abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 december 2011 @ 21:22:37 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105354437
Geert had er ook een handje van om aan de tepel te trekken met z'n mond en vooral toen hij tanden kreeg ook om te bijten. Mijn remedie was heel simpel, meteen afkoppelen en wegleggen. Dan maar even beledigd en huilen, pech :X Na 'n minuut of vijf weer oppakken en opnieuw aanleggen (als hij nog wilde drinken that is). Op dit moment trekt hij alleen nog aan de tepel als hij in slaap gevallen is en ik het niet in de gaten heb ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105354677
bedankt voor de reacties! Lees net er nog een Wies is! Zo heet mijn dochter ook! Leuk!
Mijn prductie loopt idd terug en ben ook nog ongesteld geworden. Of juist daardoor.
Vaker aanleggen is niet echt een optie want dan drinkt ze gewoon niet en gaat spelen/draaien.
Zit eraan te denken om alleen nog een ochtend voeding te gaan geven en rest kv. Qua bijvoeding gaat het erg goed. Ze eet echt alles en ook best wel wat.
Ik vind kolven echt niet fijn en doe het alleen om de productie op peil te houden. Kolf heel erg weinig, gebruik ook die neusspray.

Over voeden waar andere bj zijn: helemaal geen moeite mee. Voed rustig in het openbaar of op visite net wanneer het uitkomt. Denk wel dat het verschil maakt of het heel makkelijk gaat of niet!
pi_105380722

Hij is wat donker, maar Jelte lag vanochtend nogal in chillmodus ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105380877
oh vlindur O+

mijn ukkie speelt met de tepel vaak na het eten! likken, bijten enzo :D en grommen en kreunen _O- vocale kind! ze is geen seconde stil :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105380892
quote:
12s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:22 schreef DJMO het volgende:
Geert had er ook een handje van om aan de tepel te trekken met z'n mond en vooral toen hij tanden kreeg ook om te bijten. Mijn remedie was heel simpel, meteen afkoppelen en wegleggen. Dan maar even beledigd en huilen, pech :X Na 'n minuut of vijf weer oppakken en opnieuw aanleggen (als hij nog wilde drinken that is). Op dit moment trekt hij alleen nog aan de tepel als hij in slaap gevallen is en ik het niet in de gaten heb ...
auw! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105383163
Hmmm, sinds gisteren winderbaarlijk genoeg geen lekkende borsten meer.. Nu ben ik benieuwd of dat is omdat ik menstrueer of dat het echt nog goed komt met de overproductie.. De tijd zal het leren :)

Vlindur :') yo, flex man!
pi_105385834
Floris wil nog wel eens als hij klaar is met drinken mijn tepel tussen zijn kaakjes houden en zijn hoofd wegdraaien :X Tres pijnlijk!
pi_105407469
Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met bijvoeding, de ene dag makkelijker dan de andere.
Ik vond het best wel moeilijk overschakelen, want in plaats van minder werd het nog meer bezig zijn met voeden/ eten, want er kwamen 2 eetmomenten en veel gesmeer/ schoonmaken bij. Het voeden op verzoek is ook nog best lastig, ik kreeg de laatste dagen de indruk dat die minder vaak wil drinken. Ik hoop maar dat het zich vanzelf regelt. Geven jullie extra drinken bij?
En hoeveel eten bieden jullie aan? Ik doe maar echt kleine porties, maar dan nog gaat veel verloren of belandt op de slap, in het gezicht, op de grond, in de stoel...eerst dacht ik dat het met de Rapley methode te maken had, maar ook met een lepel is het best veel gesmeer. Heeft iemand nog tips?
pi_105411402
Hmm, Jelte had net gedronken en even later kreeg hij het moeilijk, begon te piepen, te trappelen, te kokhalzen en gooide er toen spuug uit. Maar dan de versie die wij oprochelen zeg maar.. Ik kon het zo in zn geheel met een doekje van mijn schouder afpakken ( :') ) het rook ook heel zuur. Het was wit trouwens.

Iemand enig idee of dit iets betekent? Hij spuugt altijd wel terug, maar deze variant ken ik nog niet. Het was daarna ook gelijk klaar. Hij slaapt nu op me.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105416747
Vlindur, dat doet Noah ook wel. Half-verteerde, ingedikte melk. Idd ook onder het nodige protest.

Of dattie in de doek vanuit het niks heel morilijk gast doen en er dan een boer uitkomt waar een volwassen vent jaloers op zou zijn :')
Lotte!
Noah!
pi_105416816
Vlindur dat hebben wij ook eens in de zoveel tijd, heel normaal
pi_105417255
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:40 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, dat doet Noah ook wel. Half-verteerde, ingedikte melk. Idd ook onder het nodige protest.

Of dattie in de doek vanuit het niks heel morilijk gast doen en er dan een boer uitkomt waar een volwassen vent jaloers op zou zijn :')
boeren én winden waar een volwassen vent jaloers op zou zijn hier :X
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:04:34 #138
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105417422
Haha, nou dat doet mijn baby allemaal niet hoor! O-)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 19:35:56 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105424544
Hier is het tegenwoordig hip om tijdens het drinken ritmisch op m'n borst te slaan met vlakke hand :') of hij nou de melk eruit wil slaan, ik heb geen idee :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 10 december 2011 @ 19:37:35 #140
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105424610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 07:15 schreef Zana het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met bijvoeding, de ene dag makkelijker dan de andere.
Ik vond het best wel moeilijk overschakelen, want in plaats van minder werd het nog meer bezig zijn met voeden/ eten, want er kwamen 2 eetmomenten en veel gesmeer/ schoonmaken bij. Het voeden op verzoek is ook nog best lastig, ik kreeg de laatste dagen de indruk dat die minder vaak wil drinken. Ik hoop maar dat het zich vanzelf regelt. Geven jullie extra drinken bij?
En hoeveel eten bieden jullie aan? Ik doe maar echt kleine porties, maar dan nog gaat veel verloren of belandt op de slap, in het gezicht, op de grond, in de stoel...eerst dacht ik dat het met de Rapley methode te maken had, maar ook met een lepel is het best veel gesmeer. Heeft iemand nog tips?
Extra drinken bijgeven wordt meestal afgeraden omdat ze het beste borstvoeding kunnen drinken, dat is het beste voor ze en zo blijft je productie goed op peil. Ik geef heel soms de tuitbeker of rietjesbeker met wat water erin, dat vind mijn ukje geweldig en zo leert ze ook daaruit drinken.

Ik geef nu een paar weken bijvoeding, week of 3 zo uit mijn hoofd. Ze eet nu gemalen voedsel met brokjes/stukjes erin. Ik ben met glad begonnen en sinds twee dagen eet ze brokjes, eerder ging het ptuh ptuh, zo hoor mond weer uit.
Ze eet sinds twee dagen ook een kwart boterham, ik stop een klein stukje tussen haar kaakjes, tegen haar wang aan en dan kauwt ze het ook weg.
Fruit hapt ze af, banaan, peer, mango en eet ze ook grof gemalen.
Warm eten krijgt ze alleen nog maar grof gemalen, vanaf komende week wil ik haar eens zo nu en dan een stukje geven, wortel en broccoli om af te happen.

Ik vond dat na een goede week ze al heel goed kon eten, ze vond wel veel vies. Sinds de afgelopen week is alles nomnomnom, ze schreeuwt als ik haar in haar kinderstoel zet, omdat ze weet dat er dan eten komt, helemaal blij is ze dan.
pi_105428877
ik heb het idee dat die eten ook best leuk en interessant vindt, maar vaak alleen maar een paar minuten
hij begint te draaien in de stoel, soms alleen het hoofd, maar hij buigt net zo goed zijn hele lijf zijwaarts of beweegt zo snel dat ik met de lepel zijn mond mis,

hij wil soms zelfs de volle lepel pakken, maar met voorkeur daar waar het eten zit, smeert met zijn handjes over zijn gezicht, wrijft in de ogen (ik zit nu te denken dat hij misschien te moe is, maar hij heeft dit ook al 's ochtends gedaan), of maakt zijn mond dicht net op het moment dat ik de lepel erin schuif, of hij wrijft of plet het eten wat op tafel ligt

wat soms wel goed gaat is iets oppakken en richting mond brengen, maar er valt gewoon ook weer heel veel uit zijn mond, of loopt met de spuug eruit

het resultaat is in elk geval elke keer een vieze slab, het kind zit tot achter zijn oren onder het eten, de kleren moeten vaak gewisseld worden, het tafelblad en de stoel zitten meestal onder en de rest ligt op de grond... }:|
de ene dag lust die iets wel, de andere dag weer niet -O-

ik weet niet meer wanneer en hoe vaak die BV moet drinken (was eerst 7-8 keer en nu ongeveer 6 keer op een dag), daarom vraag ik mij ook af of die genoeg plast (hoeveel plasluiers zijn normaal met 6 1/2 maand?, op een normale dag heb ik namelijk maar 3 vieze luiers, één daarvan met poep en ik heb het idee dat de plasluiers sinds die eten krijgt iets minder vol zijn)

volgens mij doe ik iets niet goed: het verkeerde moment, of het is te verwarrend voor hem dat die soms iets met een lepel krijgt en soms zelfs mag pakken, of ik heb niet de goede techniek om hem iets met een lepel te geven ( moet ik bijvoorbeeld wachten tot hij recht naar voren kijkt en van zelfs zijn mond opendoet?), of heb ik gewoon geen geduld en is dit gewoon heel normaal babygedrag

ik wil niet dat eten een gevecht wordt, maar vind het soms ook niet leuk, hoe het nu gaat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 21:25:16 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105429221
slabbetjes zijn er om vies te worden :+ En alle kindjes moeten aan eten wennen, de een doet dat wat sneller dan de ander. Zolang je prul er plezier in heeft gaat het vooralsnog prima. Je begint pas net he! En houd in je achterhoofd dat dit pas het verkennen van vast voedsel is. Hij haalt de komende maanden voorlopig zijn hoofdmoot nog uit jouw melk!

Geert heeft het tegenwoordig na de ochtendvoeding prima naar z'n zin met een ontbijtcracker, bij de lunch vaak een boterham in dobbelsteentjes gesneden zodat hij ze makkelijk kan pakken. Als ik hem na 't avondeten wat kwark oid wil geven, graait hij ook de lepel uit m'n handen, en aangezien veel baby's dat doen, lijkt me dat volkomen normaal gedrag hoor Zana ;)

Ik heb het idee uit jouw posting dat je teveel controle wil hebben, je wil dat hij eet, maar dat is echt nog niet noodzakelijk. Laat 'm lekker spelen met dat eten, leg een opengeknipte vuilniszak onder z'n stoel als je bang bent voor rommel, trek 'm oude, kapotte of eigenlijk te kleine kleertjes aan zodat het vies MAG worden en geniet van je kind en zijn ontdekkingstocht in de wondere wereld die eten heet O+

pi_105429558
Zana, hij is niet anders gewend dan dat zijn honger gestild wordt door mama's melk. Wat je nu van hem wilt, snapt hij nog niet, en dat geeft niet! Het is nu een kwestie van leren eten, en dat heeft (als je nog steeds borstvoeding op verzoek geeft) geen maat. Dan maakt het niet uit hoeveel hij binnenkrijgt. Als hij gaandeweg ontdekt dat stukjes, of wat er op de lepel ligt best grappig voelt in je mond, en ook nog eens lekker kan zijn, komt het vanzelf goed.
Ik deed rapley, en het duurde zeker tot een maand of 8 tot ze het echt zelf in d'r mond stopte, en ik het 's ochtends weer terugvond in d'r luier.

Hoe vaak biedt je hem per dag iets anders dan borst aan? En die je dat na een borstvoeding of ervoor? Als je wilt dat hij het ontdekt, zou ik het erna doen, dan istie niet te hongerig en ongeduldig om het te willen proberen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 21:35:17 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105429692
nou ja, dat dus Morretje, Geert het ook pas sinds een paar weken echt goed door. Een banaan gaat nu vrijwel helemaal op :o en hij had vanmiddag een kiwi. Ik heb dat bekkie nog nooit zo snel zien kauwen om maar meer te kunnen happen _O-

zaterdag 10 december 2011 @ 21:36:46 #145
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105429756
Zana, wat DJMO zegt :)

Aviva heeft tot ze 9 mnd was nauwelijks vast voedsel gegeten. Het is allemaal supernieuw natuurlijk.
Ik zou lekker makkelijk stukjes geven en dan een beetje stevig. Maakt makkelijker schoon ;)
En onthoud vooral, het hoeft nog niet. Het eerste jaar is bijvoeding voor erbij en in het begin is het vooral voor de leuk, niet dat er nu echt gegeten wordt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105429812
Mooi gesproken DJMO, heerlijk toch die ontdekkingsreis :)
Ik weet nog dat we het buurjongetje een paar maanden geleden yoghurt gaven. Dat gezocht trok helemaal scheef, maar hij wist niet hoe snel en ver dat mondje weer open moest :') De helft ernaast en handen erbij in zn mond: boeie, hij had er iig plezier in :)

Ow en DJMO, er zit gewoon muziek in jou Geert ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 22:43:25 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105433348
mijn uitzicht op dit moment:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_105435034
Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk heb ik verkeerde verwachtingen, ik dacht dat het sneller zou gaan en schoner kon. Heb nooit kleine kinderen in mijn buurt gehad...
Ik dacht echt ze moeten even wennen en dan gaat het wel vanzelf. Het gaat ook vanzelf, maar dan op zijn manier.
Soms heb ik gewoon geen zin in gedoe en wil ik ook gewoon rustig eten 's avonds, maar ik ben toch diejene die hem dan tijdens het eten vaak voert.
Het is nog even puzzelen met de tijden, want ik denk dat die helemaal niets eet direct na een bv, dan is die vol, maar hij mag ook niet heel erg hongerig wezen. Nu heb ik soms bv als toetje na het eten gegeven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 11 december 2011 @ 00:00:53 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105437101
En dat is dus eigenlijk "fout" zana. BV hoort de hoofdmoot te zijn. Ik kan Geert een volledige voeding geven qua bv, hem meteen erna in z'n kinderstoel zetten en hij vreet gewoon een hele banaan weg. Ook al denk ik dat hij geen hap eet, des te meer eet hij! Het gebeurt hier tegenwoordig wel eens dat hij aan de borst ligt, maar dan begint te spelen, en bijten in de tepel. Dat is voor mij hét teken om af te koppelen en in z'n stoel te zetten met een stuk fruit of een cracker. Zo leer ik hem namelijk dat eten om te bijten/kauwen is, en de borst om te drinken. Ik maak me er niet meer druk over hoeveel hij eet, want hij eet met z'n negen maanden meer dan z'n broer van drie jaar.

Jouw verwachting is idd: hij moet eten. Maar hij moet niet! want hij haalt z'n groeielixer uit jouw melk ;) Daar heeft hij nu nog geen vast voedsel voor nodig. Ik hoop dat je me een beetje snapt zo..

pi_105459525
Even een vraagje.
Afgelopen vrijdag moesten we voor de gehoortest naar het cb . Ik dacht gelijk even wegen dat manneke.
Hij weegt nu 4120. Zijn geboortegewicht was 4320, en na 6 dagen kraamhotel was hij 4250.
Hij is in anderhalve week dus of afgevallen of de weegschaal staat daar anders afgesteld.
Hij krijgt nu inmiddels alleen borstvoeding. Naar mijn idee drinkt hij echt goed. heeft 6 plasluiers op een dag. Heeft ook gregeld een poepluier (elke of om de dag)
Maar word nu toch wel erg onzeker. Moet ik hem nu vrijdag weer wegen bij hetzelfde buro, waar moet ik op letten. Of moet ik hem toch fv bijgeven? Toen ik hem dat een paar dagen terug gaf in combinatie met bv dronk hij dat ook op.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')