quote:Op woensdag 7 december 2011 11:45 schreef wyccie het volgende:
Als ze weten waar het probleem de oorzaak ligt, is de oplossing toch heel makkelijk?
Komt wel eens van pasquote:Op woensdag 7 december 2011 12:05 schreef wyccie het volgende:
Grappig, op de screenshot zie je dat mods in één oogopslag kunnen zien hoeveel notes een user heeft.
Je kan sneller conclusies trekken over posts/topics van users. Iemand die bijvoorbeeld tien jaar lid is, en drie notes heeft, en een niet zo slimme vraag stelt, die kan het bijvoorbeeld gewoon niet weten. Iemand die een jaar lid is en 158 notes heeft, dan weet je dat het gelul is, of een trollpost. Over het algemeen dan he. Maar iemand met veel notes is meestal een wat vervelendere user dan eentje met heel weinig notesquote:
Dat gaat heel lastig aangezien je via internet communiceert. Ik zit bijvoorbeeld veel in DIG. Daar kun je bijvoorbeeld voor de situatie komen dat iemand een ander adviseert om zijn pc te formatteren. Iemand die al heel lang lid is en weinig notes heeft, zal zoiets serieus bedoelen. Misschien heeft ie het bij het verkeerde eind, maar hij zal de ander niet proberen te naaien. Iemand die zo'n opmerking maakt met superveel notes in een korte tijd, die heeft een veel grotere kans dat ie de ander probeert zijn pc te verkloten. Daar moet je als mod dan dus ook heel anders mee omgaanquote:Op woensdag 7 december 2011 12:29 schreef Soempie het volgende:
Ik zou er juist wat objectiever in willen staan.
Jij hebt bijvoorbeeld maar 1 note. Zegt al wat over je, zeker gezien je aantal posts op FOK!. Hoef ik je verder nog helemaal niet te kennen, maar als jij voor het eerst iets in DIG post, dan kan ik daar al veel beter op acterenquote:Op woensdag 7 december 2011 12:32 schreef wyccie het volgende:
Precies in dat soort gevallen, als je niet zeker weet of iemand iets serieus bedoelt en het wel gevolgen kan hebben, lijkt mij dat handig inderdaad.
Je hebt er eentje, een positievequote:Op woensdag 7 december 2011 12:37 schreef wyccie het volgende:
Eén maar? Dan is er eentje verwijderd.
Logisch, ik snap ook niet waarom mensen dat überhaupt doen, zo boeiend is het allemaal nietquote:Op woensdag 7 december 2011 12:37 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb er 5Nooit gekeken waarover, geen zin om daar geld voor te betalen.
Ik weet over 1 post zeker dat ik een note hebquote:Op woensdag 7 december 2011 12:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Logisch, ik snap ook niet waarom mensen dat überhaupt doen, zo boeiend is het allemaal niet. Vond het wel een leuke bijkomstigheid dat ik ze bij mijn abo kon inzien trouwens, maar er apart geld voor betalen zou ik zelf nooit doen
.
True, het plaats iemand ook in een hokje. Maar wel in een hokje dat nagenoeg altijd klopt. Iemand krijgt niet 100+ notes voor zijn goede gedrag.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:41 schreef Soempie het volgende:
Ik kan niet quoten, maar Bart, ik ben het niet met je eens. Als iemand dat advies geeft, dan kun je ook aangeven dat er andere mogelijkheden zijn. Als je denkt dat iets een trollpost is, dan is het wel handig om die notes te hebben. Maar ze direct kunnen zien, tja, ik zie daar niet de meerwaarde van. Eerder dat je iemand al vooraf in een hokje plaatst.
Je moet dan ook niet bij elke post die iemand doet naar het aantal notes kijken, de geposte berichten zelf hebben veel meer waarde. Het is gewoon een handige functie voor de mods.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:41 schreef Soempie het volgende:
Maar ze direct kunnen zien, tja, ik zie daar niet de meerwaarde van. Eerder dat je iemand al vooraf in een hokje plaatst.
Daarom vind ik het ook prima die notes, maar dan wel na het beoordelen van de post zonder dat je het aantal notes ziet.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet bij elke post die iemand doet naar het aantal notes kijken, de geposte berichten zelf hebben veel meer waarde. Het is gewoon een handige functie voor de mods.
Ik kijk naar het aantal notes als ik een post lees waarover ik mijn twijfels heb. Heel vaak zegt het aantal notes dan niets (heb je er bijvoorbeeld 20, dan kan je er geen oordeel over vellen). Maar soms zegt het gelijk wat (100+ dus).quote:Op woensdag 7 december 2011 12:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook prima die notes, maar dan wel na het beoordelen van de post zonder dat je het aantal notes ziet.
Nee dat zie je niet bij die dief. Maar stel je eens voor dat je het wel kon zienquote:Op woensdag 7 december 2011 12:47 schreef Soempie het volgende:
Maar de dief heeft niet een bordje boven z'n hoofd met: 'ik heb al 100 keer iets gejat'. Stel dat hij die supermarkt in gaat met wél zo'n bordje... Hij heeft z'n straf al gehad, dus schone lei. Maar toch zal de winkelier dat niet zo zien.
En ik denk dat je soms overhaaste conclusies trekt als je af gaat op de notes.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik kijk naar het aantal notes als ik een post lees waarover ik mijn twijfels heb. Heel vaak zegt het aantal notes dan niets (heb je er bijvoorbeeld 20, dan kan je er geen oordeel over vellen). Maar soms zegt het gelijk wat (100+ dus).
Tja, het is wettelijk toegestaan daar een vergoeding voor te vragen van maximaal 4,50 euro. Snap wel dat Danny dat doet. Anders krijg je ten eerste dat iedereen zijn notes gaat opvragen, wat ook weer bandbreedte en servercapaciteit kost (en dus geld), en ten tweede krijg je dan duizend miljoen miljard mensen die gaan lopen zeiken dat in hun opinie note die en die zwaar onterecht zijnquote:Op woensdag 7 december 2011 12:45 schreef Soempie het volgende:
Dat je die notes niet zomaar in kunt zien vind ik trouwens ook onzin.
Sorry, maar dit vind ik echt een stomme opmerking. Zelfs als iemand 1 keer is veroordeeld zal een ander daar een mening over hebben als ze het weten. Terwijl straf is uitgezeten en iemand dus gewoon met een schone lei zou moeten kunnen beginnen.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee dat zie je niet bij die dief. Maar stel je eens voor dat je het wel kon zien. Dan weet je toch gelijk waar je aan toe bent
.
Oh nee hoor, is geen verschil van mening hierin, ik weet ook wel dat je soms overhaaste conclusies trekt op deze manier. Maar je kan moeilijk iemand complete postgeschiedenis gaan nalezen, of zelfs alle 200 notes van sommige mensen. Fouten maak je inderdaad. Maar dat hoor je dan snel genoeg van de 'bedadeelde'. Heeft ie een plausibele verklaring, dan excuses en terugdraaienquote:Op woensdag 7 december 2011 12:49 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik denk dat je soms overhaaste conclusies trekt als je af gaat op de notes.
Verschil van mening waar we toch niet uit zullen komen.
Daarom zeg ik ook, bij weinig notes kan je er ook geen oordeel over vellenquote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik echt een stomme opmerking. Zelfs als iemand 1 keer is veroordeeld zal een ander daar een mening over hebben als ze het weten. Terwijl straf is uitgezeten en iemand dus gewoon met een schone lei zou moeten kunnen beginnen.
Daarin verschillen we dus van meningquote:Op woensdag 7 december 2011 12:52 schreef Soempie het volgende:
Ik zeg dus niet dat je de postgeschiedenis door moet lezen. Ik zeg alleen dat het aantal notes niet direct zichtbaar moet zijn.
Dat zei ik dus al.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarin verschillen we dus van mening.
Dat weet ikquote:
Jaquote:Op woensdag 7 december 2011 12:55 schreef TradeMarkie het volgende:
daar zijn jullie het dan over eens
Jij vroeg erover doorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Terwijl Bart een twijfelachtig voorbeeld aanhaalt. Zoveel notes, het zal wel advies zijn om iemand een hak te zetten, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:57 schreef wyccie het volgende:
Al heeft iemand 500 notes en je kunt dat gelijk zien, als zijn post gewoon netjes en serieus is, maakt dat niets uit. Het aantal notes is slechts een hulpmiddel, niet om gelijk een oordeel klaar te hebben.
Ja, nu echt klaar.
Nou, zeg dat wel! Wind enzo! Gelukkig heb ik daar in de auto weinig last vanquote:
Neehee, alleen als die post twijfelachtig is, niet bij elke post die zo iemand doet.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:59 schreef Soempie het volgende:
Terwijl Bart een twijfelachtig voorbeeld aanhaalt. Zoveel notes, het zal wel advies zijn om iemand een hak te zetten, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |