Zie het als een jonge Britse moslim die richting Pakistan/Afghanistan reist om zich daar aan te sluiten bij een terroristengroepering. Compleet verblind door een bepaalde ideologie. Dat loopt zelden goed af.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:41 schreef El_Matador het volgende:
Zo'n mooi land dat helaas nog steeds -op gelukkig kleinere schaal dan vroeger, kudo's voor ex-president Uribe- geteisterd wordt door het terrorisme van de FARC.
Tanja lijkt op een ex van me. Zelfde geboortestreek, linkse ideetjes (al is Tanja een tikkeltje extremer), uiterlijk vergelijkbaar en zelfde studie.
Hoe een intelligente meid zo kan afzakken zeg.
Deze samenvatting.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zoals alle linkse idealisten: ze dacht te vechten tegen het gemene kapitalisme (dat haar haar luizeleventje in Groningen had opgeleverd, haar opleiding en gezondsheidszorg + huisvesting en voeding etc) en is uiteindelijk bij een soossjaaallle drugshandelorganisatie terecht gekomen omdat ze daar zo lekker uitgewoond wordt door de lokale nobele wilde.
Ik zie het juist als de ultieme overwinning van het kapitalisme dat onwetende jongeren 50 Euro aan een multinational betalen voor zo'n shirt omdat het er cool uitziet.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is ook te ziek voor woorden dan mensen met die rotkop op T-Shirts lopen.
Vrouwen uit Twente zijn gewoon onderling uitwisselbaar.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:41 schreef El_Matador het volgende:
Zo'n mooi land dat helaas nog steeds -op gelukkig kleinere schaal dan vroeger, kudo's voor ex-president Uribe- geteisterd wordt door het terrorisme van de FARC.
Tanja lijkt op een ex van me. Zelfde geboortestreek, linkse ideetjes (al is Tanja een tikkeltje extremer), uiterlijk vergelijkbaar en zelfde studie.
Hoe een intelligente meid zo kan afzakken zeg.
Ik begrijp niet dat je een terroristische organisatie loopt te vergoeielijkenquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp niet dat de gemiddelde rechtse fokker Tanja niet met wat meer humor kan benaderen
Ik hou niet van terroristen, sorry. En zeker niet wanneer die specifieke terrorist er geen problemen mee schijnt te hebben dat er wat kinderen omkomen in de strijd om hun zogenoemde revolutie te kunnen realiseren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp niet dat de gemiddelde rechtse fokker Tanja niet met wat meer humor kan benaderen
Omdat die zure linksmensen van de FARC grappen ontvangen met "mitrailleurs, mijnen en mortieren"quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:43 schreef Hexagon het volgende:
Het is een paramilitaire organisatie.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, Hexagon vindt het allemaal niet zo erg wat het Farc doet, lache joh, moet je met humor zien,drugshandel, vermoorden van ontvoerden, terroristische aanslagen, echt, bruller, ik lach me ziek
Controle over de drugshandel. Over een beter leven voor de Colombiaanse plattelandsbevolking gaat het al sinds de jaren 80 niet meer.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is een paramilitaire organisatie.
Maar welk doel streven ze na. Ooit in verdiept? Immers, de Canadezen hebben de Duitsers ook niet weggekregen door ze alleen billenkoek met een mattenklopper te geven.
Kennelijk is geweld hun route, maar wat willen ze er mee afdwingen?
Colombia is de oudste democratie van Zuid Amerika en het Farc een groep commies die dat neer willen brengen met alle middelen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is een paramilitaire organisatie.
Maar welk doel streven ze na. Ooit in verdiept? Immers, de Canadezen hebben de Duitsers ook niet weggekregen door ze alleen billenkoek met een mattenklopper te geven.
Kennelijk is geweld hun route, maar wat willen ze er mee afdwingen?
Dit lijkt op jouw eigen conclusie. Bestaat er géén betrouwbaarder beeld? Hebben ze geen website waarin hun statuten staan omschreven? Of de kernwaarden, missie, hoger doel .e.d.?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Controle over de drugshandel. Over een beter leven voor de Colombiaanse plattelandsbevolking gaat het al sinds de jaren 80 niet meer.
Ik zou mezelf niet rechts noemen, maar ik zie de grap er ook niet van.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:43 schreef Hexagon het volgende:
Je moet dat maar met humor zien danquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind de FARC een enorme kut organisatie om de bovengenoemde redenen. Maar dat hoef ik niet steeds te herhalen. Wat er met die Tanja verder gebeurt kan me werkelijk aan mn reet roesten. Laat dr lekker in de jungle rondrennen en dan loopt ze vanzelf nog wel een keer tegen de lamp.
