abonnement Unibet Coolblue
pi_104987588
Leuk hoor! :)
Ja doei.
pi_104996556
Ik moet a.s. maandag dus een proposal geschreven hebben voor de universiteit hier in NL, maar ik heb nog geen moment tijd gehad om eraan te werken. :')
Ik werk bijna 12 uur per dag, en in de weekenden heb ik gewoon even ontspanning nodig, anders word ik gek. :') Maar ik ben bang dat ik dit weekend er dus niet aan ontkom om flink eraan te werken. :r :r :r
Geen leven. :'(
pi_105055404
ga in februari een half jaar stage lopen in Londen!

moet alleen nog huisvesting regelen, iemand ideeën? Of zijn er mensen die ook in februari een half jaar stage gaan lopen en al huisvesting hebben en/of nog aan het zoeken zijn?
pi_105055462
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:45 schreef hrrick het volgende:
ga in februari een half jaar stage lopen in Londen!

moet alleen nog huisvesting regelen, iemand ideeën? Of zijn er mensen die ook in februari een half jaar stage gaan lopen en al huisvesting hebben en/of nog aan het zoeken zijn?
Ligt er aan wat je wilt (tijdelijk appartementje/studio of is een studentenkamer ook goed?) en wat je budget is... :)
Ja doei.
pi_105055640
Dacht zelf aan 600 pond per maand. Goedkoper is niet of nauwelijks te doen volgensmij.
pi_105060932
Mijn onderzoekstage is eindelijk goedgekeurd! :) Ik kom hrrick dan in Londen vergezellen van april t/m eind juli. Zit wel in Sutton, dus denk dat ik ergens in zuid-londen ga wonen..
Shine bright like a diamond.
pi_105063715
Ik meld me ook even in dit topic :)

Volgend jaar ga ik een half jaar een onderzoekstage doen bij UPENN in Philadelphia. Iemand hier toevallig geweest? :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_105125571
Nou, dat was dat. Vandaag mn laatste collegedag gehad. Echt bizar hoe snel dat is gegaan zeg, ik kan me niet voorstellen dat ik over ongeveer 3 weken weer in NL ben.
In het begin denk je dat 4 maanden lang is, maar dat is dus absoluut niet zo. De tijd vliegt om!
pi_105125947
Dat heb ik dus ook.. waarschijnlijk over anderhalve week m'n laatste lessen, misschien zelfs eind volgende week al. Gaat heel snel, maar ik ben blij als school voorbij is en ik hier gewoon alles heb gehaald. :)
pi_105140040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je wilt (tijdelijk appartementje/studio of is een studentenkamer ook goed?) en wat je budget is... :)
http://www.gumtree.com/ is handig, daar heb ik voor Edinburgh toen ook mijn kamer gevonden!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_105159848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:45 schreef hrrick het volgende:
ga in februari een half jaar stage lopen in Londen!

moet alleen nog huisvesting regelen, iemand ideeën? Of zijn er mensen die ook in februari een half jaar stage gaan lopen en al huisvesting hebben en/of nog aan het zoeken zijn?
Jezus, 600 pond per maand? Ik ga zelf voor de 350 maximaal.

http://www.intolondon.co.uk/
  zondag 4 december 2011 @ 12:25:46 #287
208890 June.
Seriously?
pi_105161286
Ik reken ook wel op 600 pond hoor..
Shine bright like a diamond.
pi_105168952
Hoe? Met alle boodschappen en andere benodigheden? Als je in Central Londen wilt wonen dan snap ik hoe je aan 600 kan komen :')
  zondag 4 december 2011 @ 15:53:54 #289
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105169172
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:48 schreef G.R.S. het volgende:
Hoe? Met alle boodschappen en andere benodigheden? Als je in Central Londen wilt wonen dan snap ik hoe je aan 600 kan komen :')
Hoe dan?
Feyenoord Rotterdam
  zondag 4 december 2011 @ 15:54:58 #290
208890 June.
Seriously?
pi_105169228
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:48 schreef G.R.S. het volgende:
Hoe? Met alle boodschappen en andere benodigheden? Als je in Central Londen wilt wonen dan snap ik hoe je aan 600 kan komen :')
Nee, zone 3.. Je betaald al gauw 150 pond per week hoor.
Shine bright like a diamond.
pi_105169696
Huur incl bills. Ik zie advertenties staat van studentenkamer voor 75 tot 100 per week. South East en South Londen. Of ik kijk verkeerd :')

http://www.london.gov.uk/(...)ertyType=rooms#mapid

Nou, het is gewoon een kwestie van goed zoeken.

[ Bericht 35% gewijzigd door G.R.S. op 04-12-2011 17:05:27 ]
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:30:04 #292
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105237174
Jemig, mag ik hier even afreageren op de verschrikkelijke bende die sommige universiteiten er van maken qua informatie voor exchange students? Ik ben nu nog STEEDS bezig met het orienteren naar geschikte vakken. Op 23 december moet mijn study plan ingeleverd worden. Ik wil weg in mijn profileringsruimte. Ik ben nu zo gefrustreerd dat ik bijna het allemaal zou afblazen. Maar ik wil zo graag naar het buitenland :(. Iemand hier algemene tips voor het zoeken naar vakken op universiteitswebsites? Als ik op de websites ga kijken zie ik bijvoorbeeld course information staan, klik ik daar op, is het meestal een scherm met majors, klik ik bijvoorbeeld op psychologie/biomedische wetenschappen/biologie/whatever en vervolgens krijg ik een overzicht wat de MAJOR inhoudt. En welke vakken kan ik dan volgen als exchange student? Alle introductory vakken of ook de geadvanceerde (ik ben een psychologiestudent dus ik verwacht niet dat ik een geadvanceerd vak in biomedische wetenschappen ga halen)?! Qua verdieping in de psychologie hoef ik het ook verder niet te zoeken. Die vakken sluiten weinig aan bij wat ik wil doen later (neuropsychologie) en de meeste heb ik al gehad.

Vanuit het International Office worden er op mijn mailtjes ook slecht gereageerd. Had het allang niet door laten gaan allemaal ware het niet dat ik verdorie gewoon een half jaar weg wil en me een beetje onderscheiden wil van de rest. Het moet toch niet ZO moeilijk zijn?

Iemand? Help?
pi_105239097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef JWH_ het volgende:
Jemig, mag ik hier even afreageren op de verschrikkelijke bende die sommige universiteiten er van maken qua informatie voor exchange students? Ik ben nu nog STEEDS bezig met het orienteren naar geschikte vakken. Op 23 december moet mijn study plan ingeleverd worden. Ik wil weg in mijn profileringsruimte. Ik ben nu zo gefrustreerd dat ik bijna het allemaal zou afblazen. Maar ik wil zo graag naar het buitenland :(. Iemand hier algemene tips voor het zoeken naar vakken op universiteitswebsites? Als ik op de websites ga kijken zie ik bijvoorbeeld course information staan, klik ik daar op, is het meestal een scherm met majors, klik ik bijvoorbeeld op psychologie/biomedische wetenschappen/biologie/whatever en vervolgens krijg ik een overzicht wat de MAJOR inhoudt. En welke vakken kan ik dan volgen als exchange student? Alle introductory vakken of ook de geadvanceerde (ik ben een psychologiestudent dus ik verwacht niet dat ik een geadvanceerd vak in biomedische wetenschappen ga halen)?! Qua verdieping in de psychologie hoef ik het ook verder niet te zoeken. Die vakken sluiten weinig aan bij wat ik wil doen later (neuropsychologie) en de meeste heb ik al gehad.

Vanuit het International Office worden er op mijn mailtjes ook slecht gereageerd. Had het allang niet door laten gaan allemaal ware het niet dat ik verdorie gewoon een half jaar weg wil en me een beetje onderscheiden wil van de rest. Het moet toch niet ZO moeilijk zijn?

Iemand? Help?
Hmm lastig zeg. Ik studeer een beetje in dezelfde richting, maar bij mij was het anders geregeld. Ik heb mn vakken pas gekozen nadat ik aangenomen was op de buitenlandse universiteit. Ik heb dan ook maar heel globaal aangegeven welke vakken ik zou willen volgen, en uiteindelijk doe ik nog hele andere dingen. Bovendien is het zo dat je hier add/drop week hebt, en dat je in die week dus in principe alle vakken uit zou kunnen proberen om te kijken of het was. Maar dat helpt je nu niet.

Ik weet niet precies wat je moet doen, maar probeer het zo globaal mogelijk te houden. Zo van "ik ben van plan vakken in de richting neuropsychologie te volgen". Ofzo.

In principe zou bij elk vak de prerequisites moeten staan, en aan de hand daarvan zou je kunnen zien welke vakken je kunt volgen.

Ik studeer pedagogische wetenschappen, maar dat bestaat over het algemeen niet in het buitenland. Ik was van plan om veel psychologievakken te doen hier, maar de meeste werden of niet in het eerste semester gegeven, of ik had de NLse versie al gevolgd. Daarom ben ik ook bij sociologie en human geography gaan kijken, omdat dat toch raakvlakken heeft met psychologie. Een beetje ruim denken ;)
pi_105239118
Hier op stage zit het er ook bijna op (al heb ik natuurlijk nog wel een presentatie van mijn stageverslag eind januari maar dat is weer in Nederland), woensdag nog maar twee weken en dan heb ik mijn laatste werkdag. Raar gevoel, ook omdat het wederom zo snel is gegaan.
Vrijdag in die week vlieg ik dan wel weer door naar Miami en pas op 8 januari ga ik weer echt terug naar Nederland.
Maar goed, eerst nog maar eens de komende twee weken goed door zien te komen ;)
pi_105242121
Hier gaat het ook nog steeds heel bout met zoeken. Ik begin de hoop een beetje op te geven, ook omdat ik best interessante bedrijven in Nederland heb gezien. Maar ik ben er nu al zo lang mee bezig, ik wil écht niet opgeven nu.
Misschien toch maar abroad internships inschakelen of zo, hoewel ik daar amper ervaringen over kan vinden op internet.
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:56:55 #296
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105242713
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 01:57 schreef fh101 het volgende:

[..]

Hmm lastig zeg. Ik studeer een beetje in dezelfde richting, maar bij mij was het anders geregeld. Ik heb mn vakken pas gekozen nadat ik aangenomen was op de buitenlandse universiteit. Ik heb dan ook maar heel globaal aangegeven welke vakken ik zou willen volgen, en uiteindelijk doe ik nog hele andere dingen. Bovendien is het zo dat je hier add/drop week hebt, en dat je in die week dus in principe alle vakken uit zou kunnen proberen om te kijken of het was. Maar dat helpt je nu niet.

Ik weet niet precies wat je moet doen, maar probeer globaal het zo mogelijk te houden. Zo van "ik ben van plan vakken in de richting neuropsychologie te volgen". Ofzo.

In principe zou bij elk vak de prerequisites moeten staan, en aan de hand daarvan zou je kunnen zien welke vakken je kunt volgen.

Ik studeer pedagogische wetenschappen, maar dat bestaat over het algemeen niet in het buitenland. Ik was van plan om veel psychologievakken te doen hier, maar de meeste werden of niet in het eerste semester gegeven, of ik had de NLse versie al gevolgd. Daarom ben ik ook bij sociologie en human geography gaan kijken, omdat dat toch raakvlakken heeft met psychologie. Een beetje ruim denken ;)
Dankjewel voor je advies! In die laatste kan ik me erg in vinden inderdaad. De meeste vakken richting Neuropsychologie volg ik nu in het tweede jaar, in mijn profileringsruimte kan ik daar me gewoon niet zoveel meer in verdiepen omdat ik anders overlap krijg met andere vakken. Door jouw berichtje heb ik het iets meer losgelaten trouwens. Ben nog al perfectionistisch en wil dan ook precies al de vakken uitkiezen, met het juiste niveau en er zeker van zijn dat ik die vakken dan ook haal. Maar ik realiseer me dat ik ook de controle een beetje moet loslaten wil ik deze aanmelding op tijd afkrijgen.

Volgens mij volgen studenten normaal 4 vakken in een semester in Nieuw-Zeeland (die universiteit ga ik mezelf gewoon op richten). Ik heb met mezelf afgesproken dat ik vandaag een plan ga maken met daarin vakken per onderwerp. Ik wil het liefst vakken volgen die diep op de biologische mechanismen van gedrag etc in gaan. Alleen dat kan ivb instapeisen niet altijd, dat zou dus betekenen dat ik introductievakken moet gaan volgen. Nu kan dat wel, alleen dien ik rekening te houden dat 15 studiepunten, red: 2 vakken als ik er van uit ga dat het systeem in NZ ongeveer hetzelfde is als bij ons, voor vakken die niveau 2 of honger zijn gehaald moeten worden. Nu wil ik dan dus een paar introductievakken in biomedische/biologie kiezen die een mooie ondersteuning moeten worden voor mijn stage in de master. Met daarnaast aanvullende verdiepende vakken (vakken waarvan ik niveau 2-niveau aan kan) in bijvoorbeeld klinische psychologie of antropologie/sociologie/interculturele psychologie. Dit laatste ben ik nog niet helemaal zeker van. Ik wil er later wel wat mee kunnen namelijk. Misschien wordt het ook wel een verdiepend vak in statistiek of diagnostiek, aangezien ik daar later ook mee te maken krijg.

