abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105178301
We staan aan de vooravond van een '(r)evolutie'. Vergeet Cuba, Egypte, Libië. In de VS en Europa gaat het echt KNALLEN!!!

Een mooie verzameling kekke filmpjes en pamfletten:

quote:
In navolging van Occupy Wall street die op 17 september begon in Amerika en op 15 oktober wereldwijd ging word ook het beursplein bezet in Amsterdam en in Den Haag het malieveld .
Meer steden volgen .

Occupy Amsterdam

Livestream Occupy Amsterdam
pi_105178497
Wat mij betreft kan de OP wel een update gebruiken. Meer toegespitst op Occupy Nederland, zodat ook de discussies die volgen iets meer zijn dan betwisten wat nou tuig is, en protesteren tov werkeloosheid.

Voor tussendoor een aflevering van De Rekenkamer (KRO) dat laat zien dat Nederland niet kan werken zonder werkelozen.
  zondag 4 december 2011 @ 20:10:44 #3
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_105179903
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:59 schreef Summers het volgende:

[..]

Het statement is pas gemaakt als de wereld is verbeterd .
In mijn optiek niet. Hun statement is: "Ons huidige monetaire/financiele/bancaire/politieke systeem werkt niet goed". Dat hebben ze voor mij nu wel duidelijk gemaakt, en ik snap ook wel degelijk waarom ze hiertegen protesteren. Maar nu is het toch wel een keer leuk geweest? Blijven zitten in die tenten en meer spandoeken ophangen gaat niet bepaald voor meer sympathie zorgen bij de mede-Nederlanders lijkt me.
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 4 december 2011 @ 20:11:40 #4
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_105179954
Mijn bijdrage is waardeloos, maar ik ga hem toch leveren. Want sommige plaatjes in de OP zijn echt geweldig bedacht. :@
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 4 december 2011 @ 20:35:19 #5
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_105181261
Ik reed vandaag langs zo'n tentenkamp, ik waande mij spontaan in een 3e wereld land. :D
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
  zondag 4 december 2011 @ 20:51:19 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105182340
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:10 schreef PierreTT het volgende:

[..]

In mijn optiek niet. Hun statement is: "Ons huidige monetaire/financiele/bancaire/politieke systeem werkt niet goed". Dat hebben ze voor mij nu wel duidelijk gemaakt, en ik snap ook wel degelijk waarom ze hiertegen protesteren. Maar nu is het toch wel een keer leuk geweest? Blijven zitten in die tenten en meer spandoeken ophangen gaat niet bepaald voor meer sympathie zorgen bij de mede-Nederlanders lijkt me.
Zat is zat , dat is iets persoonlijks en je moet in de eerste plaats doen waar je zelf in geloofd en niet waar de ander in geloofd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 4 december 2011 @ 21:02:25 #7
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_105183014
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:51 schreef Summers het volgende:

[..]

Zat is zat , dat is iets persoonlijks en je moet in de eerste plaats doen waar je zelf in geloofdt en niet waar de ander in geloofdt.
Natuurlijk doen die mensen waar zij zelf in geloven, maar dat bedoelde ik niet met mijn post. Ik doelde vooral op de antipathie die dit protest met zich meebrengt, in het bijzonder in Nederland. In de VS is er bijvoorbeeld veel meer sympathie voor deze mensen, voornamelijk aangezien de sociaal-economische situatie daar veel schrijnender is. Dat die mensen dus iets doen waar zij zelf in geloven is natuurlijk prachtig, maar het levert in Nederland geen sympathie uit verscheidene sociale strata op.
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 4 december 2011 @ 21:58:57 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105186697
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Natuurlijk doen die mensen waar zij zelf in geloven, maar dat bedoelde ik niet met mijn post. Ik doelde vooral op de antipathie die dit protest met zich meebrengt, in het bijzonder in Nederland. In de VS is er bijvoorbeeld veel meer sympathie voor deze mensen, voornamelijk aangezien de sociaal-economische situatie daar veel schrijnender is. Dat die mensen dus iets doen waar zij zelf in geloven is natuurlijk prachtig, maar het levert in Nederland geen sympathie uit verscheidene sociale strata op.
Occupy krijgt ook veel steun en sympathie en dat sterkt dan weer om door te gaan en dit is een wereldbeweging dus je kan Nederland er wel los van zien maar dat is het niet .
Alles wat in Europa gebeurd heeft ook invloed op ons , het lijkt me zinloos dat Nederland
weer op zijn kont gaat zitten en mensen in Spanje , Italie , England Frankrijk en Duitsland doorgaan
want die hebben het slechter , we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en in dezelfde crisis ,
Amerika is eerder slechter gegaan , dat is alles , ze hebben niet meer recht dan mensen in Nederland of Europa om voor een betere wereld te staan of die te verdienen .
pi_105187174
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.
Hier hebben we een goed sociaal vangnet, ja, zelfs nu nog, dus is Occupy een beetje genant als je het vergelijkt met bijv Amerika.
  zondag 4 december 2011 @ 22:30:38 #10
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105188835
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.
Hier hebben we een goed sociaal vangnet, ja, zelfs nu nog, dus is Occupy een beetje genant als je het vergelijkt met bijv Amerika.
Dan neem ik maar aan dat jij niet naar 1 van die 110 voedselbanken verspreid over Nederland gaat
om je hand op te houden zodat je kan eten .
pi_105189055
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt occupy NL ook steunen omdat je voor de de rechten van anderen wilt opkomen, iets wat in deze egocentrische maatschappij kennelijk niet meer zo voor de hand ligt.
Bovendien zijn er andere aspecten van ongebreideld kapitalisme die hun weerslag hebben op de kwaliteit van mijn bestaan. Milieuvervuiling b.v.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 22:38:34 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_105189353
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan neem ik maar aan dat jij niet naar 1 van die 110 voedselbanken verspreid over Nederland gaat
Nee, gelukkig niet. Goed dat ze bestaan.
  zondag 4 december 2011 @ 22:41:29 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105189538
Allerlei Europese verdragen moeten aangepast worden en we hebben geen enkele stem in
de verandering , als een stel koeien moeten we maar afwachten wat ze nu weer verzinnen .We hebben niks meer te zeggen over ons eigen leven en voor ons is dat net zo triest EN gevaarlijk als in Amerika of Frankrijk of waar dan ook ter wereld .
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 23:00:38 #14
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105190629
quote:

[..]

Mooi he? Hebben we te danken aan kapitalisme...
In andere landen kun je de pot op.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 23:01:15 #15
341203 3-voud
pi_105190671
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:37 schreef Gray het volgende:
We staan aan de vooravond van een '(r)evolutie'. Vergeet Cuba, Egypte, Libië. In de VS en Europa gaat het echt KNALLEN!!!

Nou, inderdaad. Het knalt de pan uit :')
  zondag 4 december 2011 @ 23:30:18 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105192320
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Het knalt de pan uit :')
Misschien hebben ze jou wel nodig om het te laten knallen maar gek genoeg blijf je het steeds
bij de ander neerleggen om iets te veranderen , wij met zijn allen hebben dit systeem in stand gehouden , wij met zijn allen kunnen het dus ook veranderen , leg onze last niet bij de groep neer die als eerste opstaat , jij hebt even veel verantwoordelijkheid om iets te veranderen wat niet meer werkt ,
het is ook jouw wereld .
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 23:35:19 #17
341203 3-voud
pi_105192579
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Misschien hebben ze jou wel nodig om het te laten knallen maar gek genoeg blijf je het steeds
bij de ander neerleggen om iets te veranderen , wij met zijn allen hebben dit systeem in stand gehouden , wij met zijn allen kunnen het dus ook veranderen , leg onze last niet bij de groep neer die als eerste opstaat , jij hebt even veel verantwoordelijkheid om iets te veranderen wat niet meer werkt ,
het is ook jouw wereld .
Goed punt meid.
Probleem is wel: ik geloof niet in deze beweging. Die brengt niks. Het beeld waar ze zelf voor zorgen dat naar buiten komt, wil ik me niet mee verbinden.
En dan nog, in mijn eentje kan ik niks. Als ik haard en huis verlaat om een overtuiging doe ik mezelf de das om. Wat heb ik aan een ideologie waar niemand tot weinig naar luisteren terwijl ik er enkel een gescheurde broek en aftandse jas aan overhoud?
pi_105193375
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet. Goed dat ze bestaan.
Eeuh nee..
Schandalig dat ze bestaan
Toont de scheve verdeling maar weer eens aan.
  zondag 4 december 2011 @ 23:54:37 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105193604
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Goed punt meid.
Probleem is wel: ik geloof niet in deze beweging. Die brengt niks. Het beeld waar ze zelf voor zorgen dat naar buiten komt, wil ik me niet mee verbinden.
En dan nog, in mijn eentje kan ik niks. Als ik haard en huis verlaat om een overtuiging doe ik mezelf de das om. Wat heb ik aan een ideologie waar niemand tot weinig naar luisteren terwijl ik er enkel een gescheurde broek en aftandse jas aan overhoud?
Je hoeft toch niet haard en huis te verlaten maar jammer dan , misschien de volgende keer als
de wereld weer gezamenlijk opstaat .
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 23:56:07 #20
341203 3-voud
pi_105193670
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:54 schreef Summers het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet haard en huis te verlaten maar jammer dan , misschien de volgende keer als
de wereld weer gezamenlijk opstaat .
Je moet het wel goed doen. Beetje na 5'en naar amsterdam tuffen om daar een paar uurtje Boe-hoe te roepen is net zo zinloos als thuis de ramen schoonlikken.
  zondag 4 december 2011 @ 23:57:22 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105193727
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:49 schreef ppi het volgende:

[..]

Eeuh nee..
oh en scheve verdeling moeten we natuurlijk wegstoppen ipv de aandacht erop vestigen want anders houd het natuurlijk geen stand , goed gezien ^O^
pi_105194582
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mooi he? Hebben we te danken aan kapitalisme...
In andere landen kun je de pot op.
Er zit een verschil tussen leven en overleven.
Er zit een verschil tussen leven in vrijheid en een leven in slavernij waar je je aan conformeert en het vrijheid noemt.
Jij bent blijkbaar van mening dat je dankbaar moet zijn voor de laars in de nek.

De laagste klasse bewust gecreëerd en in stand gehouden als afschrikwekkend voorbeeld voor de slaven en gehersenspoelden die het net iets beter hebben.
Als je niet braaf meedoet is dat je straf dus gehoorzaam en stel geen vragen en stel het systeem zeker niet ter discussie.

Trap naar beneden en lik naar boven.
Nederland zit vol met hulpeloze meelopers die zich vastklampen aan de illussie dat ze vrij zijn. Door jarenlange indoctrinatie en propaganda durven ze niet eens meer te denken aan een leven zonder boeien, ze hebben de sleutels vaak zelf weggegooid en willen ze niet eens meer terug. Maar ondertussen leven ze in angst en verdoven ze zich met medicijnen, drugs, drank en tv.

Angst voor de vrijheid.

quote:
Lavender schrijft:Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.
Omdat het ergens anders volgens jou nog slechter en corrupter is moeten we hier maar zwijgen...
Dat blijf je maar herhalen in deze topics.
Heb je zelf wel in de gaten hoe krom dat is ?
pi_105194689
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je moet het wel goed doen. Beetje na 5'en naar amsterdam tuffen om daar een paar uurtje Boe-hoe te roepen is net zo zinloos als thuis de ramen schoonlikken.
Je geeft het al op voordat je er überhaupt aan begonnen bent.
Waarom wil je een door en door corrupt en zelf vernietigend systeem zo hartstochtelijk verdedigen ?

Zijn je ramen zo smerig dat je blik niet verder reikt ?
  maandag 5 december 2011 @ 00:39:22 #24
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105195324
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Always do whatever's next .
  maandag 5 december 2011 @ 00:52:00 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105195688
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 06:25:42 #26
341203 3-voud
pi_105197718
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:19 schreef ppi het volgende:

[..]

Je geeft het al op voordat je er überhaupt aan begonnen bent.
Waarom wil je een door en door corrupt en zelf vernietigend systeem zo hartstochtelijk verdedigen ?

Zijn je ramen zo smerig dat je blik niet verder reikt ?
Laten we het er maar op houden dat ik een beter inschattingsvermogen heb dan. Wat die occupy betreft al een goede graadmeter hiervoor.
Daarbij verdedig ik dit systeem niet. Je vult zomaar je eigen waarheid in.
pi_105198716
quote:

[..]

Voedselbanken zijn overbodig. Het is heel simpel: Iedereen die in Nederland woont heeft recht op 90% van het sociaal minimum en daar kun je gewoon van leven. Ook als je schulden hebt mag er maximaal tot 90% van het minimum beslag worden gelegd.

Mensen die naar de voedselbank moeten hebben het daar zelf naar gemaakt, omdat ze hun rechten niet begrijpen of het wel lekker makkelijk vinden dat hun schulden sneller worden afbetaald omdat ze toch eten van de voedselbank krijgen.

In de praktijk zijn het niet de arme mensen die van de voedselbank profiteren, maar de schuldeisers. Het geld dat opgaat aan het faciliteren van voedselbanken, zou veel beter naar een juridisch loket kunnen gaan, of naar schuldhulpverlening. Die kunnen er dan voor zorgen dat mensen dat krijgen waar ze recht op hebben en dat schuldeisers niet te veel inhouden. Dan kunnen mensen die 90% van de bijstandsnorm tenminste gebruiken om zelf hun eten te kopen. Nog goed voor de zelfredzaamheid ook. Voedselbanken maskeren het echte probleem, namelijk onwetendheid en gemakzucht.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_105199175
quote:

[..]

Voedselbanken.....dat is toch die organisatie die als 'goed doel' door het leven gaat? Die instelling die hele pallets met broden weigert omdat ze niet gesneden zijn?? Die voedselbank? Moet je eens nagaan wat de directeur binnen schuift op jaarbasis.

Occupy in Nederland...te lachwekkend.
pi_105199367
:')

2 mensen die er duidelijk weer geen kont van snappen. Google eens op "armoedegrens" en kijk ff wat het inhoud. Kijk ook ff voor de gein op de site van het CBS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2011 09:35:17 ]
pi_105200478
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 09:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Google eens op "armoedegrens" en kijk ff wat het inhoud.
quote:
Voor de situatie in Nederland kan het volgende gesteld worden: Het CBS en het SCP geven in het rapport Armoedemonitor 2005 geen exacte definitie van de armoedegrens. Men omschrijft het als "Arme huishoudens hebben onvoldoende geld om een bepaald minimaal consumptieniveau te realiseren. [...] Het blijft echter bij een indicatie, omdat niet alle huishoudens met een laag inkomen ook arm zijn."
Consumptieniveau... daaronder vallen geen flatscreens, 2e auto en 3e vakantie. Armoede in Nederland,.... iedereen krijgt geld...

Je hebt ook van die mensen die wijzen naar Amerika , alleen vergeten ze dat ze daar echt armoede kennen en geen sociaal stelsel wat maar geld geeft aan iedereen. Armoede in Nederland...ja volgens linkse instanties wel ja. Maar zolang iemand hier een dak boven zijn hoofd heeft en warme maaltijden dan is er geen armoede.

Ga maar in Afrika wonen voor een jaar...dan weet je wat armoede is. Sommige mensen moeten zich schamen om van armoede te spreken als je 12 tot 1500 inkomen hebt zonder te werken, sociale aftrekposten, kwijtschelding gemeentebelasting etcetc. Armoede :W
pi_105201354
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 09:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

2 mensen die er duidelijk weer geen kont van snappen. Google eens op "armoedegrens" en kijk ff wat het inhoud. Kijk ook ff voor de gein op de site van het CBS.
Lieverd, de armoedegrens in Nederland is een farce. Jammer dat je je niet een beetje in onze sociale wetgeving verdiept voordat je met je :') -smileys begint.
  maandag 5 december 2011 @ 11:06:41 #32
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105201632
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:55 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Lieverd, de armoedegrens in Nederland is een farce. Jammer dat je je niet een beetje in onze sociale wetgeving verdiept voordat je met je :') -smileys begint.
Jij wilt het maar niet zien he.
Dat het hier niet zo erg als in Amerika is wil niet zeggen dat er hier geen mensen in 'armoede' leven.
http://opinie.eenvandaag.nl/uitslagen/32018/armoede_in_nederland
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-nederland-gestegen/

Ik bedoel kom op, kinderen leren er zelfs over op sommige bassisscholen.
Dat je niet dood gaat van de honger wil niet zeggen dat je niet arm kan zijn.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_105202162
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef heartz het volgende:

[..]

Dat het hier niet zo erg als in Amerika is wil niet zeggen dat er hier geen mensen in 'armoede' leven.

blabla...armoede bestaat niet. Als je in dit land zo ff duizend euro per maand krijg moet je eens naar je uitgavenpatroon kijken. Tel de vrijstelling en zorg en huurtoeslag erbij op en je zit al op minimum loon. Dikke vette onzin.

quote:
Voor maar liefst 70 procent van de mensen die zich arm voelen is dit de dagelijkse praktijk, blijkt uit onderzoek van EénVandaag en het Nibud. Wie sociaal actief is voelt zich echter minder snel arm.
Ah...VOELEN zich arm, ...ja in vergelijking met de buurman die wel hard werkt wellicht....

quote:
De meeste armoede heerst onder eenoudergezinnen, bijstandontvangers en Poolse en Russische immigranten.
Huh?? heel verrassend...van die éénoudergezinnen met roomkleurige kindjes bij zo'n mens zonder opleiding. Kortom...gevangen door haar eigen gedrag. Had je vroeger maar een opleiding moeten volgen of een relatie moeten beginnen met iemand die wel voor je zorgt.

quote:
Veel arme mensen geven volgens de onderzoekers aan dat ze vaak betalingsachterstanden hebben en regelmatig geen warme maaltijd of nieuwe kleren kunnen aanschaffen.
Die mensen kom ik met mijn werk veel tegen. Wil niet zeggen dat ze last van armoede hebben, wil slechts zeggen dat ze niet met geld om kunnen gaan, immers het nieuwste mobieltje hebben ze wel....toeval?? NEEEEEEE.

quote:
De armoedegrens ligt volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) voor een eenoudergezin op 1310 euro per maand.
1310 EURO!!!! ,... en dan de vrijstellingen en toeslagen nog. En dan nog durven spreken van armoede.....dat bedoel ik dus. Je kan niet spreken van armoede als je 1310 euro krijgt voor niets doen. Je KRIJGT het..... Ga eens in Afrika zeggen dat je armoede hebt met 1310 euro per maand, zonder er iets voor te hoeven doen.

Nee hoor....geloof maar dat armoede bestaat. Ik doe het niet. Ik geloof wel dat mensen niet met geld kunnen omgaan en zichzelf snel zielig vinden.
pi_105202231
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef heartz het volgende:

[..]

Het is niet dat ik het niet wil zien, het is dat ik een andere mening heb dan jij. Ik vind dat: niet op vakantie kunnen, geen auto kunnen rijden en boodschappen moeten doen bij de Aldi terwijl je in een goedkope huurwoning woont geen armoede.

Armoede is elke dag droog brood eten. En dat hoeft niemand in Nederland. Mensen zoals jij vergeten daarbij ook altijd dat iedereen zijn eigen leven in de hand kan nemen. Hoeveel mensen ik vanuit mijn werk bij de gemeente al niet heb geholpen aan babyspullen omdat ze weer eens zwanger zijn geworden terwijl ze van een uitkering rond moeten komen en het niet kunnen betalen. Hoe vaak ik al niet mensen huilend voor me heb gehad, zeverend dat ze geen geld hebben om van te eten, maar er dan thuis wel een dikke Marantz-set staat met een plasmascherm van anderhalve meter.

En nee, dat is niet generaliseren, dat is niet 'een enkeling'. Dat is schering en inslag in ons landelijke bijstandsbestand. DAT zijn die mensen die in die artikeltjes van jou als 'armoede' worden weggezet, terwijl ze gewoon structureel de verkeerde keuzes maken waardoor ze in de problemen komen.
pi_105202488
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:28 schreef Hoppahoppa het volgende:

Hoeveel mensen ik vanuit mijn werk bij de gemeente al niet heb geholpen aan babyspullen omdat ze weer eens zwanger zijn geworden terwijl ze van een uitkering rond moeten komen en het niet kunnen betalen.

Ja maar iedereen moet kinderen kunnen nemen blablabla. Dat het van die kansloze wijven zijn zullen sommigen toch nooit begrijpen.

Vaak zijn ze ook eens in de 2 a 3 jaar zwanger.... dan hoeven ze niet te werken ;). Dom zijn ze niet hoor.
  maandag 5 december 2011 @ 12:09:09 #36
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105203468
Slaaf keert zich tegen zijn medeslaaf en de medeslaaf is de bron van alle ellende :')
De medeslaaf zou wat meer op de andere slaaf moeten lijken want dan word de wereld beter .
pi_105203634
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:49 schreef ppi het volgende:

[..]