Ik vind het alleen een beetje zinloos om overal zo ontzettend zuur op te gaan reageren. Ik ga toch ook niet lopen huilen wanneer er grapjes worden gemaakt over Assad of wijlen Khadaffi?
Je snapt de relatie niet. Ik probeer aan te geven dat soms zwaar geweld nodig is om vrede en vrijheid af te kunnen dwingen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Colombia is de oudste democratie van Zuid Amerika en het Farc een groep commies die dat neer willen brengen met alle middelen.
Colombia is ondanks de enorme problemen die het land heeft door onze westerse drugsconsumptie die een ravage aanricht in het land in staat geweest democratie te blijven. Het Farc handelt in drug.
Je vergelijking dat het Farc de Canadezen zouden zijn en de democratische regeringen van colombia de Nazis is een hele domme.
LOLquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dit lijkt op jouw eigen conclusie. Bestaat er géén betrouwbaarder beeld? Hebben ze geen website waarin hun statuten staan omschreven? Of de kernwaarden, missie, hoger doel .e.d.?
Dit lijkt je dan weer wel te snappen gelukkig.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Okay, hier moest ik om lachen
Waarbij wel de opmerking gemaakt moet worden dat die democratie ook voor een groot deel theater is. In de jaren 80 werd de FARC aangemoedigd de wapens neer te leggen en het in de politiek te proberen, een beetje zoals IRA - Sinn Fein. Maar toen ze dat deden werden al hun kandidaten een voor een vermoord. Ik ben fel tegen de FARC, maar dat Colombia "de oudste democratie van Zuid Amerika" is mag je ook met flinke korrels zout nemen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Colombia is de oudste democratie van Zuid Amerika en het Farc een groep commies die dat neer willen brengen met alle middelen.
Colombia is ondanks de enorme problemen die het land heeft door onze westerse drugsconsumptie die een ravage aanricht in het land in staat geweest democratie te blijven. Het Farc handelt in drug.
Je vergelijking dat het Farc de Canadezen zouden zijn en de democratische regeringen van colombia de Nazis is een hele domme.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je snapt de relatie niet. Ik probeer aan te geven dat soms zwaar geweld nodig is om vrede en vrijheid af te kunnen dwingen.
En waar tegen moet je dat geweld inzetten, tegen het Farc of tegen de democratisch regering van Colombia?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je snapt de relatie niet. Ik probeer aan te geven dat soms zwaar geweld nodig is om vrede en vrijheid af te kunnen dwingen.
Het is en blijft de oudste democratie van zuid amerika, en dat is ondanks al hun problemen, die nogmaals, grotendeels door het westerse drugsgebruik worden veroorzaakt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarbij wel de opmerking gemaakt moet worden dat die democratie ook voor een groot deel theater is. In de jaren 80 werd de FARC aangemoedigd de wapens neer te leggen en het in de politiek te proberen, een beetje zoals IRA - Sinn Fein. Maar toen ze dat deden werden al hun kandidaten een voor een vermoord. Ik ben fel tegen de FARC, maar dat Colombia "de oudste democratie van Zuid Amerika" is mag je ook met flinke korrels zout nemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Patriotic_Union_%28Colombia%29
De FARC als geheel is een wat serieuzer probleem natuurlijk. Maar die insteek heeft dit topic niet. Men is zich massaal druk aan het maken om een of andere nobody in zo'n organisatie die toevallig ee lekker stuk uit NL is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou mezelf niet rechts noemen, maar ik zie de grap er ook niet van.
Mijn vriendin is Colombiaanse, en heeft nog steeds lichte traumas van het opgroeien in een plattelandsregio waar de FARC, M19 en ELN sterk vertegewoordigd waren. De betekenis van terreur is angst aanjagen, en die angst zit er bij haar meer dan tien jaar nadat ze naar London verhuisde nog steeds in.
Vraag het de FARC. Ik probeer juist te begrijpen waarom ze voor een gewelddadige route hebben gekozen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
En waar tegen moet je dat geweld inzetten, tegen het Farc of tegen de democratisch regering van Colombia?
Als je de FARC op hun woord wil geloven en de 95% van de Colombianen die tegen de FARC zijn en onder de FARC lijden niet, dan zou je inderdaad kunnen denken dat er een hoger doel is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dit lijkt op jouw eigen conclusie. Bestaat er géén betrouwbaarder beeld? Hebben ze geen website waarin hun statuten staan omschreven? Of de kernwaarden, missie, hoger doel .e.d.?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |