abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106378642
Even sleur en pleur van GT-Planet :

quote:
789 HP / 920 kg / 700PP

Ride Height : +5 / +5
Spring Rate : 13.5 / 13.5
Dampers (Extension) : 5 / 3
Dampers (Compression) : 5 / 3
Anti-Roll Bars : 3 / 5
Camber Angle : 0.8 / 0.8
Toe Angle : 0.00 / 0.40

LSD : 20 / 30 / 5

Downforce : 60 / 85

Brake Balance : 5 / 5

Transmission custom settings- topspeed 400:
4.317 / 2.844 / 2.046 / 1.550 / 1.236 / 1.025
Final Gear : 2.566

Start on Racing Hard tires, pit at the end of the 2nd lap, go to Intermediate tires.
Pit at the end of the 8th lap, go to intermediate tires. Bob wanted to come in and get Racing Hard tires at the end of the 9th lap -- I had to cancel his pit request. (His 10th lap on Intermediate tires was the fastest of the entire race.)

Won by about 17 seconds
Deze setup is van de Courage C60 "Pescarolo" , maar de basis setup was van iemand met een Toyota GT-ONE ! Enige wat ik veranderd heb, zijn dus wat extra gewicht = ook meer vermogen om op 700PP te komen. Het extra gewicht te gebruiken om op 50/50 gewichtsverdeling te komen en als laatst een andere instelling in de versnellingsbak, zoals hier boven dus staat, die van de GT-ONE was onbruikbaar voor mij.

Als je de ophanging het zelfde laat, dan is deze instelling redelijk goed over te nemen naar andere Le Mans wagens zoals de BMW, Bentley en Audi. Bij de versnellingen heb ik voornamelijk gelet op acceleratie en lange overbrengingen.

Zoals in de beschrijving ook al staat, is dit een 2 stop strategie, die bij mij goed uitpakte en dus met ca 17 seconden voorsprong als eerste over de finish. Het is vooral belangrijk je coureurs niet te hard te pushen, want helemaal in het rood maken ze al snel brokken. Houdt het balkje dus zoveel mogelijk op 80 tot 90%. In de eerste 2 ronden na de eerste stop kan je wel redelijk goed pushen, maar pas dan wel op bij die langzame rechter bocht. Hier heb ik mijn Bob even verteld rustiger aan te doen en dan na die bocht weer op het rode pijltje :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Meike26 op 03-01-2012 23:33:35 (Iets meer uitleg toegevoegd) ]
pi_106381467
Dit spel...andere B-spec seasonal: nr. 1 rijdt 1:41 rondetijden, ik rij 20 seconden dicht en de automagische treinrails-AI gaat z'n werk doen en hij rijdt harder op plekken uit het niets en gaat ineens 1:34.8 en 1:35.1 tijden rijden net als ik... :')_
Jack does it in real time...
pi_106384315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:29 schreef Meike26 het volgende:
Even sleur en pleur van GT-Planet :

[..]

Deze setup is van de Courage C60 "Pescarolo" , maar de basis setup was van iemand met een Toyota GT-ONE ! Enige wat ik veranderd heb, zijn dus wat extra gewicht = ook meer vermogen om op 700PP te komen. Het extra gewicht te gebruiken om op 50/50 gewichtsverdeling te komen en als laatst een andere instelling in de versnellingsbak, zoals hier boven dus staat, die van de GT-ONE was onbruikbaar voor mij.

Als je de ophanging het zelfde laat, dan is deze instelling redelijk goed over te nemen naar andere Le Mans wagens zoals de BMW, Bentley en Audi. Bij de versnellingen heb ik voornamelijk gelet op acceleratie en lange overbrengingen.

Zoals in de beschrijving ook al staat, is dit een 2 stop strategie, die bij mij goed uitpakte en dus met ca 17 seconden voorsprong als eerste over de finish. Het is vooral belangrijk je coureurs niet te hard te pushen, want helemaal in het rood maken ze al snel brokken. Houdt het balkje dus zoveel mogelijk op 80 tot 90%. In de eerste 2 ronden na de eerste stop kan je wel redelijk goed pushen, maar pas dan wel op bij die langzame rechter bocht. Hier heb ik mijn Bob even verteld rustiger aan te doen en dan na die bocht weer op het rode pijltje :)
Dat klinkt alsof het heel lastig gaat worden maar met zoveel credits te winnen kon het ook niet anders. :P
Ik ga het morgen eens proberen. Thanks. ^O^
pi_106388287
Serieus, die challenges is eeaaasyyy. :)

Gewoon zo'n LMP bak (ik had bijv. die BMW V12 LMR '99 race car of zo), volle downforce voor.

Na 2/3 ronden stopt iedereen voor intermediates / regenbanden (hoef je niets te veranderen), dan kan je ongeveer al 2e / 3e liggen. Maar als ze in ronde 8 weer willen stoppen cancel je gewoon en laat je je Bob buiten, dan moet hij in het laatste rondje wel 'rustig' aan doen met z'n banden / mood maar hij heeft 30 extra seconden buffer door hun extra stop, dus dat kan je nooooit verliezen. :)

(En met beetje micro-managen lig je zelfs als hij een 2e keer wilt stoppen al 25 seconden voor), 40:00 is te doen qua eindtijd!

Ik vond die andere B-spec seasonals lastiger, vooral die op Indianapolis.

Wel twee goede gift tickets na die seasonals: Audi R10 en Mercedes-Benz CLK Touring Car '00.
Jack does it in real time...
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:34:19 #155
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_106414583
Nou ik heb GT5 ook gekocht :D. Dus ik denk ik ga meepraten :D.

Ik heb dus nu bijna de internationale C licentie :@ . En heb 5 auto's .. Maar ik had ook een vraag :D. Waar kun je de kleur van de auto's aanpassen? En is dat gewoon te doen of is dat bijzonder heel erg duur?

Mar456 :D
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_106431656
Je auto kan je laten spuiten, velgen veranderen (en spuiten) in GT-Auto, dat oranje vakje, links van het vakje tuning in het GT-menu.

Als ik je een advies mag geven, ga ook even wat specials doen en, nog beter, log eerst een paar dagen in, totdat je op de 200% inlogbonus bent en ga dan de rest van je licenties doen. Dit is misschien flauw en minder leuk, maar ik zit nu na ruim een jaar op level 36 en het is in mijn ogen onmogelijk geworden om nog op level 40 te komen in A-spec ! Met die inlog-bonus kom je waarschijnlijk nog wel aan leveltje 40.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:52:56 #157
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_106432779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:18 schreef Meike26 het volgende:
Je auto kan je laten spuiten, velgen veranderen (en spuiten) in GT-Auto, dat oranje vakje, links van het vakje tuning in het GT-menu.

Als ik je een advies mag geven, ga ook even wat specials doen en, nog beter, log eerst een paar dagen in, totdat je op de 200% inlogbonus bent en ga dan de rest van je licenties doen. Dit is misschien flauw en minder leuk, maar ik zit nu na ruim een jaar op level 36 en het is in mijn ogen onmogelijk geworden om nog op level 40 te komen in A-spec ! Met die inlog-bonus kom je waarschijnlijk nog wel aan leveltje 40.
Waarom zou je level 40 willen zijn?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_106433209
Level 40 A-spec is mogelijk, maar wel sick-veel grindwerk, had ik nu maar niet bijna alle specials gehaald voordat de 200% multiplier er was... ;(

Het is vanaf level 38 namelijk nog meer dan de helft (18.1 miljoen) van de totale XP (34.6 miljoen). :')

Maar ja, ga die 24 uurs races denk ik niet doen zolang ik de Suzuka Vettel challenge nog niet gold heb... Want anders kan ik toch geen platinum halen. :P Maar ja, binnenkort maar weer eens oefenen met die Vettel challenge, nog een goede seconde naar gold... ;(

M'n B-spec gaat wel lekker, level 39. Nog even paar dagen inloggen tot 200% bonus, 24h Ring -> level 40 -> 24h Le Mans -> B-spec alles gold en level 40 driver(s). Alleen dan nog een driver at the peak of his career...
Jack does it in real time...
pi_106433510
De seasonals van deze week:

Grand Valley Speedway, 5 laps
1st: 245,800cr 2nd: 149,600cr 3rd: 131,500cr
Special Stage Route 5, 5 laps
1st: 213,000cr 2nd: 129,700cr 3rd: 114,000cr
Spa-Francorchamps, 5 laps
1st: 294,500cr 2nd: 179,300cr 3rd: 157,500cr
Suzuka, 5 laps
1st: 267,600cr 2nd: 162,900cr 3rd: 143,100cr
Eifel 111A, 5 laps
1st: 228,900cr 2nd: 139,300cr 3rd: 122,400cr

Spa!!! *O*
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:06:56 #160
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106439947
Damn die tweede B-spec is frustrerend. Met de GT-ONE lukt het me niet.

Downforce niet helemaal vol (50/75), dat heeft le mans ook niet nodig,
wat strafgewicht en een extra mid-turbo boost,
topspeed 400, verder een beetje gesleuteld aan de ratio, een wat langere eerste versnelling dacht ik.
rijhoogte en camber settings e.d. zoals in de post van meike26

Nou het begin was redelijk, maar hij heeft de top 4 nog niet bereikt eind rondje 2, wanneer ik voor de eerste keer pit. na het pitten duurt het tot rondje 5 en dan ben ik de buurt van de leiders, maar dan val ik ver terug en knalt de audi R8 er even vandoor. 'Vergeten' de stoppen in ronde 8, dus rondje 9 weer inters, lig ik 5de, word uiteindelijk nog derde, omdat de Pescarolo en de Bentley besluiten er samen af te knallen aan het einde van Mulsanne :')

Ik vind dat zo gek, met redelijk gemak passeer je de Bentley Speed 8 en de Pescarolo, en vervolgens word ik weer ingehaald en val ik ver terug. Ik hou het 'mood'- balkje netje op 75%.

Nu dus maar een R8 gekocht. Iemand wat tips voor een set-up, hoef ik nl. niet weer 40 min van me leven te verknallen. :'(

die eerste B-spec is simpel trouwens
pi_106441405
Je slipstreamed zoveel dat ik de downforce wel vol zou zetten, vooral in de Porsche-bochten win je dan mega veel (buitenom inhalen en alles! :P).

En ik snap niet waarom iedereen hier een 2 stopper doet? Winnen kan met 2 stops al, maar als je 2e keer niet stopt dan win je helemaal makkelijk (lees: > 40 seconden). En het blijft 'nat' dus je rijdt prima de laatste 2 rondes op intermediates (wel je Bob wat rustiger laten rijden als je ziet dat hij soms glijdt).

Verder topspeed op 390 of zo en lekker vlak boven midden qua mood en op tactische momenten overtake. :) Reed met een level 36 of 38 Bob trouwens uit m'n hoofd...
Jack does it in real time...
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:54:56 #162
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106444437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:48 schreef DeeBee het volgende:
Je slipstreamed zoveel dat ik de downforce wel vol zou zetten, vooral in de Porsche-bochten win je dan mega veel (buitenom inhalen en alles! :P).

En ik snap niet waarom iedereen hier een 2 stopper doet? Winnen kan met 2 stops al, maar als je 2e keer niet stopt dan win je helemaal makkelijk (lees: > 40 seconden). En het blijft 'nat' dus je rijdt prima de laatste 2 rondes op intermediates (wel je Bob wat rustiger laten rijden als je ziet dat hij soms glijdt).

Verder topspeed op 390 of zo en lekker vlak boven midden qua mood en op tactische momenten overtake. :) Reed met een level 36 of 38 Bob trouwens uit m'n hoofd...
De banden bij de GT-ONE waren na 9 ronden gitzwart. Mijn Bobs zitten allemaal rond 36,35.... mijn beste is net 37 geworden. Ik ga het dus later nog proberen met de R8....
pi_106488759
Level 32 A-Spec en 40 B-Spec nu. Gaat lekker. :)
pi_106492109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:54 schreef jrk1990 het volgende:

[..]

De banden bij de GT-ONE waren na 9 ronden gitzwart. Mijn Bobs zitten allemaal rond 36,35.... mijn beste is net 37 geworden. Ik ga het dus later nog proberen met de R8....
Die bandjes gaan op het einde wel hard ja... :')

Verloor in de laatste 100 meter voor de finish de leiding. _O-

Op GTplanet wel de ultieme grinding tip: NSX '06 nemen, tot 700 PP tunen, sport softs eronder: dan wint je Bob op Spa zelfs als je hem helemaal niet managed, want hij stopt dan de hele race niet. 4 miljoen credits elke 27 mins ongeveer! _O_
Jack does it in real time...
pi_106498519
De race op Spa (B-spec) heb ik in 1 keer gewonnen met de Toyota Supra "Castrol". Echt met gemak gewonnen, zonder pitstop inderdaad !
  zaterdag 7 januari 2012 @ 03:05:52 #166
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106516499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:31 schreef Meike26 het volgende:
De race op Spa (B-spec) heb ik in 1 keer gewonnen met de Toyota Supra "Castrol". Echt met gemak gewonnen, zonder pitstop inderdaad !
Die uit '97? Je hebt er nl ook eentje uit 2001 o.i.d.

Maar de '97, die zat al in de allereerste Gran Turismo _O_
De herinneringen, de nostalgie.
pi_106518166
Gisteren ook de Ford Mark IV race car gekocht, wat een ding! Next up: Miura! :P
Jack does it in real time...
pi_106521882
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:55 schreef DeeBee het volgende:
Gisteren ook de Ford Mark IV race car gekocht, wat een ding! Next up: Miura! :P
Gave kar he? De Miura staat ook op mijn lijstje.

  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:53:15 #169
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106644392
Bij de B-spec race op Spa viel het me ineens op dat ze na de eerste ronde al gingen pitten, terwijl ze dat normaal pas na rondje 7 doen. Ik heb alleen niet het idee dat het weer anders is geworden....
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:00:04 #170
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106644661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:53 schreef jrk1990 het volgende:
Bij de B-spec race op Spa viel het me ineens op dat ze na de eerste ronde al gingen pitten, terwijl ze dat normaal pas na rondje 7 doen. Ik heb alleen niet het idee dat het weer anders is geworden....
Daarna ook nog in rondje 7 pitten :')
pi_106668547
Die B-spec op Spa, wat een cash machine! _O_

Heb nu alle premiums auto's uit de dealership, 244 stuks premium. Behalve de X2010, maar die kan je winnen, ik moet nog 1 van de 3 Vettel-challenges goud halen hiervoor...

Waarvan 3x X2010 S. Vettel, 4 auto's 2x (o.a. McLaren MP4-12C, Fiat 500 en Mini). Verder de Chromeline auto's van de limited-edition en wat prize cars en alle omgebouwde RM (racing modification) modellen. Wel hilarisch om nu ~ 20 van die tamme Nascars te hebben... :') En ga nevernooit in al die bakken rijden maar ja... :')

Nu maar de Online Car Dealership leeg kopen met die LMP-bakken o.a. En daarna lekker used cars. Is nog wel even naar de 1000 auto's namelijk (nu zo 400)... :P
Jack does it in real time...
pi_106679904
Ze zijn nu echt in overdrive bij PD. De nieuwe DLC is uitgelekt en op de Sony website van Hongkong al bevestigd:

De wagens:

Nissan Leaf G 2011
Aston Martin V12 Vantage 2010
Volkswagen [Beetle] 1200 1966
Jaguar XJR-9 LM Racecar 1988
Lamborghini Aventador LP700-4 2011
Mini Mini Cooper S Countryman (R60) 2011





De nieuwe track is een soort test track die ook een extra mode krijgt om je wagen uitvoerig te testen:





De releasedatum in Hongkong staat op 18 januari, hier is nog niets bevestigd maar ws. hetzelfde:
http://asia.playstation.com/hk/en/news/latestNewsDetail/255920
pi_106680110
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:00 schreef jrk1990 het volgende:

[..]

Daarna ook nog in rondje 7 pitten :')
Dat wordt in de volgende patch gelukkig aangepakt:

'Fixed unintended pit stop error in the final lap of a B-spec race.'
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:58:36 #174
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106689660
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:56 schreef Dutchguy het volgende:
De wagens:

Nissan Leaf G 2011
Aston Martin V12 Vantage 2010
Volkswagen [Beetle] 1200 1966
Jaguar XJR-9 LM Racecar 1988
Lamborghini Aventador LP700-4 2011
Mini Mini Cooper S Countryman (R60) 2011

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De nieuwe track is een soort test track die ook een extra mode krijgt om je wagen uitvoerig te testen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De releasedatum in Hongkong staat op 18 januari, hier is nog niets bevestigd maar ws. hetzelfde:
http://asia.playstation.com/hk/en/news/latestNewsDetail/255920
_O_ lekker
  woensdag 11 januari 2012 @ 18:01:43 #175
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_106689792
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:39 schreef DeeBee het volgende:
Die B-spec op Spa, wat een cash machine! _O_

Idd, in een dag de 330 p4 en de ford gt mk IV :P

Gewoon een opgevoerde nsx met sportbanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')