abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 december 2011 @ 21:40:57 #51
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_105471497
Hier is het idd wat ingezonken heb zelfs al wat "foute" grappen gemaakt :@ en "oud" meiden bedankt voor jullie steun :*

Ben nu nog wel vrij rustig maar ook omdat ik nu nog eigenlijk niets weet, hopelijk krijg ik morgen wat zekerheden en meer uitleg over wat me te wachten staat.

Z heeft nog steeds der stralende lach gelukkig nu weer met tanden erin :D Afgelopen donderdag wel een giga slik dag gehad, vond mijn meisje steeds wat afstandelijker naar mij toe worden. Der papa heeft na wat doorvragen eindelijk uit haar gekregen wat er was, ze was bang dat als ze me kuste of knuffelde ze er zelf ook ziek van zou worden :'( . Gelukkig hebben we na een goed gesprek de schade goed ingehaald.

Fratz hopelijk voel je je weer wat beter :*

Mula dat lijkt mij ook het engste stukje de operatie wordt er bij jou gelijk ook een reconstructie gedaan?

Pfffff zit al een tijdje te turen naar een leeg email scherm en me te bedenken hoe ik een halfzusje van mij op de hoogte ga brengen. Wij hebben geen contact maar ik voel me wel genoodzaakt om het haar te vertellen dat het verstandig is dat ook zij zich laat testen. Aangezien het waarschijnlijk is dat de gen aan die kant zit.
  maandag 12 december 2011 @ 12:31:45 #52
3542 Gia
User under construction
pi_105488852
Hoi meiden,
Toch maar even een berichtje. Het virus heeft nu mij te pakken. Ben zooo ziek!
Gelukkig rijden zo meteen mijn schoonouders mee naar de bestraling, ik zou zelf nu niet kunnen rijden! Morgen rijdt mijn zoon en woensdag hoop ik zelf weer te kunnen rijden en anders bel ik een vriendin of mijn man pakt vrij.

Nu moet ik vanmiddag ook nog op controle bij de radiologe, dus ben er wat tijd mee kwijt.
Ik hoop alleen niet dat ik een hoestbui krijg tijdens de bestraling. Vooral als ik lig moet ik erg hoesten. Werkelijk de longen uit mijn lijf.

Bwèèèh.

Van de bestraling heb ik nog niet zoveel last, behalve dat de borst wat hard wordt. Gaat dat trouwens over??
Het voelt ook wat warmer aan aan die kant. De koorts maakt dat natuurlijk nog erger.
Beniewd wat ze er in het ziekenhuis van zeggen.

Als het maar geen longontsteking is.

@ mula, een operatie is niet zo erg hoor. Die borsten eraf is natuurlijk verschrikkelijk, dat weer wel. Zal wel schrikken zijn als je bijkomt. Maar tegen de operatie op zich hoef je niet zo op te zien, dat gaat vast goed. Daarna krijg je voldoende pijnstillers en duurt het een weekje of 4 voordat je weer wat vooruit kunt.
Ik kijkt juist weer heel erg op tegen de chemo. Lijkt me vreselijk!

@ Fratz, hoe is het er nu mee? Sinds vrijdag niets meer gepost. Je moet je wel af en toe melden, hoor, anders gaan we ons ongerust maken.

@ Rottdog, gelukkig zijn mijn kinderen groot, maar ook die hadden het er in eerste instantie erg moeilijk mee. Vooral de jongste, 17. Op die leeftijd gaan ze het hele internet afstruinen, komen ze allerlei slecht aflopende verhalen tegen en halen ze zich de meest nare scenario's in het hoofd.

Nou, ik mag zo weer naar Eindhoven.

Allemaal veel sterkte, hoofd omhoog. Als ik een paar dagen niet reageer, dan lig ik vooral in mijn bed, uit te zieken.
  maandag 12 december 2011 @ 12:58:53 #53
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_105489575
Gia doe maar kalm aan dan :*
  maandag 12 december 2011 @ 15:13:05 #54
3542 Gia
User under construction
pi_105494076
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:58 schreef Rottdog het volgende:
Gia doe maar kalm aan dan :*
Doe ik. Ben net weer terug en duik zo weer mijn bed in.
Mijn mannen krijgen friet (ja, Brabant) vandaag. Mijn man mag dan straks wat boodschapjes halen voor morgen. Hopelijk kan ik dan weer koken en anders ga ik dat mijn oudste zoon maar eens leren.

Jij ook rustig aan. Ik ben blij dat je over de ergste schrik heen bent.
We moeten er gewoon doorheen, want het is niet anders. En in een hoekje wegkruipen helpt nu eenmaal niet. Positief proberen te blijven is echt het beste.
pi_105508916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Radioloog.....dan weten we waar we met onze vragen terecht kunnen. ;)

Bijvoorbeeld: Zie je op een ct-scan meer dan met een echo wat betreft het weefsel?
Niet dat ik iets tegen die scans heb, maar dan kan ik maandag gerichtere vragen stellen aan mijn radiologe. Ik snap bijvoorbeeld niet hoe ze zo precies kunnen bestralen met IMRT als er vrijwel niets meer zit. Zijn de lymfeklieren ook duidelijk zichtbaar als er geen uitzaaiingen zitten?

Alvast bedankt voor de reaktie.
Sorry voor late respons, was weekend niet thuis, en op gsm netjes antwoorden vind ik lastig.
CT-scan vs. Echo hangt heel sterk af van wat je ermee zou willen zien, dus als ik je vraag goed wil beantwoorden zou je me misschien nog even moeten vertellen welk weefsel je precies bedoelt.
Je kan lymfeklieren ook zien als ze 'gezond' zijn. Je houdt bepaalde grenswaarden aan voor wat nog een normale maat lymfeklier is, maar dat zegt nog niet altijd iets over uitzaaiingen. Een lymfeklier kan een normale maat hebben maar toch een uitzaaiing bevatten, en andersom (er moet dan wel een andere verklaring voor zo'n klier zijn!). Van bestraling heb ik vrijwel geen verstand, aangezien dat een ander vakgebied is (dat doet de radiotherapeut, wat een totaal ander vak is dan radioloog, al hebben ze elkaar, achter de schermen, vaak wel nodig).
Overigens vind ik vragen niet erg, mag ook via pm als je dat liever hebt. Wel belangrijk is dat ieder 'geval' (sorry voor het stomme woord) anders is. Er zijn protocollen, maar daarvan wordt, soms om diverse (goede) redenen wel afgeweken. Ik lees met jullie mee, maar kan helaas niet altijd alles precies uitleggen of verklaren omdat er soms andere beweegredenen zijn.
Hoop dat dit helpt, en wat ik zeg, vragen staat vrij. Mijn gedachten zijn bij jullie! X
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 22:08:13 #56
34726 Fratz
Max
pi_105514000
Hoi dames,
Ben een beetje weggebleven hier, had het moeilijk elke keer als ik hier kwam. Mijn eigen klote situatie, en dan die van jullie, het was even teveel voor me. Morgen naar het ziekenhuis voor een port-a-cath. Daar ben ik blij om. En aansluitend naar mijn oncoloog. Behandelplan bespreken. Ik zie als een berg op tegen morgen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_105515245
Lieve Fratz, gewoon een dikke vette knuffel en heel veel power voor morgen! puh.gif
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:29:40 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105524788
Fratz, heel veel sterkte vandaag. Ik kan me voorstellen dat je met het lood in je schoenen naar het ziekenhuis gaat... :*
Ik hoop op een lichtpuntje voor je!
***
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 08:57:30 #59
34726 Fratz
Max
pi_105525147
Over een uurtje ongeveer onder het mes
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 13 december 2011 @ 09:08:05 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105525320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:57 schreef Fratz het volgende:
Over een uurtje ongeveer onder het mes
We denken aan je!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 13 december 2011 @ 09:08:53 #61
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105525335
Succes Fratz. :*
A grand adventure has begun.
pi_105526383
Heel veel sterkte Fratz.
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:31:11 #63
3542 Gia
User under construction
pi_105527157
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 20:49 schreef Ilske het volgende:

[..]

