abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 21:09:58 #26
5428 crew  miss_sly
pi_105270310
Wij leren het Senna niet, hoor, oom of tante zeggen. Als iemand zo graag genoemd wil worden, leert hij/zij het haar zelf maar :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105270377
Amber en Tess zeggen geen oom en tante tegen mijn zwager en zusje. Willen ze zelf niet. Noa hoeft ook geen tante vicky te gaan.zeggen. Daarnaast hoeven ze ook geen u te zeggen tegen opa en de oma's.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105270539
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij leren het Senna niet, hoor, oom of tante zeggen. Als iemand zo graag genoemd wil worden, leert hij/zij het haar zelf maar :+
Ja, nou ja, zo doen wij het nu eigenlijk ook :P Ik heb op Niels' verjaardag laatst wel nadrukkelijk zijn oom en tante aangewezen en gezegd dat is jouw tante.../ jouw oom... En als we tegen onze neefjes/ nichtje over elkaar praten zeggen we ook gewoon A. en R.
Moeten jouw neefjes/ nichtjes jullie oom en tante noemen?
Niels hoeft ook geen u tegen zijn oma's en opa's te zeggen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105270573
Zo willen mijn schoonouders graag opa en oma *achternaam* genoemd worden, en mijn ouders juist weer opa *voornaam* en oma *voornaam* ...ik vind dat met die achternamen ook zo ouderwets
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105270701
Toen er nog huisdieren.waren was het opa en oma poes en.oma swiffie. Nu de huisdieren er niet meer zijn is het opa t en oma g en oma w (voornamen dus)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:19:51 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105270828
voordeel van Friese schoonfamilie; Evie en Liene hebben een opa en oma (mijn ouders) en een pake en beppe... lekker duidelijk :D
en we gebruiken hier ook geen oom en tante, we noemen onze broer, zusjes en zwager, schoonzus gewoon bij de voornaam.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105270856
Mijn moeder is oma voornaam of oma hondje (van die VPRO serie O+). Mijn schoonmoeder is oma voornaam en haar man opa snor :D Mijn schoonvader is opa Mossel (en dat vindt hij niet leuk :+ maar ja, Zeeland he) en zijn vrouw oma voornaam.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:21:54 #33
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105270920
hier word het wel u tegen opa en oma later. voorlopig is het opa en oma achternaam
Schoonzus en zwager zijn zelf begonnen tegen hun zoon Tante Barbara en Ome Peter en dat zegt hun zoontje nu, en ik vind het wel prima.
Maar eerst leren we Roy zelf te gaan praten ;)
Kregen trouwens te horen dat het spreken links op de hersenen zit, en dat zou opzich positief nieuws zijn aangezien die kant groter is dan zijn rechterhersenhelft.
Maar anderzijds Links is wel tijdelijk verlamd geweest.

Mefke keertje extra kijken kan nooit kwaad natuurlijk.
Lente met een virusje en beginnende oorontsteking, het houd ook maar niet op ook he, beterschap maar weer :*

[ Bericht 31% gewijzigd door _Bar_ op 06-12-2011 21:32:37 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105270956
mijn schoonmoeder wil ook graag Oma *voornaam* genoemd worden. Maar wij zeggen altijd oma *achternaam* omdat het zo grappig klinkt. Dus zegt Seb dat ook altijd. En zij hem maar verbeteren. Of oma Speedy maar geloof dat ze dat helemaal geen succes vond. _O-

Mijn ouders zijn ook opa en oma *achternaam* en mijn schoonvader is dan weer opa *voornaam* en zijn vriendin alleen *voornaam*.

Seb noemt mijn zus alleen bij de voornaam, haar vriend ome *voornaam* en mijn zwager en schoonzusje oom en tante. :D snappen jullie het nog

Hij moet het zelf maar weten wat hij zegt, ik vind het allemaal prima.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 21:27:17 #35
5428 crew  miss_sly
pi_105271212
Nee hoor, ik heb liever niet dat mijn neefjes ons oom en tante lemen, maar het mag wel als ze willen. Willen ze niet, gelukkig :P

Mijn ouders zijn opa voornaam en omi voornaam. Mijn moeder wilde absoluut niet oma achternaam worden, want zo noemde wij vroeger de moeder van mij vader en daar had ze op z'n zachtst gezegd geen goede band mee. Schaaps ouders zijn opa voornaam en oma voornaam. En allemaal je, geen u hier.
pi_105271376
Wij hebben ook een Opa Snor hier. Opa Snor is met Grote Oma (volgens M) die zeker twee koppen kleiner is dan Kleine Oma (mijn moeder). ~O>

M. was vanmiddag aan het opsommen wat hij allemaal van Sinterklaas had gekregen. Ik zei dat hij ook een remise had gekregen waarop ik nuffig 'Niet, die heb jij gekocht, want jij bent Zwarte Piet, jij koopt de cadeaus!' terug kreeg. :o

Gelukkig vond ie later dat het wel bij Sinterklaas vandaan kwam, maar de schrik sloeg me om het hart. Veel te vroeg om nu al te weten hoe het zit.
pi_105271501
hier wel oom ... en tante ...
eigenlijk gebruikelijk hier, meer cultureel en gewoonte dan een soort krampachtige beleefdheid :)

opa en oma zijn opa/oma 'voornaam' al was het maar omdat ze ook allemaal een andere achternaam hebben dus kunnen we ze net zo goed bij de voornaam noemen :P

Hier wordt verder geen u gezegd, maar ik wil strakjes wel dat de meisjes mijn opa en oma's en B's oma met u aanspreken. Ohja en mn opa en oma wilden oop en grootje genoemd worden :D mij best :P
:)
pi_105271765
Grootje, dat klinkt schattig O+

Haha Bodpa :D Ik heb ook het idee dat Niels nog steeds denkt/ weet dat de cadeau's gewoon van ons komen. Hij vindt het misschien niet logisch omdat hij niet echt een cadeau van Sinterklaas en zwarte piet gekregen heeft? (Behalve dan op dat Sinterklaasfeest, hmm..) Hij heeft wel echt pepernoten gekregen van een zwarte piet in de stad, dus dat zegt hij wel steeds als we het erover hebben.
Ik heb steeds de neiging om het gewoon te bevestigen wat hij zegt, omdat dat natuurlijk ook de waarheid is.
pi_105271791
Hier geen u, wij zeggen gij en ge :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_105272633
Zo 'zitten' wij met de oma van mijn man. Die noemt hij zelf oma (en ik inmiddels ook, ik heb geen eigen opa/oma meer) maar daar snap Driekus de ballen van. Hij heeft al drie oma's (mijn moeder, mijn mans moeder en mijn mans stiefmoeder) en dan zou dit nummer 4 zijn. Je ziet em denken 'hier klopt iets niet'. Vooral als we zeggen dat we naar oma gaan. Dan gaat hij dus roepen: oma L, oma C of oma J en dan zeggen wij: "nee oma...eh...oma".

Opa's en oma's zijn oma/opa + voornaam trouwens. Wel begint ie zelf er ook andere namen aan te geven om aan te geven welke opa hij bedoelt. Dus opa België heet ook weleens opa saxofoon, maar als ie em ziet is het opa F, hoe logisch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105272814
De oma van M is ouwe oma.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105273036
Hoe is het verder gegaan met m bodpa? Omdat ie sintstress had... Gaat het zimdelijkheidsgebeuren ook alweer beter?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:04:26 #43
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105273332
mijn oma is ook gewoon oma niet moeilijker maken.
pi_105273696
Ik maak het ook niet moeilijker, dat doet is dus zelf...

Ook een leuke: Driekus heeft twee knuffels. Een grijze hond en precies dezelfde hond in het tja, goldenretrieverbruin/geel zeg maar. Maar hij kent die kleur niet, dus de grijze hond heet grijze woefie en de andere grote woefie. Waarom grote? Omdat Tienus er ook eentje heeft in die kleur, maar die een maatje groter dan zijn eigen knuffel. Mooi toch hoe ze dat dan zelf oplossen. Kan ik nou echt van genieten, die vindingrijkheid.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:11:50 #45
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105273858
ik bedoelde het ook niet vervelend, hebben het hier ook wat makkelijker omdat er hier nog niet gesproken word ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 22:23:26 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105274635
Jan plakt bij er bij iedereen zelf tante voor (of ome) tegenwoordig. Zo noemt hij de man van Maffemuts ook Ome Chips (en nee, die voert Jan geen chips ofzo :P ) ... of de eigenaresse in een van de winkeltjes hier Tante Joke (nou heet mijn eigen tante ook zo, dus da eigenlijk wel makkelijk.) Qua opa's en oma's is 't makkelijk. Hij heeft maar één opa en dat is of gewoon opa of Opa Auto vanwege de nieuwe auto die opa kortgeleden gekocht heeft ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105276670
Dat is hier net zo, mignonne, oom en tante zeggen uit gewoonte. Het heeft weinig met beleefdheid te maken.

Mijn schoonouders hebben pas aangegeven door de kleinkinderen met hun voornaam aangesproken te willen worden, dus "opa D." en "oma M.". Voor mij voelt dat onwennig, want ik noemde mijn grootouders bij hun achternaam. Maar goed, als zij het graag willen dan vind ik het prima. Je moet toch met je tijd mee. :+

Ik vertik het wel om mijn moeder bij haar voornaam te noemen. Dat heb ik mijn hele leven nog niet gedaan. Als ik met Ivan over haar praat noem ik haar "oma carnaval". Dat is een pesterijtje. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:21:26 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_105277961
Was ik dan echt de enige die dat u niet gek vond :@
Hier trouwens opa en oma "mijn achternaam" en opa en oma van "hun achternaam"

Mijn opa heet oude pa :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 23:24:55 #49
5428 crew  miss_sly
pi_105278127
Kennelijk :) wil je dat jouw zoons je met u aanspreken? Dat kan, hoor, maar kun je dan ook uitleggen waarom?
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:26:17 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_105278199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:24 schreef miss_sly het volgende:
Kennelijk :) wil je dat jouw zoons je met u aanspreken? Dat kan, hoor, maar kun je dan ook uitleggen waarom?
Nee, maar ik ben wel jaren gewend geweest mijn ouders met u aan te spreken. Mijn vader noem ik nog steeds u, ook al is al jaren geleden aangegeven dat dat niet meer nodig was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')