Ik ben zo'n 6 a 7 weken na de tijd weer gaan autorijdenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:56 schreef Poezebeest het volgende:
Mefke; beterschap voor jullie. Hopelijk is het niks ernstigs!
Vlindur; wat fijn dat de uitslag goed is! Scheelt een hoop zorgen.
Aoraki; geniet van je vrije dag.
Een vraag aan de moeders met ks, wanneer zijn jullie weer gaan autorijden?
Na 2 wkquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:56 schreef Poezebeest het volgende:
Die vonden het nog niet zorgwekkend. Ze is alert en plast gewoon maar heeft diarree van de AB en omdat het geen zwaar gewicht is vroeg ik mij af wat ik haar extra kon geven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:50 schreef Keshet het volgende:
FR, ik heb mijn E'tje een tijdje Fantomalt bij moeten geven. Calorietjes in poedervorm, dat kun je overal doorheen/overheen gooien.
Ik zou je willen adviseren om even contact op te nemen met een kinderarts of dietist, die kunnen je beter van advies voorzien dan ik dat kan.
Ik ben ook benieuwd naar Tienus.
Ik pas weer na 6 weken. Dit is volgens mij ook het officiele advies. Je moet trouwens even je autoverzekeringspolis erop naslaan (of ze bellen). Bij sommige verzekeraars ben je niet verzekerd als je voor die 6 weken weer gaat rijden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:56 schreef Poezebeest het volgende:
Dank je voor het meedenken bijvoeding had ik al geschrapt spuugde ze toch alleen maar uit.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:06 schreef Keshet het volgende:
Wat ontzettend fijn Meissie!Lijkt Rowan zich ook beter te voelen?
Krijg je trouwens ook hulp bij de borstvoeding nu? Je kunt eventuele vragen ook nog in 't bvtopic stellen he!![]()
FR, van elke dag wegen wordt je alleen maar neurotisch. Doe 't dan om de twee of drie dagen. Als ze echt afvalt moet je je gewoon weer melden bij de kinderarts.
Je zou eventueel ook nog probiotica aan ean kunnen geven. Dat helpt hier altijd goed bij diarree door antibiotica. Maar ean is nog maar klein he. Misschien even helemaal terug naar flesvoeding en dan wat extra's geven zodat haar darmpjes tot rust kunnen komen?
Ik roep maar wat he, bij twijfel met een dokter overleggen!
Heb je een automaat of schakel?quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:33 schreef Poezebeest het volgende:
Mefke; vervelend het RS-virus. Hoop dat hij snel opknapt en het niet erger wordt. Beterschap!
Meissie; fijn dat het met Rowan beter gaat!
Wat betreft het autorijden, ik vind op internet tegenstrijdige berichten, onder andere in folders van ziekenhuizen met adviezen na de ks. Ik was van plan om iig te wachten tot volgende week, dan ga ik op nacontrole en is het 5 weken geleden. Denk echter dat het nu wel al zou kunnen aangezien ik totaal geen last meer heb van mijn buik. Ik heb eind vd week een begrafenis, op een uur rijden vanaf hier, manlief moet werken en krijgt geen vrij en ik heb geen andere mogelijkheid om daar te komen, met een klein hummeltje in de trein zie ik ook niet zitten. Ff bedenken wat ik er mee ga doen.
Dat is heel erg rot gecondoleerd. Ik zal een stukje met iemand naast je proberen om te zien hoe het gaat. Is een taxi heen anders een oplossing en dat iemand je thuis brengt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:54 schreef Poezebeest het volgende:
F_R; ik heb schakel, misschien eerst stukje proberen en kijken hoe dat gaat. En het gaat om mijn tante, ze werd ziek toen het met mij in de zwangerschap ook niet goed ging en ik steeds in het z'huis lag en uiteindelijk is het zo snel gegaan dat ik niet eens afscheid heb kunnen nemen en er dus echt wel bij wil zijn. Ze heeft zelfs mijn kleine jongen niet kunnen ontmoeten
Hier wil ze dan dus eten, maar dan heeft ze net een uur daarvoor nog gehad... En zo gaat dat dus de hele ochtend door vanaf een uurtje of 8, terwijl ze dan 100 ml op heeft en ook echt klaar is dan. Een grotere fles klaarmaken heeft echt geen zin, want dan loopt het langs haar mond weer naar buitenquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een geboren drama queen zo klein als ze was huilde ze al met tranen.
Als ze huilt zonder tranen dan is er echt iets.
prsies daarom ook hier bezig.. Maar het is lastig hoor.. vanmorgen heeft hij in de box geslapen, daarna na het voeden even bij mij en daarna in de wandelwagen tijdens het wandelen. En nu ligt hij in bed. Hij is eerst stil, dan jengelt hij even, soms huilt hij een paar minuten en is het een paar minuten stil en dan doet hij nog een huilpoging en vanmiddag zaten er ook "hoge huilen" bij. Dat klinkt dan heel boos en gefrustreerd.. Maar hij moet het toch leren, want over 4 weken is het al zo ver... Al met al heeft hij vandaag er een half uur over gedaan voordat hij stil was..quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:08 schreef sverbern het volgende:
Net als Vanyel voel ik me niet zo thuis bij die rust en regelmaat en wakker in bed leggen (ik ben meer voor het kindje steeds bij je hebben zodat je alle signalen opvangt) maar het lijkt me noodzakelijk omdat hij straks op het KDV ook in slaap moet kunnen vallen in een stille ruimte zonder ons erbij...
quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:37 schreef Kleurdoos het volgende:
vind ik ook.. ze leren nog geen hoela. ze weten niet eens waar hun benen voor dienenlaat staan dat ze al kunstjes kunnen
Hier zitten we dus in een week of 6 en zou dit dus erg graag willen. Maar omdat ik weet dat ze na 10 minuten alweer gaat brullen, ben ik dus eigenlijk te lui om haar naar boven te brengen. Misschien toch maar gaan doen....quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:21 schreef Juud79 het volgende:
Mijn meisje heeft de eerste weken alleen maar bij mij in de buurt geslapen. In de box, wipper, kinderwagenbak, draagdoek of gewoon op schoot.
Pas vanaf een week of 6 ben ik haar overdag boven gaan leggen en net iets later ook de avonden, na de voeding van 18.30/19.00 uur.
Ik vind het echt een heel akelig idee dat zo'n kindje roept om z'n mama en vervolgens geeft die mama daar geen gehoor aan....![]()
En ja uiteindelijk zijn ze moe en gaan ze slapen ja, van uitputting, niet omdat ze iets 'leren' daarvoor zijn ze simpelweg tot 6 maanden nog veel te klein.
Hoe oud is ze nu? 10 dagen? Ik had precies hetzelfde met 10 dagen namelijk... zogenoemde regeldagen zijn dat...quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:53 schreef bitterend het volgende:
wanneer zijn jullie met speen begonnen?
we wouden vanmiddag een dutje doen met zijn drieën, dus tiet en dan neerleggen tussen ons in
maar nee hoor...brullen....echt zo hardweer oppakken, weer borst geven omdat ze ook weer aan het zoeken was...valt ze half in slaap na 5 minutjes
dus weer neerleggen..op de zij deze keer
nop mevrouw accepteer niks...wil alleen op mij liggen met haar hoofd op mijn borst
![]()
kwamen we nu naar beneden legt mijn man haar in de box, 5 minuten later hetzelfde verhaal...maar nu slaapt ze op zijn borst
ze is nog zo klein en aan laten huilen doen we niet
maar ben benieuwd of ik haar ooit in haar eigen bed of box kan neerleggen
Oh.... dan weet deze newbie-moeder het ook nietquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
ze is 11 dagen maar ze is zo van dag 1...ze hoeft niet elk keer de borst, ze wil gewoon niet neergelegd worden
Klinkt helemaal niet stom hoor! Ik die het ook en het hoewel Simon het natuurlijk nog niet begrijpt, voelt het wel heel goed om het te doenquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:54 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik zeg ook altijd tegen Anouk wat ik ga doen als ze wakker is, klinkt misschien stom, maar dat doe ik nu eenmaal.
Ja hoor, ooit gaat dat lukken. Het ligt er een beetje aan hoe je daar mee om wilt gaan.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:53 schreef bitterend het volgende:
we wouden vanmiddag een dutje doen met zijn drieën, dus tiet en dan neerleggen tussen ons in
maar nee hoor...brullen....echt zo hardweer oppakken, weer borst geven omdat ze ook weer aan het zoeken was...valt ze half in slaap na 5 minutjes
dus weer neerleggen..op de zij deze keer
nop mevrouw accepteer niks...wil alleen op mij liggen met haar hoofd op mijn borst
![]()
kwamen we nu naar beneden legt mijn man haar in de box, 5 minuten later hetzelfde verhaal...maar nu slaapt ze op zijn borst
ze is nog zo klein en aan laten huilen doen we niet
maar ben benieuwd of ik haar ooit in haar eigen bed of box kan neerleggen
quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, ooit gaat dat lukken. Het ligt er een beetje aan hoe je daar mee om wilt gaan.
Wij hebben Senna ook nooit laten huilen, ze heeft vaak avonden bij ons gezeten en vaak tussen ons in geslapen. Langzaam maar zeker werd het beter en nu heeft ze 10 dagen achtereen de hele nacht vanaf bedtijd tot de wekker bij ons gaat in haar eigen bed geslapen. Afgelopen nacht weer eens bij ons, gezellig vond ik dat![]()
Maar goed, Senna is ruim 2, dus het is wel iets dat je moet willen en kunnen.
Zo heb ik met beide kinderen een hele tijd gezeten. Bij beide kinderen werd het steeds beter, Lotte sliep wel gewoon op dr rug, Jelle is een buikslapertje en heeft de eerste tijd bij mij op de buik geslapen 's nachtsquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
ze is 11 dagen maar ze is zo van dag 1...ze hoeft niet elk keer de borst, ze wil gewoon niet neergelegd worden
In het begin was het ook niet tussen ons in, hoor. Langzaam verlegde zich dat naar naast ons, of in haar wiegje en later in haar ledikant. Ze is gewoon altijd graag bij ons geweest, en wij vonden dat prima. Ik denk dat ze inmiddels een goed en veilig gevoel heeft bij en in haar bed. Ze weet dat we er zijn als er iets is en ze kan inmiddels ook drie kwartier in bed gaan liggen zingen als ze wakker wordtquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:19 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
ik denk dat we het gewoon af en toe gaan proberen..zo in de box te leggen of in dr bedje
we vinden het ook gezellig alleen ze slaapt niet tussen ons in maar op mijdat slaapt niet altijd even lekker
Dat is helemaal niet zo raar hoor, sommige baby's liggen gewoon niet graag alleen de eerste tijd. Heb je al geprobeerd haar in een omslagdoek te wikkelen, zodat ze zich geborgen voelt? Verwarm je het plekje voor met een kruik? Weet je zeker dat ze geen last van maagzuur of lucht heeft?quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
Meestal alleen tijdens inloopspreekuur/weeguurtjequote:Op dinsdag 6 december 2011 18:40 schreef Susie het volgende:
Jeetje Vlindur, Jelte is al zwaarder dan Anouk was bij 4 weken!![]()
Ik wil eigenlijk ook weer eens wegen, maar vraag me af of dat op elk tijdstip kan of alleen tijdens het inloopspreekuur.....
nou weet ik weer bij wie ik die tip gelezen hadquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:06 schreef Kleurdoos het volgende:
de meeste baby's merken de overgang van jouw lichaam naar een box of eigen bed heel sterk, wat vaak helpt is om de baby in te wikkelen (iets donzigs) zo te voeden en na het voeden zachtjes wegleggen, als de baby op iets zachts ligt dan hoeft de houding van de baby niet te veranderen en blijft de temperatuur hetzelfde. als jij met je hoofd heel dicht bij de baby's neus blijft, dan ruikt de baby je nog even en zo leg je in kleine stapjes je kleintje weg![]()
Neh, das jammer. Wij moeten pas 2 januari weer en dan ook prikjes.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:03 schreef mrien het volgende:
[..]
Meestal alleen tijdens inloopspreekuur/weeguurtje
Wij moeten maandag weer, geloof dat hij dan ook weer een prik krijgt.
Dag 6 hierquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:53 schreef bitterend het volgende:
Dat ookquote:Op dinsdag 6 december 2011 20:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Daarbij TJ voeden op verzoek mag ook op verzoek van jezelf ( wegens ploftetten bijv.)
de kraam radde aan om te wachten tot 4 weken met speen hier....quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:50 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dag 6 hierhij heeft hem bijna alleen tijdens krampjes nodig.
Als je baby goed drinkt (aan de borst) kan het geen kwaad hoor..als je zelf aanklooit met pijnlijke tepels dan is het idd niet aan te raden. en een speen zorgt voor een hoop troost en ook bij krampen idd. en het scheelt jou af en toe, even op tietverlofquote:Op dinsdag 6 december 2011 20:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
de kraam radde aan om te wachten tot 4 weken met speen hier....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |