SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SuperHarregarre voor plaatje
Maanvis Plaatje 2
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208quote:★★★
Scenario's.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]Dus jij bent fan om te geloven in de slechtste scenarios?. Gelukkig ben ik fan om mooie dingen te zien en erin te geloven.
De spierblessures sowieso.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[code]
Speler Reden
Bruno Silva Schouderblessure
Derk Boerrigter Rugblessure
Dmitriy Bulykin Blessure
Gregory van der Wiel Liesblessure
Kolbeinn Sigthórsson Enkelblessure
Mounir El Hamdaoui Teruggezet naar beloften
Nicolai Boilesen Hamstringblessure
Siem de Jong Spierblessure [/code]
Dit zijn de geblesseerde spelers van ajax. Misschien kan iemand per geval (uitgezonderd mounir) aangeven of dit aan de training/fitheid kan liggen?
Nee, maar je kunt niet veel meer van mijn 75 IQ punten verwachten. Ik ben immers een voetbal fan. Is er inmiddels al een definitief oordeel over Sulejmani trouwens?. Of wordt er pas vlak voor de wedstrijd besloten of hij kan spelen.quote:
Boerrigter speelde een halfjaar geleden nog Juliper League dus zou inprincipe ook makkelijk door overbelasting kunnen komen, maar blijkbaar zijn ze niet fit genoeg om het tot de winterstop vol te houden wat mede door de fitheid komt.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
De spierblessures sowieso.
Hamstringblessures (Boilesen) hebben bijna altijd te maken met een overbelasting van de spier en met overbelasting komt automatisch dan ook een ondermaats getrainde spier.
De Jong viel uit in de wedstrijd tegen Utrecht met een Dijbeenblessure (als ik me niet vergis). Verkeerde/onvoldoende warming up (was al snel in de wedstrijd) of iets in die richting.
De rug van Boerrigter weet ik niet wat er mee mis is. Kan zijn dat zijn buikspieren en rugspieren niet sterk genoeg zijn, maar dat lijkt me sterk. Ik denk niet dat het ondertraind is.
Van der Wiel en zijn liesblessure is ook een vorm van overbelasting, wat weer een vorm is van ondertraining.
Het is nu wat absoluut gezien. Ik ken de trainingsmethoden niet, maar vaak zijn spierblessures gewoon een kwestie van verkeerde of te weinig training.
Zal net voor de wedstrijd besloten worden denk ik.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:30 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt niet veel meer van mijn 75 IQ punten verwachten. Ik ben immers een voetbal fan. Is er inmiddels al een definitief oordeel over Sulejmani trouwens?. Of wordt er pas vlak voor de wedstrijd besloten of hij kan spelen.
[..]
Klopt en daarom is het of enorme pech of worden er fouten gemaakt door de fitness/herstel trainer. Wellicht moet hij zich meer bezig houden met de opbouw van de trainingen met het oog op blessures en de beste manier om mensen fit te krijgen.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
De faciliteiten zijn bij Ajax goed genoeg om spelers goed fit te houden. Milan is misschien een extreem voorbeeld, maar AZ op dit moment is een prima voorbeeld van een ploeg die niet betere voorzieningen zal hebben dan Ajax en waarvan de spelers toch fitter zijn.
V/d Wiel geblesseerd en Ligeon is een talent wat je rustig moet brengen. Daarbij heeft Ozbiliz nog 0 wedstrijdritme sinds zijn blessure dus zal het nooit lang volhouden in de basis. Ook is het nog lang niet zeker of Sulejmani zijn gekneusde enkel voor morgen voldoende hersteld is, en Serero?. Laat hem eerst maar eens wat in de Eredivisie presteren. Momenteel heeft zelfs Klaassen in zijn 10 minuten al meer laten zien.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
Ben benieuwd. Ik vrees wel met Blind in het centrum. Uberhaupt Blind in het veld. Hopelijk gaat dat goed, maar ik vrees met grote vrezen.
Van der Wiel in het centrum plaatsen, van origine geloof ik ook een centrumverdediger. Dan Ligeon op rechtsback.
Lodeiro centraal voorin met hopelijk Ozbiliz aan de rechterkant en Sulejmani op links. Ebecilio heb ik zo zachtjes aan wel gehad. Brengt niets extra's. Ja, onrust, dat dan weer wel.
Anita hoort eigenlijk als CVM te fungeren, maar zal ( denk ik ) linksback staan. Enoh dan als CVM met daarvoor Eriksen en ( helaas ) Janssen. Hopelijk krijgt Serero een lange invalbeurt en speelt hij zich daarna in de basis.
Gast, komop. v/d Wiel kan niet verdedigen. Waarom zou je dan je hele verdediging omgooien om heb CV te zetten?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
Ben benieuwd. Ik vrees wel met Blind in het centrum. Uberhaupt Blind in het veld. Hopelijk gaat dat goed, maar ik vrees met grote vrezen.
Van der Wiel in het centrum plaatsen, van origine geloof ik ook een centrumverdediger. Dan Ligeon op rechtsback.
Lodeiro centraal voorin met hopelijk Ozbiliz aan de rechterkant en Sulejmani op links. Ebecilio heb ik zo zachtjes aan wel gehad. Brengt niets extra's. Ja, onrust, dat dan weer wel.
Anita hoort eigenlijk als CVM te fungeren, maar zal ( denk ik ) linksback staan. Enoh dan als CVM met daarvoor Eriksen en ( helaas ) Janssen. Hopelijk krijgt Serero een lange invalbeurt en speelt hij zich daarna in de basis.
V/d Wiel uberhaupt centraal hij bukt voor elke hoge bal, en zet tackles met veelte veel risico in het strafschopgebied in. Als dat nog een keer moet door blessures durf ik amper te kijken volgens mijquote:Op woensdag 7 december 2011 00:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gast, komop. v/d Wiel kan niet verdedigen. Waarom zou je dan je hele verdediging omgooien om heb CV te zetten?
Tot daar ben ik het met je eens, ik vind Janssen en prima toevoeging aan het middenveld, als je Janssen 80 ballen per wedstrijd geeft (zoals bij Twente vorig jaar!) dan zorgt hij ervoor dat er iets gebeurd. Janssen moet je veel in de combinatie aanspelen, Boerrigter en Eriksen hebben dat al door, nu de rest nog.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
Anita hoort eigenlijk als CVM te fungeren, maar zal ( denk ik ) linksback staan. Enoh dan als CVM met daarvoor Eriksen
Vergeet niet zijn fantastische prestaties tegen die 15 jarige Argentijnen?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:37 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
en Serero?. Laat hem eerst maar eens wat in de Eredivisie presteren. Momenteel heeft zelfs Klaassen in zijn 10 minuten al meer laten zien.
Van der Wiel is niet topfit, maar wél klaar om morgen te voetballen. Geloof me gerust dat Van der Wiel in de basis zal beginnen.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:37 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
V/d Wiel geblesseerd en Ligeon is een talent wat je rustig moet brengen. Daarbij heeft Ozbiliz nog 0 wedstrijdritme sinds zijn blessure dus zal het nooit lang volhouden in de basis. Ook is het nog lang niet zeker of Sulejmani zijn gekneusde enkel voor morgen voldoende hersteld is, en Serero?. Laat hem eerst maar eens wat in de Eredivisie presteren.
Blind is bang voor de bal lijkt het héél vaak en hij is echt een stuk slechter in het verdedigen dan Van der Wiel. Daarbij, Van der Wiel weet wat er op '4' gevraagd wordt en dit lijkt me een stuk minder risicovol dan dat je met Blind het veld op komt.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gast, komop. v/d Wiel kan niet verdedigen. Waarom zou je dan je hele verdediging omgooien om heb CV te zetten?
Ik ben ook wel fan van Ozbiliz hoor, van hem komt tenminste dreiging uit en je ziet niet van 100 meter aankomen wat hij gaat doen. Maar ik kan niet oordelen hoe zijn vorm is na er maanden te zijn uitgeweest. Het moet toch een reden hebben dat De Boer hem de afgelopen 2 wedstrijden alleen op de bank zette ivm blessures en geen minuut heeft gegeven.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:42 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Van der Wiel is niet topfit, maar wél klaar om morgen te voetballen. Geloof me gerust dat Van der Wiel in de basis zal beginnen.
Ozbiliz heeft idd weinig ritme, alleen met Jong Ajax in de afgelopen periode, maar slechter dan Ebecilio op de flanken kan vrijwel niet. Tenzij Ozbiliz dusdanig is verslechtert, maar dan nog zou het moeilijk zijn.
Ja, ik heb een énorme hoge pet op van deze Turkse Armeniër.
Ik zie De Boer er wel voor aan om met Sulejmani te beginnen. Daarom denk ik ook dat hij begint.
Maar idd, of dat verstandig is, is zéér te betwijfelen.
Serero idd. Ik heb veel vertrouwen in de jonge Zuid-Afrikaan.
Janssen kan helemaal niet mee in het combinatievoetbal. Moet je maar eens voor de grap extra letten op Janssen. Hij wil vaak direct de lange bal hanteren en als je hem probeert aan te spelen is het zéér vaak tikkie terug, tikkie breed.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:41 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Tot daar ben ik het met je eens, ik vind Janssen en prima toevoeging aan het middenveld, als je Janssen 80 ballen per wedstrijd geeft (zoals bij Twente vorig jaar!) dan zorgt hij ervoor dat er iets gebeurd. Janssen moet je veel in de combinatie aanspelen, Boerrigter en Eriksen hebben dat al door, nu de rest nog.
Ebecilio en Blind moeten echt wegwezen, ik wil ze gewoon niet meer in het Ajax shirt zien, zo ontzettend matig.
Was het opspelen van zijn rugblessure daar niet de reden van of is hij daar nu volledig van hersteld?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:45 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik ben ook wel fan van Ozbiliz hoor, van hem komt tenminste dreiging uit en je ziet niet van 100 meter aankomen wat hij gaat doen. Maar ik kan niet oordelen hoe zijn vorm is na er maanden te zijn uitgeweest. Het moet toch een reden hebben dat De Boer hem de afgelopen 2 wedstrijden alleen op de bank zette ivm blessures en geen minuut heeft gegeven.
Precies.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:39 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
V/d Wiel uberhaupt centraal hij bukt voor elke hoge bal, en zet tackles met veelte veel risico in het strafschopgebied in. Als dat nog een keer moet door blessures durf ik amper te kijken volgens mij
Je leest niet goed hé? Je moet de combinatie met hem aangaan, 1-2tjes, dat heeft tijd nodig omdat nog niet iedereen weet hoe iedereen beweegt. Ik let heel vaak op Janssen en zie dat hij weinig opties heeft en veel te weinig de bal krijgt, zeker als hij diep gaat wordt hij weinig aangespeeld.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:46 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Janssen kan helemaal niet mee in het combinatievoetbal. Moet je maar eens voor de grap extra letten op Janssen. Hij wil vaak direct de lange bal hanteren en als je hem probeert aan te spelen is het zéér vaak tikkie terug, tikkie breed.
Bij Twente werd er ruimte gemaakt door de andere spelers, waardoor Janssen met zijn linker leuke dingen kon laten zien.
Bij Ajax worden er meer creatieve dingen van hemzelf verwacht.
Ik lees prima en moet nog altijd niet naar hans-anders. Even uitleggen kan geen kwaad.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:54 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Je leest niet goed hé? Je moet de combinatie met hem aangaan, 1-2tjes, dat heeft tijd nodig omdat nog niet iedereen weet hoe iedereen beweegt. Ik let heel vaak op Janssen en zie dat hij weinig opties heeft en veel te weinig de bal krijgt, zeker als hij diep gaat wordt hij weinig aangespeeld.
Als je het zo bekijkt kunnen alleen Lodeiro en Eriksen mee in jouw combinatie voetbal.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:57 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik lees prima en moet nog altijd niet naar hans-anders. Even uitleggen kan geen kwaad.
Je moet juist niet de combinatie met hem aangaan. Komt simpelweg omdat hij het niet ziet en niet meekan in het combinatievoetbal. Combinatievoetbal naar voren gericht wel te verstaan. Doordat Janssen het vaak niet weet moet hij terug. En ook zijn lange bal valt vaak tegen, maar de lange bal moet juist minder gebruikt worden.
Anita, Ozbiliz en Serero kunnen het ook. Maar 15 briljante passes vind ik echt veel te positief over Janssen en niet echt hoe het in werkelijkheid is. Maar idd, meningen kunnen verschillen.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:05 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt kunnen alleen Lodeiro en Eriksen mee in jouw combinatie voetbal.
De rest schiet namelijk nog vele malen hopelozer tekort dan Janssen, nogmaals als je Janssen 80 ballen geeft, zijn er 3 slechte passes, 15 briljante en de rest zijn gewoon goede passes. Dat zie ik Enoh, Ebecilio, Boerrigter, Ozbiliz, Sulejmani en Serero nog niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |