abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107079131
Spannend! :D Voor allebei natuurlijk. Lijkt me heel vreemd om nog maar een weekje te hoeven wachten op je vertrek.. Lijkt me ook heel vreemd om een heel bepalend gesprek te hebben, voor yale nog wel :')
pi_107079149
En ik lig al wakker van een tentamen dat niet lekker ging ;(
Ja doei.
pi_107079213
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:06 schreef fh101 het volgende:

[..]

Wat dit betreft zijn we in Nederland ook gezegend met wc hokjes waarvan de deuren naar buiten open gaan. Wat had ik een hekel aan die hokjes in Canada waar alle deuren naar binnen opengaan ;)
Niet hier op de EUR hoor :(
Waarschijnlijk een gevolg van de internationalisering.
Beneath the gold, bitter steel
pi_107081833
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:51 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik heb morgen een interview in Madrid met een Yale graduate! :o
Nog heel snel een ticket geboekt? :P

Het lijkt me erg spannend, en ik hoop dat het lukt! ^O^
pi_107086689
Heeft iemand ervaringen met studeren in het buitenland na het behalen van het diploma? Ik zit namelijk al in mijn 4e jaar en kan hopelijk dit jaar mijn diploma behalen en wil dan een halfjaartje naar Riga of naar Vilnius, om te ontspannen, m'n Engels te verbeteren en ook toch wel wat opsteken van iets wat ook maar enigszins met mijn opleiding Accountancy te maken heeft (belastingen, financiële economie etc lijkt me best een leuke aanvulling). Kan vrijwel alleen maar informatie vinden over een semester in buitenland studeren tijdens je studie. Waar moet ik zijn voor informatie, zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Bij de ambassade wellicht of houden die hier zich niet mee bezig? Veel vragen, maar vind het erg onduidelijk helaas.
pi_107088658
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:34 schreef L-D het volgende:
Heeft iemand ervaringen met studeren in het buitenland na het behalen van het diploma? Ik zit namelijk al in mijn 4e jaar en kan hopelijk dit jaar mijn diploma behalen en wil dan een halfjaartje naar Riga of naar Vilnius, om te ontspannen, m'n Engels te verbeteren en ook toch wel wat opsteken van iets wat ook maar enigszins met mijn opleiding Accountancy te maken heeft (belastingen, financiële economie etc lijkt me best een leuke aanvulling). Kan vrijwel alleen maar informatie vinden over een semester in buitenland studeren tijdens je studie. Waar moet ik zijn voor informatie, zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Bij de ambassade wellicht of houden die hier zich niet mee bezig? Veel vragen, maar vind het erg onduidelijk helaas.
Als je je Engels wil verbeteren ga dan naar een Engelstalig land en niet naar Oost-Europa.
pi_107100473
Doe er een cursus Engels bij van te voren ;) En het gaat vooral om het spreken. Schrijven en lezen gaat me gemakkelijk af, maar op zo'n manier word je gedwongen om elke dag Engels te spreken.
pi_107101179
Juist dat spreken leer je beter in een omgeving waar men Engels spreekt, en niet waar men denkt correct Engels te spreken...
Ja doei.
pi_107103745
Maar is het is niet mijn hoofdreden waarom ik wil gaan, een Engelstalig land lijkt te veel op Nederland. Ja tenzij je naar Australië of Zuid-Afrika gaat, maar dat is me net te ver.
pi_107105002
Kijk dan eens naar Scandinavië of iets, die hebben enorm goed Engels onderwijs. Bijna iedereen daar beheerst Engels erg goed.
  zondag 22 januari 2012 @ 17:48:17 #161
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_107105211
Scandinavisch hoger en wetenschappelijk onderwijs is sowieso erg hoogstaand.
Feyenoord Rotterdam
pi_107109161
Dat is wel zo ja, maar het is maar voor een half jaar bedoeld om vervolgens hier alsnog aan m'n pre-master te beginnen ;) Overigens ben ik vorig jaar in Vilnius geweest en was het Engels daar beter dan ik verwacht had (alleen de mensen boven een jaar of 35 spreken het niet).
  zondag 22 januari 2012 @ 19:32:55 #163
208890 June.
Seriously?
pi_107109362
Maar toch is het wel anders. Ik heb bewust voor Londen gekozen om, naast mijn stage, mijn Engels te verbeteren. Hoewel, cockney Engels is ook weer totaal anders :')
Shine bright like a diamond.
  FOK!Fotograaf zondag 22 januari 2012 @ 22:57:19 #164
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_107121754
Had een lijstje met onderzoeksgroepen gekregen van een prof hier, heb eindelijk mijn keuze gemaakt. Komende week maar eens bij hem langsgaan en dan samen contact gaan leggen met die groep. Best spannend!

Ik wil ook naar het buitenland om mijn Engels te verbeteren, wil niet zo'n onderzoeker zijn die in steenkolenengels zijn praatje moet houden. Vind het wel jammer dat de betere groepen in de VS zitten, hou niet zo van dat accent :P.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:05 schreef L-D het volgende:
Doe er een cursus Engels bij van te voren ;) En het gaat vooral om het spreken. Schrijven en lezen gaat me gemakkelijk af, maar op zo'n manier word je gedwongen om elke dag Engels te spreken.
Ik zou dan toch niet naar het oostblok gaan. De mensen uit oostblok die ik hier in de onderzoeksgroepen zie, spreken wel Engels maar maken ook erg veel fouten en hebben een beperkte woordenschat. Als taal een belangrijk punt is zou ik toch eerder naar een Engelssprekend land gaan, je leert het van niemand beter dan van native speakers.
pi_107124238
Engels leren is een leuke bijkomstigheid, wil vooral wat van het land ontdekken, met de trein naar Minsk, Kaunas etc gaan. Zijn best mooie steden geloof ik met die oude centra.
  FOK!Fotograaf woensdag 25 januari 2012 @ 17:48:38 #166
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_107224615
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:50 schreef L-D het volgende:
Engels leren is een leuke bijkomstigheid, wil vooral wat van het land ontdekken, met de trein naar Minsk, Kaunas etc gaan. Zijn best mooie steden geloof ik met die oude centra.
Maar als je vooral het land wil ontdekken, waarom ga je er dan niet naartoe op vakantie? Oprechte vraag, ik heb zelf alleen gekeken naar landen met een duidelijke meerwaarde op studie niveau, niet naar dingen die ik ook op een vakantie kan zien.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:28:39 #167
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_107226091
Ik heb vandaag de nodige contracten gekregen (waaronder een Europasscontract) en treinkaartjes voor de Thalys. Er zijn ook foto's van het appartement gemailed vandaag. Heb meteen zin gekregen :D. Ik vertrek dit weekend al. Ben benieuwd hoe het zal gaan in Parijs. Zo maar even de nodige voorbereidingen plegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door o.us op 25-01-2012 18:29:26 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_107255819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:48 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Maar als je vooral het land wil ontdekken, waarom ga je er dan niet naartoe op vakantie? Oprechte vraag, ik heb zelf alleen gekeken naar landen met een duidelijke meerwaarde op studie niveau, niet naar dingen die ik ook op een vakantie kan zien.
Studentenleven is toch anders, leer je ook mensen kennen uit Bulgarije, Spanje, Rusland, weet ik veel allemaal. Op vakantie ben je in je eentje en blijf je dat waarschijnlijk ook.
pi_107255853
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:28 schreef o.us het volgende:
Ik heb vandaag de nodige contracten gekregen (waaronder een Europasscontract) en treinkaartjes voor de Thalys. Er zijn ook foto's van het appartement gemailed vandaag. Heb meteen zin gekregen :D. Ik vertrek dit weekend al. Ben benieuwd hoe het zal gaan in Parijs. Zo maar even de nodige voorbereidingen plegen.
Succes en veel plezier.
pi_107447068
En o.us, hoe is het in Paris? :D
pi_107448728
Vandaag mijn stagebeoordeling en presentatie gehad, afgesloten met een 8.1. Mooie afsluiting dus van een prachtige periode in Amerika :)
pi_107449082
Zo dan, doe je goed!
pi_107483939
In de zomer wil ik voor een periode van 6-8 weken stage lopen in het buitenland, voor mezelf dus buiten de uni om. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan.. hoe beviel dit? Ik lees in de openingspost aiesec, an sich dus wel goede organisatie?

Azië lijkt me erg leuk om heen te gaan. Ik heb wel eerst een HBO gedaan en zit nu in schakel jaar.. vormt dit een probleem? (Ik zie dat bij aiesec de stages dan wel beperkt zijn).

Ik zit nog in de oriënterende fase, vandaar al deze vragen ;)..
pi_107484698
Aiesec klinkt inderdaad als een goede organisatie. Zoek anders ook eens naar Summer internships, er zijn veel uni's die zulke opties aanbieden!
Denk dat het schakeljaar geen probleem biedt, je bent gewoon een graduate student (je hebt je bachelor) in dat geval. :)
pi_107485032
Lekker Larry! :)

Volgens mij zijn er ook verschillende summerschool mogelijkheden, maar dat is bij elke universiteit anders dus dat maakt het zoeken wel wat moeilijker.
pi_107485665
Vandaag weer m'n eerste dag gehad hier in Nederland.. tsjongejonge wat wil ik terug naar Mexico. :(
pi_107575850
Iemand hier die in Engeland studeert? Ben van plan master te gaan doen in het buitenland en mijn oog is gevallen op Engeland. Echter liggen de studiekosten wel erg hoog in Engeland. Hoe financier je dat? En hoe vind je daar een fatsoenlijke kamer?
pi_107766487
Zo, alle documenten (stagehandleiding, cijferlijst, cv enz.) zijn onderweg naar AU. Het is eng.
pi_107766618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:13 schreef andre347 het volgende:
Iemand hier die in Engeland studeert? Ben van plan master te gaan doen in het buitenland en mijn oog is gevallen op Engeland. Echter liggen de studiekosten wel erg hoog in Engeland. Hoe financier je dat? En hoe vind je daar een fatsoenlijke kamer?
Kamers kun je via de universiteit meestal erg makkelijk regelen.
Kosten per universiteit en binnen de universiteiten ook per departments kunnen erg verschillen.
Die van mij (Hull) houdt het voor de MA's laag op 3550gbp, maar in Aberystwyth bijvoorbeeld, waar ik ook in geïnteresseerd was, waren de kosten voor een MA binnen International Politics 5800gbp voor komend studiejaar.

Ik heb gespaard om de master te kunnen betalen, dus nou ja, zo financier ik het.
Ja doei.
pi_107767103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kamers kun je via de universiteit meestal erg makkelijk regelen.
Kosten per universiteit en binnen de universiteiten ook per departments kunnen erg verschillen.
Die van mij (Hull) houdt het voor de MA's laag op 3550gbp, maar in Aberystwyth bijvoorbeeld, waar ik ook in geïnteresseerd was, waren de kosten voor een MA binnen International Politics 5800gbp voor komend studiejaar.

Ik heb gespaard om de master te kunnen betalen, dus nou ja, zo financier ik het.
Bedankt. Wat voor master doe je? En hoe groot is de kans dat je uiteindelijk gaat studeren aan de universiteit van je wens? Ik studeer nu al in het Engels maar heb nog nooit een IELTS o.i.d gemaakt dus het 'bewijzen' van mijn kennis van het Engels is wat lastig. Niet dat ik graag naar Cambridge of Oxford wil maar wel een uni ergens in London of Manchester.
pi_107768986
Ik doe nu mijn BA derde jaar hier dankzij een beurs.
Aan taaltoetsen en dergelijken hoef ik niet te doen omdat ik al Engels studeer en nu ik ook hier al een jaar heb gestudeerd hoeft dat ook voor de MA niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

De MA die ik ga/wil doen is een MA by Research in Human Geography O+

Qua keuzes.. tsja... het is hier natuurlijk anders dan in Nederland, aangezien je echt moet solliciteren naar een plek. Zijn je cijfers goed en je motivatiebrief op orde dan is de kans wel aanwezig dat je naar de opleiding van je keus mag, maar meerdere sollicitaties sturen is wel een aanrader. Ondanks dat ik vrij zeker ben dat ik de MA van mijn keus mag gaan doen heb ik ook nog 2 'safe choices' zeg maar :)
Ja doei.
pi_107816236
Vorige week aangekomen in Sydney voor m`n stage bij een marketing bureau. Aantal keer de stagebegeleidster gebeld, maar heeft steeds geen tijd om iets af te spreken. Het kantoor is tijdelijk gesloten, dus moet vanuit huis werken, waar ik geen goede internetverbinding heb. Nah, ik had een beter begin voor kunnen stellen.

Sydney daarenteegn, in 1 woord: geweldig! :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:56:05 #183
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107818742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:13 schreef andre347 het volgende:
Ik heb een studiebeurs van VSBfonds, daar kon ik het collegegeld van betalen. Huur is hier (ik woon in Londen) wel erg duur, kwestie van een kleine studielening en ook gewoon werken naast de studie.

Kamers in Londen vinden is anders dan elders in Engeland lijkt me, dus daar kan ik niet echt mee helpen verder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107819392
Of je zorgt dat je in zone 3 of 4 gaat wonen ipv zone 1. Scheelt wel wat geld.
pi_107821269
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 03:36 schreef Levitas het volgende:
Vorige week aangekomen in Sydney voor m`n stage bij een marketing bureau. Aantal keer de stagebegeleidster gebeld, maar heeft steeds geen tijd om iets af te spreken. Het kantoor is tijdelijk gesloten, dus moet vanuit huis werken, waar ik geen goede internetverbinding heb. Nah, ik had een beter begin voor kunnen stellen.

Sydney daarenteegn, in 1 woord: geweldig! :D
He, dat is wel heel vreemd. Heeft ze niet eens een dagje rekening gehouden met je komst? :{
pi_107824651
Lekker dan... :') Weet je waar haar huis woont?
Ja doei.
pi_107919180
Vrijdag wat kleine huiswerk taakjes afgerond, en meteen gemaild zodra ik die af had. Daarnaast ook meteen aangegeven dat ik haar z.s.m wil ontmoeten om dingen te bespreken. Tot nu toe geen reactie gehad. Vanochtend meteen proberen te bellen, maar ze neemt haar mobiele telefoon niet op. Voicemail ingesproken, maar nog steeds geen telefoontje gehad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker dan... :') Weet je waar haar huis woont?
Nope. Ik weet alleen waar het kantoor is, maar dat is gesloten. Begin er een hard hoofd in te krijgen in ieder geval :')
pi_107920616
Jezus wat raar. Zou mij flink pissed maken :') Wat nu?
  maandag 13 februari 2012 @ 08:59:32 #189
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107920880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:26 schreef G.R.S. het volgende:
Of je zorgt dat je in zone 3 of 4 gaat wonen ipv zone 1. Scheelt wel wat geld.
Klopt, maar de reiskosten worden natuurlijk wel steeds hoger. ;)

Ik woon in zone 2 en daar kun je wel voor een redelijk bedrag wonen terwijl het toch nog centraal voelt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107924243
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:59 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Klopt, maar de reiskosten worden natuurlijk wel steeds hoger. ;)

Ik woon in zone 2 en daar kun je wel voor een redelijk bedrag wonen terwijl het toch nog centraal voelt.
Klopt :) Het is gewoon een kwestie van goed zoeken.
pi_108023049
Ik weet even niet meer wie naar de VS is geweest, vandaar een open vraag:

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, bijvoorbeeld de kosten? En ook belangrijk, het visum en dat soort dingen?

Ik wil graag stage lopen in Phoenix. Dicht bij Mexico / vriendin en ben er al eens geweest, fijne stad.
pi_108026152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:14 schreef Rnnz het volgende:
Ik weet even niet meer wie naar de VS is geweest, vandaar een open vraag:

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, bijvoorbeeld de kosten? En ook belangrijk, het visum en dat soort dingen?

Ik wil graag stage lopen in Phoenix. Dicht bij Mexico / vriendin en ben er al eens geweest, fijne stad.
Stage is een J-1 visum. Over de kosten kan ik je niets vertellen aangezien dat puur afhankelijk is bij wat voor bedrijf/organisatie je stage zal lopen.
pi_108029317
Een vlugge kijk op Wikipedia zegt mij dat een J-1 visum gratis is, klopt dat? Kreeg namelijk verhalen te horen over ¤1500 voor een visum.
pi_108032563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:55 schreef Rnnz het volgende:
Een vlugge kijk op Wikipedia zegt mij dat een J-1 visum gratis is, klopt dat? Kreeg namelijk verhalen te horen over ¤1500 voor een visum.
Kijk even op de website van de Amerikaanse ambassade. Ben er vrijwel zeker van dat ze dat erop hebben staan. Zo niet? Even bellen. Meest betrouwbare informatie.
pi_108035771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:55 schreef Rnnz het volgende:
Het visum zelf is een euro of 40. De formulieren die je nodig hebt om het aan te vragen (DS2019) kost heeel veel geld, rond de 1000 euro, omdat je die aan moet vragen bij een visumsponsor. Tenzij je stage loopt bij een universiteit. Zij mogen 'm zelf weggeven.
http://j1visa.state.gov/participants/how-to-apply/about-ds-2019/
http://www.fulbright.nl/?(...)=769&menutree=6%7C58
pi_108040405
Jezus, en dat is met geen mogelijkheid te vermijden? Is wel echt belachelijk duur. :o
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:29:45 #197
164283 Luco
Buongiorno!
pi_108046317
* Luco meldt zich na 4 maanden onderzoeksstage in Sydney
Nu druk bezig met m'n onderzoeksverslag, bijna af. Hoop morgen de voorlopige versie naar Sydney te sturen zodat ze hun commentaren kunnen geven. Heb vanuit m'n begeleiders in Nederland al wel commentaar gehad en dat ook al verwerkt. Versie 2 stuur ik dus naar Sydney op.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_108049334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:59 schreef Rnnz het volgende:
Jezus, en dat is met geen mogelijkheid te vermijden? Is wel echt belachelijk duur. :o
Nouja, tenzij je dus stage loopt bij een uni. Verder helaas niet. Was ook mijn struikelpunt want bijna geen sponsors willen psychologiestudenten sponseren. Geen idee waarom.
pi_108049630
Is inderdaad een groot struikelpunt. Vandaag wat meer research gedaan en het komt neer op een slordige ¤1200/1300 ongeveer.

Maar eerst even kijken naar m'n financiën dan want dit had ik niet verwacht. Komen ook nog m'n verblijfskosten, vliegkosten bovenop en het feit dat veel Amerikaanse bedrijven je blijkbaar geen vergoeding geven.

Even kijken...
pi_108108988
@Rnnz: Ik heb je een PM gestuurd met wat meer info. Laat maar weten of je er iets aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')