abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105370163
Nog gefeliciteerd met Tyler, Ingrid!

Ik heb vanmiddag vrijgenomen voor wat gekneuter in huis en ga zometeen Ivans nieuwe bed in elkaar zetten. Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden vanavond!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:06:38 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105370293
Hier ook altijd een engeltje volgens opa en oma, maar dan krijg ik echt een monstertje thuis :X
Vraag me soms af of hij echt wel zo'n engeltje is, of dat ze heel veel door de vingers zien.
pi_105370347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ze kan werkelijk alleen maar huilen. Thuis, weliswaar, want op de opvang bij oma is er schijnbaar niets aan het handje.
Het is heel herkenbaar! Ik zie het bij Lena nu ookal, trouwens. Mijn idee is dat naar het kinderdagverblijf of naar opa en oma gaan spannend en leuk is en veel afleiding biedt. Thuis storten ze steevast in, en als ze zich niet helemaal fit voelen lijken ze thuis veel minder veerkrachtig en weerbaar te zijn.

Ik heb dat zelf ook, trouwens. Als ik me slecht voel kan ik op mijn werk nog best functioneren en een feestje of bezoek gaat me ook wel aardig af. Maar als ik dan thuis ben wil ik het liefst op de bank liggen en kost het me zelfs moeite om aardig te doen tegen mijn lief. Thuis kan ik gewoon mezelf zijn, in al mijn onredelijkheid, en volgens mij is dat voor de kindjes net zo.

Mijn schoonmoeder is heel lyrisch over Ivan, maar ze beseft ook wel dat zij de hele tijd met hem bezig is en dat hij thuis meer zichzelf moet vermaken waardoor hij vaker driftig is. Mijn moeder zei vroeger trouwens altijd tegen anderen die me zo'n lief meisje vonden dat ik thuis heel anders was. Dat vond ik altijd zo naar om te horen dat ik me plechtig heb voorgenomen om het nooit over mijn kinderen te zeggen.
pi_105370392
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:06 schreef Asyniur het volgende:
Vraag me soms af of hij echt wel zo'n engeltje is, of dat ze heel veel door de vingers zien.
Ook dat, ja! En ach, daar zijn opa's en oma's voor. O+

En op het kinderdagverblijf hebben ze veel afleiding door de andere kinderen. Bepaalde sociale processen maken ook dat sommige dingen daar makkelijker gaan, bijvoorbeeld samen eten.
pi_105370452
Oh spannend Claudia! Leuk een groot bed. O+

Tyler, alweer 3 jaar! Gefeliciteerd Ingrid en fam.

Buuf, wat ik me afvroeg he? Je zegt dat je kinderen altijd moeten proeven en ik hoor dat wel vaker, maar toch vraag ik me af hoe je dat aanpakt bij een 2 jarige.
Ik wil niet Ko zijn mond open houden en er iets tegen zijn zin in duwen. En dat zou dan wel het geval zijn.
Wat ik nu doe is vragen of aangeven of hij wil proeven en als hij dan proeft in elk geval zeggen dat ik het goed vind dat hij het probeert. Al spuugt hij het dus vaak uit. :')

Ko komt elke ochtend uit zijn bed naar ons bed toe gelopen, nog slaperig met zijn speen en knuffelshirt en kruipt dan lekker tegen mij en mijn dikke buik aan. Dat is zo gezellig. O+
Dat laat me elke peuterbui weer even vergeten. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105370710
Ik ben ook benieuwd, buuf!

Oeke, ik heb de onderhandelingsstrategie uit The happiest toddler die ik een tijdje geleden omschreven heb wel eens succesvol geprobeerd, maar ik doe het niet zo vaak. Ik vind het nu prettiger om het te laten gaan en er geen big deal van te maken.

Tot mijn grote verbazing heeft Ivan gister zelfs erwtensoep (groen, groener, groenst!) geprobeerd. Eerst keek hij me aan met een blik die "hell, no!" zei toen ik hem zijn kom gaf. Nadat hij van wat brood had zitten eten ging hij langzaamaan een paar hapjes soep proberen. Hij schepte telkens heel weinig op en haalde de heel groene stukjes uit de soep. :') Het was tamelijk lachwekkend, maar hij probeerde het wel! Dat komt misschien ook wel een beetje doordat hij Lena nu alles zonder problemen ziet eten.
pi_105370944
Ja, ik denk dat dat ook wel kan helpen hier, een kleiner broertje of zusje dat wel van alles in de mond stopt.
Lekker erwtensoep. Goed dat Ivan het zo probeert.
Laatst waren mijn moeder en zusje hier en ik had een soep gemaakt. Aarperensoep, nog nooit gemaakt dus voor iedereen heel spannend. En wat schetst mijn verbazing, Ko neemt een grote hap en roept 'lekker!'
Het was ook lekker maar daarna heeft hij er niet meer van gegeten.
Hij wilde even indruk op oma en tante maken denk ik. :P

Ik ben ook niet zo goed in onderhandelen enzo. Zolang het gezellig is aan tafel vind ik het al fijn. Geen druk. Als hij wat groter is zal ik vast meer gaan aandringen op proeven en aan tafel blijven zitten tot het eind. Maar voor nu vind ik het meestal wel goed gaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 11:27:12 #183
5428 crew  miss_sly
pi_105370966
Senna heeft ook wel eens dagen dat het allemaal niet lekker loopt. Ik probeer op die dagen/momenten wat minder van haar te verwachten, zie wat meer door de vingers en we knuffelen gewoon heel erg veel. Vaak is ze dan even dwars, moet daar zelf heel hard om huilen en met een dikke knuffel gaat het dan alweer O+

Spannend Claudia, een groot bed! Ben benieuwd wat hij er van vindt.

Dwingen om te proeven zou hier ook niet lukken, maar vaak doet ze dat uit zichzelf. Ik vraag het dan ook wel en zeg ook dat ik het goed vind dat ze geproefd heeft. Daarmee is de kous af, wat ons betreft.

Klinkt heel gezellig, oeke O+

Wij hebben over 2 weken het oudergesprek op het kdv. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 11:29:49 #184
5428 crew  miss_sly
pi_105371052
Ow ja, vanmorgen bracht ik haar naar het kdv en toen ik wegging, was er een meisje nog erg aan het huilen om haar papa. Toen ik buiten langs het raam liep waarbij je nog naar binnen kunt kijken, zag ik Senna weer bij het meisje staan om haar te troosten O+ Wel handig voor de juffies, zo'n extra juffie erbij :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:42:37 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105371525
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook dat, ja! En ach, daar zijn opa's en oma's voor. O+

Dat is ook hoor :Y
Maar het verbaast me soms wat hij daar allemaal mag. Mijn man zegt wel eens: dat mocht ik vroeger écht niet, maar hij mag het allemaal! :D

En het helpt inderdaad heel erg als andere kinderen een 'voorbeeld' geven.
pi_105371981
ahh mn kleine is al sinds zondag erg koortsig en aan het hoesten. blijkt vandaag dat hij een longontsteking heeft :( arm kind
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:21:46 #187
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105374758
Mag ik hier ook even trots doen? :@
papa heeft het 1x voorgedaan

Jaleesa, beterschap voor je kleine propje
pi_105374824
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef oeke het volgende:
Buuf, wat ik me afvroeg he? Je zegt dat je kinderen altijd moeten proeven en ik hoor dat wel vaker, maar toch vraag ik me af hoe je dat aanpakt bij een 2 jarige.
Ik wil niet Ko zijn mond open houden en er iets tegen zijn zin in duwen. En dat zou dan wel het geval zijn.
Bij mijn middelste heeft dat ook nooit gewerkt.
Hij proefde gewoon niet, punt uit. Ik kon moeilijk doen, boos worden, blij worden, schouderklopjes, naar bed sturen, dwingen, belonen....niets heeft ooit geholpen.

Hij is nu bijna 7 en pas sinds korte tijd kan ik, met behulp van rede, hem zover krijgen dat hij proeft, maar nog steeds met moeite helaas.

Bij Leah ga ik uiteraard niet meer opnieuw het wiel uitvinden (m.a.w. in dezelfde val lopen) dus ik bied het aan en haal het weg als we klaar zijn met eten zonder er een woord over vuil te maken (vaak heeft ze het nog niet eens aangeraakt).
pi_105374932
(zoals jullie hieronder kunnen lezen, over 3 maanden hoor ik pas hier, maar wellicht dat hier meer ervaringsdeskundige zitten).

Ik ben heel langzaam aan het nadenken over een cadeau voor zijn 2de verjaardag (over 3 maanden pas hoor).

Ik zat eerst te denken aan een loopfiets (zn wishone nogwattus) of wellicht een fiets met zijwieltjes. Maar met beide geen ervaring. Ik wil natuurlijk wel dat hij er lang genoeg mee kan doen. Vorig jaar met zijn verjaardag heeft hij zn houten loopkoe gekregen en die bleek na 4/5 maanden alweer te klein voor hem te zijn. Gelukkig hadden we met de geboorte een raceauto loopgeval gekregen die redelijk aan de grote kant is, en daarmee vermaakt hij zich prima. Maar het is toch zonde.
pi_105374989
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:29 schreef miss_sly het volgende:
... zag ik Senna weer bij het meisje staan om haar te troosten O+ Wel handig voor de juffies, zo'n extra juffie erbij :P
wat schattig (en lief)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef oeke het volgende:
Ko komt elke ochtend uit zijn bed naar ons bed toe gelopen, nog slaperig met zijn speen en knuffelshirt en kruipt dan lekker tegen mij en mijn dikke buik aan. Dat is zo gezellig. O+
en deze ook ...lief hoor
pi_105375274
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:21 schreef Asyniur het volgende:
Mag ik hier ook even trots doen? :@
papa heeft het 1x voorgedaan

Jaleesa, beterschap voor je kleine propje
wat knap!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105378911
Hmm, ik kan hier eigenlijk ook weleens mee gaan babbelen. Voor de achtergrond: ik heb een dochter B. (geboren 09-09-09, dus nu ruim 2), en ben 34 weken zwanger van de tweede ;) En ik lees hier veel herkenbaars over het avondeten. B eet heel wisselend, de ene avond prima, en de andere dag helemaal niet. Er is ook niet echt lijn in wat ze lekker vindt, alleen pasta (liefst zonder saus) vindt ze altijd wel lekker. Gelukkig eet ze overdag heel behoorlijk, en ze eet heel veel fruit, dus echt zorgen maak ik met niet.

Ymme: hoe lang is je zoontje? Wij hebben mijn dochter (toen ca. 83 cm) een 12-inchfietsje met zijwieltjes cadeau gedaan voor haar tweede verjaardag. Ze kan er maar net op, maar vindt het wel geweldig, en het kan inderdaad een tijd meegaan.
pi_105379085
Hij is nu 92 cm
pi_105379126
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:12 schreef ymme het volgende:
Hij is nu 92 cm
Dan past hij zeker wel op een 12-inchfietsje. Zou ik liever dat doen dan een loopfiets, daar is hij denk ik toch vrij snel op uitgekeken...
pi_105379151
Ik heb trouwens gewoon een keer in de winkel geprobeerd of ze erop paste, dat kan met zo'n kleintje nog best, die snapt toch nog niet dat het om een verjaardagscadeautje gaat...
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:47:24 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105380239
Tyler van harte gefeliciteerd *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105380413
Nou, hier is de loopfiets nog steeds een groot succes hoor! Hij kan prima fietsen, maar met de loopfiets kun je veel harder! O-)

Wat een lieve knuffelkontjes Oeke en Miss!
En ik ben benieuwd hoe Ivan zijn nieuwe bed vindt.
Welkom hier Bleie! :W

We zijn net terug van het CB. M. (net 3) is nu 98 cm en 13 kg. Middenlijn wb lengte, -1 lijn qua gewicht. Wvk begon over Fantomalt en wat vetter eten, en hem vooral alles geven wat ie lekker vindt. Dus vanavond eten we patatjes :Y) .

Ogentest ging goed, viel me mee, aangezien hij bij het oefenen met opzet alles de verkeerde naam gaf. Vlag bij auto, hond bij poes etc. Wel alleen woorden die bij de plaatjes hoorden, erg grappig. Vond hij. :s)
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:39:49 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105386099
Pffff Ssserpente ik heb net ook een draakje van de kinderopvang gehaald. Dreint, huilt, moppert en heeft al wel 100 keer neeeeeee geroepen en niet doen!!! Wil ook niet eten en zo... vanacht maar even bijslapen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:34:54 #199
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105388284
bodpa, wat ellker bijdehand zeg! :D

Ik ben ook benieuwd hoe Ivan zijn nieuwe bed vindt slapen :Y

Och jee, beterschap voor je meisje BJ
pi_105391456
Oek, wat klinkt dat lief! Wij slapen helaas beneden en Lente boven, dus dat zal hier voorlopig niet gebeuren. Ik moet 's ochtends ook echt even heel goed wakker worden voordat ik het met mn gammele, instabiele ochtendlijf aandurf om Lente naar beneden te sjouwen.

Ik heb met jullie te doen, Bj! Heeft of slecht geslapen op de opvang?

Lente heeft vanmiddag bij opa en oma 4,5 uur geslapen! Toen ik r ophaalde was het weer even huilen (oma: "Nou zeg, heeft ze de héle dag nog geen secónde gehuild!" Ze dóet het erom! :( ) maar eenmaal thuis was ze manisch vrolijk! :o

Ze heeft de clown weer uitgehangen, is ondeugend geweest, heeft goed gegeten. Zo had ik r al twee weken niet gezien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')