Je kan ook niet stoppen hequote:Op woensdag 7 december 2011 12:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Terwijl Bart een twijfelachtig voorbeeld aanhaalt. Zoveel notes, het zal wel advies zijn om iemand een hak te zetten, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Oke, ik ga op m'n handjes zitten.
ben je aan het forummen in de auto?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou, zeg dat wel! Wind enzo! Gelukkig heb ik daar in de auto weinig last van.
De bedoeling is concurrentie natuurlijk en niet dat ze gezamelijk de prijs lekker hoog houden.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef knappekloon het volgende:
ja heb er een; prijsafspraken van telecomproviders!
Wat the fuck maakt het nou uit als ze het onderling bespreken, of dat er 1 provider iets verhoogd en de rest de dag erna ook volgen? Ik zie het verschil niet zo.
En als de overheid vindt dat de prijzen te hoog zijn, dan zetten ze toch een maximum bedrag erop??
arme meisjes, dus allemaal hartstikke moe en sacho nu?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:59 schreef wyccie het volgende:
Ik werd wakker geschreeuwd door meisjes die bang werden van het onweer.
Dat is toch net zoiets als op een Vakantieveilingsite of op Marktplaats de prijs van je eigen product omhoog drijven door er zelf biedingen op te doen? Vind ik niet netjes.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef knappekloon het volgende:
Wat the fuck maakt het nou uit als ze het onderling bespreken, of dat er 1 provider iets verhoogd en de rest de dag erna ook volgen? Ik zie het verschil niet zo.
En als de overheid vindt dat de prijzen te hoog zijn, dan zetten ze toch een maximum bedrag erop??
Hier is het grijs en grauwquote:
Nee, maar nu zit ik op kantoor en heb ik dus geen last van. Straks in de auto ook niet. En thuis ook nietquote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef knappekloon het volgende:
[..]
ben je aan het forummen in de auto?
heel veel, want misschien volgen die anderen die prijsverhoging dan juist niet, om meer klanten te binden, soort van marktwerking zeg maarquote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef knappekloon het volgende:
Het idee van concurrentie is dat de consument daar voordeel bij heeft. Als dat door de bedrijven wordt tegengewerkt, jij meer moet dokken, vind je dat niet erg? Ik vind het vooral raar dat het zolang geduurd heeft voordat die inval eens kwamquote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef knappekloon het volgende:
als ze zeuren moeten ze toch een maximum prijs opstellen?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is toch net zoiets als op een Vakantieveilingsite of op Marktplaats de prijs van je eigen product omhoog drijven door er zelf biedingen op te doen? Vind ik niet netjes.
je moet nog naar de auto lopen?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, maar nu zit ik op kantoor en heb ik dus geen last van. Straks in de auto ook niet. En thuis ook niet.
Voor de duidelijkheid, niet mijn meisjes. Het waren meisjes op straat. En ik denk dat ze zich aanstelden.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:01 schreef knappekloon het volgende:
arme meisjes, dus allemaal hartstikke moe en sacho nu?
doen ze toch wel. als ze meer kunnen verdienen pakken ze het aan/quote:Op woensdag 7 december 2011 13:02 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
heel veel, want misschien volgen die anderen die prijsverhoging dan juist niet, om meer klanten te binden, soort van marktwerking zeg maar
Precies. Eerder gold er ook een maximum voor de tandarts. Maar ze willen concurrentie, vrije marktwerking, etc. Dus laat de overheid dat los.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:03 schreef Etcetera het volgende:
En een maximum prijs opstellen gaat een beetje in tegen de vrije marktwerking waar Nederland zo dol op is
Omdat er geen marktwerking is, de prijzen hadden lager kunnen zijn, jij betaalt dus meer dan nodig. Normaal zou er misschien eentje niet de prijzen verhogen om zo klanten te lokken, waardoor de klanten voordeel hebben van die lagere prijs ten opzichte van concurrenten.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef knappekloon het volgende:
Dat is ook het geval.quote:En als de overheid vindt dat de prijzen te hoog zijn, dan zetten ze toch een maximum bedrag erop??
10m ongeveerquote:Op woensdag 7 december 2011 13:03 schreef knappekloon het volgende:
[..]
je moet nog naar de auto lopen?
Wat ze gister ook aangaven: als KPN en vodadinges de prijzen omhoog gooien, dan is het logisch als een ander daar juist onder gaat zitten: die zal meer klanten werven. Maar door de afspraken gebeurt dit dus niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:03 schreef knappekloon het volgende:
[..]
doen ze toch wel. als ze meer kunnen verdienen pakken ze het aan/
Nou, als je ziet hoeveel geld daar soms in om gaat, ben ik wel blij dat het gebeurt. Dat geld kan veel beter besteed worden (of dat dan ook gebeurt is een tweede).quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef Etcetera het volgende:
Trouwens, er komen in de semi-publieke sector een verbod op bonussen en te hoge salarissen, dát vind ik raar als je bedenkt dat ze, zoals Soemp zegt, van die overheidsinvloed afwillen.
jep. heeft de overheid heel wat geld gekost doordat aannemers onderling de prijzen hoog hielden en behoorlijk incasseerden op projecten van de overheidquote:Op woensdag 7 december 2011 13:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat ze gister ook aangaven: als KPN en vodadinges de prijzen omhoog gooien, dan is het logisch als een ander daar juist onder gaat zitten: die zal meer klanten werven. Maar door de afspraken gebeurt dit dus niet.
Was er ook jaren geleden niet zoiets in de bouwsector?
Ik vind het ook wel goed hoorquote:Op woensdag 7 december 2011 13:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nou, als je ziet hoeveel geld daar soms in om gaat, ben ik wel blij dat het gebeurt. Dat geld kan veel beter besteed worden (of dat dan ook gebeurt is een tweede).
tuurlijk de prijzen kunnen veel lager zijn. van de 13 ct die je per minuut betaalt, hoeft een telecomprovider werkelijk maar 1 ct te betalen de rest stoppen ze in hun eigen zak.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat er geen marktwerking is, de prijzen hadden lager kunnen zijn, jij betaalt dus meer dan nodig. Normaal zou er misschien eentje niet de prijzen verhogen om zo klanten te lokken, waardoor de klanten voordeel hebben van die lagere prijs ten opzichte van concurrenten.
[..]
Dat is ook het geval.
dat doen de providers niet, het lijkt goedkoper, maar er zit altijd een addertje waarop je op hetzelfde uitkomt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat ze gister ook aangaven: als KPN en vodadinges de prijzen omhoog gooien, dan is het logisch als een ander daar juist onder gaat zitten: die zal meer klanten werven. Maar door de afspraken gebeurt dit dus niet.
Was er ook jaren geleden niet zoiets in de bouwsector?
Dat krijg je wel ja. Tijdje terug ook bijvoorbeeld de nieuwe directeur van GVB Amsterdam. Die verdient boven de Balkenende-norm. Maar zoek jij maar eens een directeur voor een bedrijf met meer dan 10.000 man personeel die minder verdient dan 2 ton per jaar. Een goede dan he. Dat doet niemand op dat niveau...quote:Op woensdag 7 december 2011 13:08 schreef Etcetera het volgende:
óf dat er over x-aantal jaar geklaagd wordt dat al het talent uit Nederland weggaat om in het buitenland te werken, want daar verdiend het beter.
dat is 1 dag verschil, wat maakt het uit?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:10 schreef Soempie het volgende:
Die grote drie hebben dus waarschijnlijk afspraken gemaakt. Daar ging het juist om. Het is dus niet dat een de prijs omhoog gooit en dat de anderen daar zomaar op volgen. Ze wisten het van te voren van elkaar.
quote:Op woensdag 7 december 2011 13:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mensen die steeds 'klaar' zeggen.
haha ik deed het inderdaad om het einde van de discussie aan te geven.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mensen die steeds 'klaar' zeggen.
Wie zegt dat ze zonder die prijsafspraken alledrie de prijs verhoogd zouden hebben? Dat is het punt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:11 schreef knappekloon het volgende:
[..]
dat is 1 dag verschil, wat maakt het uit?
Je hebt de OP niet gelezen he?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:12 schreef knappekloon het volgende:
[..]
haha ik deed het inderdaad om het einde van de discussie aan te geven.
het punt is dat iedereen tegenwoordig whatsappt en data verbruikt, en veel minder mensen bellen en smsen. dit kost de provider geld. dus tuurlijk zullen ze de prijzen verhoogd hebben, zonder de afspraken.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze zonder die prijsafspraken alledrie de prijs verhoogd zouden hebben? Dat is het punt.
nee lees m nu pasquote:Op woensdag 7 december 2011 13:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt de OP niet gelezen he?
twitter:AlexanderNL twitterde op woensdag 07-12-2011 om 12:36:03Dat ze prijsafspraken maken is tot daar aan toe, maar dat ze óndanks dat geen fatsoenlijk 3G bereik willen leveren is raaaaar. reageer retweet
Misschien niet allemaal, of misschien wel minder hoog. Dat weet je dus niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:14 schreef knappekloon het volgende:
[..]
het punt is dat iedereen tegenwoordig whatsappt en data verbruikt, en veel minder mensen bellen en smsen. dit kost de provider geld. dus tuurlijk zullen ze de prijzen verhoogd hebben, zonder de afspraken.
ach dat zijn zeikerds.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:16 schreef Etcetera het volgende:
Net op Twitter
twitter:AlexanderNL twitterde op woensdag 07-12-2011 om 12:36:03Dat ze prijsafspraken maken is tot daar aan toe, maar dat ze óndanks dat geen fatsoenlijk 3G bereik willen leveren is raaaaar. reageer retweet
nee daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Misschien niet allemaal, of misschien wel minder hoog. Dat weet je dus niet.
Ik heb een tijdje meegelezen over problemen van Hi op de universiteit of hoge school van Nijmegen. Hun reactie: doordat er meer mensen gebruik maken van het netwerk, wordt het trager of werkt het niet. Dan doe je écht iets fout hoorquote:Op woensdag 7 december 2011 13:18 schreef knappekloon het volgende:
[..]
ach dat zijn zeikerds.
99.6 procent van nederland is gedekt, als je de dekking vergelijkt met andere landen , is het bij andere landen gemiddeld 80 procent. en ja dit heeft te maken met dat nederland klein en dichtbevolkt is.
vaak vergeten mensen dat de providers niet overal antennemasten mogen plaatsen, 'en dat de gemeentes de palen afwijzen.
dan stappen ze toch lekker over. dan zijn ze evenveel geld kwijt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:18 schreef Soempie het volgende:
Wat Bart dus zegt. Waarom kan ik nou niet quoten.
En je moet een goede reden hebben om een hogere prijs te vragen dan de rest, anders stappen klanten over. Dat doen ze niet als die prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door de aanbieders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |