abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105280657
@Svetan

Het was al heel lang bekend dat Laura via Durban zou gaan.
Zie het verslag van Henk http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20109.pdf pagina 7 in het midden en onderaan staat hoe Laura aan haar keuze is gekomen.

En verder moet je geen onzin gaan vertellen over de Zuidelijke Atlantische Oceaan want de tocht naar Fernando de Naronha staat bekend als een freewheel tocht met een gemiddeld windje van 15 knoop uit het Zuid-Oosten. Alleen bij Kaapstad kan het even wat harder waaien uit de verkeerde richting. Het is een van de gemakkelijkste en relaxte oversteken.

Kaap de goede Hoop ronden was zwaar want ze heeft daar windkracht 10 gehad en de Indische oceaan is zwaar vanwege de eenzaamheid en de lange windstiltes.

Na Naronha gaat ze naar Sint Maarten blijkt uit interviews en de blogs van andere boten.
Ik denk dat ze in Darwin niet alles kon repareren omdat Guppy op het strand stond. Hier in Kaapstad gaat ze de brug op.
pi_105281142
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:11 schreef BabeWatcher het volgende:
_O_ Laura _O_ gewoon wandelend de Tafelberg op, terwijl er ook een kabelbaan is. Wat super! Wat een meid!

[..]
Wauw, wat ontzettend goed! Dat doet niemand haar na! En wel 1000 meter hoog!

Je kan het natuurlijk ook overdrijven he, je adoratie... ;).
pi_105287128
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:11 schreef BabeWatcher het volgende:
_O_ Laura _O_ gewoon wandelend de Tafelberg op, terwijl er ook een kabelbaan is. Wat super! Wat een meid!

Je zet haar op zo'n hoog voetstuk dat we van een spectaculaire afdaling kunnen spreken. :D
pi_105295718
Absolute radiostilte vanuit Kaapstad. Ik ben benieuwd of we vrijdag of zaterdag meer nieuws krijgen. Ik houd het voor mogelijk, en zelfs waarschijnlijk, dat Laura komende zondag tegelijk met de VOR weer aan de startlijn verschijnt.

Was er afgelopen weekeinde niets van Laura in het AD of heeft Lyall bij deze publicaties ook al de regie overgenomen?
pi_105296341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:55 schreef svetan het volgende:
Absolute radiostilte vanuit Kaapstad. Ik ben benieuwd of we vrijdag of zaterdag meer nieuws krijgen. Ik houd het voor mogelijk, en zelfs waarschijnlijk, dat Laura komende zondag tegelijk met de VOR weer aan de startlijn verschijnt.

Was er afgelopen weekeinde niets van Laura in het AD of heeft Lyall bij deze publicaties ook al de regie overgenomen?
Ik denk dat Lyall van alle nieuwsbronnen de regie heeft overgenomen en absolute radiostilte heeft verordonneerd om te voorkomen dat ze te bekend werd. Maar let op: in de laatste week van haar reis geeft hij het startsein voor het mediacircus en dan wordt ze bejubeld en vereerd Het is allemaal berekend en deel van een plan om te voorkomen dat ze nu al haar piek in het nieuws krijgt, voordat de reis beëindigd is.
Waarschijnlijk is de volgende meesterzet dat ze idd. tegelijk met de VOR deelnemers aan de startlijn verschijnt. Niet omdat ze wil opvallen,maar omdat dan de VOR wat meer bekendheid krijgt. Zo gaat dat vaak onder de groten der aarde, elkaar belangeloos een beetje helpen.
pi_105296563
quote:

Er stond afgelopen weekend nog een bericht van Laura in het AD. Kun je zoals bekend terugvinden op
http://solozeilster.hyves(...)list_1=1&__state__=1

Ik denk inderdaad ook dat Laura gelijktijdig met de VOR, danwel uiterlijk volgende week weer vertrekt. Ze heeft de 'boot'schappen in ieder geval al weer in 'huis'. :)
pi_105297031
Vanwege die "nieuws" regie ben ik ook zo benieuwd naar haar verdere route.
Als ze deze week vertrekt dan is ze veel te vroeg op haar eindpunt.
Een langer verblijf op Fernande de Noronha lijkt me echter onwaarschijnlijk en, voor het geval ze toch naar Europa terug wil zijn de Cap Verdes ook geen geweldig eindpunt.

Zowel uit media standpunt als ook voor Laura zelf zou het aandoen van een of meer havens aan de noordkus can het Zuid Amerikaanse continent een betere mogelijkheid zijn om daarna in St. Maarten te finishen.
pi_105297572
quote:

Svetan, Lyall heeft nergens 'de regie' (hij kan nog niet eens het Laura + Guppy Twitter bijhouden). Nogmaals: het AD heeft een contract met Laura/haar vader en niet met Mercer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammondorgel op 07-12-2011 15:54:24 ]
pi_105298133
Als ik nu in haar positie verkeerde, zou ik er voor kiezen om nu verder te gaan en zo spoedig mogelijk te finischen, i.p.v. de laatste etappe nog over vele maanden uit te spreiden.

De hete nieuwswaarde van haar zal dan wat verbleken als ze nu telkens korte etappes met veel en/of lange tussenstops gaat maken. Dan raakt ook haar Darwin-Durban prestatie op de achtergrond.
Zou ze daarentegen nu weer een relatief lange etappe non-stop gaan maken dan is dat, met de laatste grote etappe in het achterhoofd, veel meer van aanzien dan van eiland naar eiland, plaats naar plaats te hoppen.
Sightsee'n kan ze daarna nog lang genoeg, en dat is geloof ik ook wat ze hierna wil.

Bovendien is ze dan ruimschoots vóór haar zeventiende weer terug, wat weer wat meer bewondering zal doen geven.

Daarnaast kan er dan ook, niet onbelangrijk denk ik, al veel eerder worden begonnen met het publiceren van een boek en het produceren van een documentaire of reportage. Dat brengt toch weer geld in het laatje. :7
pi_105298382
kun je te snel op het eindpunt zijn dan?
Het is toch een record?
pi_105298560
@Enneacanthus_Obesus

Geen snelheids record
pi_105298743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:13 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Geen snelheids record
Maar stel dat ze zo lang over de laatste etappe doet dat ze pas op haar 18e het rondje volbracht heeft, is het dan nog een "jongste ooit" record en niet een "jongste ooit begonnen"?
pi_105298846
Ze heeft nog 3/4 jaar om haar rondje te voltooien waarvan 6-8 weken zuivere zeiltijd op zee is.
pi_105299103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:19 schreef svetan het volgende:
Ze heeft nog 3/4 jaar om haar rondje te voltooien waarvan 6-8 weken zuivere zeiltijd op zee is.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, of vraag ik soms "hoeveel tijd heeft Laura nog"?
pi_105300338
Maar dan slaat de uitdrukking 'te snel' nog steeds nergens op, toch?
Het boeit toch niet dat ze eerder haar reis afrondt dan gepland?
  woensdag 7 december 2011 @ 18:38:39 #141
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105304413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het zal me verbazen als ze binnen een half jaar terug is. :')

Als ze nog 3/4e jaar te gaan heeft komt ze echt niet over 2 maanden terug!
Mai pben rai~!
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 18:40:18 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105304501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dan moet ze eerder gaan werken voor haar geld :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105304600
Ik denk ook dat ze het zo lang mogelijk uitstelt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:04:01 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105305618
ja je moet de spanning opbouwen want daarna laat Lyall het mediasp3ctakel losbarsten!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105305701
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk ook dat ze het zo lang mogelijk uitstelt.
Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Ook uit eerdere intervieuws (in ZA), van haar/ dan wel haar vader, werd uitgesproken dat de tocht binnen een paar maanden afgerond zou kunnen zijn.

Ook merk ik uit haar blogs dat ze eigenlijk niet echt veel rust meer in d'r kont heeft. Ze wil verder, vind het eigenlijk jammer als ze weer land bereikt.
  woensdag 7 december 2011 @ 19:06:53 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105305775
Het beloofde (Nieuw Zee)land lonkt!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105305817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:05 schreef Motorboot het volgende:
Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Ook uit eerdere intervieuws (in ZA), van haar/ dan wel haar vader, werd uitgesproken dat de tocht binnen een paar maanden afgerond zou kunnen zijn.

Ook merk ik uit haar blogs dat ze eigenlijk niet echt veel rust meer in d'r kont heeft. Ze wil verder, vind het eigenlijk jammer als ze weer land bereikt.
"WAT zeg je?! Ik had naar het WESTEN gemoeten vanuit Kaapstad? Shit, nu zit ik alweer halverwege Australie.." ;)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105306126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"WAT zeg je?! Ik had naar het WESTEN gemoeten vanuit Kaapstad? Shit, nu zit ik alweer halverwege Australie.." ;)
@spijkerbroek: Ik refereer hiernaar. Zie laatste alinea: ;)

By ABC News Nov 23, 2011

Teen Girl Sailor Close to Breaking World Solo Sailing Record

Last year, Aussie 16-year-old Jessica Watson sailed around the world solo. The same year, American Abby Sunderland, also 16, made it from California to the Indian Ocean alone on her sailboat before a rogue wave tore off the mast of the boat, forcing her to end her trip. Since then, another teenage girl took on the sea and now she’s more than halfway finished with her journey.

Dutch teen Laura Dekker is trying to break Watson’s record of being the youngest person to sail around the world solo. After a legal battle with the Dutch government — which initially objected to the teen making the trip — Dekker set off from Gibraltar in August 2010, when she was 14.

Now 16, she has spent more than a year sailing the ocean on her 39-foot ketch, named “Guppy.”

Dekker, who has taken several breaks on land during her voyage, told Australian TV she doesn’t mind the solitude of her boat.

“I’m totally used to it,” she said. “For me, it’s really normal!”

Dekker’s father has been quoted as saying she could complete her trip as soon as this February or March. For now, after successfully crossing the Indian Ocean, Dekker’s voyage has taken her to South Africa, where she recently ventured off the Guppy and regained her land legs to take in the sights at a nature preserve in Port Elizabeth.
23 nov, 18:04
pi_105306522
Weet ik. Zie ook de ;) smiley.
pi_105306617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Weet ik. Zie ook de ;) smiley.
I know, daarom ook mijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')