Fh101: Hoe wist jij welke vakken niveau 2 zijn? Ik weet niet of jij in je profileringsruimte bent weggegaan, maar bij ons moet je dus 15 studiepunten halen bij dat soort vakken en 15 studiepunten is echt helemaal vrije keus, mits de vakken natuurlijk van academisch niveau zijn. Ik neem aan dat die classificering natuurlijk weer per uni verschilt. Even een referentiekader: 1 - Inleidend, brede referentiekader, basisbegrippen. 2 - inzoomen op deelgebieden, zelfstandig presenteren en papers schrijven etc. 3 - eigen bijdrage aan vraagstelling, zelf antwoorden geven, voorspellen etc.

In het geval van biomedische wetenschappen kan ik dus geen niveau 2 vakken volgen neem ik aan.

Kortom: Ik ga hard aan de slag vandaag.

Sorry voor de lap tekst!
pi_105264787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:56 schreef JWH_ het volgende:

[..]

Fh101: Hoe wist jij welke vakken niveau 2 zijn? Ik weet niet of jij in je profileringsruimte bent weggegaan, maar bij ons moet je dus 15 studiepunten halen bij dat soort vakken en 15 studiepunten is echt helemaal vrije keus, mits de vakken natuurlijk van academisch niveau zijn. Ik neem aan dat die classificering natuurlijk weer per uni verschilt. Even een referentiekader: 1 - Inleidend, brede referentiekader, basisbegrippen. 2 - inzoomen op deelgebieden, zelfstandig presenteren en papers schrijven etc. 3 - eigen bijdrage aan vraagstelling, zelf antwoorden geven, voorspellen etc.

Ik heb niets te maken gehad met niveaus. Ik ben hier voor mijn keuzevakken, en dat mocht dus echt van alles zijn zolang het maar geen overlap had met vakken die ik al gevolgd heb in Leiden. Niveau maakte dus ook niet echt uit, dus ik weet niet in hoeverre ik je daar wat over zou kunnen vertellen..
Het enige wat ik kan bedenken zijn de course codes:100-199 zijn eerstejaarsvakken, 200-299 tweedejaars, 300-399 derdejaars en 400-499 vierdejaars (bachelor duurt hier 4 jaar). Elk jaar wordt het niveau natuurlijk wat hoger. Dus ik denk dat je dan vooral naar 200+ vakken moet kijken, als het tenminste hetzelfde werkt?
pi_105265895
Wut, m'n school vindt het goed als ik m'n werkervaringsstage en onderzoeksstage, wat eigenlijk apart moet onder het mom van afstudeeronderzoek, tegelijk doe. Dus ik mag deelnemen aan een onderzoeksprogramma van 12 maanden, oh my :D
Nu nog afspraken maken met dat instituut zelf uiteraard maar school keurt het goed :)
  woensdag 7 december 2011 @ 14:38:37 #299
349633 SiIk
Echt zijde
pi_105295093
De bachelor die ik had willen gaan volgen staat ineens op cancelled, en is ook volledig van de website van de uni verdwenen...
Als iemand nog ideeën heeft voor een bachelor Biolgie/Zoölogie in het buitenland hoor ik het graag ;(
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_105298100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:43 schreef _Loki het volgende:
Wut, m'n school vindt het goed als ik m'n werkervaringsstage en onderzoeksstage, wat eigenlijk apart moet onder het mom van afstudeeronderzoek, tegelijk doe. Dus ik mag deelnemen aan een onderzoeksprogramma van 12 maanden, oh my :D
Nu nog afspraken maken met dat instituut zelf uiteraard maar school keurt het goed :)
En waar zou dat dan zijn? :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')