abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105553823
Jullie hebben ook wel gelijk, maar zon instelling als het cb kan je in zulke gevallen echt zo onzeker maken! Ze gooien het gelijk op misschien wel niet genoeg bv etc. En als je daar gevoelig voor bent dan snap ik dat je naar ze luistert en bijv. stopt met bv. Het is best lastig, ze bedoelen het vast goed, maar ondanks de WHO richtlijnen van bv enzo zijn ze bij ons cb erg gericht op fv (kv).
Best lastig dus, ze kunnen je zoals ik zei best onzeker maken, zeker in geval van niet goed gegroeid kindje en het is toch je eerste, alles nieuw etc. Maar we gaan gewoon door :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:01:03 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105554193
Ik heb dat ook al ervaren hoor, ze kunnen zeer overtuigend overkomen op het CB.
Bij mij zeiden ze de laatste keer... 'Als ze de volgende keer nog 2-3 keer 's nachts komt, dan moeten we toch maar eens kijken wat we daar aan kunnen doen'
Toen dacht ik echt, wtf? 8)7

En toch ga ik dan even aan mezelf twijfelen of ik het wel juist doe en of ik haar wel zo vaak moet blijven voeden, zeker omdat ze zo enorm hard groeit.

Maar na een uurtje leg ik dat naast me neer en volg ik mijn gevoel. Ik bedenk wel vaak van te voren wat te antwoorden op bepaalde vragen.
pi_105554774
Wat fijn zeg Jipster! O+

Mijn cb heeft een lactatiekundige in dienst als wvk en dat is te merken ook :D toen jongste niet goed groeide en de kinderarts haar zorgen daarover uitte, en de dietist begon over dat het misschien aan de bv lag, zei de andere wvk alleen "ja goh, ik zie het, ze groeit idd niet zo lekker... voed je nog op verzoek? en nog lekker vaak ook? en 's nachts? nou dan lijkt het me niet dat het aan de borstvoeding ligt."

Het is zo jammer dat het zo ontzettend kan verschillen per cb en per arts die je treft qua wat voor advies je krijgt -O- gemiste kans imho.
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 december 2011 @ 22:16:47 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105555200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:01 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb dat ook al ervaren hoor, ze kunnen zeer overtuigend overkomen op het CB.
Bij mij zeiden ze de laatste keer... 'Als ze de volgende keer nog 2-3 keer 's nachts komt, dan moeten we toch maar eens kijken wat we daar aan kunnen doen'
Toen dacht ik echt, wtf? 8)7

En toch ga ik dan even aan mezelf twijfelen of ik het wel juist doe en of ik haar wel zo vaak moet blijven voeden, zeker omdat ze zo enorm hard groeit.

Maar na een uurtje leg ik dat naast me neer en volg ik mijn gevoel. Ik bedenk wel vaak van te voren wat te antwoorden op bepaalde vragen.
ik word, per mail en telefoon, begleid door Stefan Kleintjes, ik kreeg een verwijskaart los vanwege gewichtsverlies door bv en ik moet eerlijk zeggen dat dat een enorme steun in de rug is (geweest) om de woorden van het cb steeds weer te kunnen weerleggen en naast me neer te leggen. Wat Mig zegt, het scheelt per cb etc hoe goed je begleidt wordt. Nadat ik één keer met Van Borst tot Boterham heb gezwaaid op 't cb, vragen ze hier alleen nog naar z'n ontwikkeling en nauwelijks nog naar z'n eet/slaappatroon. Dat geloven ze wel :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:26:20 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105555882
Van Borst tot Boterham heb ik ook doorgelezen, het voedingsintroductieschema is erg handig.
Ik lees ook graag in dit boek.....

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 december 2011 @ 22:28:27 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105556003
Woon jij in m'n buurt Juud? Dan zou ik hem graag een keer lenen van je :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 december 2011 @ 08:56:15 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105565812
Ik heb ook een fijn cb (vind ik). Zij vragen er altijd bij of ik/wij het een probleem vinden. Zo niet,dan is het oke. Zo wel, dan denken ze mee voor een oplossing...

Jipster, fijn dat het zo goed gaat!
  woensdag 14 december 2011 @ 09:17:09 #208
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105566134
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:28 schreef DJMO het volgende:
Woon jij in m'n buurt Juud? Dan zou ik hem graag een keer lenen van je :)
Nope, ik woon niet in de buurt volgens mij, ik woon op de Veluwe.
  woensdag 14 december 2011 @ 09:34:06 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105566453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:37 schreef Jipster het volgende:
Ik kom even binnengevallen, niet bijgelezen want net terug van weekendje weg. Maar wil even bedanken voor de reacties en tips van vorige week.

J. was toen slechts 80gr aangekomen in 1,5wk en het cb wilde dat we gingen bijvoeden met kv. Het zat mij niet lekker, omdat ik juist het idee had dat de bv en het drinken beter ging. Na veel getwijfel besloten niet bij te voeden en het weegmoment 3 dgn later af te wachten. Als hij dan nog niet was aangekomen zouden we gaan bijvoeden hadden vriendlief en ik afgesproken. Hebben eigenlijk gewoon laten drinken zoals altijd, komt rond de 3u ook 'snachts en af en toe nog wat gekolfd snachts en dat gegeven, zodat we we wisten dat ie die ml in elk geval binnen heeft. En gelukkig was J. nu 150gram in 3 dgn aangekomen, zijn groei is dus niet erg gelijkmatig, maar dat kan natuurlijk met die bv.

Het cb blij, en ik durfde niet te zeggen dat we niet bijgevoed hebben met kv, want ik kreeg gelijk te horen, zie je! Dan is toch je productie niet goed en loopt hij terug etc.. Ze moesten eens weten.. :X

Dus we gaan hier voorlopig nog even zo door. Voor de zekerheid ga ik wel een week later weer wegen, om het wel even in de gaten te houden.
Toen ze op mijn cb begonnen dat Nathan maar 2 flesjes kv erbij moest krijgen had ik echt zoiets van je hebt niet eens jullie eigen LK geraadpleegd! Ik zei echt dat ik dat stom vond, nou ja, dan zou ze op mijn verzoek hun LK raadplegen, belt ze later op dat ik een telefonisch consult a x euro's met hun LK mocht hebben. Ja daag, ik heb mn eigen LK maar gebeld, graties. Ik heb ze toen echt laten weten dat ik geen kv bij ben gaan geven, en dat ik hun advies waardeloos vond. Wij zijn met 8 maanden af en toe kv gaan geven omdat ik de nachten niet langer vol hield, dan kreeg Nathan 100cc kv om 1 uur van manlief en kon ik in ieder geval 3 a 4 uur slapen. Maar dat hebben we op een gegeven moment ook weer afgebouwd.
pi_105569758
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:37 schreef Jipster het volgende:
Ik kom even binnengevallen, niet bijgelezen want net terug van weekendje weg. Maar wil even bedanken voor de reacties en tips van vorige week.

J. was toen slechts 80gr aangekomen in 1,5wk en het cb wilde dat we gingen bijvoeden met kv. Het zat mij niet lekker, omdat ik juist het idee had dat de bv en het drinken beter ging. Na veel getwijfel besloten niet bij te voeden en het weegmoment 3 dgn later af te wachten. Als hij dan nog niet was aangekomen zouden we gaan bijvoeden hadden vriendlief en ik afgesproken. Hebben eigenlijk gewoon laten drinken zoals altijd, komt rond de 3u ook 'snachts en af en toe nog wat gekolfd snachts en dat gegeven, zodat we we wisten dat ie die ml in elk geval binnen heeft. En gelukkig was J. nu 150gram in 3 dgn aangekomen, zijn groei is dus niet erg gelijkmatig, maar dat kan natuurlijk met die bv.

Het cb blij, en ik durfde niet te zeggen dat we niet bijgevoed hebben met kv, want ik kreeg gelijk te horen, zie je! Dan is toch je productie niet goed en loopt hij terug etc.. Ze moesten eens weten.. :X
Wat goed!
Je had trouwens wel mooi een triomfantelijke opmerking kunnen maken dat je geen kv nodig had :Y
pi_105570377
Ik ben toen ons meisje 3,5 mnd was nood gedwongen gestopt met bv, zij had dus danig veel last van voedsel allergieen dat ik zelf te veel voedingsstoffen mis liep en daardoor ernstig vermoeid raakte. Heb er wel heel erg van genoten! Heb het er ook moeilijk mee gehad om dit besluit te maken maar het kon gewoon niet anders...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105571625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:00 schreef e-mama11 het volgende:
Ik ben toen ons meisje 3,5 mnd was nood gedwongen gestopt met bv, zij had dus danig veel last van voedsel allergieen dat ik zelf te veel voedingsstoffen mis liep en daardoor ernstig vermoeid raakte. Heb er wel heel erg van genoten! Heb het er ook moeilijk mee gehad om dit besluit te maken maar het kon gewoon niet anders...
Bij een volgende zou je kunnen overwegen, als die ook allergische reacties heeft, om een dieet te volgen en dit samen te stellen met een dietist... Vitamine en mineralen kun je altijd wel aanvullen met supplementen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105571710
Ik werd toen door cb ook naar dieetiste gestuurd maar zij vertelde mij vooral wat ik níet mocht hebben... met als gevolg dat ik zo'n beete leefde op: snoep, groenten en fruit...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105571780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:47 schreef e-mama11 het volgende:
Ik werd toen door cb ook naar dieetiste gestuurd maar zij vertelde mij vooral wat ik níet mocht hebben... met als gevolg dat ik zo'n beete leefde op: snoep, groenten en fruit...
Dat vind ik echt slecht!
Ik heb bij Jennifer een koemelk, kippeneiwit en soya vrij dieet gevold, de dietist kon mij gewoon standaard velletjes geven met allemaal productnamen wat ik allemaal kon eten..
Stond gewoon netjes op bluebandbrood, maar niet de puntjes... enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105572076
Nou, dat vind ik ook behoorlijk slechte begeleiding. Het zou toch raar zijn als een klein baby'tje wel met zo'n dieet zou kunnen leven, maar dat voor de moeder tekorten niet zouden zijn aan te vullen. Een baby is nota bene enorm in groei en ontwikkeling! Jammer e-mama11, dat had echt anders kunnen zijn ;( Mocht een volgende ook allergiën hebben, sla deze diëtiste dan maar over...
pi_105582359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind ik echt slecht!
Ik heb bij Jennifer een koemelk, kippeneiwit en soya vrij dieet gevold, de dietist kon mij gewoon standaard velletjes geven met allemaal productnamen wat ik allemaal kon eten..
Stond gewoon netjes op bluebandbrood, maar niet de puntjes... enz.
Dat idd ja, hier zelfde verhaal. Wat stom zeg. :{
pi_105582717
Toen muppet teveel afviel de eerste 2 weken 'adviseerde' het CB ook om bij te voeden met kv, dat wilde ik alleen echt niet dus heb vrij bits teruggezegd dat ik wel wilde bijvoeden, maar dan wel met moedermelk en dat ik dus wel ging kolven.. Daarop antwoordde ze dat dat inderdaad ook wel kon, maar dat veel moeders dat 'gedoe' vonden...

Ja prima, maar daarom kun je wel gewoon eerst adviseren met bijvoeden met mm, en als een moeder dán aangeeft dat ze dat teveel vind kun je aangeven dat het ook met kv kan. Dat begreep ze wel en zou ze mee nemen in volgende adviezen :)
  woensdag 14 december 2011 @ 18:28:13 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105584425
Hier ook op hypollergeen dieet..
Het feit dat na herintroductie de bultjes weer terug kwamen en hij veel meer gespannen was en nu met weer weglaten van iig de grote producten en nog niet de sporen al zoveel verschil merk..
Bevestigd wel voldoende dat er iig een koemelkallergie is.. soja gebruik ik eigenlijk niet.. alleen dus opletten oo op ei...
En scheelt dat ik al bakken ervaring heb met vervangers zoeken voor Arwen :)
Ik mis mijn melk enorm en mijn kaas... maar toch met liefde doe ik het O+

Geniet met volle teugen dat ik mijn kleine vriendje zoiets goeds kan geven, en waar ik dacht te preuts te zijn voed ik overal :P C&A, AH, restaurant, pub.. ik vind het ideaal en krijg alleen goede respons van wat goed dat je bv geeft en ook gewoon voed wanneer je kindje behoefte heeft.
Leuk vind ik dat :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 14 december 2011 @ 20:24:17 #219
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105590111
Evenstar, jij maffioso! ;)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 14 december 2011 @ 21:03:32 #220
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105592337
:D Ik had zelf ook niet verwacht dat Ik t zo makkelijk zou doen. Maar t voelt gewoon heel natuurlijk en t scheelt Hij hapt gelijk goed aan :)
pi_105593192
Evenstar, fijn dat het zo lekker gaat!

Jipster, mooi dat je mannetje toch is aangekomen! Knap hoor, dat je naar jezelf geluisterd hebt.

Hier weer 2 dagen aan het werk en dus ook 2 dagen gekolfd. Ik moet zeggen dat me het niet tegenvalt. We hebben een mooi hok dat ik op maandag en dinsdag met iemand anders moet delen en woensdag en donderdag voor mezelf heb. Ik kolf nu 2x per dag, maar heb net 50 ml te weinig dan wat hij drinkt (3x150ml) Dus als ik thuiskom en hem aanleg kolf ik nog eenmaal de andere borst en dan heb ik voldoende.
Volgens mij ben ik mijn productie wel weer aan het opkrikken door het kolven, want vannacht plofte ik bijna, en dat heb ik al een tijdje niet meer gehad.
  woensdag 14 december 2011 @ 21:39:14 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105594132
Nachtvoedingen he, zo'n 2 of 3, die blijken hun werk goed te doen.
Mijn 6 maanden baby lag vanavond hier thuis op de weegschaal en die gaf 8400 gram aan, wel net na een voeding.

Ik stop er blijkbaar nog steeds slagroom in, ze krijgt minder voedingen al een paar weken en al redelijk wat bijvoeding (waar bijna geen kcal inzitten) sinds een week of 3/4 en toch groeit ze onderminderd door. O+

Ik ben zo blij met de ringsling, beco en de wagen, ik zeul me rot. :+
  woensdag 14 december 2011 @ 21:44:16 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105594400
:o spekbaby :D
  woensdag 14 december 2011 @ 21:48:09 #224
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105594644
Ja en toch als je haar ziet valt het wel mee....tis echt een pupke, tenminste, dat vind ik. :)

Ze heeft wel een hele lange romp, maat 74/80 rompers zitten er strak omheen (mouwen omgeslagen) dat heeft ze van dr vader.
Broekjes kan ze 68 aan en is 74 nog veuls te lang.
pi_105595744
damn juud :D
dan is ze mijnes voorbij. Die zit op 8 kilo nu. Ik heb vandaag rompers maat 3-6 months gekocht, t is toch te suf voor woorden :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')