Sorry voor late respons, was weekend niet thuis, en op gsm netjes antwoorden vind ik lastig.
CT-scan vs. Echo hangt heel sterk af van wat je ermee zou willen zien, dus als ik je vraag goed wil beantwoorden zou je me misschien nog even moeten vertellen welk weefsel je precies bedoelt.
Je kan lymfeklieren ook zien als ze 'gezond' zijn. Je houdt bepaalde grenswaarden aan voor wat nog een normale maat lymfeklier is, maar dat zegt nog niet altijd iets over uitzaaiingen. Een lymfeklier kan een normale maat hebben maar toch een uitzaaiing bevatten, en andersom (er moet dan wel een andere verklaring voor zo'n klier zijn!). Van bestraling heb ik vrijwel geen verstand, aangezien dat een ander vakgebied is (dat doet de radiotherapeut, wat een totaal ander vak is dan radioloog, al hebben ze elkaar, achter de schermen, vaak wel nodig).
Overigens vind ik vragen niet erg, mag ook via pm als je dat liever hebt. Wel belangrijk is dat ieder 'geval' (sorry voor het stomme woord) anders is. Er zijn protocollen, maar daarvan wordt, soms om diverse (goede) redenen wel afgeweken. Ik lees met jullie mee, maar kan helaas niet altijd alles precies uitleggen of verklaren omdat er soms andere beweegredenen zijn.
Hoop dat dit helpt, en wat ik zeg, vragen staat vrij. Mijn gedachten zijn bij jullie! X
Ik vroeg me vooral af hoe ze konden weten wáár ze precies moesten bestralen, aangezien ik al geopereerd ben en er hooguit een friemeltje (niet zichtbaar) is blijven zitten. (snijvlak niet schoon)
Heb het gisteren gevraagd en blijkbaar zitten er een soort nietjes in het operatiegebied, die daar altijd blijven zitten. Die zijn te zien als witte plekjes.

Ik vind het persoonlijk fijner om hier te posten en te vragen, zodat anderen er ook wat aan hebben. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Overigens vraag ik nu ook makkelijker iets aan de radiotherapeut, als ik ergens over twijfel.
't Is toch zeker mijn lijf!

@ Fratz, het zal er nu inmiddels wel op zitten, die operatie. Hoop voor je dat het allemaal goed is gegaan. Geen complicaties of zo. Moet je toch niet aan denken, zeg!! Heel veel sterkte.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:14:06 #64
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_105528337
Fratz hopelijk is het allemaal meegevallen :*

Er is eindelijk een mri scan voor me gevonden, we gaan naar winschoten. Rare ervan is dat het het ziekenhuis is waar mijn zus heeft gewerkt 8)7 Deze week of volgende week gaan we er dus in eindelijk weer wat schot in de zaak.

Weet hier trouwens iemand hoe dat zit met de norm van 3 weken na de diagnose een operatie?
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:49:23 #65
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_105529384
Ik lees al een tijdje mee, en ik wilde iedereen hier gewoon enorm veel sterkte toe wensen. Het moet verschrikkelijk moeilijk zijn voor jullie allemaal, en voor jullie naasten.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 13:22:15 #66
240917 Mula
pi_105532303
Fratz, hopelijk is je operatie goedgegaan! Het is even rot onder het mes te moeten, maar zon port-a-cath gaat waarschijnlijk heel wat minder prikstress opleveren en dat is ook fijn. Hopelijk heb je niet te veel last en pijn na de operatie! :*

Rottdog, wat fijn dat er eindelijk schot in de zaak komt. Ik vond het wachten echt het ergste wat er was. Ik had het idee dat alles ook heel gefaseerd verteld werd. Ik kreeg de uitslag en kreeg te horen dat ik een biopt moest laten maken en dat daarna een behandelplan werd opgesteld. Na de uitslag van de biopt moest eerst dit en dan komt er een behandelplan. Toen ik die onderzoeken had gehad moest er eerst weer een gesprek daar en daar... Verschrikkelijk. Ik was zo blij toen de 1e chemo er eindelijk in zat.

Gia, ik heb wel vaker gehoord dat borsten hard en warm worden na bestraling. Dat lijkt me dus redelijk normaal. Ik heb echt medelijden met je dat je moet stilliggen tijdens de bestraling terwijl je zo aan het hoesten bent. Ik heb een week gehoest en het was een drama. Tot kokhalzen aan toe. :X Ik heb bruistabletten van de apotheker gehad voor vastzittende hoest en die hielpen echt goed. Binnen een uur begon ik slijm op te hoesten!

Ik heb gister kuur nr7 gehad. Nog 3 weken min een dag en dan is het tijd voor een feestje: de laatste chemo! Ik zag er gisteren verschrikkelijk tegenop, maar het ging eigenlijk heel goed. Infuus zat meteen de eerste keer goed en ik voel me tot nu toe ok. Lang niet zo moe als de vorige keer en veel minder last van mn maag. Vandaag en morgen even rustig aandoen en dan moet het goedkomen.

Ik ben gisteren ook nog bij de chirurg geweest. Ik krijg volgende week een MRI om te bekijken wat de chemo precies heeft gedaan. Op dit moment kunnen ze de tumor namelijk niet meer voelen. *O* Nou betekent dat niet dat het ook daadwerkelijk weg is, maar dit is altijd beter dan dat ze het nog heel duidelijk voelen. Ik ben ook wat gerustgesteld over de operatie. Ik was echt bang dat ik veel functieverlies in mn arm(en) zou krijgen, maar dat gaat volgens mij wel meevallen. Er is een redelijke kans dat ik mijn armen niet meer plat langs mijn oren kan leggen, maar ik ben totaal niet lenig dus dat kan ik nu ook al nauwelijks. Dus dat lijkt me niet zon probleem. _O- Voor de rest is het afwachten...
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:25:02 #67
3542 Gia
User under construction
pi_105532410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:14 schreef Rottdog het volgende:
Fratz hopelijk is het allemaal meegevallen :*

Er is eindelijk een mri scan voor me gevonden, we gaan naar winschoten. Rare ervan is dat het het ziekenhuis is waar mijn zus heeft gewerkt 8)7 Deze week of volgende week gaan we er dus in eindelijk weer wat schot in de zaak.

Weet hier trouwens iemand hoe dat zit met de norm van 3 weken na de diagnose een operatie?
Die drie weken is een criterium waaraan een ziekenhuis moet voldoen om in aanmerking te komen voor zoiets als het roze lintje.
Ik ben binnen drie weken na diagnose, geopereerd. Diagnose (uitslag punctie) was op 10 oktober, operatie de 26ste.

Maar soms is de tumor te groot om meteen te opereren en moet ie eerst kleiner worden. Volgens mij krijg je dan eerst chemo. Maar ik ben geen expert, hoor.
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:34:50 #68
3542 Gia
User under construction
pi_105532726
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:22 schreef Mula het volgende:
Ik ben ook wat gerustgesteld over de operatie. Ik was echt bang dat ik veel functieverlies in mn arm(en) zou krijgen, maar dat gaat volgens mij wel meevallen. Er is een redelijke kans dat ik mijn armen niet meer plat langs mijn oren kan leggen, maar ik ben totaal niet lenig dus dat kan ik nu ook al nauwelijks. Dus dat lijkt me niet zon probleem. _O- Voor de rest is het afwachten...
Mula, een vriendin van me heeft een amputatie gehad en bij haar zijn 3 lymfeklieren weggehaald (die waren schoon). Zij heeft veel last gehad van haar arm, maar nu gaat het wel weer.
Bij mij was het borstsparend en maar één lymfeklier (die was niet schoon). Ik heb de eerste 6 weken moeite gehad met het uitstrekken van mijn arm, langs mijn oor. Heb dat wel, tegen een muur, geoefend, ondanks de pijn. Nu gaat dat allemaal weer goed.
Oedeem heb ik (nog) geen last van gehad, gelukkig. Hopelijk blijft dat zo.

Ik verwacht dat ook voor jou de nieuwe richtlijnen gelden en ze niet alle lymfeklieren weg gaan halen. Dat betekent echter wel dat, mochten de lymfeklieren niet schoon zijn, dat je nog bestraald gaat worden. Dat had je nog niet gehad, toch? Zijn de lymfeklieren wél schoon, dan hoef je bij een amputatie niet meer bestraald te worden.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 14:45:01 #69
240917 Mula
pi_105535538
Gia, op de Mri was een verdachte lympfeklier te zien en daar bleken inderdaad kankercellen in te zitten. Ik krijg sowieso een volledig okselkliertoilet aan de ene kant. En ik krijg ook sowieso bestraling aan een kant. Volgens mij hebben beide te maken met de agressieve soort die ik heb.

Ik ga het gedoe met mijn armen maar over me heen laten komen. Ik ben een beetje van het idee af dat ik straks echt niks meer kan (zoals knutselen en klussen enzo) en dat is in ieder geval al een gehele geruststelling. De chirurge had het erover dat sommige vrouwen na de operatie niet meer de borstcrawl konden doen, maar alleen nog de schoolslag. Dat soort aanpassingen kan ik meeleven. Dingen als totaal niet meer kunnen zwemmen zou ik veel moeilijker te behapstukken vinden.
pi_105536629
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vroeg me vooral af hoe ze konden weten wáár ze precies moesten bestralen, aangezien ik al geopereerd ben en er hooguit een friemeltje (niet zichtbaar) is blijven zitten. (snijvlak niet schoon)
Heb het gisteren gevraagd en blijkbaar zitten er een soort nietjes in het operatiegebied, die daar altijd blijven zitten. Die zijn te zien als witte plekjes.
Een planning voor de versneller wordt gemaakt aan de hand van een ct-scan. Hierop zijn inderdaad de nietjes waar je het al over hebt te zien. Ook kan je op zo'n scan de andere weefsels goed onderscheiden. Hierdoor kan er bij het plannen van zo'n behandeling het doelgebied bepaald worden.
Het verschilt uiteraard per situatie wat er te zien is en wat er bestraald gaat worden. Meestal zal het gebied bestraald worden wat door de chirurg is aangedaan met als doel het gebied helemaal schoon te maken van kwaadaardige cellen. Er zouden bijvoorbeeld kleine uitlopers kunnen zitten. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat de oncoloog het nodig vind om de lymfeklieren te laten meebestralen, uit voorzorg of als er al geopereerd is.
Als er een borstbesparende operatie is gedaan dan zal het doelvolume de gehele borstklier zijn. Deze is op de scans goed te onderscheiden. Er zal zo geplanned worden dat er zo min mogelijk goed weefsel bestraald raakt.
Ik hoop dat het nu iets helderder is!
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:27:40 #71
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105537182
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:22 schreef Mula het volgende:
Ik ben ook wat gerustgesteld over de operatie. Ik was echt bang dat ik veel functieverlies in mn arm(en) zou krijgen, maar dat gaat volgens mij wel meevallen. Er is een redelijke kans dat ik mijn armen niet meer plat langs mijn oren kan leggen, maar ik ben totaal niet lenig dus dat kan ik nu ook al nauwelijks. Dus dat lijkt me niet zon probleem. _O- Voor de rest is het afwachten...
Mijn moeder is een echte friemel (lees: kaarten maken, bloemstukken maken) en dat gaat ook allemaal prima. Bij haar is er geen lymfeklier weggehaald, maar zij heeft nog wel een operatie achteraf gehad. Er zat namelijk nog erg veel huid en dat hebben ze weggehaald. Dit kwam omdat haar draintje er vrij vroeg uit was geschoten / gegaan en er zodoende te veel vocht bleef zitten. Het werd officieel geen (dacht ik!) oedeem genoemd. Ze heeft er nu ook weinig last meer van. Kijk, als ze zo idioot is geweest om overal de ramen te wassen (binnen en soms ook nog buiten :')) dan voelt ze het wel, maar dat is ook een beetje haar eigen (eigenwijze) schuld, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:55:43 #72
3542 Gia
User under construction
pi_105542378
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:45 schreef Mula het volgende:
Gia, op de Mri was een verdachte lympfeklier te zien en daar bleken inderdaad kankercellen in te zitten. Ik krijg sowieso een volledig okselkliertoilet aan de ene kant. En ik krijg ook sowieso bestraling aan een kant. Volgens mij hebben beide te maken met de agressieve soort die ik heb.

Ik ga het gedoe met mijn armen maar over me heen laten komen. Ik ben een beetje van het idee af dat ik straks echt niks meer kan (zoals knutselen en klussen enzo) en dat is in ieder geval al een gehele geruststelling. De chirurge had het erover dat sommige vrouwen na de operatie niet meer de borstcrawl konden doen, maar alleen nog de schoolslag. Dat soort aanpassingen kan ik meeleven. Dingen als totaal niet meer kunnen zwemmen zou ik veel moeilijker te behapstukken vinden.
Mula, het laatste wat ik wil is jou onterechte hoop geven, maar wanneer hebben ze jou dat medegedeeld van dat volledige okseltoilet?
Ik had namelijk ook een agressieve soort, maar nog maar klein (2 cm), en hormoon-gevoelig. Tegen mij was gezegd dat ik een volledig okselkliertoilet zou krijgen als de onderzochte lymfeklier(en) metastasen zou hebben. Dat was begin oktober. En die klier was niet schoon.
2 weken later kreeg ik te horen dat de richtlijnen veranderd waren en een volledig okselkliertoilet niet meer gedaan werd. In plaats daarvan okselbestraling met IMRT.

Die richtlijnen zijn dus begin oktober veranderd. Misschien dat dit ook voor jou gaat gelden....
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:00:42 #73
3542 Gia
User under construction
pi_105542530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:11 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Een planning voor de versneller wordt gemaakt aan de hand van een ct-scan. Hierop zijn inderdaad de nietjes waar je het al over hebt te zien. Ook kan je op zo'n scan de andere weefsels goed onderscheiden. Hierdoor kan er bij het plannen van zo'n behandeling het doelgebied bepaald worden.
Het verschilt uiteraard per situatie wat er te zien is en wat er bestraald gaat worden. Meestal zal het gebied bestraald worden wat door de chirurg is aangedaan met als doel het gebied helemaal schoon te maken van kwaadaardige cellen. Er zouden bijvoorbeeld kleine uitlopers kunnen zitten. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat de oncoloog het nodig vind om de lymfeklieren te laten meebestralen, uit voorzorg of als er al geopereerd is.
Als er een borstbesparende operatie is gedaan dan zal het doelvolume de gehele borstklier zijn. Deze is op de scans goed te onderscheiden. Er zal zo geplanned worden dat er zo min mogelijk goed weefsel bestraald raakt.
Ik hoop dat het nu iets helderder is!
Dank je wel. Heel helder.

Bij mij was het inderdaad borstsparend en okselsparend, ondanks een aangedane okselklier.
Daarom wordt ook de oksel behoorlijk intensief bestraald. De laatste sessie, van 7 stuks, is op de oksel gericht en duurt het langst. Een seconde of 12, gok ik.

Ze maken een rondje over de borst en eindigen zodoende in de oksel.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 18:21:22 #74
34726 Fratz
Max
pi_105543218
Fratz is weer thuis.
Doet wel pijn..
Morgen naar radiologie dan wordt er een masker aangemeten voor bestralingen.
En na de bestraling weer chemo, dit keer tabletten. Mijn haar gaat er niet van uitvallen! Maar van de bestraling misschien weer wel..

Meh.. Wil veel vertellen maar het gaat niet..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 14 december 2011 @ 10:47:52 #75
3542 Gia
User under construction
pi_105568280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:21 schreef Fratz het volgende:
Fratz is weer thuis.
Doet wel pijn..
Morgen naar radiologie dan wordt er een masker aangemeten voor bestralingen.
En na de bestraling weer chemo, dit keer tabletten. Mijn haar gaat er niet van uitvallen! Maar van de bestraling misschien weer wel..

Meh.. Wil veel vertellen maar het gaat niet..
Heb je dan geen port-a-cath gekregen, dat je chemo in tabletvorm krijgt? Daarvoor moest je toch naar het ziekenhuis? Wel ontzettend naar voor je dat die hele riedel weer opnieuw moet. Arm ding. Ik heb echt met je te doen.

Hou je sterk, meisje. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')