar van zondag tot vrijdag, dan vlieg ik terug naar Nederland. Vrij lang dus, maar 1 van die dagen ga ik ook nog naar de Niagara Falls en dan ben je toch ook alweer gelijk een dag kwijt. Een andere dag ga ik waarschijnlijk nog meeten met een aantal medestudenten die uit Toronto komen, dus dat moet ook leuk worden :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 06:10:22 #42
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645707
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 05:57 schreef larry91 het volgende:
Je kunt niet zomaar naar de ambassade gaan en daar je visum aanvraag indienen. Je moet beginnen bij bijvoorbeeld de Nuffic en daar een aanvraag indienen (+ een aardig bedrag van tussen de $550-$900). Zij brengen je in contact met de organisatie die je bijstaat in je visum aanvraag en eigenlijk garant voor jou staat als je in de VS bent, deze organisatie wordt je 'sponsor' genoemd. Deze sponsor stuur jou een aantal formulieren die je moet invullen + alle benodigde informatie. Als je alle formulieren hebt ingevuld ben je klaar om een afspraak te maken bij het US consulaat in A'dam. Zonder sponsor kom je niet in aanmerking voor een visum omdat je dan geen geldige verzekering hebt en niet de benodigde papieren.

Het klinkt allemaal wat gecompliceerder dan het in daadwerkelijkheid is. Als je eenmaal al die formulieren ingevuld hebt moet je nog een vragenlijst invullen op de site van het consulaat (dingen zoals ben je een terrorist etc. :') ). Dat gedaan te hebben en een afspraak te hebben gemaakt voor een "interview" (wat meer 3 vragen is waar je heen gaat en wat je gaat doen) ben je eigenlijk zo goed als klaar. Als je naar het consulaat mag heb je eigenlijk ook al je visum :P

Dit kan misschien iets afwijken van hoe het in daadwerkelijkheid zal gaan (ik ben namelijk voor stage gegaan) maar het zal in grote lijnen hetzelfde zijn.
Bedankt voor de info. Heb er hier ook al wat over gevonden: http://www.isss.umn.edu/new/visas.html Als ik het zo even snel bekijk zou ik een J-1 visum nodig hebben en krijg ik dat DS-2019 via de uni in de vs.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 06:10 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Heb er hier ook al wat over gevonden: http://www.isss.umn.edu/new/visas.html Als ik het zo even snel bekijk zou ik een J-1 visum nodig hebben en krijg ik dat DS-2019 via de uni in de vs.
J-1 is inderdaad wat je nodig hebt. DS-2019 krijg je volgens mij van je sponsor in combinatie met je host. In jouw geval dus je Uni en in mijn geval mijn stagebedrijf. Jij zult waarschijnlijk een leerplan (je vakkenpakket) bij moeten voegen waar ik mijn stageplan moest bijvoegen. Uiteindelijk zal het proces ongeveer hetzelfde zijn.
  vrijdag 16 december 2011 @ 06:22:10 #44
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_105645732
Hopelijk gaat mijn buitenlandstudiecoördinator op de uvt me daar dan goed mee helpen :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_105645735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 06:02 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik ben daar van zondag tot vrijdag, dan vlieg ik terug naar Nederland. Vrij lang dus, maar 1 van die dagen ga ik ook nog naar de Niagara Falls en dan ben je toch ook alweer gelijk een dag kwijt. Een andere dag ga ik waarschijnlijk nog meeten met een aantal medestudenten die uit Toronto komen, dus dat moet ook leuk worden :)
Klinkt super! Niagara is echt prachtig en ik weet niet of je al 21 bent maar het uitgaansleven in Canadees en Amerikaans Niagara moet echt heel bijzonder zijn. Ik vergeleek het met klein-Las Vegas, je weet niet wat je ziet.
Collega's bij mij op het werk zeiden dat Niagara zelfs nog mooier is in de winter omdat de mist wolk bevriest.
pi_105645739
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 05:57 schreef larry91 het volgende:
Je kunt niet zomaar naar de ambassade gaan en daar je visum aanvraag indienen. Je moet beginnen bij bijvoorbeeld de Nuffic en daar een aanvraag indienen (+ een aardig bedrag van tussen de $550-$900). Zij brengen je in contact met de organisatie die je bijstaat in je visum aanvraag en eigenlijk garant voor jou staat als je in de VS bent, deze organisatie wordt je 'sponsor' genoemd. Deze sponsor stuur jou een aantal formulieren die je moet invullen + alle benodigde informatie. Als je alle formulieren hebt ingevuld ben je klaar om een afspraak te maken bij het US consulaat in A'dam. Zonder sponsor kom je niet in aanmerking voor een visum omdat je dan geen geldige verzekering hebt en niet de benodigde papieren.

Het klinkt allemaal wat gecompliceerder dan het in daadwerkelijkheid is. Als je eenmaal al die formulieren ingevuld hebt moet je nog een vragenlijst invullen op de site van het consulaat (dingen zoals ben je een terrorist etc. :') ). Dat gedaan te hebben en een afspraak te hebben gemaakt voor een "interview" (wat meer 3 vragen is waar je heen gaat en wat je gaat doen) ben je eigenlijk zo goed als klaar. Als je naar het consulaat mag heb je eigenlijk ook al je visum :P

Dit kan misschien iets afwijken van hoe het in daadwerkelijkheid zal gaan (ik ben namelijk voor stage gegaan) maar het zal in grote lijnen hetzelfde zijn.
Ik ben ook nog steeds heel hard bezig met info zoeken over 't J1-visum, maar ik kom er echt niet uit ;( op de website staat dat ik geen medical patient contact mag hebben en niet in childcare mag werken maar nergens staat een definitie van wat dat nou is. Childcare zie ik namelijk als dagopvang, google ook, maar dat weet ik niet zeker. Medical patients heb je in allerlei vormen maar geen idee of revaliderenden daar ook onder vallen.
Kreeg ook ineens te horen dat iemand bij het consulaat afgewezen was tijdens zn interview omdat hij nog geen huisvesting had? Wel via via dus weet niet of dat echt zo is..

oh heb hier ook een mailtje over gestuurd maar dan sturen ze me alleen maar door naar dezelfde link als waar ik de info in m'n eigen mail van quote :') Alleen een link in hun reply, niets meer. Zeg ik dat ik juist daar niks van snap en dan reageren ze niet meer. Echt heel raar.
pi_105645763
Huisvesting had ik op het moment dat ik op het consulaat kwam voor het interview ook nog niet. Mijn vragen ging meer over waar ik heen ging en of ik geld ervoor kreeg. Dus afwijzen voor huisvesting lijkt mij een sterk verhaal.
Rest van je vragen zal ik morgen even naar kijken want daar moet wel wat over te vinden zijn!
pi_105687646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 06:02 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik ben daar van zondag tot vrijdag, dan vlieg ik terug naar Nederland. Vrij lang dus, maar 1 van die dagen ga ik ook nog naar de Niagara Falls en dan ben je toch ook alweer gelijk een dag kwijt. Een andere dag ga ik waarschijnlijk nog meeten met een aantal medestudenten die uit Toronto komen, dus dat moet ook leuk worden :)
Tof! Ik heb semester in TO gedaan, heerlijke stad. Na m'n semester nog 2,5 in USA geweest, was ook vet (kerst in Fort Lauderdale, 25graden; NYE in Vegas). Goeie tijden, die exchange. Wel duur.

Wil nu overigens een master in aviation management doen. Moet nog wel veel onderzoek doen naar de mogelijkheden van deze master, maar als ik 'm ga doen dan zal dat ook weer in het buitenland zijn (US, Australie of UK).
pi_105689431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 06:38 schreef larry91 het volgende:
Huisvesting had ik op het moment dat ik op het consulaat kwam voor het interview ook nog niet. Mijn vragen ging meer over waar ik heen ging en of ik geld ervoor kreeg. Dus afwijzen voor huisvesting lijkt mij een sterk verhaal.
Rest van je vragen zal ik morgen even naar kijken want daar moet wel wat over te vinden zijn!
Ah fijn, alvast bedankt :D
Zal eens goed navragen hoe dat zat met die huisvesting.
pi_105696216
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:49 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ah fijn, alvast bedankt :D
Zal eens goed navragen hoe dat zat met die huisvesting.
Dit staat op de site van VisaVersa, een andere grote sponsor:
Een aantal vakgebieden zijn uitgesloten van het J-1 Intern/Trainee programma – dit betreft over het algemeen stages waarin de intern/trainee in contact komt met patiënten of kinderen (bijvoorbeeld fysiotherapie, psychologie, logopedie).

Lijkt een niet al te positief bericht...
pi_105701998
Ok, dus patiënten en kinderen in het algemeen.
had ik al wel op gerekend, dus dat wordt 'm toch niet. Verdomd jammer! Vooral jammer dat die visumsponsor waar ik mee sprak dit nooit gezegd heeft, trouwens. Die zeggen alleen dat ik mn stageplan dan maar in moet leveren zodat ze kunnen kijken wat er mogelijk is. Ik wil natuurlijk wel een stageplan op kunnen stellen naar de regels.
pi_105706689
Het beste is natuurlijk gewoon even bellen met VisaVersa. Zij lijken vrij duidelijk maar er kan natuurlijk een uitzondering zijn in jouw geval, want het is natuurlijk niet heel gespecificeerd. Ik zou gewoon voor de zekerheid toch nog bellen naar ze, dan heb je tenminste 100% duidelijkheid.
pi_105707299
Ik herinner me ineens een mailtje van heel lang geleden van visa versa:

quote:
(j) Program exclusions. Sponsors designated by the Department to administer training and internship programs must not:
(1) Place trainees or interns in unskilled or casual labor positions, in positions that require or involve child care or elder care; or in clinical or any other kind of work that involves patient care or patient contact, including any work that would require trainees or interns to provide therapy, medication, or other clinical or medical care (e.g., sports or physical therapy, psychological counseling, nursing, dentistry, veterinary medicine, social work, speech therapy, early childhood education);
Dus dat gaat 'm niet worden ;( Dacht dat het alleen bij hen was maar blijkbaar zijn dat echt dé visum regels.
pi_105708120
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:15 schreef _Loki het volgende:
Ik herinner me ineens een mailtje van heel lang geleden van visa versa:

[..]

Dus dat gaat 'm niet worden ;( Dacht dat het alleen bij hen was maar blijkbaar zijn dat echt dé visum regels.
Toen ik me aan het voorbereiden was om naar het buitenland te gaan las ik heel veel blogs van anderen die al geweest waren. Een meisje zou haar stage in Canada doen, ze deed iets psychologisch en zou aan de slag gaan met gegevens van kinderen, en dus niet met kinderen zelf. Op het vliegveld werd ze eruitgepikt en bijna het land weer uitgezet door oa. een samenloop van omstandigheden, en een van die omstandigheden was dat ze niet goed duidelijk kon maken dat ze dat visading niet nodig had.
Dus ze zijn er wel echt heel streng in. Gaat het nu helemaal niet door Loki?
pi_105708270
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:35 schreef fh101 het volgende:

[..]

Toen ik me aan het voorbereiden was om naar het buitenland te gaan las ik heel veel blogs van anderen die al geweest waren. Een meisje zou haar stage in Canada doen, ze deed iets psychologisch en zou aan de slag gaan met gegevens van kinderen, en dus niet met kinderen zelf. Op het vliegveld werd ze eruitgepikt en bijna het land weer uitgezet door oa. een samenloop van omstandigheden, en een van die omstandigheden was dat ze niet goed duidelijk kon maken dat ze dat visading niet nodig had.
Dus ze zijn er wel echt heel streng in. Gaat het nu helemaal niet door Loki?
Denk het niet. Ik wil het risico eigenlijk niet lopen om vanalles af te spreken om vervolgens geen visum te krijgen.
pi_105709494
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:39 schreef _Loki het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik wil het risico eigenlijk niet lopen om vanalles af te spreken om vervolgens geen visum te krijgen.
-O- Ga je nog verder kijken naar iets anders of haal je dat niet meer?
pi_105710241
Ik ben aan het overleggen voor een research stage in Melbourne, dus stiekem hoop ik op dat als backup :)
  FOK!fotograaf zondag 18 december 2011 @ 02:00:58 #58
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_105713953
Ik heb van een professor een lijstje met onderzoeksgroepen gekregen waar hij mij wel terecht zag komen, nu allemaal op mijn gemak bekijken en uitkiezen met welke we contact gaan leggen *O*. En vervolgens heeft mijn 'baas' (bijbaantje bij de universiteit) ook nog eens gezegd wel contacten te hebben in mijn gewenste onderzoeksgebied dus die wil me ook wel helpen. Masterproject in de VS komt zo steeds dichterbij O+.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:39 schreef _Loki het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik wil het risico eigenlijk niet lopen om vanalles af te spreken om vervolgens geen visum te krijgen.
Ah wat jammer dat het op zoiets mis loopt -O-
pi_105802828
*O*

Research paper dat ik op afstand heb geschreven bij de eerste kans gehaald.

Een 7. Niet helemaal tevreden, kán beter, maargoed.. wel gehaald, dat scheelt! Nu nog begin januari m'n vertaaltentamen halen en dat vak (Advanced Writing: helft paper, helft vertalen... wat een combinatie.. :') ) ook gehaald!

Oh, en ik heb een bachelorscriptiebegeleider! *O* O+ en ik ben nog blij met haar ook! _O_
Ja doei.
pi_105808998
Joh wat een geluk allemaal :D

Hier gaat het niet zo ;( Gister een best wel heel belangrijke herkansing gehad. En hij ging niet fantastisch. Het was een heel rare toets en ik weet echt niet hoe ik het gedaan heb. Veel mensen vonden 'm enorm lastig. Als ik 'm niet heb, moet ie volgend jaar over en dan kan ik geen stage doen in het buitenland omdat ie dan herkanst moet worden..
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:34:43 #61
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105811158
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:05 schreef _Loki het volgende:
Joh wat een geluk allemaal :D

Hier gaat het niet zo ;( Gister een best wel heel belangrijke herkansing gehad. En hij ging niet fantastisch. Het was een heel rare toets en ik weet echt niet hoe ik het gedaan heb. Veel mensen vonden 'm enorm lastig. Als ik 'm niet heb, moet ie volgend jaar over en dan kan ik geen stage doen in het buitenland omdat ie dan herkanst moet worden..
Zulke rotsituaties zijn dat altijd inderdaad. Daarmee kamp ik ook inderdaad en daarom heb ik telkens best wel stress voor tentamens waardoor ik slechter presteer dan normaal. De boetes en andere rompslomp helpen ook niet mee om lekker zorgeloos te gaan studeren.
Merk dat ik daarom ook best wel vakken uitkies, ook nu voor het buitenland, die niet te moeilijk zijn en die binnen mijn studiegebied liggen. Zou bijvoorbeeld dolgraag een vak richting biologie of natuurkunde willen doen maar denk dat dat niet haalbaar is met mijn alfa-hoofd en daardoor zie ik er liever van af.

Bij mij gaat alles gestaag. Heb besloten om me te richten op Auckland. Daar bieden ze een paar mooie vakken richting Neuropsychologie aan, helaas zijn de 3 die ik echt wil volgen onderhevig aan plaatsrestrictie dus ik moet eigenlijk back up hebben. Maar veel andere vakken bieden ze in de periode waarin ik wil gaan niet aan. Lastig dus! Ga morgenochtend en morgenavond nog even op zoek naar andere vakken van andere faculteiten (bijvoorbeeld geschiedenis of iets anders wat buiten de psychologie ligt) en dan moet het maar goed zijn.

Het is trouwens precies het geval wat fh ook een tijdje geleden tegen mij zei. Het study plan wat deze week ingeleverd en goedgekeurd moet worden hoeft helemaal niet zo specifiek te zijn. Ze willen alleen een globale opzet om te zorgen dat je vakkenplanning reeel is en past binnen je studie. Naar vakken kijken is puur voor jezelf. En echt vakken kiezen is pas in maart oid aan de orde dus dat kan ik nog wel even uitstellen.

Volgende week de tweede en derde keus bepalen, motivatiebrief schrijven en budgetplanning maken. Dan komt alles hopelijk toch nog goed. Het maakt me nu trouwens niet eens meer zoveel uit waar ik precies naartoe ga, als ik maar interessante vakken vol, voldoe aan de exameneisen en on-campus woon. Wil zo graag gewoon de ervaring 'ervaren' O+
pi_105811347
Zou je dat dan niet op afstand kunnen doen?
Aan de Radboud zijn ze iig aardig meewerkend daarbij, mits natuurlijk je overige resultaten wel in orde zijn en dit gewoon even een tegenvaller is: ze willen niet dat je je buitenlandervaring op 't spel laat zetten door één niet gehaald vak.. :)
Ja doei.
pi_105812446
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef JWH_ het volgende:

[..]

Zulke rotsituaties zijn dat altijd inderdaad. Daarmee kamp ik ook inderdaad en daarom heb ik telkens best wel stress voor tentamens waardoor ik slechter presteer dan normaal. De boetes en andere rompslomp helpen ook niet mee om lekker zorgeloos te gaan studeren.

Dat heb ik inderdaad ook. Ik kon echt niet meer nadenken omdat ik zo'n druk voelde omdat ik het móest halen. Hopen dat ik deze week m'n punt binnen heb, anders moet ik nog 2 weken wachten met de kerstvakantie ook ;(
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:00:12 #64
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105815726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef _Loki het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook. Ik kon echt niet meer nadenken omdat ik zo'n druk voelde omdat ik het móest halen. Hopen dat ik deze week m'n punt binnen heb, anders moet ik nog 2 weken wachten met de kerstvakantie ook ;(
Succes in ieder geval. Gaat vast goedkomen. En wat motorbloempje zegt inderdaad. Bij sommige vakken willen ze best een uitzondering voor je maken.
pi_105829444
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Zou je dat dan niet op afstand kunnen doen?
Aan de Radboud zijn ze iig aardig meewerkend daarbij, mits natuurlijk je overige resultaten wel in orde zijn en dit gewoon even een tegenvaller is: ze willen niet dat je je buitenlandervaring op 't spel laat zetten door één niet gehaald vak.. :)
Ik hoop het echt heel erg. Ik ben nu namelijk met mijn hoofdstroom bezig waar ik alle punten in 1x voldoende voor gehaald heb tot nu toe, en daar ga ik uiteraard ook mijn stage in doen (neuropsychologie/revalidatie). Denk dat dat dus ook goed mee zou helpen.
pi_105853025
Ik heb ook een tentamen van vorig jaar niet gehaald dat precies in deze periode gegeven wordt. Dus dat ga ik dit jaar waarschijnlijk weer niet halen. Nja, ik kan de herkansing doen, maar zonder colleges gevolgd te hebben gaat dat m vast niet worden... Maar ik heb mijn buitenlandplannen daardoor niet in het water laten vallen. Het helpt wel dat ik verder nog geen uitloop heb, en dat ik hierdoor juist waarschijnlijk nog een tweede bachelor binnen dezelfde richting kan halen.

Ik zit nu trouwens in Toronto, hele gave stad! :) Vandaag naar de Niagara Falls geweest, wat ontzettend geweldig. Maar wel bizar dat ik over 3 dagen alweer naar huis ga.
pi_105853921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 03:15 schreef fh101 het volgende:
Ik zit nu trouwens in Toronto, hele gave stad! :) Vandaag naar de Niagara Falls geweest, wat ontzettend geweldig. Maar wel bizar dat ik over 3 dagen alweer naar huis ga.
Was de mist wolk boven het water bevroren of is het daar nog niet koud genoeg?

Morgen mijn laatste stagedag en dan vrijdag door naar Miami! Het zit er gewoon alweer op, ik kan me ook niet voorstellen dat ik gewoon al mijn 20 weken stage achter de rug heb!!
pi_105870747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 04:40 schreef larry91 het volgende:

[..]

Was de mist wolk boven het water bevroren of is het daar nog niet koud genoeg?

Morgen mijn laatste stagedag en dan vrijdag door naar Miami! Het zit er gewoon alweer op, ik kan me ook niet voorstellen dat ik gewoon al mijn 20 weken stage achter de rug heb!!
Nee, de mist wolk zelf was helaas nog niet bevroren. Het is hier kennelijk ongewoon warm voor de tijd van het jaar. Natuurlijk precies als ik er ben ;) Ik had wel een echte Canadeese winter willen zien (en dan snel naar huis voor het te koud wordt). Maar prachtig was het sowieso wel! De bomen naast de falls waren wel bevroren door de mist, dat was heel mooi :)
  donderdag 22 december 2011 @ 14:56:09 #69
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105917669
Pff, naar de mening van de examencommissie overlappen twee vakken die ik in het buitenland wil volgen teveel met vakken die ik nu in Utrecht volg. Normaliter zou ik hier vrede mee hebben, ware het niet dat ik hier totaal niet mee eens ben. Ik heb namelijk naar de vakcoordinatoren gemaild van beide vakken die ik hier in Utrecht volg en beide zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn (ben van mening dat deze coordinatoren wel weten waar ze inhoudelijk over spreken) en dat ik zelfs in Utrecht beide vakken naast elkaar zou kunnen volgen. Dan zou ik ook geen probleem hebben met overlap. Natuurlijk met deze argumenten en gewapend met een word-document met mail-contact even een reactie gestuurd aan de examencommissie. Nu wachten op een reactie en hopen voor het beste. Als deze twee vakken afgekeurd worden blijft er wel heel weinig over qua vakken die ik echt nodig vind voor een brede invulling van mijn studiepad. Dan moeten namelijk bijna alle vakken gevolgd worden bij een andere faculteit en dat leidt ertoe dat ik net zo goed een minor in de biologie kan gaan kiezen.

Hoop frustratie dus, iemand hier ervaringen mee? Volgens mij is het bij de meeste examencomissies een bureaucratische rompslomp en worden deze beslissingen op basis van natte vingerwerk gemaakt in plaats van goede inhoudelijke argumenten. Een vak die parallel aan mijn vakken nu aan wordt geboden lijkt namelijk sprekend op het vak die ik in het buitenland wil gaan volgen (heeft notabene hetzelfde boek) en dat vak mag WEL naast mijn vakken worden gevolgd. Damn, frustratie!

Samenvatting :{ : Examencomissie heeft 2 vakken afgekeurd die ik in het buitenland wil volgen. Naar mijns inziens is dat niet terecht omdat de vakcoordinatoren van mening zijn dat het prima kan. Ik wil deze vakken wel volgen aangezien ik denk dat het een aanvulling is op mijn studie.
pi_105918531
He wat lastig. Examencommissies zijn soms een beetje vreemd met zulke dingen inderdaad. Hopen dat het goed komt! Ik duim voor je :)
pi_105947252
Koffers zijn hier gepakt, vlieg morgenvroeg richting Miami. Het zit er nu echt op...
pi_105964117
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 03:15 schreef fh101 het volgende:
Ik heb ook een tentamen van vorig jaar niet gehaald dat precies in deze periode gegeven wordt. Dus dat ga ik dit jaar waarschijnlijk weer niet halen. Nja, ik kan de herkansing doen, maar zonder colleges gevolgd te hebben gaat dat m vast niet worden... Maar ik heb mijn buitenlandplannen daardoor niet in het water laten vallen. Het helpt wel dat ik verder nog geen uitloop heb, en dat ik hierdoor juist waarschijnlijk nog een tweede bachelor binnen dezelfde richting kan halen.

Ik zit nu trouwens in Toronto, hele gave stad! :) Vandaag naar de Niagara Falls geweest, wat ontzettend geweldig. Maar wel bizar dat ik over 3 dagen alweer naar huis ga.
Ik ga 2 januari richting Toronto :) Heb eindelijk al het papierwerk rond, moet alleen nog een kamer vinden, liefst downtown. Jij nog tips?
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_105970280
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:09 schreef Thorpe het volgende:

[..]

Ik ga 2 januari richting Toronto :) Heb eindelijk al het papierwerk rond, moet alleen nog een kamer vinden, liefst downtown. Jij nog tips?
Sowieso kijiji.ca dat is de Canadese martkplaats. Je kan alleen niet reageren als je niet in Canada zit, maar sommige advertenties hebben een emailadres erin staan. Verder ga ik nog even nadenken ;)
pi_105971194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:00 schreef fh101 het volgende:

[..]

Sowieso kijiji.ca dat is de Canadese martkplaats. Je kan alleen niet reageren als je niet in Canada zit, maar sommige advertenties hebben een emailadres erin staan. Verder ga ik nog even nadenken ;)
Thanks! Ik had inderdaad Kijiji en Craigslist al getipt gekregen. Bij UoT, waar ik m'n onderzoek ga doen, hebben ze ook zo'n housing site met ad listings maar daar kan ik ook pas bij als ik er ben :P Zit een beetje te kijken rond Bay/Wellesley, Bay/College, Yonge, die richting zeg maar (daar ergens gaat een shuttle bus die ik op loopafstand wil hebben). Waar heb je zelf gewoond, en hoe heb jij je kamer gevonden? En hoe beviel het daar? :P
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_105979566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:28 schreef Thorpe het volgende:

[..]

Thanks! Ik had inderdaad Kijiji en Craigslist al getipt gekregen. Bij UoT, waar ik m'n onderzoek ga doen, hebben ze ook zo'n housing site met ad listings maar daar kan ik ook pas bij als ik er ben :P Zit een beetje te kijken rond Bay/Wellesley, Bay/College, Yonge, die richting zeg maar (daar ergens gaat een shuttle bus die ik op loopafstand wil hebben). Waar heb je zelf gewoond, en hoe heb jij je kamer gevonden? En hoe beviel het daar? :P
Ik heb zelf aan Queen's, Kingston gestudeerd, dus daar woonde ik ook. Die kamer/dat huis heb ik overigens wel via kijiji gevonden. De tram (streetcar) is in Toronto ook heel goed, dus iets wat aan een lijn daarvan ligt kan je ook nog bekijken. Als je in Toronto bent en je hebt nog niets gevonden, dan kun je faculteits gebouwen ingaan, daar hebben ze vaak prikborden waar ook advertenties ophangen. En sowieso rondvragen, aan iedereen.
Iemand die ik ken liep gewoon door Kingston, zag dat iemand aan het verhuizen was, vroeg of ze al een nieuwe huurder voor die kamer hadden, was niet zo, dus toen had hij een kamer. Bam.
pi_105982443
TO luitjes. Kijk ff naar Neill Wycik, daar heb ik toen gezeten. Prima kamer echt midden in het centrum (1 blok van Dundas Sq.). 1 unit heeft 5 kamers, 2 badkamers en een ruime keuken.
Betaalde destijds (fall 2010) echt maar 480CAD ofzo.

Ik ga nu even m'n mails checken op wat apply-info.

Denk dat je wel wat aan de late kant bent, maar proberen kan altijd.

Ok heb het ff opgekeken en vind dit nog:

housing[at]neill-wycik[dot]com, dit email address is behoorlijk actief, redelijk snelle respons dus.
Vertel daar welke naar welke uni je gaat en dat je een kamer nodig hebt. Stuur gelijk ff je huidige woonadres mee, als ze nog ruimte hebben of in ieder geval mee kunnen werken dan stuurt ze daar een internationaal application form naar toe.
Even de nb's lezen voordat je 'm terugstuurd (je moet wat extra envelopes meesturen of stamps..) en dan maar hopen dat het allemaal goed komt.

Ik kom dit nog wel tegen bij het mailverkeer:

"As a Ryerson Business International exchange student, you would be guaranteed a room provided you returned a "specially marked" application and deposit."

Ik weet dus niet of zij een samenwerkingsverband hebben met UofT.

Oja, ga hier ook ff heen: http://sushishop.com/en/ booh.. lekkere sushi daar (zit achter dat Neill Wycik)
Franse roomies moesten natuurlijk naar een Frans restaurant. Heb een hekel aan dat volk, maar dit restaurant was echt top: http://www.letrounormand.ca/ (in Bloor, upper class area van TO)

Onmisbaar is een wat ruime oma-trolley, dus die moet je ff bij een Chinees op de kop tikken. Beer stores en LCBO's zijn op de een of andere manier nooit in de buurt..

[ Bericht 9% gewijzigd door EddyAlbena op 23-12-2011 22:50:54 ]
pi_105984095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:27 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik heb zelf aan Queen's, Kingston gestudeerd, dus daar woonde ik ook. Die kamer/dat huis heb ik overigens wel via kijiji gevonden. De tram (streetcar) is in Toronto ook heel goed, dus iets wat aan een lijn daarvan ligt kan je ook nog bekijken. Als je in Toronto bent en je hebt nog niets gevonden, dan kun je faculteits gebouwen ingaan, daar hebben ze vaak prikborden waar ook advertenties ophangen. En sowieso rondvragen, aan iedereen.
Iemand die ik ken liep gewoon door Kingston, zag dat iemand aan het verhuizen was, vroeg of ze al een nieuwe huurder voor die kamer hadden, was niet zo, dus toen had hij een kamer. Bam.
Bedankt voor de tips! Dat zou fijn zijn ja, gewoon bij verhuizende mensen aankloppen, haha. Ik verwacht dat ik de eerste 1-4 weken een hostel of een tijdelijke kamer moet pakken, d'r zal altijd wel iets te vinden zijn. Ik hoor inderdaad overal dat het OV er erg goed is, grappig genoeg sprak ik laatst een meisje uit Toronto die in Nederland was, die leek vrij verbaasd over die mening :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:24 schreef EddyAlbena het volgende:
TO luitjes. Kijk ff naar Neill Wycik, daar heb ik toen gezeten. Prima kamer echt midden in het centrum (1 blok van Dundas Sq.). 1 unit heeft 5 kamers, 2 badkamers en een ruime keuken.
Betaalde destijds (fall 2010) echt maar 480CAD ofzo.

Ik ga nu even m'n mails checken op wat apply-info.

Denk dat je wel wat aan de late kant bent, maar proberen kan altijd.

Ok heb het ff opgekeken en vind dit nog:

housing[at]neill-wycik[dot]com, dit email address is behoorlijk actief, redelijk snelle respons dus.
Vertel daar welke naar welke uni je gaat en dat je een kamer nodig hebt. Stuur gelijk ff je huidige woonadres mee, als ze nog ruimte hebben of in ieder geval mee kunnen werken dan stuurt ze daar een internationaal application form naar toe.
Even de nb's lezen voordat je 'm terugstuurd (je moet wat extra envelopes meesturen of stamps..) en dan maar hopen dat het allemaal goed komt.

Ik kom dit nog wel tegen bij het mailverkeer:

"As a Ryerson Business International exchange student, you would be guaranteed a room provided you returned a "specially marked" application and deposit."

Ik weet dus niet of zij een samenwerkingsverband hebben met UofT.

Oja, ga hier ook ff heen: http://sushishop.com/en/ booh.. lekkere sushi daar (zit achter dat Neill Wycik)
Franse roomies moesten natuurlijk naar een Frans restaurant. Heb een hekel aan dat volk, maar dit restaurant was echt top: http://www.letrounormand.ca/ (in Bloor, upper class area van TO)
Oh tof dat je daar een goeie tijd hebt gehad, ik heb ze toevallig vanmiddag nog een mailtje gestuurd, maar nog niets teruggehad. Ik weet wel dat ze studenten van alle uni's aannemen, maar het is inderdaad de vraag of ze rond deze tijd plek hebben. Hmm, goeie sushi in de buurt is niet mis! Heb erg veel zin om de stad te gaan ontdekken.
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_105984482
Ze vinden de TTC daar idd drama ja :P

Jammer dat je ze niet eerder bent tegen gekomen. Prima, goedkope kamer gegarandeerd dus. Hoop echt dat je snel iets goeds kunt vinden. Daar wil je niet je eerste tijd aan verbruiken.

Probeer inderdaad echt veel te ontdekken ja, ik ben helaas iets te veel in het centrum blijven hangen. Er zijn echter genoeg schitterende buitenwijkjes waar je je prima kan vermaken.

Mocht je naderhand nog willen reizen door de USA, of gewoon er even tussenuit tijdens je exchange periode dan adviseer ik je met de bus naar Buffalo te gaan en van daaruit een binnenlandse vlucht te nemen. Is echt vele malen goedkoper (jetBlue bijv.) dan vanaf YYZ naar waar dan ook in de US. Bus naar BUF is iets van 20CAD (2,5u reizen).
pi_106116066
Nog een klein maandje reizen in Mexico en dan zit het er voor mij ook al weer op. Helaas.. wel alles gehaald hier, dus wat dat betreft ook een geslaagde intercambio.

Kom net terug van een paar daagjes Phoenix, en de wens om stage te lopen in de VS is nu wel erg groot geworden. Kan iemand me iets vertellen daarover? Ik heb altijd in NYC stage willen lopen, maar dat lijkt me zo verschrikkelijk duur.. hoe is dat in vergelijking met andere steden?
pi_106122310
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Ze vinden de TTC daar idd drama ja :P

Jammer dat je ze niet eerder bent tegen gekomen. Prima, goedkope kamer gegarandeerd dus. Hoop echt dat je snel iets goeds kunt vinden. Daar wil je niet je eerste tijd aan verbruiken.

Probeer inderdaad echt veel te ontdekken ja, ik ben helaas iets te veel in het centrum blijven hangen. Er zijn echter genoeg schitterende buitenwijkjes waar je je prima kan vermaken.

Mocht je naderhand nog willen reizen door de USA, of gewoon er even tussenuit tijdens je exchange periode dan adviseer ik je met de bus naar Buffalo te gaan en van daaruit een binnenlandse vlucht te nemen. Is echt vele malen goedkoper (jetBlue bijv.) dan vanaf YYZ naar waar dan ook in de US. Bus naar BUF is iets van 20CAD (2,5u reizen).
Goeie tips. Ik heb inmiddels een hostel geboekt wat er onwijs goed uitziet (Planet Traveler heet het, vlakbij College/Spadina) waar ik wel een week of wat kan vertoeven. Vanaf daar maar wat kamers gaan checken.

Kun je me ook nog wat vertellen over telefoonabbo's en banken? Ik weet nog niet zeker of ik een rekening ga openen daar, aangezien je met betaalpas/creditcard wss wel een heel eind komt, maar een telefoonabbo zal wel handig zijn.
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_106122460
Ik heb mijn HBO Elektrotechniek en ga nu een aantal jaar werken en harken alvorens ik een master ga doen :)

Dit wil ik echter niet doen in NL, wil wel een tijdje weg. Dus ik kijk bij voorbaat rond in het buitenland :)
pi_106160582
Nou, succes ermee :)
Ja doei.
pi_106160671
Ik heb op 4 januari een gesprek met een masterbegeleider hier in Hull.
Kleinschalige master die redelijk gespecialiseerd is, maar wil vooral weten of ik er ook op een algemener gebied wat aan heb. Vind het fijn om kleinschalig college te volgen, korte lijntjes met onderzoekers, docenten, andere MA-studenten en PhD's te hebben, dus wat dat betreft is het een aantrekkelijke optie, máár ik wil niet teveel in een hokje geduwd worden: kleine pool studenten betekent minder concurrentie op de vervolgmarkt, máár dan moet die markt wel een geschikte voor mij zijn.

Heb in mijn hoofd al wel redelijk duidelijk 'wat ik later wil als ik groot ben', maar het komt er nog niet echt uit op papier. Dus hopelijk kan deze man mij een eindje op weg helpen. Weet in ieder geval dat ik wel een research/advies kant op wil, maargoed, dan moet die MA me wel de juiste basis geven.

Spannend O+ *;
Ja doei.
pi_106390469
En alweer goed nieuws: de afdelingsleider van het instituut waar ik misschien stage kan lopen heeft de stagehandleiding doorgelezen. Ze zegt dat ik aan alle eisen kan voldoen :D Ik hoop zo erg dat het allemaal gaat lukken.
pi_106393875
Dat is zeker goed nieuw Loki! Ik hoop dat het gaat lukken!!

motorbloempje, ik hoop dat je vandaag te horen hebt gekregen wat je wilde horen!

Ik ben ondertussen alweer ruim een week terug in Nederland. Best wel heel gek ;) Ik kan terug kijken op een fantastische tijd, en het is grappig om te zien hoe weinig er veranderd is in 4 maanden.
pi_106396119
Gesprek was leuk en nuttig. Ik ga me in ieder geval aanmelden en proberen binnen te komen, al hoefde ik me daar volgens degene met wie ik het gesprek had niet al te veel zorgen over te maken.

Maar ik zit nog altijd met Aberystwyth in m'n hoofd, en ik krijg 't er maar niet uit.

Heb inmiddels 3 opties in Hull en dan nog Aberystwyth, dus ben inmiddels wel 'voorzien' van keuzes en aanmeldingen, moet alleen nog even uitzoeken hoe dat zit met referees, want heb er 2 voor elke aanmelding nodig _O-
Ja doei.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:10:50 #87
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_106402701
Ik zit nu een paar dagen in m'n hostel in Toronto. Het was gister ontzettend koud, maar met goeie kleding was het buiten toch goed te doen. De stad is erg tof, nu maar hopen dat ik snel een kamer kan scoren.
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_106402713
Ah! Veilig aangekomen! Succes!
Ja doei.
pi_106412498
Nou, ik heb me uiteindelijk aangemeld voor Cambridge, Imperial College London, UCL (geaccepteerd), University of Edinburgh & Durham in de UK en Harvard, Princeton, Yale & MIT in Amerika. Nu afwachten (ik krijg morgen waarschijnlijk Cambridge binnen) en we zien wel!
pi_106431269
En oja, Cambridge emailed vandaag de decisions. Dus ik ben doodnerveus!
pi_106431343
Ho, spannend!
Zitten flink wat goeie bij, zal duimen voor je :D
pi_106431374
Zéker spannend! :o Ik weet de dag nog wel wat ik (hopeloos verloren en overtuigd van een negatief antwoord) zat te wachten op 't belletje over de beurs die ik nu heb...
Ja doei.
pi_106441387
Pfffff, nogsteeds geen email! Dit is echt zenuwslopend, heb al zo'n 200x naar mijn email gekeken...
pi_106441450
Wat wil je gaan studeren Olivier?
pi_106441686
heel spannend!

In de UK ga je waarschijnlijk het liefst naar Cambridge, maar ooooooooh Edinburgh is zo'n geweldige stad!!!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_106445187
Ik zit in het physics/natural sciences hoekje, maar als ik aan UCL zou gaan studeren zou ik een combi doen van natuurkunde, kunstgeschiedenis & Chinees.
pi_106467239
Lijkt me erg leuk! Ik heb ook zowel interesse in bètastudies als in Chinees (en nog iets economisch/Europees)! Maar mijn tijd komt nog :P
pi_106479597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:47 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Pfffff, nogsteeds geen email! Dit is echt zenuwslopend, heb al zo'n 200x naar mijn email gekeken...
En? :)
Ja doei.
pi_106484113
NIKS! Ik ga die Admissions Officer vermoorden... Ik denk dat ik ze maar ga emailen...
pi_106484428
Ik lees op internet dat heel erg veel mensen nog niks gehoord hebben, en ik lees alleen maar berichten van mensen van mijn college die zijn afgewezen. Dus ik wacht geduldig af... En Cambridge herleest en kijkt alle brieven die eruit gaan na op fouten etc. Dus dat duurt even ja...
pi_106486665
Nou, even doorduimen dan maar! :)

Afwachten is stom :(
Ja doei.
pi_106487362
Héééééééél stom! Ik heb de afgelopen 48 uur mijn email al minstens 10000x bekeken! Zelfs om 11 uur 's avonds als ik weet dat er niks komt xD
pi_106488338
Shortlist voor Masters op 't moment:

MscEcon in Postcolonial Politics (Aberystwyth)
MA in Slavery Studies (Hull)
MRes in Human Geography (volgende week een gesprek over als het goed is) (Hull)
MA in Development Studies (Hull)

Dit worden ze, de masters waarvoor ik me aan ga melden... spanning ende sensatie...
Ja doei.
pi_106597425
Dit moet een grap zijn :')
ik heb die ene toets die heel slecht ging gehaald met een 7 :D
wat is dit, dit kan niet :') Dat was dé toets waar ik enorm bang voor was dat ik 'm niet zou halen. Een beetje een voorwaarde om op stage te kunnen, omdat ie anders in het 4e jaar (voor mij stagejaar) herkanst moest worden.
pi_106609570
Da's mooi! :D
Ja doei.
pi_106612524
Ik word wel benieuwd naar het resultaat van Olivier eigenlijk.
pi_106617967
Mensen,

Ik vertrek binnen een maand naar Marokko om daar een half jaartje te vertoeven. Nu wil het geval dat ik pas vandaag een appartement heb, maar het is nog niet zeker dat het die ook daadwerkelijk wordt. Het aanspreekpunt ter plaatse gaf het adres van de instelling door om via die manier de uitwonende beurs te regelen.
Net was ik alles aan het invullen op de site van de DUO, maar krijg ik op het laatst een melding dat ik daar niet sta ingeschreven en dat ik de beurs niet kan aanvragen. Vanmiddag belde ik en werd er gezegd dat een adres van de instelling voorlopig ook voldoet.
Aangezien ik niet meer kan bellen, hoop ik dat iemand hier mij meer info kan geven wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt!
pi_106618331
Toch even wachten op morgenochtend en ze nog een keer bellen zou ik zeggen :)

en

quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:42 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik word wel benieuwd naar het resultaat van Olivier eigenlijk.
Ja! Kommop Olivier! Ben je nog in spanning of ben je aan het feestvieren? ;)
Ja doei.
pi_106618475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
Shortlist voor Masters op 't moment:

MscEcon in Postcolonial Politics (Aberystwyth)
MA in Slavery Studies (Hull)
MRes in Human Geography (volgende week een gesprek over als het goed is) (Hull)
MA in Development Studies (Hull)

Dit worden ze, de masters waarvoor ik me aan ga melden... spanning ende sensatie...
En na het gesprek van vandaag:

1. MA by Research met als begeleider de meneer met wie ik het gesprek heb gehad vandaag, als onderdeel van (Human) geography dus!

...

...

2. Slavery Studies
3. Development Studies

Aberystwyth na lang wikken en wegen helemaal van de lijst geschrapt: te onpractisch voor mijn man met het vinden/zoeken van werk, weer verhuizen (geld!) en onzekerheden.
Mijn man kan dan nu hier naar werk gaan zoeken (werkt nog voor zijn Nederlandse werkgever, op afstand, op 't moment) en we kunnen nog een tijdje langer genieten van de vrienden die we hier hebben gemaakt O+ Super!
Ja doei.
pi_106618984
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:13 schreef wiwalean het volgende:
Mensen,

Ik vertrek binnen een maand naar Marokko om daar een half jaartje te vertoeven. Nu wil het geval dat ik pas vandaag een appartement heb, maar het is nog niet zeker dat het die ook daadwerkelijk wordt. Het aanspreekpunt ter plaatse gaf het adres van de instelling door om via die manier de uitwonende beurs te regelen.
Net was ik alles aan het invullen op de site van de DUO, maar krijg ik op het laatst een melding dat ik daar niet sta ingeschreven en dat ik de beurs niet kan aanvragen. Vanmiddag belde ik en werd er gezegd dat een adres van de instelling voorlopig ook voldoet.
Aangezien ik niet meer kan bellen, hoop ik dat iemand hier mij meer info kan geven wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt!
Het adres van de instelling voldoet idd ook. Ik heb me eigenlijk nooit op mn uiteindelijke adres ingeschreven bedenk ik me nu. Ik heb het adres van het international centre opgegeven als mijn woonadres en gewoon uitwonende beurs gekregen.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:31:35 #111
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_106619115
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:13 schreef wiwalean het volgende:
Mensen,

Ik vertrek binnen een maand naar Marokko om daar een half jaartje te vertoeven. Nu wil het geval dat ik pas vandaag een appartement heb, maar het is nog niet zeker dat het die ook daadwerkelijk wordt. Het aanspreekpunt ter plaatse gaf het adres van de instelling door om via die manier de uitwonende beurs te regelen.
Net was ik alles aan het invullen op de site van de DUO, maar krijg ik op het laatst een melding dat ik daar niet sta ingeschreven en dat ik de beurs niet kan aanvragen. Vanmiddag belde ik en werd er gezegd dat een adres van de instelling voorlopig ook voldoet.
Aangezien ik niet meer kan bellen, hoop ik dat iemand hier mij meer info kan geven wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt!
Oeh tof. Waar ga je heen in Marokko? Mocht het Casablanca, Fes of Tanger zijn kan ik je eventuele tips geven.
Feyenoord Rotterdam
pi_106624282
@ fh101
Heb dat adres ingevuld, maar dat lukt niet. Ik heb iig een formulier gevonden voor uitzondering gba oid. Ik bel morgen wel.

@o.us
Ik ga naar Rabat, maar ga Fes en Casablanca zeker bezoeken.
pi_106630823
Nou, ik ben dus jammer genoeg niet aangenomen! Ik was wel even erg triest, maar ach, ze kunnen me gewoon niet genoeg waarderen denk ik dan maar zo! Ik snap alleen niet dat ze me direct afgewezen hebben want met mijn cijfers hadden ze me eigenlijk in de intercollegiate pool móeten stoppen zodat andere college's naar me komen kijken. Well, misschien doe ik mijn master of PhD daar wel...
pi_106631099
Wat jammer!
Gelukkig heb je nog flink wat andere opties open :)
pi_106633475
Jammer Olivier! Maar hopelijk werken je andere opties wel! ^O^
Ja doei.
pi_106648513
Erg jammer Olivier! Nou ja, je had volgens mij nog andere topuniversiteiten op je lijstje staan, misschien heb je daar meer succes. En buiten een master of PhD, kan je niet een jaar of een halfjaar uitwisselen?
pi_106654347
Ik zie wel! Amerika hoor ik eind maart begin april... Ik vond het wel erg jammer, maarja, het is niet anders. Aangezien in de brief die ik kreeg niks specifieks stond over het waarom ik niet ben aangenomen heb ik een email gestuurd met de vraag of ze misschien een opmerking hebben over mijn aanmelding. Ik zie wel!
pi_106669610
Hi mensen,
Weten jullie of het mogelijk is om de diensten van stagebureau van een andere instelling dan van mijn eigen te gebruiken?
  woensdag 11 januari 2012 @ 01:37:49 #119
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_106669774
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:06 schreef wiwalean het volgende:
@ fh101
Heb dat adres ingevuld, maar dat lukt niet. Ik heb iig een formulier gevonden voor uitzondering gba oid. Ik bel morgen wel.

@o.us
Ik ga naar Rabat, maar ga Fes en Casablanca zeker bezoeken.
Rabat heeft een prachtige medina (=binnenstad) en de overheidsgebouwen zijn ook mooie architectuurstukken.
Casablanca is trouwens maar een uur treinen als je de Intercity naar Marrakech pakt vanaf het Gare de Rabat. Het CS is goed te bereiken met de tram :). Taxi kan ook maar duurt langer door die ellenlange files.
Als je nog meer vragen hebt, weerhoud mij niet te PM'en.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 11-01-2012 01:43:32 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_106683323
Vrijdag 20 januari vertrek ik naar London! :D Heb een kamer gevonden voor 300 pond per maand ( Ealing)

Ben nu pas bezig met het invullen en aanvragen van allerlei vergoedingen :')
pi_106683526
Leuk! Succes! :D
Ja doei.
pi_106688751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:23 schreef G.R.S. het volgende:
Vrijdag 20 januari vertrek ik naar London! :D Heb een kamer gevonden voor 300 pond per maand ( Ealing)

Ben nu pas bezig met het invullen en aanvragen van allerlei vergoedingen :')
Wat voor studie ga je doen op welke school? Zou ook wel graag naar Londen willen (nadat ik heb gerealiseerd dat Amerika gewoon nog lastiger wordt), maar het blijft zo duur in verhouding tot gewoon in Nederland studeren..
pi_106689396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 07:21 schreef Rnnz het volgende:
Nog een klein maandje reizen in Mexico en dan zit het er voor mij ook al weer op. Helaas.. wel alles gehaald hier, dus wat dat betreft ook een geslaagde intercambio.

Kom net terug van een paar daagjes Phoenix, en de wens om stage te lopen in de VS is nu wel erg groot geworden. Kan iemand me iets vertellen daarover? Ik heb altijd in NYC stage willen lopen, maar dat lijkt me zo verschrikkelijk duur.. hoe is dat in vergelijking met andere steden?
Als je iets wilt weten over studeren in Amerika dan kun je me gerust PM'en. Ben vorige week nog in Arizona geweest (Grand Canyon natuurlijk ;) ) was graag ook nog langs Phoenix gegaan maar ik moest ook nog een vliegtuig halen.

Persoonlijk zou ik niet in NYC gaan zitten als ik in Amerika stage zou willen gaan lopen. Ik noem dat altijd het Europa van Amerika en inderdaad zijn de prijzen veel en veel duurder daar (zeker het dubbele van het normale prijsniveau in Amerika. Ik zou dan eerder iets zoeken aan de westkust of bij de Great Lakes. Maar goed, mocht je meer willen weten PM maar.
pi_106689992
He shit. Ik heb de tweede keer al een 6,4 gehaald voor een toets. Daar gaat m'n diploma met lof ;( Lullige cijfers zijn dat altijd.
Heeft cum laude veel invloed om aangenomen worden voor masters in het buitenland? Stiekem zit ik daar ook aan te denken.
pi_106690071
Van wat ik nu hoor is een 7/7,5 gemiddeld ook prima :)
Voor prestigeuzere instellingen wellicht wel, maar zelf heb ik op 't moment iets van een 7,3 gemiddeld, waarbij alle instellingen/docenten met wie ik over MA opties heb gesproken zeiden dat dat geen probleem zou zijn.
Ja doei.
pi_106690425
Dat is al een hele opluchting!
Hoewel het nog steeds heul jammer is.
pi_106690839
Oh, en mijn eerste referent heeft al bevestigd O+ dus nu hoef ik er alleen nog één hier uit Hull. Heb er wel een op 't oog (zoveel keus heb ik niet :') ) maar wacht nog even m'n resultaten voor zijn vak af voordat ik hem ga vragen :')!
Ja doei.
pi_106694601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:35 schreef LeNick het volgende:

[..]

Wat voor studie ga je doen op welke school? Zou ook wel graag naar Londen willen (nadat ik heb gerealiseerd dat Amerika gewoon nog lastiger wordt), maar het blijft zo duur in verhouding tot gewoon in Nederland studeren..
Ik ga stage lopen :)
pi_106739886
Ik heb vandaag een vertegenwoordigster van de Pantheon-Sorbonne universiteit in Parijs aan de lijn gehad. Wilde mij laten weten dat de Euro CV en motivatiebrief goed is aangekomen en de Erasmusbeurs binnenkort gestort gaat worden.. Er gaan ook meerdere medestudenten daar meestuderen en vroeg van die formele vragen of ik al een appartement had gevonden (en dat hebben wij. Stervensduur maar een hotel is geen optie). Ze vroeg ook of ik de enige was die vloeiend Frans sprak en dat ben ik ook. Blijkbaar verwacht zij dat ik mijn medestudenten constant moet begeleiden omdat er niemand in Parijs Engels spreekt oftwel dat ik o.us translate moet gaan spelen voor 5 anderen. Dikke :')² voor haar. Zal heus reuze meevallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 12-01-2012 21:42:51 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_106780373
Heeft iemand ervaring met the University of Greenwich, of the Manchester Metropolitan University? Of uberhaupt met studeren in Londen of Manchester? :D
pi_106780800
Heeft iemand iets met Vulcanis gedaan?
pi_106781085
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:55 schreef booo het volgende:
Heeft iemand ervaring met the University of Greenwich, of the Manchester Metropolitan University? Of uberhaupt met studeren in Londen of Manchester? :D
Wat ik van Leeds Metropolitan gehoord heb, die dus naast de University of Leeds in Leeds bestaat, is de Metropolitan een beetje het 'InHolland/HBO' van Leeds... Als dat in Manchester ook zo is...

Waarom niet gewoon voor University of Manchester gaan?
Ja doei.
pi_106781609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat ik van Leeds Metropolitan gehoord heb, die dus naast de University of Leeds in Leeds bestaat, is de Metropolitan een beetje het 'InHolland/HBO' van Leeds... Als dat in Manchester ook zo is...

Waarom niet gewoon voor University of Manchester gaan?
Omdat die niet in het lijstje van Erasmus agreements staat.
pi_106781781
Heb je nog andere opties? Of alleen die twee?
Ja doei.
pi_106782555
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:14 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je nog andere opties? Of alleen die twee?
Moet zeggen dat het geen heel spannend lijstje is (hier staat alles http://www.ru.nl/fm/imo/o(...)85776#PagCls_5485776).
Kopenhagen lijkt me ook wel iets, of Zurich, maar dan ben je weer verplicht om goed Duits te spreken. En het grootste probleem is dat bijna alle studies voorgaan op economie, dus op alle populaire bestemmingen, zoals Scandinavie, maak ik eigenlijk al geen kans.

En Engeland vind ik zelf gewoon heel erg tof, vandaar dat ik me vooral daarop gericht heb,
pi_106782681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef booo het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het geen heel spannend lijstje is (hier staat alles http://www.ru.nl/fm/imo/o(...)85776#PagCls_5485776).
Kopenhagen lijkt me ook wel iets, of Zurich, maar dan ben je weer verplicht om goed Duits te spreken. En het grootste probleem is dat bijna alle studies voorgaan op economie, dus op alle populaire bestemmingen, zoals Scandinavie, maak ik eigenlijk al geen kans.

En Engeland vind ik zelf gewoon heel erg tof, vandaar dat ik me vooral daarop gericht heb,
RU! Je kan tegenwoordig ook naar Hull, zag ik dus bij Engels... En dat zou ook via Erasmus moeten.. *zoek*

http://www.ru.nl/engels/international/destination/engeland/

Ok, dus Engels heeft een agreement met Hull tegenwoordig (ik zit niet via Erasmus), máár dat betekent wellicht dat ze voor andere opleidingen die mogelijkheid ook wíllen verschaffen.

Ik studeer hier nu een half jaar en woon hier sinds juni en het is echt geweldig O+ de universiteit is super, de campus geweldig en het universiteitsgebied erg divers en voor elk wat wils :Y
Ja doei.
pi_106783698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

RU! Je kan tegenwoordig ook naar Hull, zag ik dus bij Engels... En dat zou ook via Erasmus moeten.. *zoek*

http://www.ru.nl/engels/international/destination/engeland/

Ok, dus Engels heeft een agreement met Hull tegenwoordig (ik zit niet via Erasmus), máár dat betekent wellicht dat ze voor andere opleidingen die mogelijkheid ook wíllen verschaffen.

Ik studeer hier nu een half jaar en woon hier sinds juni en het is echt geweldig O+ de universiteit is super, de campus geweldig en het universiteitsgebied erg divers en voor elk wat wils :Y
Ja daar schijnen ze dus heel moeilijk over te doen.
Ik denk dat ik me dan maar gewoon aan ga melden voor Londen, met Manchester als tweede keus. Zo lastig kiezen als je over allebei zo weinig weet! De verhalen over University of Greenwich zijn namelijk niet allemaal heel erg positief, maar Londen zelf lijkt me wel weer leuker dan Manchester.
pi_106783904
Qua stad zegt mijn gevoel dan weer Manchester, al heb ik er nog geen voet gezet. London wel, en het is mij 'te zuidelijk': doe mij het noorden van het VK maar ;)

Het international office in het Erasmusgebouw deed niet zo moeilijk en wilde mij graag helpen (wilde per se naar het buitenland) en zei dat er genoeg gewisseld werd of uitgebreid. Ze boden ook Leeds Met. aan, maar dat zag ik dan weer niet zo zitten. Gelukkig had ik geluk en kreeg ik de grote beurs waar ik naar had gesolliciteerd, dus zit ik hier nu een jaar, gratiesch + erasmusbeurs.
Ja doei.
pi_106785111
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:50 schreef motorbloempje het volgende:
Qua stad zegt mijn gevoel dan weer Manchester, al heb ik er nog geen voet gezet. London wel, en het is mij 'te zuidelijk': doe mij het noorden van het VK maar ;)

Het international office in het Erasmusgebouw deed niet zo moeilijk en wilde mij graag helpen (wilde per se naar het buitenland) en zei dat er genoeg gewisseld werd of uitgebreid. Ze boden ook Leeds Met. aan, maar dat zag ik dan weer niet zo zitten. Gelukkig had ik geluk en kreeg ik de grote beurs waar ik naar had gesolliciteerd, dus zit ik hier nu een jaar, gratiesch + erasmusbeurs.
Ah. Ja daar heb je het dus al, ik ken alleen Londen.

Bij ons ligt het er een beetje aan wie je treft, heb nu een keer gehad dat ze me echt wilden helpen. De andere twee keer dat ik langs ben geweest vonden ze alles heel vanzelfsprekend en wisten ze vrij weinig te vertellen over de verschillende universiteiten enzovoort. Alleen dat het met Londen lastig te regelen schijnt te zijn, maarja, dat was meer hun probleem dan mijn probleem geloof ik.

Oeioei, lastig dit.
pi_106794518
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:54 schreef Thorpe het volgende:

[..]

Goeie tips. Ik heb inmiddels een hostel geboekt wat er onwijs goed uitziet (Planet Traveler heet het, vlakbij College/Spadina) waar ik wel een week of wat kan vertoeven. Vanaf daar maar wat kamers gaan checken.

Kun je me ook nog wat vertellen over telefoonabbo's en banken? Ik weet nog niet zeker of ik een rekening ga openen daar, aangezien je met betaalpas/creditcard wss wel een heel eind komt, maar een telefoonabbo zal wel handig zijn.
Excuus, lees het nu pas.

Bij ons hadden de meeste mensen, waaronder ik, Fido. Daar nam ik dan gewoon prepaid af a 20CAD, deed ik ongeveer een maand mee. Betere opties ben ik destijds niet tegen gekomen. Abonnement heb ik niet naar gekeken en al helemaal niet naar opties voor het buitenland. Sowieso weinig contact met NL gehad en als het nodig was dan gewoon via Skype (pleur er wat tegoed op als je contact op moet nemen met landlijnen of gewoon servicenummers. Heb er 2 jaar terug 10EUR op gezet en regelmatig gebeld, maar er staat nog steeds iets van 4EUR op).

Bankrekening heb ik niet geopend, maar is misschien toch wel handig. Heb veel met creditcard gedaan, maar bij opname van geld blijf je toch die kosten a 2-5CAD houden.
Moet je ff kijken hoe dat precies zit, weet wel dat een aantal lui daar wel een account hadden geopend.
Banken in TO:

- HSBC
- Bank of Nova Scotia
- Bank of Montreal
- Royal Bank of Canada
- Canadian Imperial Bank of Commerce
- TD Canada Trust

En nog een must-eat: timbits bij Tim Hortons (Tim Hortons sowieso voor als je ff flink aan de bak moet of om 8u in de ochtend college hebt). Timbits :9~
pi_106812463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 07:11 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Excuus, lees het nu pas.

Bij ons hadden de meeste mensen, waaronder ik, Fido. Daar nam ik dan gewoon prepaid af a 20CAD, deed ik ongeveer een maand mee. Betere opties ben ik destijds niet tegen gekomen. Abonnement heb ik niet naar gekeken en al helemaal niet naar opties voor het buitenland. Sowieso weinig contact met NL gehad en als het nodig was dan gewoon via Skype (pleur er wat tegoed op als je contact op moet nemen met landlijnen of gewoon servicenummers. Heb er 2 jaar terug 10EUR op gezet en regelmatig gebeld, maar er staat nog steeds iets van 4EUR op).

Bankrekening heb ik niet geopend, maar is misschien toch wel handig. Heb veel met creditcard gedaan, maar bij opname van geld blijf je toch die kosten a 2-5CAD houden.
Moet je ff kijken hoe dat precies zit, weet wel dat een aantal lui daar wel een account hadden geopend.
Banken in TO:

- HSBC
- Bank of Nova Scotia
- Bank of Montreal
- Royal Bank of Canada
- Canadian Imperial Bank of Commerce
- TD Canada Trust

En nog een must-eat: timbits bij Tim Hortons (Tim Hortons sowieso voor als je ff flink aan de bak moet of om 8u in de ochtend college hebt). Timbits :9~
Timmy's!!! Oh, dat mis ik! Wat heerlijk goedkoop was dat! :)

Ik heb wel een bankrekening geopend bij TD, maar heb er uiteindelijk vrij weinig mee gedaan. Service is wel heel goed daar, en je vindt ze overal. Het enige nadeel is dat je maar 25 handelingen per maand mag doen bij een gratis rekening. Dus je kunt niet elk bedrag zomaar pinnen in een winkel. Sowieso om een gratis rekening te hebben moet je minimaal 4 maanden de rekening open houden, anders betaal je 15 dollar boete. Hoewel, dankzij twee aardige medewerkers (bij 2 verschillende vestigingen) heb ik dat niet hoeven betalen.

Telefoons. Wat hebben we het hier in NL goed qua bereik en prepaid en wat dan ook :) Ik heb iets soortgelijks gedaan als EddyAlbena; prepaid en dan elke maand 20 dollar betalen, maar dan bij Rogers. Let wel; elke maand, of het nou op was of niet, die 20 dollar moest je betalen anders had je niets. Telefoonnummers zijn regiogebonden. Als je gaat reizen naar een andere stad betaal je dus extra voor lange afstanden.
  zondag 15 januari 2012 @ 01:19:13 #142
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_106822427
Thanks again voor jullie tips! Ik heb inmiddels trouwens een kamer gevonden rond Jarvis en Gerrard, best wel tof. Het hostel was ook geweldig, veel leuke mensen ontmoet, maar aangezien ik afgelopen week met m'n onderzoek startte was het wel vermoeiend.

Fido ziet er inderdaad nog redelijk uit. Vandaag gehoord over Chatr Wireless, die hebben ook nog wel een aardig pakket voor $25 per maand. Ik bekijk het nog even, heb alleen wat belminuten en texts nodig, zoveel gebruik ik het ook weer niet.

Bank of Montreal klinkt wel aardig, ik ga eerst nog ff kijken of ik m'n ING debitcard hier aan de praat kan krijgen (je moet blijkbaar je bank op de hoogte stellen van je vertrek, had ik even niet aan gedacht). De waarde van de Canadese dollar tegenover de Euro is ook niet bepaald gunstig op het moment, zit al een maand in een dalende trend (van $1,40 naar $1,30), dus weet niet of ik uberhaupt nu een sloot geld over wil maken hierheen.

Wel grappig inderdaad hoe je sommige dingen in Nederland voor lief neemt. In het buitenland zie je pas dat bijvoorbeeld ons mobiele netwerk en internetbankieren best wel goed georganiseerd zijn.

En Tim Hortons heb ik al twee keer bezocht, ik had een gift card van $10 gekregen van een lieve local waar ik toevallig voor m'n vertrek al mee in contact was gekomen. Cappuccino en een muffin zijn erg goed te doen daar! Ik zal de timbits es proberen :P
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_106826063
Jarvis/Gerrard is een prima locatie, zit je ook redelijk dichtbij dat Sushi shopje ;)

Oh en bedenk je voordat je op een van de straatfeesten op Church of je wel er wel op gekleed bent om bepaalde bars binnen te stappen om een nummer 1/2 te doen.
Ben daar ooit met een Ghost Buster outfit binnengestapt vergetende dat het natuurlijk een gay bar was. Met dat ghost-sucking device op m'n rug ben ik er wat betreft opmerkingen niet heel genadig vanaf gekomen :')

The Barn is je dichtstbijzijnde club. Uiteraard een gay club (want Church str.), maar kun je wel foute avonden meemaken hoor. Niet te baggy kleden, dan kom je niet binnen omdat je niet gay genoeg bent :D
pi_106826853
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 01:19 schreef Thorpe het volgende:

Wel grappig inderdaad hoe je sommige dingen in Nederland voor lief neemt. In het buitenland zie je pas dat bijvoorbeeld ons mobiele netwerk en internetbankieren best wel goed georganiseerd zijn.

Wat dit betreft zijn we in Nederland ook gezegend met wc hokjes waarvan de deuren naar buiten open gaan. Wat had ik een hekel aan die hokjes in Canada waar alle deuren naar binnen opengaan ;)
pi_106827154
Die gaan hier in het VK ook naar binnen open! Nu je 't zegt :')
Ja doei.
  zondag 15 januari 2012 @ 21:29:00 #146
175950 Marurk
Baggeraar
pi_106848766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef larry91 het volgende:

[..]

Als je iets wilt weten over studeren in Amerika dan kun je me gerust PM'en. Ben vorige week nog in Arizona geweest (Grand Canyon natuurlijk ;) ) was graag ook nog langs Phoenix gegaan maar ik moest ook nog een vliegtuig halen.

Persoonlijk zou ik niet in NYC gaan zitten als ik in Amerika stage zou willen gaan lopen. Ik noem dat altijd het Europa van Amerika en inderdaad zijn de prijzen veel en veel duurder daar (zeker het dubbele van het normale prijsniveau in Amerika. Ik zou dan eerder iets zoeken aan de westkust of bij de Great Lakes. Maar goed, mocht je meer willen weten PM maar.
Idem hier. Ik zit nu al bijna 3 maanden hier in Californië, maar dat is gelukkig nog niet op de helft. Wat vliegt de tijd snel!

Ben momenteel ook aan het rondkijken voor een goede PhD-studie, in de VS of elders in Europa. Ben hier eigenlijk wel wat laat mee, maar dat komt natuurlijk mede doordat ik het afgelopen jaar zo druk bezig ben geweest om mijn stage hier te regelen. Ik kan altijd nog wel een PhD in Nederland doen, maar ik wil ook kijken naar andere opties. Een ander alternatief zou zijn om een jaar als Research Assistant te gaan werken op een goede plek in Nederland of het buitenland. Dan kan ik wat meer onderzoekservaring opdoen en tegelijkertijd uitkijken naar een mooie plek voor een PhD.
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:59:03 #147
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_106942955
Namens iemand anders even een vraag:

Hoe zit het met het studeren in het buitenland met een HBO-propedeuse? De beste man zit nu in het eerste jaar bachelor Rechten aan de UvA, maar wil met de opleiding stoppen en graag internationale betrekkingen (international relations) in het buitenland studeren, het liefst in de VS, Israel of eventueel Frankrijk of Italië. Wordt hij toegelaten op een universiteit in één van die landen met een HBO-propedeuse of is een VWO-diploma noodzakelijk?

Hoe kan hij dit het beste aanpakken?
pi_106945384
Website van Kilroy zegt dat het ook met een propedeuse in de US kunt studeren.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 01:27:36 #149
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_107057073
Nog een week verwijderd van Parijs O+. Heb er zo veel zin in.
Feyenoord Rotterdam
pi_107079006
Ik heb morgen een interview in Madrid met een Yale graduate! :o
pi_107079131
Spannend! :D Voor allebei natuurlijk. Lijkt me heel vreemd om nog maar een weekje te hoeven wachten op je vertrek.. Lijkt me ook heel vreemd om een heel bepalend gesprek te hebben, voor yale nog wel :')
pi_107079149
En ik lig al wakker van een tentamen dat niet lekker ging ;(
Ja doei.
pi_107079213
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:06 schreef fh101 het volgende:

[..]

