abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105232630
Geachte cliënt,

Per 1 januari 2012 komt er een systeem vrije prijsvorming in de tandheelkunde.
Dit betekent dat iedere praktijk zelf kan vaststellen wat een correct tarief is voor de diverse verrichtingen, rekening houdend met allerlei factoren zoals, hygiëne niveau, modern instrumentarium, goed geschoolde medewerkers etc.
Het aantal prestatiecodes wordt sterk ingekrompen ( van 375 codes naar 180). Zo is er straks 1 tarief voor een een-vlaks-vulling, 1 tarief voor een twee-vlaks-vulling etc. Bij voorbeeld: In het huidige systeem was een vulling op gebouwd uit: het aantal vlakken, verdoving, toeslag witte vulling, toeslag diepe vulling, manier van droogleggen, retentiepinnetjes etc. Dit moet nu allemaal overgezet worden in 1 code voor een vulling. Verder krijgt u straks bij de controle een schriftelijke begroting als een behandeling duurder is dan 150 euro.
De bedoeling van dit nieuwe systeem is dat u als gewaardeerde patiënt meer inzicht krijgt in wat we doen, hoe we het doen en tegen welk tarief. De Nederlandse Zorg Autoriteit wil dat er dan ook concurrentie ontstaat. Dat is goed voor de prijsontwikkeling. Wij willen meteen een redelijke prijs aanbieden, want we hebben niet graag dat u op prijs gaat inkopen, een kroon bij tandarts a, een vulling bij praktijk b en vervolgens een kunstgebit in praktijk c. Wij willen graag goede zorg bieden, ook op de lange termijn.
Onze beroepsorganisatie zal in januari een landelijke campagne starten genaamd: Het wordt beter kiezen voor uw tanden. Ook kunt u alvast kijken op de site: www.allesoverhetgebit.nl
Wij hopen u middels dit schrijven al een beetje op de hoogte te hebben gebracht van deze ontwikkelingen. U kunt er van uit gaan dat wij met nette prijzen zullen komen; wij waarderen u als patiënt en doen er alles aan om u goede mond-zorg te blijven bieden.
I can't do this all on my own, no I know, I'm no superman.
pi_105232723
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 22:51 schreef aight1 het volgende:
Geachte cliënt,

Per 1 januari 2012 komt er een systeem vrije prijsvorming in de tandheelkunde.
Dit betekent dat iedere praktijk zelf kan vaststellen wat een correct tarief is voor de diverse verrichtingen, rekening houdend met allerlei factoren zoals, hygiëne niveau, modern instrumentarium, goed geschoolde medewerkers etc.
Het aantal prestatiecodes wordt sterk ingekrompen ( van 375 codes naar 180). Zo is er straks 1 tarief voor een een-vlaks-vulling, 1 tarief voor een twee-vlaks-vulling etc. Bij voorbeeld: In het huidige systeem was een vulling op gebouwd uit: het aantal vlakken, verdoving, toeslag witte vulling, toeslag diepe vulling, manier van droogleggen, retentiepinnetjes etc. Dit moet nu allemaal overgezet worden in 1 code voor een vulling. Verder krijgt u straks bij de controle een schriftelijke begroting als een behandeling duurder is dan 150 euro.
De bedoeling van dit nieuwe systeem is dat u als gewaardeerde patiënt meer inzicht krijgt in wat we doen, hoe we het doen en tegen welk tarief. De Nederlandse Zorg Autoriteit wil dat er dan ook concurrentie ontstaat. Dat is goed voor de prijsontwikkeling. Wij willen meteen een redelijke prijs aanbieden, want we hebben niet graag dat u op prijs gaat inkopen, een kroon bij tandarts a, een vulling bij praktijk b en vervolgens een kunstgebit in praktijk c. Wij willen graag goede zorg bieden, ook op de lange termijn.
Onze beroepsorganisatie zal in januari een landelijke campagne starten genaamd: Het wordt beter kiezen voor uw tanden. Ook kunt u alvast kijken op de site: www.allesoverhetgebit.nl
Wij hopen u middels dit schrijven al een beetje op de hoogte te hebben gebracht van deze ontwikkelingen. U kunt er van uit gaan dat wij met nette prijzen zullen komen; wij waarderen u als patiënt en doen er alles aan om u goede mond-zorg te blijven bieden.
Met die nieuwe regelgeving wordt de behandelprocedure dus minder transparant :') slaat echt nergens op. Tandartsen zullen er wel op voorruit gaan.
pi_105232786
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:48 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Hier 80 voor 2 foto's. -O- Binnenkort mogen ze toch hun eigen prijzen vragen? Zoiets hoorde ik.
Oh dan ben ik nog goedkoop uit. Ik krijg de helft van de totale kosten terug van de verzekering, maar geen idee wat wel en wat niet.

Leuk stukje tekst hierboven, maar ik denk dat ze dan met z'n allen stiekem nog meer gaan vragen ja. Die van mij rijdt ook BMW. :')
full stops and exclamation marks
pi_105232799
Sowieso weinig mensen zullen snel van tandarts wisselen, dus ze kunnen en zullen makkelijk die prijzen licht verhogen :')
pi_105233116
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 22:54 schreef aight1 het volgende:
Sowieso weinig mensen zullen snel van tandarts wisselen, dus ze kunnen en zullen makkelijk die prijzen licht verhogen :')
Sowieso zullen alle tandartsen hun prijzen gaan verhogen, dus overstappen zal niet heel veel zin hebben. En uiteraard betalen we over een jaar gewoon overal het dubbele :P
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_105233230
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 22:53 schreef krioro het volgende:

[..]

Oh dan ben ik nog goedkoop uit. Ik krijg de helft van de totale kosten terug van de verzekering, maar geen idee wat wel en wat niet.

Leuk stukje tekst hierboven, maar ik denk dat ze dan met z'n allen stiekem nog meer gaan vragen ja. Die van mij rijdt ook BMW. :')
Hehe. :D

Woon jij trouwens ook in de buurt van Nijmegen dan omdat je zus er woont of heel de andere kant op? :)
All good things are wild and free.
pi_105233568
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 23:00 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Hehe. :D

Woon jij trouwens ook in de buurt van Nijmegen dan omdat je zus er woont of heel de andere kant op? :)
Tilburg, niet echt in de buurt, ook niet heel ver weg. M'n zus heeft daar gestudeerd en is blijven hangen, woont wel leuk, vlakbij het centrum. :Y

Jij woont niet in de stad toch (of herinner ik het me verkeerd)?
pi_105233619
Kill confirmed.
pi_105233702
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 23:06 schreef krioro het volgende:

[..]

Tilburg, niet echt in de buurt, ook niet heel ver weg. M'n zus heeft daar gestudeerd en is blijven hangen, woont wel leuk, vlakbij het centrum. :Y

Jij woont niet in de stad toch (of herinner ik het me verkeerd)?
Ik woon officieel in een dorpje in de buurt van Nijmegen, wel aan het zoeken naar een appartement daar. :Y

Heb je ook zo'n heerlijk Brabants accent? :D
  maandag 5 december 2011 @ 23:08:06 #285
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_105233706
tliciouz, ga jij MW3 voor me kopen? :*
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
pi_105233821
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:08 schreef Chocolatebear het volgende:
tliciouz, ga jij MW3 voor me kopen? :*
Prima, als je hem wel even persoonlijk op komt halen.
  maandag 5 december 2011 @ 23:12:33 #287
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_105233990
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 23:09 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Prima, als je hem wel even persoonlijk op komt halen.
Routebeschrijving via DM enzulks.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
pi_105234114
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 23:12 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

Routebeschrijving via DM enzulks.
Was er wel vergeten bij te melden dat ik je hier thuis aan het werk zet in ruil voor die game.
pi_105234157
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:08 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik woon officieel in een dorpje in de buurt van Nijmegen, wel aan het zoeken naar een appartement daar. :Y

Heb je ook zo'n heerlijk Brabants accent? :D
Nice, zodra je een appartement hebt kom ik wel meehelpen om je muurtjes te witten. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brabants accent is aanwezig, ben er zelf niet zo heel blij mee verder. :') En jij dan? Nijmeegs accent?
pi_105234323
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 23:15 schreef krioro het volgende:

[..]

Nice, zodra je een appartement hebt kom ik wel meehelpen om je muurtjes te witten. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brabants accent is aanwezig, ben er zelf niet zo heel blij mee verder. :') En jij dan? Nijmeegs accent?
Hehe dude. :') Daar houd ik je aan. Oh jawel Brabants accent is leuk O+ In het dorpje waar ik woon spreken ze ook redelijk met een accent, meer een combi van Brabants en Nijmeegs. En dat is bij mij ook aanwezig. Vind het stiekem wel leuk.
  maandag 5 december 2011 @ 23:20:17 #291
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_105234444
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2011 23:14 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Was er wel vergeten bij te melden dat ik je hier thuis aan het werk zet in ruil voor die game.
Rare meid toch.
pi_105234522
Off to bed! Slaap lekker!
  maandag 5 december 2011 @ 23:22:05 #293
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_105234558
Tabakas zijn op ;(
pi_105234648
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 23:18 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Hehe dude. :') Daar houd ik je aan. Oh jawel Brabants accent is leuk O+ In het dorpje waar ik woon spreken ze ook redelijk met een accent, meer een combi van Brabants en Nijmeegs. En dat is bij mij ook aanwezig. Vind het stiekem wel leuk.
Nou ja, ik vind een Brabants accent niet lelijk, maar bij een Surinamer wat vreemd. :')

Bij meiden is Brabants/Nijmeegs schattig! O+

Slaap zacht tli, en fijne avond iedereen, ik ga ook naar bed, mag morgen weer vroeg op. Haje!
pi_105234831
Brabants accent beste accent B-)

morgen half 7 dus nu ook slapen, goodnite :*
  maandag 5 december 2011 @ 23:33:26 #296
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_105235115
Uitslapen FTW!!
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:57:53 #297
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_105237912
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 20:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Whaha, dat lijkt me écht zo'n game voor pervs :'). Chocolatebear, wanneer was je jarig? O+
Whehehe. _O-
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:58:40 #298
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105237928
ah m atti
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:59:07 #299
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105237944
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 23:27 schreef aight1 het volgende:
Brabants accent beste accent B-)