ik heb het idee dat die eten ook best leuk en interessant vindt, maar vaak alleen maar een paar minuten
hij begint te draaien in de stoel, soms alleen het hoofd, maar hij buigt net zo goed zijn hele lijf zijwaarts of beweegt zo snel dat ik met de lepel zijn mond mis,
hij wil soms zelfs de volle lepel pakken, maar met voorkeur daar waar het eten zit, smeert met zijn handjes over zijn gezicht, wrijft in de ogen (ik zit nu te denken dat hij misschien te moe is, maar hij heeft dit ook al 's ochtends gedaan), of maakt zijn mond dicht net op het moment dat ik de lepel erin schuif, of hij wrijft of plet het eten wat op tafel ligt
wat soms wel goed gaat is iets oppakken en richting mond brengen, maar er valt gewoon ook weer heel veel uit zijn mond, of loopt met de spuug eruit
het resultaat is in elk geval elke keer een vieze slab, het kind zit tot achter zijn oren onder het eten, de kleren moeten vaak gewisseld worden, het tafelblad en de stoel zitten meestal onder en de rest ligt op de grond...
de ene dag lust die iets wel, de andere dag weer niet
ik weet niet meer wanneer en hoe vaak die BV moet drinken (was eerst 7-8 keer en nu ongeveer 6 keer op een dag), daarom vraag ik mij ook af of die genoeg plast (hoeveel plasluiers zijn normaal met 6 1/2 maand?, op een normale dag heb ik namelijk maar 3 vieze luiers, één daarvan met poep en ik heb het idee dat de plasluiers sinds die eten krijgt iets minder vol zijn)
volgens mij doe ik iets niet goed: het verkeerde moment, of het is te verwarrend voor hem dat die soms iets met een lepel krijgt en soms zelfs mag pakken, of ik heb niet de goede techniek om hem iets met een lepel te geven ( moet ik bijvoorbeeld wachten tot hij recht naar voren kijkt en van zelfs zijn mond opendoet?), of heb ik gewoon geen geduld en is dit gewoon heel normaal babygedrag
ik wil niet dat eten een gevecht wordt, maar vind het soms ook niet leuk, hoe het nu gaat