Wat dit betreft zijn we in Nederland ook gezegend met wc hokjes waarvan de deuren naar buiten open gaan. Wat had ik een hekel aan die hokjes in Canada waar alle deuren naar binnen opengaan ;)
Niet hier op de EUR hoor :(
Waarschijnlijk een gevolg van de internationalisering.
Beneath the gold, bitter steel
pi_107081833
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:51 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik heb morgen een interview in Madrid met een Yale graduate! :o
Nog heel snel een ticket geboekt? :P

Het lijkt me erg spannend, en ik hoop dat het lukt! ^O^
pi_107086689
Heeft iemand ervaringen met studeren in het buitenland na het behalen van het diploma? Ik zit namelijk al in mijn 4e jaar en kan hopelijk dit jaar mijn diploma behalen en wil dan een halfjaartje naar Riga of naar Vilnius, om te ontspannen, m'n Engels te verbeteren en ook toch wel wat opsteken van iets wat ook maar enigszins met mijn opleiding Accountancy te maken heeft (belastingen, financiële economie etc lijkt me best een leuke aanvulling). Kan vrijwel alleen maar informatie vinden over een semester in buitenland studeren tijdens je studie. Waar moet ik zijn voor informatie, zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Bij de ambassade wellicht of houden die hier zich niet mee bezig? Veel vragen, maar vind het erg onduidelijk helaas.
pi_107088658
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:34 schreef L-D het volgende:
Heeft iemand ervaringen met studeren in het buitenland na het behalen van het diploma? Ik zit namelijk al in mijn 4e jaar en kan hopelijk dit jaar mijn diploma behalen en wil dan een halfjaartje naar Riga of naar Vilnius, om te ontspannen, m'n Engels te verbeteren en ook toch wel wat opsteken van iets wat ook maar enigszins met mijn opleiding Accountancy te maken heeft (belastingen, financiële economie etc lijkt me best een leuke aanvulling). Kan vrijwel alleen maar informatie vinden over een semester in buitenland studeren tijdens je studie. Waar moet ik zijn voor informatie, zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Bij de ambassade wellicht of houden die hier zich niet mee bezig? Veel vragen, maar vind het erg onduidelijk helaas.
Als je je Engels wil verbeteren ga dan naar een Engelstalig land en niet naar Oost-Europa.
pi_107100473
Doe er een cursus Engels bij van te voren ;) En het gaat vooral om het spreken. Schrijven en lezen gaat me gemakkelijk af, maar op zo'n manier word je gedwongen om elke dag Engels te spreken.
pi_107101179
Juist dat spreken leer je beter in een omgeving waar men Engels spreekt, en niet waar men denkt correct Engels te spreken...
Ja doei.
pi_107103745
Maar is het is niet mijn hoofdreden waarom ik wil gaan, een Engelstalig land lijkt te veel op Nederland. Ja tenzij je naar Australië of Zuid-Afrika gaat, maar dat is me net te ver.
pi_107105002
Kijk dan eens naar Scandinavië of iets, die hebben enorm goed Engels onderwijs. Bijna iedereen daar beheerst Engels erg goed.
  zondag 22 januari 2012 @ 17:48:17 #161
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_107105211
Scandinavisch hoger en wetenschappelijk onderwijs is sowieso erg hoogstaand.
Feyenoord Rotterdam
pi_107109161
Dat is wel zo ja, maar het is maar voor een half jaar bedoeld om vervolgens hier alsnog aan m'n pre-master te beginnen ;) Overigens ben ik vorig jaar in Vilnius geweest en was het Engels daar beter dan ik verwacht had (alleen de mensen boven een jaar of 35 spreken het niet).
  zondag 22 januari 2012 @ 19:32:55 #163
208890 June.
Seriously?
pi_107109362
Maar toch is het wel anders. Ik heb bewust voor Londen gekozen om, naast mijn stage, mijn Engels te verbeteren. Hoewel, cockney Engels is ook weer totaal anders :')
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf zondag 22 januari 2012 @ 22:57:19 #164
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_107121754
Had een lijstje met onderzoeksgroepen gekregen van een prof hier, heb eindelijk mijn keuze gemaakt. Komende week maar eens bij hem langsgaan en dan samen contact gaan leggen met die groep. Best spannend!

Ik wil ook naar het buitenland om mijn Engels te verbeteren, wil niet zo'n onderzoeker zijn die in steenkolenengels zijn praatje moet houden. Vind het wel jammer dat de betere groepen in de VS zitten, hou niet zo van dat accent :P.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:05 schreef L-D het volgende:
Doe er een cursus Engels bij van te voren ;) En het gaat vooral om het spreken. Schrijven en lezen gaat me gemakkelijk af, maar op zo'n manier word je gedwongen om elke dag Engels te spreken.
Ik zou dan toch niet naar het oostblok gaan. De mensen uit oostblok die ik hier in de onderzoeksgroepen zie, spreken wel Engels maar maken ook erg veel fouten en hebben een beperkte woordenschat. Als taal een belangrijk punt is zou ik toch eerder naar een Engelssprekend land gaan, je leert het van niemand beter dan van native speakers.
pi_107124238
Engels leren is een leuke bijkomstigheid, wil vooral wat van het land ontdekken, met de trein naar Minsk, Kaunas etc gaan. Zijn best mooie steden geloof ik met die oude centra.
  FOK!fotograaf woensdag 25 januari 2012 @ 17:48:38 #166
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_107224615
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:50 schreef L-D het volgende:
Engels leren is een leuke bijkomstigheid, wil vooral wat van het land ontdekken, met de trein naar Minsk, Kaunas etc gaan. Zijn best mooie steden geloof ik met die oude centra.
Maar als je vooral het land wil ontdekken, waarom ga je er dan niet naartoe op vakantie? Oprechte vraag, ik heb zelf alleen gekeken naar landen met een duidelijke meerwaarde op studie niveau, niet naar dingen die ik ook op een vakantie kan zien.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:28:39 #167
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_107226091
Ik heb vandaag de nodige contracten gekregen (waaronder een Europasscontract) en treinkaartjes voor de Thalys. Er zijn ook foto's van het appartement gemailed vandaag. Heb meteen zin gekregen :D. Ik vertrek dit weekend al. Ben benieuwd hoe het zal gaan in Parijs. Zo maar even de nodige voorbereidingen plegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door o.us op 25-01-2012 18:29:26 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_107255819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:48 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Maar als je vooral het land wil ontdekken, waarom ga je er dan niet naartoe op vakantie? Oprechte vraag, ik heb zelf alleen gekeken naar landen met een duidelijke meerwaarde op studie niveau, niet naar dingen die ik ook op een vakantie kan zien.
Studentenleven is toch anders, leer je ook mensen kennen uit Bulgarije, Spanje, Rusland, weet ik veel allemaal. Op vakantie ben je in je eentje en blijf je dat waarschijnlijk ook.
pi_107255853
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:28 schreef o.us het volgende:
Ik heb vandaag de nodige contracten gekregen (waaronder een Europasscontract) en treinkaartjes voor de Thalys. Er zijn ook foto's van het appartement gemailed vandaag. Heb meteen zin gekregen :D. Ik vertrek dit weekend al. Ben benieuwd hoe het zal gaan in Parijs. Zo maar even de nodige voorbereidingen plegen.
Succes en veel plezier.
pi_107447068
En o.us, hoe is het in Paris? :D
pi_107448728
Vandaag mijn stagebeoordeling en presentatie gehad, afgesloten met een 8.1. Mooie afsluiting dus van een prachtige periode in Amerika :)
pi_107449082
Zo dan, doe je goed!
pi_107483939
In de zomer wil ik voor een periode van 6-8 weken stage lopen in het buitenland, voor mezelf dus buiten de uni om. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan.. hoe beviel dit? Ik lees in de openingspost aiesec, an sich dus wel goede organisatie?

Azië lijkt me erg leuk om heen te gaan. Ik heb wel eerst een HBO gedaan en zit nu in schakel jaar.. vormt dit een probleem? (Ik zie dat bij aiesec de stages dan wel beperkt zijn).

Ik zit nog in de oriënterende fase, vandaar al deze vragen ;)..
pi_107484698
Aiesec klinkt inderdaad als een goede organisatie. Zoek anders ook eens naar Summer internships, er zijn veel uni's die zulke opties aanbieden!
Denk dat het schakeljaar geen probleem biedt, je bent gewoon een graduate student (je hebt je bachelor) in dat geval. :)
pi_107485032
Lekker Larry! :)

Volgens mij zijn er ook verschillende summerschool mogelijkheden, maar dat is bij elke universiteit anders dus dat maakt het zoeken wel wat moeilijker.
pi_107485665
Vandaag weer m'n eerste dag gehad hier in Nederland.. tsjongejonge wat wil ik terug naar Mexico. :(
pi_107575850
Iemand hier die in Engeland studeert? Ben van plan master te gaan doen in het buitenland en mijn oog is gevallen op Engeland. Echter liggen de studiekosten wel erg hoog in Engeland. Hoe financier je dat? En hoe vind je daar een fatsoenlijke kamer?
pi_107766487
Zo, alle documenten (stagehandleiding, cijferlijst, cv enz.) zijn onderweg naar AU. Het is eng.
pi_107766618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:13 schreef andre347 het volgende:
Iemand hier die in Engeland studeert? Ben van plan master te gaan doen in het buitenland en mijn oog is gevallen op Engeland. Echter liggen de studiekosten wel erg hoog in Engeland. Hoe financier je dat? En hoe vind je daar een fatsoenlijke kamer?
Kamers kun je via de universiteit meestal erg makkelijk regelen.
Kosten per universiteit en binnen de universiteiten ook per departments kunnen erg verschillen.
Die van mij (Hull) houdt het voor de MA's laag op 3550gbp, maar in Aberystwyth bijvoorbeeld, waar ik ook in geïnteresseerd was, waren de kosten voor een MA binnen International Politics 5800gbp voor komend studiejaar.

Ik heb gespaard om de master te kunnen betalen, dus nou ja, zo financier ik het.
Ja doei.
pi_107767103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kamers kun je via de universiteit meestal erg makkelijk regelen.
Kosten per universiteit en binnen de universiteiten ook per departments kunnen erg verschillen.
Die van mij (Hull) houdt het voor de MA's laag op 3550gbp, maar in Aberystwyth bijvoorbeeld, waar ik ook in geïnteresseerd was, waren de kosten voor een MA binnen International Politics 5800gbp voor komend studiejaar.

Ik heb gespaard om de master te kunnen betalen, dus nou ja, zo financier ik het.
Bedankt. Wat voor master doe je? En hoe groot is de kans dat je uiteindelijk gaat studeren aan de universiteit van je wens? Ik studeer nu al in het Engels maar heb nog nooit een IELTS o.i.d gemaakt dus het 'bewijzen' van mijn kennis van het Engels is wat lastig. Niet dat ik graag naar Cambridge of Oxford wil maar wel een uni ergens in London of Manchester.
pi_107768986
Ik doe nu mijn BA derde jaar hier dankzij een beurs.
Aan taaltoetsen en dergelijken hoef ik niet te doen omdat ik al Engels studeer en nu ik ook hier al een jaar heb gestudeerd hoeft dat ook voor de MA niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

De MA die ik ga/wil doen is een MA by Research in Human Geography O+

Qua keuzes.. tsja... het is hier natuurlijk anders dan in Nederland, aangezien je echt moet solliciteren naar een plek. Zijn je cijfers goed en je motivatiebrief op orde dan is de kans wel aanwezig dat je naar de opleiding van je keus mag, maar meerdere sollicitaties sturen is wel een aanrader. Ondanks dat ik vrij zeker ben dat ik de MA van mijn keus mag gaan doen heb ik ook nog 2 'safe choices' zeg maar :)
Ja doei.
pi_107816236
Vorige week aangekomen in Sydney voor m`n stage bij een marketing bureau. Aantal keer de stagebegeleidster gebeld, maar heeft steeds geen tijd om iets af te spreken. Het kantoor is tijdelijk gesloten, dus moet vanuit huis werken, waar ik geen goede internetverbinding heb. Nah, ik had een beter begin voor kunnen stellen.

Sydney daarenteegn, in 1 woord: geweldig! :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:56:05 #183
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107818742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:13 schreef andre347 het volgende:
Iemand hier die in Engeland studeert? Ben van plan master te gaan doen in het buitenland en mijn oog is gevallen op Engeland. Echter liggen de studiekosten wel erg hoog in Engeland. Hoe financier je dat? En hoe vind je daar een fatsoenlijke kamer?
Ik heb een studiebeurs van VSBfonds, daar kon ik het collegegeld van betalen. Huur is hier (ik woon in Londen) wel erg duur, kwestie van een kleine studielening en ook gewoon werken naast de studie.

Kamers in Londen vinden is anders dan elders in Engeland lijkt me, dus daar kan ik niet echt mee helpen verder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107819392
Of je zorgt dat je in zone 3 of 4 gaat wonen ipv zone 1. Scheelt wel wat geld.
pi_107821269
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 03:36 schreef Levitas het volgende:
Vorige week aangekomen in Sydney voor m`n stage bij een marketing bureau. Aantal keer de stagebegeleidster gebeld, maar heeft steeds geen tijd om iets af te spreken. Het kantoor is tijdelijk gesloten, dus moet vanuit huis werken, waar ik geen goede internetverbinding heb. Nah, ik had een beter begin voor kunnen stellen.

Sydney daarenteegn, in 1 woord: geweldig! :D
He, dat is wel heel vreemd. Heeft ze niet eens een dagje rekening gehouden met je komst? :{
pi_107824651
Lekker dan... :') Weet je waar haar huis woont?
Ja doei.
pi_107919180
Vrijdag wat kleine huiswerk taakjes afgerond, en meteen gemaild zodra ik die af had. Daarnaast ook meteen aangegeven dat ik haar z.s.m wil ontmoeten om dingen te bespreken. Tot nu toe geen reactie gehad. Vanochtend meteen proberen te bellen, maar ze neemt haar mobiele telefoon niet op. Voicemail ingesproken, maar nog steeds geen telefoontje gehad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker dan... :') Weet je waar haar huis woont?
Nope. Ik weet alleen waar het kantoor is, maar dat is gesloten. Begin er een hard hoofd in te krijgen in ieder geval :')
pi_107920616
Jezus wat raar. Zou mij flink pissed maken :') Wat nu?
  maandag 13 februari 2012 @ 08:59:32 #189
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107920880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:26 schreef G.R.S. het volgende:
Of je zorgt dat je in zone 3 of 4 gaat wonen ipv zone 1. Scheelt wel wat geld.
Klopt, maar de reiskosten worden natuurlijk wel steeds hoger. ;)

Ik woon in zone 2 en daar kun je wel voor een redelijk bedrag wonen terwijl het toch nog centraal voelt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107924243
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:59 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Klopt, maar de reiskosten worden natuurlijk wel steeds hoger. ;)

Ik woon in zone 2 en daar kun je wel voor een redelijk bedrag wonen terwijl het toch nog centraal voelt.
Klopt :) Het is gewoon een kwestie van goed zoeken.
pi_108023049
Ik weet even niet meer wie naar de VS is geweest, vandaar een open vraag:

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, bijvoorbeeld de kosten? En ook belangrijk, het visum en dat soort dingen?

Ik wil graag stage lopen in Phoenix. Dicht bij Mexico / vriendin en ben er al eens geweest, fijne stad.
pi_108026152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:14 schreef Rnnz het volgende:
Ik weet even niet meer wie naar de VS is geweest, vandaar een open vraag:

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, bijvoorbeeld de kosten? En ook belangrijk, het visum en dat soort dingen?

Ik wil graag stage lopen in Phoenix. Dicht bij Mexico / vriendin en ben er al eens geweest, fijne stad.
Stage is een J-1 visum. Over de kosten kan ik je niets vertellen aangezien dat puur afhankelijk is bij wat voor bedrijf/organisatie je stage zal lopen.
pi_108029317
Een vlugge kijk op Wikipedia zegt mij dat een J-1 visum gratis is, klopt dat? Kreeg namelijk verhalen te horen over ¤1500 voor een visum.
pi_108032563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:55 schreef Rnnz het volgende:
Een vlugge kijk op Wikipedia zegt mij dat een J-1 visum gratis is, klopt dat? Kreeg namelijk verhalen te horen over ¤1500 voor een visum.
Kijk even op de website van de Amerikaanse ambassade. Ben er vrijwel zeker van dat ze dat erop hebben staan. Zo niet? Even bellen. Meest betrouwbare informatie.
pi_108035771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:55 schreef Rnnz het volgende:
Een vlugge kijk op Wikipedia zegt mij dat een J-1 visum gratis is, klopt dat? Kreeg namelijk verhalen te horen over ¤1500 voor een visum.
Het visum zelf is een euro of 40. De formulieren die je nodig hebt om het aan te vragen (DS2019) kost heeel veel geld, rond de 1000 euro, omdat je die aan moet vragen bij een visumsponsor. Tenzij je stage loopt bij een universiteit. Zij mogen 'm zelf weggeven.
http://j1visa.state.gov/participants/how-to-apply/about-ds-2019/
http://www.fulbright.nl/?(...)=769&menutree=6%7C58
pi_108040405
Jezus, en dat is met geen mogelijkheid te vermijden? Is wel echt belachelijk duur. :o
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:29:45 #197
164283 Luco
Buongiorno!
pi_108046317
* Luco meldt zich na 4 maanden onderzoeksstage in Sydney
Nu druk bezig met m'n onderzoeksverslag, bijna af. Hoop morgen de voorlopige versie naar Sydney te sturen zodat ze hun commentaren kunnen geven. Heb vanuit m'n begeleiders in Nederland al wel commentaar gehad en dat ook al verwerkt. Versie 2 stuur ik dus naar Sydney op.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_108049334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:59 schreef Rnnz het volgende:
Jezus, en dat is met geen mogelijkheid te vermijden? Is wel echt belachelijk duur. :o
Nouja, tenzij je dus stage loopt bij een uni. Verder helaas niet. Was ook mijn struikelpunt want bijna geen sponsors willen psychologiestudenten sponseren. Geen idee waarom.
pi_108049630
Is inderdaad een groot struikelpunt. Vandaag wat meer research gedaan en het komt neer op een slordige ¤1200/1300 ongeveer.

Maar eerst even kijken naar m'n financiën dan want dit had ik niet verwacht. Komen ook nog m'n verblijfskosten, vliegkosten bovenop en het feit dat veel Amerikaanse bedrijven je blijkbaar geen vergoeding geven.

Even kijken...
pi_108108988
@Rnnz: Ik heb je een PM gestuurd met wat meer info. Laat maar weten of je er iets aan hebt.
pi_108113341
Thanks! Je hebt een PM terug.
pi_108196098
Uit een vorig topic:
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar ben ik nu ook naar aan het kijken. Zeker op mijn vakgebied (planologie) en wensen tot specialisering (hetzij verkeer, hetzij vastgoed) hebben ze een aantal heel interessante programma's.

Ik hou alleen wel m'n hart vast wbt. het collegegeld. Voor bachelors gaat dat komend jaar immers bijna overal omhoog naar 9000 pond. Echter, dat wordt eerst voorgeschoten via een lening die je later naar draagkracht terugbetaalt, dus de verhoging is voor de aankomend student niet zo'n enorme drempel. Maar bij de master lijkt die regeling niet te gelden, dus misschien gaan ze daar wat voorzichtiger zijn met collegegeldverhogingen?
Intussen is dit dus bekend, en bij de master die ik op het oog had is het collegegeld nu omhoog gegooid naar 7.000 pond.

Nou heb ik nog eens wat verder gekeken en gezien dat de ETH Zürich ook een interessante master heeft. Maar die is tweejarig en bovendien zijn de kosten voor levensonderhoud daar exorbitant hoog.

Waarom kan er nou geen fatsoenlijke master zijn op een plek waar het ook nog een beetje betaalbaar is? Hoe kan het toch dat ik alleen masters interessant vind, die om een of andere reden haast onbetaalbaar zijn? }:|
pi_108325527
Zo, weer een mailtje de deur uit met info. Hoop dat er nu een beetje schot in komt, ik heb er te veel zin in om te wachten op een bevestiging. Ik ben te ongeduldig =(
pi_108326426
Maar het duurt nou ook al best een tijdje, of niet Loki? Hoe lang ben je nu al actief aan het zoeken?

Hier vandaag ff een terug-in-Nederland-dip. Soms mis ik Canada best wel een beetje, vooral als je dan op facebook foto's ziet van mensen die daar nog steeds zijn.
pi_108334549
Klopt, duurt ook best lang. Ik ben al wel serieus aan het overleggen met een bedrijf gelukkig maar er is nog niets definitief. Ze zei een tijd geleden wel dat als ik alles verstuurd had, we een gesprek konden hebben dus ik hoop dat dat nu gaat gebeuren.
pi_108334718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:17 schreef Rnnz het volgende:
Is inderdaad een groot struikelpunt. Vandaag wat meer research gedaan en het komt neer op een slordige ¤1200/1300 ongeveer.

Maar eerst even kijken naar m'n financiën dan want dit had ik niet verwacht. Komen ook nog m'n verblijfskosten, vliegkosten bovenop en het feit dat veel Amerikaanse bedrijven je blijkbaar geen vergoeding geven.

Even kijken...
Voor je J-1 betaal je inderdaad ongeveer 1000 euro. Maar dat je geen vergoeding krijgt bij Amerikaanse bedrijven is niet waar. Ik kreeg 10 dollar per uur en een auto voor 5 maanden, ik hoorde van meer mensen die in Amerika gezeten hebben dat ze een best wel riante vergoeding kregen.
pi_108348407
En nu is het nog weekend ook, zonder antwoord ;(
pi_108375115
Stage begint hier nu eindelijk te lopen.. Afgelopen week een meeting gehad met de baas en andere stagiairs en daar is een hoop duidelijk geworden: Baas heeft het gewoon ontzettend druk, waardoor ze ons niet 5 dagen per week kan zien. Ik werk dus zo`n 1-3 keer per week op kantoor en de rest van de week thuis. "Het gaat er niet om waar je bent, met wie je bent, het gaat erom wat je doet". Natuurlijk is de baas wel telefonisch en per e-mail te bereiken voor vragen etc.

Helaas moet ik daardoor morgen (zondag) om 11:00 op kantoor zijn om een dagje samen te werken :')
pi_108493633
Dus, ik heb weer een mailtje van het bedrijf terug. Goed nieuws: afstuderen moet geen probleem zijn. Maar verder is er niet veel nieuws. Ik wil toch wel weten waar ik nu nog op zit te wachten eigelijk, wat er nu verder gaat gebeuren en of er nog een telefoon/skypegesprek aan zit te komen, maar ik weet niet hoe ik dat netjes kan vragen :')
Iemand tips?

Edit: na enig overleg met m'n ouders :') heb ik gemaild wat er nu nog zou moeten gebeuren en in hoeverre het definitief te noemen is. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 11% gewijzigd door _Loki op 28-02-2012 19:54:59 ]
pi_108523328
HA omg ik heb komende maandag een skype-interview om 10:30 pm. Wat eng! :D
pi_108525849
Maar wat super fijn! Gefeliciteerd! Ik ga er gewoon vanuit dat het helemaal goed gaat komen!
pi_108534272
Ik heb er nu ook veel meer vertrouwen in. Alle praktische zaken kunnen geregeld worden, dus nu is het alleen een beetje afstemmen en zo denk ik.
Ho wat fijn.
pi_108542725
Fijn _Loki!

Hier ook goed nieuws!
Net naar de inzage van mijn tentamen en essay 'Geography and Empire' geweest, het vak dat mijn MA-keuze heeft geïnspireerd. Tijdens deze afspraak ook een kort gesprek over de mogelijkheden van mijn MA proposal-opzet.

Het essay, een 75 waard (een 9 in Nederlandse termen), was de hoogste van de groep van een man of 30, hij was erg onder de indruk en daarmee wel overtuigd dat hij me in de MA graag wilde begeleiden. Ook het onderwerp dat ik heb gekozen/gevonden en aan het uitwerken ben is zeer origineel en veelbelovend (en niet te vergeten publiceerbaar!), dus ik ga nu het voorstel uitwerken tot een écht proposal, indienen en dan komt het als het goed is allemaal goed! :D
Ja doei.
pi_108555030
Gefeliciteerd motorbloempje!

Bij mij schiet het ook op, nog een maand en dan zit in al in Londen! Heb deze week te horen gekregen dat ik een aanvullende beurs krijg van het KWF dus dat is echt super :)
Shine bright like a diamond.
pi_108556285
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:21 schreef June. het volgende:
Gefeliciteerd motorbloempje!

Bij mij schiet het ook op, nog een maand en dan zit in al in Londen! Heb deze week te horen gekregen dat ik een aanvullende beurs krijg van het KWF dus dat is echt super :)
Welke studie/uni ga je doen?
pi_108556760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:47 schreef andre347 het volgende:

[..]

Welke studie/uni ga je doen?
Ik ga onderzoek doen in het Royal Marsden. Geen studie of universiteit dus ;) Is vanuit mijn studie geneeskunde.
Shine bright like a diamond.
pi_108556822
Welkom in de Londen club dan! ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_108556854
Wat een prettig nieuws hier allemaal! :D
pi_108736201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:51 schreef _Loki het volgende:
HA omg ik heb komende maandag een skype-interview om 10:30 pm. Wat eng! :D
Edit: verzet naar woensdag. Prettig, want ik voel me heul slecht :')
pi_108772209
Dag allemaal ben nieuw hier.

Zit te denken aan een minor in het buitenland; nu heb ik een lijst van school met landen en de scholen in deze landen waar de Hogeschool een samenwerkingsverband mee heeft. Landen als
Denemarken, Belgie, Zuid Afrika, Portugal, Roemenie, Rusland, Finland.. Nog wel paar meer.

Ik zat persoonlijk te denken aan Engeland of Noorwegen (deze staan niet in de lijst). Mensen ervaring hier in deze landen of hebben zelf actie ondernomen?

Elke hulpvolle informatie is mooi meegenomen!
pi_108772456
Je kunt 'makkelijk' zelf dingen regelen in het VK, maar het collegegeld is hier zo omhoog gegaan dat het maar de vraag is of je dat zelf wilt: als je geen beurs kunt regelen maar zelf een half jaar of een jaar daar gaat studeren moet je 't collegegeld zelf betalen en dat wil je écht niet...
Ja doei.
pi_108820912
Vanavond heb ik dat gesprek en ik vind het best eng ;(
Tips, anyone? :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:40:55 #223
164283 Luco
Buongiorno!
pi_108821660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:23 schreef _Loki het volgende:
Vanavond heb ik dat gesprek en ik vind het best eng ;(
Tips, anyone? :')
Weet wat je zelf wilt en verwacht, en stel sowieso zelf ook vragen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_108843516
Nog 10 minuten meeuuh ;(
pi_108843580
Succes! Gewoon jezelf zijn, niet proberen geforceerd netjes of 'correct' over te komen, etc. :)
Ja doei.
pi_108845014
.. Het is nog steeds stil. Vreemd.
Edit: nog niks. Ik eh, ben in de war. 8th of march, 8.30 am daar is toch echt 23min geleden :')
Edit2: even een mailtje gestuurd met de vraag of er misschien iets mis gegaan is met het maken van de afspraak. Het duurt wel erg lang nu.
Edit3: ik ga slapen, dit wordt niks. Jammer.

Ik heb een mailtje terug. Het is 8 mei, niet 8 maart. Dat is gewoon heel stom van me maar ik verwacht niet echt dat zoiets gepland wordt voor 2 maanden verder.. Is dat niet ook enorm laat als ik daarna nog m'n ticket en visum enzo zou moeten regelen?

[ Bericht 42% gewijzigd door _Loki op 08-03-2012 07:49:29 ]
pi_109014150
Ben nu een anderhalve maand in Londen en het bevalt me prima hier! Sfeer is geweldig.

Ben nu serieus aan het overwegen om een master te volgen in Londen alleen is het enorm duur ;( ;(
pi_109015100
Fijn dat het zo goed bevalt! :)

Ik ben aan het regelen dat het gesprek eerder kan zodat het visumgebeuren op tijd geregeld kan worden. Hoop dat het kan, anders wordt het eng moeilijk.
pi_109016153
Ik neem aan dat je over je Skype gesprek hebt? Nja, ze moeten toch wel kunnen begrijpen dat je in een lastige situatie zit?
pi_109017149
Klopt, over dat skypegesprek.
Ik zag in een mailtje van die vrouw naar haar assistente staan of ze het kon plannen, "whenever I'm back would be fine". Geen idee wat ze ermee bedoelt, maar misschien dat ze tot die tijd weg is of iets?
  maandag 12 maart 2012 @ 18:51:57 #231
208890 June.
Seriously?
pi_109020165
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:07 schreef G.R.S. het volgende:
Ben nu een anderhalve maand in Londen en het bevalt me prima hier! Sfeer is geweldig.

Ben nu serieus aan het overwegen om een master te volgen in Londen alleen is het enorm duur ;( ;(
Leuk! Had je snel een kamer gevonden?

Ik ga morgen op zoek naar kamers in Londen, ben benieuwd! Wel spannend ook, nog nooit in mijn eentje naar het buitenland geweest dus laat staan 4 maanden :P

Maar zal wel goedkomen :) Heb voor woensdag geregeld dat ik alvast langs kan komen voor wat administratieve zaken en dat ik de rest van het onderzoeksteam alvast kan ontmoeten :)
Shine bright like a diamond.
pi_109040152
He fuck ze is dus weg tussen 19 maart en 30 april, dus het gesprek kan sowieso pas heel laat. Wat moet ik nou? Ik kan ook geen vliegticket boeken tot ik dat visum heb. Dat zou dan betekenen dat m'n visum op z'n vroegst 9 juli er is. Dat is veul te laat denk ik. Meeeh.
pi_109375642
Crap.. Dit voorspelt niet veel goeds..

Zoals ik een tijdje geleden al postte, begon m`n stage in Sydney heel anders dan ik had verwacht. Uiteindelijk is het -in mijn ogen- wel wat beter. Ik werk wel het meerendeel thuis, maar heb fulltime contact met baas en collega's via Skype, ben maandag tot vrijdag van 9 tot 5 bezig en ik leer best wel wat.
Gisteren belde m`n school, onverwachts, op om te vragen hoe het gaat. Ik heb hen de waarheid verteld. Toen begon het gezeik: School vindt dat deze stageplek niet aan de criteria voldoet, wat in het slechtste geval betekent dat ik OF een nieuwe stage moet gaan zoeken OF ik mijn hele stage overnieuw moet doen.

Had beter kunnen zeggen dat ik 40 uur per week op kantoor ben. Dan was er niets aan de hand geweest. Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren :')
pi_109376906
snap niet zo goed dat je de waarheid hebt verteld
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_109377318
Maakt de plek waar je werkt dan zo veel uit? Is het niet veel belangrijker dat je leert wat je zou moeten leren en wat jij wilt leren?
pi_109412390
quote:
11s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:49 schreef margaretha_01 het volgende:
snap niet zo goed dat je de waarheid hebt verteld
Ik ben nooit goed geweest in het spontaan verzinnen van verhalen en ook nog eens zorgen dat het waterdicht is. Als ik vantevoren wist dat ik gebeld zou worden, was dat een ander verhaal geweest.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:11 schreef _Loki het volgende:
Maakt de plek waar je werkt dan zo veel uit? Is het niet veel belangrijker dat je leert wat je zou moeten leren en wat jij wilt leren?
MIJ maakt het niet zoveel uit, inderdaad. Maar school denkt daar kennelijk anders over.
pi_109413639
Iemand ervaring met een gesponsord mastergraad in engineering studies? :)
pi_109424323
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:32 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik ben nooit goed geweest in het spontaan verzinnen van verhalen en ook nog eens zorgen dat het waterdicht is. Als ik vantevoren wist dat ik gebeld zou worden, was dat een ander verhaal geweest.

[..]

MIJ maakt het niet zoveel uit, inderdaad. Maar school denkt daar kennelijk anders over.
Misschien moet je met je baas praten? Vraag of je alsnog op kantoor kan werken. Misschien kan hij ook met je opleiding praten wat betreft de eisen e.d.
pi_109457010
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:20 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Misschien moet je met je baas praten? Vraag of je alsnog op kantoor kan werken. Misschien kan hij ook met je opleiding praten wat betreft de eisen e.d.
Ik heb het na de eerste week al tegen m`n baas gezegd. Het zou een paar weken duren voordat het kantoor weer open was. Ik zie het er in ieder geval niet meer van komen.
Als het goed is neemt m`n school nu contact op met m`n baas. M`n baas is wel zo`n "Maakt niet uit waar/hoe/met wie je werkt, zolang je er maar iets van leert"-type. Ze zei in dat gesprek ook al "Universiteiten zijn zo ouderwets met hun criteria". Ben benieuwd of zij school kan overtuigen.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:05:59 #240
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109457061
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:03 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik heb het na de eerste week al tegen m`n baas gezegd. Het zou een paar weken duren voordat het kantoor weer open was. Ik zie het er in ieder geval niet meer van komen.
Als het goed is neemt m`n school nu contact op met m`n baas. M`n baas is wel zo`n "Maakt niet uit waar/hoe/met wie je werkt, zolang je er maar iets van leert"-type. Ze zei in dat gesprek ook al "Universiteiten zijn zo ouderwets met hun criteria". Ben benieuwd of zij school kan overtuigen.
Welkom in Sydney. Ook op USyd ging het er anders aan toe dan ik verwachtte. Had heel veel vrijheid, mocht langskomen op het lab als ik wilde en daar werken, of thuis werken. Is onderdeel van de Australische mentaliteit en dat botst soms met de strakkere mentaliteit hier in Nederland.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_109457202
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:05 schreef Luco het volgende:

[..]

Welkom in Sydney. Ook op USyd ging het er anders aan toe dan ik verwachtte. Had heel veel vrijheid, mocht langskomen op het lab als ik wilde en daar werken, of thuis werken. Is onderdeel van de Australische mentaliteit en dat botst soms met de strakkere mentaliteit hier in Nederland.
Dat is in mijn ogen juist heel mooi. Dan moet het op de een of andere manier cultureel te onderbouwen zijn, en daar kan m`n school weinig tegen in brengen ...
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:14:52 #242
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109457241
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:12 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat is in mijn ogen juist heel mooi. Dan moet het op de een of andere manier cultureel te onderbouwen zijn, en daar kan m`n school weinig tegen in brengen ...
Aan de andere kant heeft jouw school wel dingen te eisen, aangezien ze jouw diploma afgeven en dus overtuigd willen zijn van goede stages zodra dat buiten hun bereik ligt. Wat voor stage loop je precies?

Hoezo begint je school trouwens nu opeens te bitchen. als je daar al zit?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 4 april 2012 @ 13:09:36 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_109891645
Ik ben momenteel op zoek naar een duo-stage voor in het buitenland, maar heb al enkele gemaild etc. maar nog nauwelijks reacties terug gehad.

Dus weet iemand een paar goede stagebureaus die geen kosten rekenen

heb er namelijk zat gezien die 1000 euro rekenen, maar wel alles regelen, maar dat kan ik zelf ook wel.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109892368
Blijf het raar vinden, moeten betalen voor je stage.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:39:57 #245
286575 Roces18
Chef de party
pi_109892770
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:28 schreef Travel. het volgende:
Blijf het raar vinden, moeten betalen voor je stage.
Tja, maar zulke bedrijven gaat wel uitvoerig zoeken , regelen luchthaventransfers , verblijfplaats etc.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 4 april 2012 @ 13:42:08 #246
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109892858
Dat soort dingen zelf regelen is toch onderdeel van het hele avontuur O+?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 4 april 2012 @ 13:46:58 #247
286575 Roces18
Chef de party
pi_109893055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:42 schreef Luco het volgende:
Dat soort dingen zelf regelen is toch onderdeel van het hele avontuur O+?
Tja maar als hun een verblijfplaats regelen is dat duizend keer goedkoper dan ik dat moet doen. Aangezien als ik bijv. naar Nieuw Zeeland wil, al voor een vliegticket 1300,- moet neertellen en dat om even kamer/huis te zoeken
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 4 april 2012 @ 13:48:17 #248
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109893115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tja maar als hun een verblijfplaats regelen is dat duizend keer goedkoper dan ik dat moet doen. Aangezien als ik bijv. naar Nieuw Zeeland wil, al voor een vliegticket 1300,- moet neertellen en dat om even kamer/huis te zoeken
Ik ben naar Australië gegaan zonder verblijfplaats geregeld te hebben. Je boekt een hostel voor je eerste week en gaat dan ter plekke zoeken. Kan je tenminste zelf kiezen en hoef je niet op foto's af te gaan...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_109893569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:48 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik ben naar Australië gegaan zonder verblijfplaats geregeld te hebben. Je boekt een hostel voor je eerste week en gaat dan ter plekke zoeken. Kan je tenminste zelf kiezen en hoef je niet op foto's af te gaan...
Is dat ook goed te doen? Ik ben namelijk hetzelfde van plan, hoor veel dat het goed gaat, maar als 19-jarige student weet ik niet of het ook zo easy gaat worden..
  woensdag 4 april 2012 @ 14:05:13 #250
286575 Roces18
Chef de party
pi_109893781
Ik heb liever wat meer zekerheid, en ik kan ook echt niet tegen hostels. Maar om op mijn eerder gestelde vraag terug te komen, weet iemand stagebedrijven die geen/ of zo goed als geen bemiddelingskosten rekenen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 4 april 2012 @ 14:08:29 #251
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109893902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:00 schreef _Loki het volgende:

[..]

Is dat ook goed te doen? Ik ben namelijk hetzelfde van plan, hoor veel dat het goed gaat, maar als 19-jarige student weet ik niet of het ook zo easy gaat worden..
Ik kwam op donderdag ochtend aan, ben op vrijdagochtend begonnen met zoeken (Via Gumtree.com.au, Flatmates.com.au in het geval van Sydney). Had diezelfde dag nog 1 bezichtiging, op zaterdag nog eens 3 en had op zondag woonruimte gevonden. Het viel mij dus hartstikke mee.

Het hangt natuurlijk af van je eisen en je budget (Single of shared room etc) maar je kan altijd wel wat vinden is mijn ervaring.

University of Sydney bood zelf ook bemiddeling in huisvesting (Sydney Uni Village) aan en rekende daar niks extra's voor maar dan moest ik er een volledig semester zijn, terwijl ik net halverwege het semester ging beginnen. Zijn ook prima dingen. Wat ik af zou raden zijn de UniLodge dingen in Sydney. Ze zijn duur, de kamers zijn niet heel ruim. Voordeel is dat je alles voor jezelf hebt wat meteen een nadeel is omdat je geen mensen ontmoet.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:05 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb liever wat meer zekerheid, en ik kan ook echt niet tegen hostels. Maar om op mijn eerder gestelde vraag terug te komen, weet iemand stagebedrijven die geen/ of zo goed als geen bemiddelingskosten rekenen?
Hostels hebben ook single of double rooms ;).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 4 april 2012 @ 14:17:26 #252
286575 Roces18
Chef de party
pi_109894229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:08 schreef Luco het volgende:
Hostels hebben ook single of double rooms ;).
I know ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109929161
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:12 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat is in mijn ogen juist heel mooi. Dan moet het op de een of andere manier cultureel te onderbouwen zijn, en daar kan m`n school weinig tegen in brengen ...
Hoe is het er nu verder mee? Nog wat van gehoord?
pi_109930308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:00 schreef _Loki het volgende:

[..]

Is dat ook goed te doen? Ik ben namelijk hetzelfde van plan, hoor veel dat het goed gaat, maar als 19-jarige student weet ik niet of het ook zo easy gaat worden..
Ik heb dat ook gedaan in Canada. Ik had voor de eerste 3 nachten een slaapplaats bij een host, en als ik dan nog niets had gevonden was ik de lul want alle hotels en motels zaten vol :')
Zeker in studentensteden lukt het wel om binnen een paar dagen een kamer te vinden. Ik had na 4 dagen een heel huis gehuurd, samen met 3 andere woningzoekers. En dat ene nachtje mocht ik nog bij mn host slapen ;)
  donderdag 5 april 2012 @ 10:23:20 #255
286575 Roces18
Chef de party
pi_109930381
wat wel krom is ondertussen collegegeld betalen a 1600 nog wat euro's terwijl je een half jaar niet op school bent :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 5 april 2012 @ 10:29:53 #256
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109930586
Doordat mijn uitwisseling goed geregeld was, hoefde ik aan USyd geen instellingsgeld te betalen. Dat heeft me wel 8400¤ gescheeld :D! Omdat ik dus in Groningen mijn instellingsgeld betaal.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_109946409
Same here. Omdat ik op uitwisseling ging (en niet stage) betaal je hier collegeld, en daar niets meer. Dat heeft mij ook ongeveer 10.000 euro gescheeld. En anders was het uberhaupt niet mogelijk geweest, want zoveel geld heb ik niet :)
  donderdag 5 april 2012 @ 19:46:10 #258
286575 Roces18
Chef de party
pi_109951999
Heb ondertussen even gepraat met een stagebureau, en die zeiden dat ze me vrijwel zeker konden plaatsen in nieuw-zeeland. Maar nu moet ik dus een engelse cv en motivatiebrief aanmaken midden in mijn toetsweek :')

aangezien het nogal een random motivatiebrief is, waarbij hun geschikte bedrijven zoeken.. Wat hebben jullie erin gezet? Waarom jij geschikt bent voor een bepaalde taak? Of je eigenschappen??
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109955491
In mijn motivatiebrief heb ik vooral gezet waarom ik naar Canada en die universiteit wou, dus in jouw geval waarom je je stage in nieuw zeeland zou willen doen.
  zondag 8 april 2012 @ 16:32:02 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_110061216
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef Roces18 het volgende:

Dus weet iemand een paar goede stagebureaus???

niemand?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110081729
Tot mijn grote blijdschap ben ik geplaatst aan de Uppsala Universiteit. Ik studeer daar van augustus 2012 - juni 2013. Is er mogelijk iemand op fok.nl die ook in Uppsala heeft gestudeerd? Ik heb namelijk wat vragen over huisvesting en studentenverenigingen (nations).

Alvast bedankt!
pi_110081804
2 keer een half jaar in Brazilie gezeten voor studie. Geweldige tijd gehad.
pi_110084859
quote:
99s.gif Op zondag 8 april 2012 23:53 schreef NewWorldOrder het volgende:
Tot mijn grote blijdschap ben ik geplaatst aan de Uppsala Universiteit. Ik studeer daar van augustus 2012 - juni 2013. Is er mogelijk iemand op fok.nl die ook in Uppsala heeft gestudeerd? Ik heb namelijk wat vragen over huisvesting en studentenverenigingen (nations).

Alvast bedankt!
Ik weet dat Jagärtrut daar zit, dan moet je het even in het Zweden-topic in KAA vragen.
pi_110086324
Hopelijk kan hier iemand mij helpen. Ik kopier hier 2 post van mij uit KAA.

woensdag 4 april 2012 @ 19:52 • 222
Hee, ik heb grote plannen. Ik wil namelijk over 2 jaar in Sydney gaan studeren. Deze zomer kom ik het allemaal bekijken. Ik twijfel nog een klein beetje over Sydney en Melbourne, maar mijn gevoel gaat toch meer naar Sydney. Zijn er nog dingen die jullie kunnen bedenken om er van af te zien in Sydney te gaan studeren?


 Op woensdag 4 april 2012 20:09
 schreefLuco  het volgende:
[..] Hangt van de universiteit af. Ga je voor een semester of een complete studie?


shaderon schreef:
Complete studie, bachelor en master. Architectuur studie. Ik heb al een paar universiteiten gezien waarvan de University of New South Wales een van de/ zo niet de beste universiteit voor architectuur van Australië is. In Melbourne zou het de Royal Melbourne Institute of Technology worden. Klinkt duur, is het ook, maar dat speelt geen rol. Na de studie weet ik nog niet wat ik ga doen. Dat zal eraan liggen of ik in aanmerking zal komen voor een permanent visum na de studie.

Edit- Nou zijn er natuurlijk ook nog de uni of sydney en de uni of Melbourne welke ook erg goed onderwijs aanbieden. Twijfels...

Hier de beoordelingen, het rare is dat de technische universiteiten lager beoordeeld zijn. Nou wil deze score niks zeggen over architectuur, maar het geeft toch wel een bepaald beeld van de school en hoe het eventueel op je cv staat (reputatie). De score staat voor de plaats in de universiteiten top 700.

uni of melbourne:Â
Overall Ranking 31
Arts & Humanities 22Â
Natural Sciences 25Â
Engineering & IT 30Â
Social Sciences 19Â
Life Sciences 15

uni of sydney:
Overall Ranking 38
 Arts & Humanities 23Â
Natural Sciences 33Â
Engineering & IT 40Â
Social Sciences 25
 Life Sciences 18Â

uni of new south wales:
Overall Ranking 49Â
Arts & Humanities 61Â
Natural Sciences 54
 Engineering & IT 39
Social Sciences 35Â
Life Sciences 48Â

Monash uni:
Overall Ranking 60Â
Arts & Humanities 44
 Natural Sciences 66
 Engineering & IT 57Â
Social Sciences 36
 Life Sciences 33

 RMIT: (?? zo laag ??)
Overall Ranking 228Â
Arts & Humanities 190
 Natural Sciences 292Â
Engineering & IT 90
 Social Sciences 237Â
Life Sciences 382Â

uni of technology sydney:
Overall Ranking 268Â
Arts & Humanities 298
 Natural Sciences N/A
Engineering & IT 143Â
Social Sciences 266
 Life Sciences 295Â

En hier een lijst van beste architectuur scholen in australie. Our 'Top 10' Best Architecture Universities / Schools in Australia.
1. Unitec (Aukland, New Zealand)Â
2. The University of Sydney, Australia.
3. The University of New South Wales, sydney, Australia.
 4. RMIT, Melbourne, Australia
5. Victoria University of Wellington
6. University of Melbourne
7. The University of Auckland, Auckland, New Zealand.Â
8. University of Canberra
9. University of Queensland
10. The University of Adelaide,

Bij voorbaat dank voor tips.

Edit- Nog een lijstje: beste engineering

uni's rank - uni/country - academic score - employer score - citations score - overall score
11 - The University of Melbourne Australia - 48.4 - 68.1 - 36.4 - 51.9

 21 -The University of Sydney Australi - 54.6 - 47.0 - 27.8 - 47.0Â

23 -The University of New South Wales Australia - 48.9 - 51.6 - 33.6 - 46.7Â

34 - The University of Queensland Australia - 42.3 - 46.9 - 29.5 - 41.1Â

36 - Monash University Australia - 39.0 - 52.5 - 28.0 - 40.9

 51-100 - RMIT University Australia - 26.8 - 39.5 - 33.2 - ?

Al met al staan ze er dus redelijk goed voor in de wereld top. Met natuurlijk de Amerikaanse en Britse universiteiten aan de top.
Anoniem
  maandag 9 april 2012 @ 10:30:06 #265
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110088255
In Sydney wordt USyd algemeen als beste beschouwd. Dat ze in sommige onderdelen op andere universiteiten goed zijn kan natuurlijk heel goed maar ik vind het ironisch dat Unsw goed is in in architectuur met hun lelijke campus :+.

Just messing with you, ga op je gevoel af. Ik ben naar USyd gegaan en heb de tijd van mn leven gehad. Mooie campus, toffe studenten. Ingangseisen van een universiteit zeggen ook veel naturlijk. Hogere eisen zal over het algemeen een hoger niveau betekenen.

En Sydney an sich is al O+
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110088697
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:30 schreef Luco het volgende:
In Sydney wordt USyd algemeen als beste beschouwd. Dat ze in sommige onderdelen op andere universiteiten goed zijn kan natuurlijk heel goed maar ik vind het ironisch dat Unsw goed is in in architectuur met hun lelijke campus :+.

Just messing with you, ga op je gevoel af. Ik ben naar USyd gegaan en heb de tijd van mn leven gehad. Mooie campus, toffe studenten. Ingangseisen van een universiteit zeggen ook veel naturlijk. Hogere eisen zal over het algemeen een hoger niveau betekenen.

En Sydney an sich is al O+
Ik vind de campus juist mooi haha. Lekker modern en veel ruimte. Usyd is zo'n klassiek britse school. Verder heb ik ook liever sydney ja. Prachtige stad. Is het centrum makkelijk te bereiken met het ov? Unsw ligt al op zo'n 6/7 km van het centrum.

Iig deze zomer alles bekijken en een paar belletjes plegen met de universiteiten.

Op een australisch forum gelezen dat de unsw een snel groeiende universiteit heeft, gaat erg goed.
Usyd schijnt een nieuwe baas te hebben en die gooit het een en ander om. Studenten zijn het hier niet mee eens en veel verlaten de uni. :o

[ Bericht 10% gewijzigd door shaderon op 09-04-2012 10:59:59 ]
Anoniem
  maandag 9 april 2012 @ 11:10:08 #267
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110089075
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:53 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ik vind de campus juist mooi haha. Lekker modern en veel ruimte. Usyd is zo'n klassiek britse school. Verder heb ik ook liever sydney ja. Prachtige stad. Is het centrum makkelijk te bereiken met het ov? Unsw ligt al op zo'n 6/7 km van het centrum.

Iig deze zomer alles bekijken en een paar belletjes plegen met de universiteiten.

Op een australisch forum gelezen dat de unsw een snel groeiende universiteit heeft, gaat erg goed.
Usyd schijnt een nieuwe baas te hebben en die gooit het een en ander om. Studenten zijn het hier niet mee eens en veel verlaten de uni. :o
Vanaf UNSW is het ongeveer 20-30 mínuten bussen, andere optie heb je niet. Vanaf USyd is het een kwartiertje lopen, of 5 minuten bus. Ik ben natuurlijk biased omdat ik USyd tof vond ;). Voordeel van UNSW is dat je dichter op het strand zit (coogee, maroubra)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 9 april 2012 @ 11:22:27 #268
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110089370


Dat dus :+
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110089507
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:22 schreef Luco het volgende:
[ afbeelding ]

Dat dus :+
Maar waarom niet unsw. Graag een paar stevige min punten.
Ik sta straks wel voor een moeilijke keuze en begin nu met alles te regelen.
Anoniem
  maandag 9 april 2012 @ 11:31:34 #270
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110089587
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 11:27 schreef shaderon het volgende:

[..]

Maar waarom niet unsw. Graag een paar stevige min punten.
Ik sta straks wel voor een moeilijke keuze en begin nu met alles te regelen.
As I said, ik ga uit van onderbuikgevoelens die mij vanuit USyd zijn aangepraat. Ik ben voor m'n master Farmacie daar heen gegaan. Ook de Geneeskunde studenten (en hun Med.Revue) waren bezig UNSW te kakken te zetten, maar dan met name de verpleegkundigen en medisch-wetenschappelijk onderwijs. Architectuur weet ik natuurlijk de ballen van en dat kan natuurlijk een stuk beter geregeld zijn.

Ga kijken naar ingangseisen, rankings (niet alleen van de universiteit in het algemeen maar ook van JOUW richting van die Universiteit ten opzichte van dezelfde richting op andere universiteiten. USyd staat hoog aangeschreven op medisch-wetenschappelijk gebied maar daarbuiten weet ik er weinig van.

Het enige wat ik weet is dat we graag grappen maakten over UNSW (en ze dat daar net zo goed over USyd doen, dat we arrogant/pedant zijn etc).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110089679
Yo duidelijk, dankje. Ik heb nu geen school ivm herstel van een kruisband operatie dus ik ga het een en ander uitzoeken.
Anoniem
pi_110091533
Zal wel hetzelfde zijn als de UvA en de VU vergelijken. Maar net waar jij je prettig bij voelt.

En, ik heb vanavond om half 7 hét gesprek voor m'n stage. Ze zit nu in Londen dus de tijden zijn wat.. normaler :D Laat wel weer weten hoe het ging :)
pi_110100009
Spannend Loki!
Succes!
pi_110100362
Dankje, dankje :D
Even laatste dingen voorbereiden :')

Wat is dit zenuwslopend, beeeh.

En weer is het nog steeds stil op Skype. En nu weet ik echt écht zeker dat ik me niet vergis.
Want bevestiging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 5:30 daar is toch echt 6:30 hier. Weer een mailtje gestuurd, ik weet het niet hoor ;(

[ Bericht 13% gewijzigd door _Loki op 09-04-2012 19:05:44 ]
pi_110110405
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:22 schreef Luco het volgende:
[ afbeelding ]

Dat dus :+







Tja, handige info van de memes haha.
Anoniem
  maandag 9 april 2012 @ 21:17:22 #276
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110110610
Overigens was de Sydney Uni memes eerder (de eerste zelfs ;)).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110111438
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:17 schreef Luco het volgende:
Overigens was de Sydney Uni memes eerder (de eerste zelfs ;)).



Anoniem
pi_110113936
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:14 schreef _Loki het volgende:
Dankje, dankje :D
Even laatste dingen voorbereiden :')

Wat is dit zenuwslopend, beeeh.

En weer is het nog steeds stil op Skype. En nu weet ik echt écht zeker dat ik me niet vergis.
Want bevestiging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 5:30 daar is toch echt 6:30 hier. Weer een mailtje gestuurd, ik weet het niet hoor ;(
Oh wat ontzettend balen zeg! Hoop je eindelijk zekerheid te krijgen, lukt het weer niet...

Is het inmiddels wel gelukt?
pi_110114114
En wat memes betreft, wij hadden Queen's U Problems

Your empties won't fit in the small trunk of the Z4 .... #QueensUProblems


:)
  maandag 9 april 2012 @ 22:39:19 #280
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110116084
quote:



En nu genoeg Uni Memes
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110118107
Wanneer moet ik beginnen met het te regelen? Nu ben ik alles aan het uitzoeken en een mooie map aan het maken waar al veel informatie in staat.

school jaar 2014-2015 is het
dus februari 2015 in australie voor het 1e semester
Anoniem
  maandag 9 april 2012 @ 23:20:38 #282
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110118232
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:18 schreef shaderon het volgende:
Wanneer moet ik beginnen met het te regelen? Nu ben ik alles aan het uitzoeken en een mooie map aan het maken waar al veel informatie in staat.
Kijk per opleiding wanneer de inschrijvingen voor buitenlandse studenten beginnen?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110127553
OH OH goed nieuws!
ze zat vast in de metro in de spits dus ze was een uur te laat thuis :')

Maar: Ik ga naar Australië voor een jaar yeeee *O* Het gesprek liep heel soepel, ze heeft vooral dingen verteld over het bedrijf en wat ik wil/kan doen en zo. Hele aardige vrouw ook! Ik heb ook een email adres gekregen van een vorige Nederlandse stagair die nu haar PhD er doet, om vragen te stellen over housing , kosten etc.
Het is echt een enorm geweldig bedrijf. Ik kan in allerlei verschillende afdelingen meedoen, maar net wat ik het liefste wil. Het is een heel multicultureel bedrijf met stagairs uit Zwitserland, India, Indonesië...

God wat heb ik er zin in. Ze sloot ook af met "Looking forward to meeting you in August!" :D
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:28:41 #284
286575 Roces18
Chef de party
pi_110127610
Nice!

Naar welke stad ga je dan? (heb niet het hele topic gelezen)

en krijg je ook nog betaald of niet?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:36:45 #285
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110127846
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:26 schreef _Loki het volgende:
OH OH goed nieuws!
ze zat vast in de metro in de spits dus ze was een uur te laat thuis :')

Maar: Ik ga naar Australië voor een jaar yeeee *O* Het gesprek liep heel soepel, ze heeft vooral dingen verteld over het bedrijf en wat ik wil/kan doen en zo. Hele aardige vrouw ook! Ik heb ook een email adres gekregen van een vorige Nederlandse stagair die nu haar PhD er doet, om vragen te stellen over housing , kosten etc.
Het is echt een enorm geweldig bedrijf. Ik kan in allerlei verschillende afdelingen meedoen, maar net wat ik het liefste wil. Het is een heel multicultureel bedrijf met stagairs uit Zwitserland, India, Indonesië...

God wat heb ik er zin in. Ze sloot ook af met "Looking forward to meeting you in August!" :D
*O*! Gefeliciteerd! Melbs toch?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110127932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:28 schreef Roces18 het volgende:
Nice!

Naar welke stad ga je dan? (heb niet het hele topic gelezen)

en krijg je ook nog betaald of niet?
Melbourne it is! Geen betaalde stage, maar hier en daar wordt weleens een beloning gegeven omdat je taken overneemt van een research assistant zeg maar. Maar I don't care, stage is binnen :D

Nu alleen nog een stageplan schrijven, hopen dat zij genoeg diepgang erin zien. Zou gaar zijn als het niet was want ze willen dit soort projecten juist stimuleren met Neuro-studenten. Maar omg het is gelukt :D
pi_110131473
Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met diploma's laten erkennen voor een studie in het buitenland?

ik wil in oktober beginnen met een studie in Oostenrijk en moet hiervoor mijn schoolpapieren voorzien van een Apostille stempel. Nu las ik op de rijksoverheid website dat deze stempel ook in Amsterdam wordt afgegeven, wat voor mij wel handig zou zijn, aangezien ik hier woon. Echter, volgens de website van DUO kan ik mijn diploma's alleen in Groningen van een stempel laten voorzien. Klopt dit? Kan dit alleen via DUO?

Nu heb ik ook een diplomasupplement van de Nuffic, en mijn vraag is: kan/mag de apostille stempel op het supplement gezet worden of moet het echt op het diploma? Het supplement is namelijk al in het Engels en dan hoef ik die niet meer te laten vertalen.

En tot slot: moet de stempel op het officiele document of op een gewaarmerkt kopie?

Morgen ben ik vrij, dus dan kan ik even de tijd nemen om te bellen naar de DUO, maar ik dacht, als iemand hier het antwoord nu weet, zou ook handig zijn!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_110132519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:25 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met diploma's laten erkennen voor een studie in het buitenland?

ik wil in oktober beginnen met een studie in Oostenrijk en moet hiervoor mijn schoolpapieren voorzien van een Apostille stempel. Nu las ik op de rijksoverheid website dat deze stempel ook in Amsterdam wordt afgegeven, wat voor mij wel handig zou zijn, aangezien ik hier woon. Echter, volgens de website van DUO kan ik mijn diploma's alleen in Groningen van een stempel laten voorzien. Klopt dit? Kan dit alleen via DUO?

Nu heb ik ook een diplomasupplement van de Nuffic, en mijn vraag is: kan/mag de apostille stempel op het supplement gezet worden of moet het echt op het diploma? Het supplement is namelijk al in het Engels en dan hoef ik die niet meer te laten vertalen.

En tot slot: moet de stempel op het officiele document of op een gewaarmerkt kopie?

Morgen ben ik vrij, dus dan kan ik even de tijd nemen om te bellen naar de DUO, maar ik dacht, als iemand hier het antwoord nu weet, zou ook handig zijn!
Als er een officiële vertaling van je diploma wordt gemaakt, dat wil zeggen door een beëdigd vertaler, dan kan je een apostille krijgen bij de rijksoverheid. In het geval je diploma al in het Engels is, hoef je deze dus niet aan te vragen, als het gaat om een officieel kopie van je diploma met stempels van je universiteit.
pi_110132911
Nou, in maart heb ik mijn diploma gehaald en ik heb hier meteen een diplomasupplement van de nuffic bij gekregen. Ik heb dus een diploma dat in het Nederlands is en een diplomasupplement van de nuffic dat in het Engels is. Mag zo'n apostillestempel ook op het diplomasupplement?

Als dit niet het geval is, moet de apostillestempel dan op het originele Nederlandse document en laat ik vervolgens dát document beëdigd vertalen of laat ik eerst een beëdigd kopie maken en laat daar een stempel opzetten?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_110148638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:26 schreef _Loki het volgende:
OH OH goed nieuws!
ze zat vast in de metro in de spits dus ze was een uur te laat thuis :')

Maar: Ik ga naar Australië voor een jaar yeeee *O* Het gesprek liep heel soepel, ze heeft vooral dingen verteld over het bedrijf en wat ik wil/kan doen en zo. Hele aardige vrouw ook! Ik heb ook een email adres gekregen van een vorige Nederlandse stagair die nu haar PhD er doet, om vragen te stellen over housing , kosten etc.
Het is echt een enorm geweldig bedrijf. Ik kan in allerlei verschillende afdelingen meedoen, maar net wat ik het liefste wil. Het is een heel multicultureel bedrijf met stagairs uit Zwitserland, India, Indonesië...

God wat heb ik er zin in. Ze sloot ook af met "Looking forward to meeting you in August!" :D
*O* *O*

Wat ontzettend fijn voor je na die onzekerheid!! :)
pi_110148884
Leuk! Gefeliciteerd! *O*
Ja doei.
pi_110149046
Dankjewel! :D
pi_110149136
quote:
99s.gif Op zondag 8 april 2012 23:53 schreef NewWorldOrder het volgende:
Tot mijn grote blijdschap ben ik geplaatst aan de Uppsala Universiteit. Ik studeer daar van augustus 2012 - juni 2013. Is er mogelijk iemand op fok.nl die ook in Uppsala heeft gestudeerd? Ik heb namelijk wat vragen over huisvesting en studentenverenigingen (nations).

Alvast bedankt!
quote:
99s.gif Op zondag 8 april 2012 23:53 schreef NewWorldOrder het volgende:
Tot mijn grote blijdschap ben ik geplaatst aan de Uppsala Universiteit. Ik studeer daar van augustus 2012 - juni 2013. Is er mogelijk iemand op fok.nl die ook in Uppsala heeft gestudeerd? Ik heb namelijk wat vragen over huisvesting en studentenverenigingen (nations).

Alvast bedankt!
Ik ga dan ook, waar studeer jij nu dan?
Beneath the gold, bitter steel
pi_110244009
Ik ben opzoek naar een afstudeerstage in het buitenland. Mijn voorkeur gaat uit naar de V.S., maar bij het Bureau Buitenland aan mijn hogeschool vertelden ze mij dat dit erg moeilijk te regelen is. Iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door Caveat op 12-04-2012 20:43:02 ]
pi_110244105
'een afstudeerstage', daar kunnen we niet zoveel mee natuurlijk ;)
Ja doei.
pi_110245354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef Caveat het volgende:
Ik ben opzoek naar een afstudeerstage in het buitenland. Mijn voorkeur gaat uit naar de V.S., maar bij het Bureau Buitenland aan de Hanzehogeschool vertelden ze mij dat dit erg moeilijk te regelen is. Iemand hier ervaring mee?
Stage voor je master neem ik aan?
Anoniem
pi_110247513
Iets te weinig informatie misschien inderdaad;)

Het gaat om de afsluiting van mijn hbo-bachelor. Bij voorkeur zoek ik een afstudeerstage op het gebied van het ontwikkelen van een social media strategie. Kunnen jullie hier wat meer mee?
pi_110252684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:45 schreef Caveat het volgende:
Iets te weinig informatie misschien inderdaad;)

Het gaat om de afsluiting van mijn hbo-bachelor. Bij voorkeur zoek ik een afstudeerstage op het gebied van het ontwikkelen van een social media strategie. Kunnen jullie hier wat meer mee?
Ik heb ooit een hele post getypt over het visum enzo, kan heeel lastig zijn. Stage niet, visum wel.
Ik zoek 'm even op!

Een andere, niet van mij :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 05:57 schreef larry91 het volgende:
Je kunt niet zomaar naar de ambassade gaan en daar je visum aanvraag indienen. Je moet beginnen bij bijvoorbeeld de Nuffic en daar een aanvraag indienen (+ een aardig bedrag van tussen de $550-$900). Zij brengen je in contact met de organisatie die je bijstaat in je visum aanvraag en eigenlijk garant voor jou staat als je in de VS bent, deze organisatie wordt je 'sponsor' genoemd. Deze sponsor stuur jou een aantal formulieren die je moet invullen + alle benodigde informatie. Als je alle formulieren hebt ingevuld ben je klaar om een afspraak te maken bij het US consulaat in A'dam. Zonder sponsor kom je niet in aanmerking voor een visum omdat je dan geen geldige verzekering hebt en niet de benodigde papieren.

Het klinkt allemaal wat gecompliceerder dan het in daadwerkelijkheid is. Als je eenmaal al die formulieren ingevuld hebt moet je nog een vragenlijst invullen op de site van het consulaat (dingen zoals ben je een terrorist etc. :') ). Dat gedaan te hebben en een afspraak te hebben gemaakt voor een "interview" (wat meer 3 vragen is waar je heen gaat en wat je gaat doen) ben je eigenlijk zo goed als klaar. Als je naar het consulaat mag heb je eigenlijk ook al je visum :P

Dit kan misschien iets afwijken van hoe het in daadwerkelijkheid zal gaan (ik ben namelijk voor stage gegaan) maar het zal in grote lijnen hetzelfde zijn.
http://www.visaversa.com/nl/29/j1-visum-stage-amerika/ Visa versa kan erbij helpen, tenzij je aan de algemen eisen voldoet :)
pi_110257184
Eerste telefoongesprek gehad met unsw. Ik krijg per mail een paar handige linkjes en informatie. Komt allemaal goed en mijn vader gaat bij de australische douane info aanvragen.

Op het moment zit ik in België. Hier wonen wij naast de koning van Ghana. Geen grapje haha. Mijn vader zegt dat hij het jammer voor me vind dat ik voorlopig geen gebruik van het huis kan maken omdat ik naar Australie ga. Dit huis zou ik in gebruik mogen gaan nemen.

Morgen terug naar NL en kijken hoe het zit met verzekeringen en mijn medische docieren.

Middelbareschool wil niet echt meewerken. Zij snappen niet dat ik niet hier ga studeren. En zij denken dingen te vertellen die ik nog niet zou weten. Dan krijg ik van die gesprekken zoals: "bedenk wel dat het een zware stap is" "Denk er nog eens over na" clichés.
Uiteindelijk beslis ik zelf en ik weet het 100% zeker.

Mijn klasgenoten vinden het maar raar. Er willen er maar 3 met mij erbij naar het buitenland.
Gelukkig zien sommige mijn keuze wel als een goede keuze.
Anoniem
  donderdag 12 april 2012 @ 23:25:36 #300
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110257286
3 uit een klas van 20 (mentorklas) vind ik vrij veel eigenlijk. Ik wilde eerst ook niet en ben uiteindelijk pas op m'n 22e gegaan.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110427248
Vervelend altijd dat mensen er zo over denken. Ik hoor ook veel dat het lastig kan zijn, dat het duur is bla bla. En dat is ook zo, maar ik heb het ervoor over. Al helemaal vervelend trouwens dat je school niet eens meewerkt, ze moeten blij zijn met een ambitieuze student.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')