Eeuh nee..
Een steeds groter aantal zzp'ers is ook maar wat blij dat ze bestaan.
Nieuws gelezen?
Dus niet schandalig, maar gelukkig voor deze mensen.
  maandag 5 december 2011 @ 12:22:43 #38
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105203893
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:28 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het is niet dat ik het niet wil zien, het is dat ik een andere mening heb dan jij. Ik vind dat: niet op vakantie kunnen, geen auto kunnen rijden en boodschappen moeten doen bij de Aldi terwijl je in een goedkope huurwoning woont geen armoede.
Boodschappen bij de Aldi doen en regelmatig maaltijden overslaan zijn toch wel verschillend.
quote:
Armoede is elke dag droog brood eten. En dat hoeft niemand in Nederland. Mensen zoals jij vergeten daarbij ook altijd dat iedereen zijn eigen leven in de hand kan nemen. Hoeveel mensen ik vanuit mijn werk bij de gemeente al niet heb geholpen aan babyspullen omdat ze weer eens zwanger zijn geworden terwijl ze van een uitkering rond moeten komen en het niet kunnen betalen. Hoe vaak ik al niet mensen huilend voor me heb gehad, zeverend dat ze geen geld hebben om van te eten, maar er dan thuis wel een dikke Marantz-set staat met een plasmascherm van anderhalve meter.
In jouw gemeente. Ten eerste moeten mensen op de hoogte zijn van de extra voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. In mijn ervaring is men dat lang niet altijd.
Babyspullen aanvragen? Ik vraag me af onder welke regeling deze staat.
Ik weet dat je alleen echt noodzakelijke dingen kan aanvragen, zoals een computer voor een tiener die het nodig heeft voor school. En ook dat verschilt weer per gemeente, dat zou jij toch moeten weten. En ja je kan een renteloze lening aanvragen bij de Sociale Dienst voor noodzakelijke kosten zoals bijv het inrichten van je woning. Maar dat is dan ook een lening.
Bedenk ook wat er bij zo'n aanvraag komt kijken. Alle bijlagen die iemand moet hebben, anders wordt het alsnog afgewezen.

Juist van iemand die aanvragen van juist deze doelgroep behandeld verwacht je meer inlevingsvermogen. Ik vraag me af op watvoor afdeling je werkt.
Ik heb nu al medelijden met je cliënten. Zodra ze beginnen huilen zie jij zeker dat plasmascherm bij hun thuis. Dat er mensen zijn die wel genoeg hebben en het toch proberen kan ik ook nix aan doen.

quote:
En nee, dat is niet generaliseren, dat is niet 'een enkeling'. Dat is schering en inslag in ons landelijke bijstandsbestand. DAT zijn die mensen die in die artikeltjes van jou als 'armoede' worden weggezet, terwijl ze gewoon structureel de verkeerde keuzes maken waardoor ze in de problemen komen.
Dat is dus wel generaliseren.
Mensen die (financieel) in verschillende moeilijke situaties zitten kan je niet over 1 kam scheren. Structureel verkeerde keuzes maken. Jij hoort gewoon echt wat je wil horen he. En de rest wuif je weg. Dat je de arrogantie hebt deze mensen over 1 kam te scheren... maar om vervolgens nog eens de arrogantie te hebben om voor al deze mensen te bepalen dat zij allemaal in een moeilijke situatie zijn gekomen doordat ze 'structureel de verkeerde keuzes maken.'
Ik hoop niet dat je je cliënten nog enig emotioneel of psychisch advies hoeft te geven. :')
Volg je hart, gebruik je verstand.
  maandag 5 december 2011 @ 12:32:17 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105204202
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:09 schreef Summers het volgende:
Slaaf keert zich tegen zijn medeslaaf en de medeslaaf is de bron van alle ellende :')
De medeslaaf zou wat meer op de andere slaaf moeten lijken want dan word de wereld beter .
Meer solidariteit en minder de hakken in het zand misschien.
The truth was in here.
pi_105204305
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:09 schreef Summers het volgende:
Zet jij nou maar je aluhoedje op. Niet werkenden = paupers = niets toevoegen aan de maatschappij.

Sterker nog, wel een uitkering trekken van diezelfde maatschappij.

Maar jij bent geen slaaf dus (ik wel hoor, ik heb een werkgever..hetgeen mij blijkbaar slaaf maakt) mag ik vragen wat jij voor de kost doet?
  maandag 5 december 2011 @ 12:39:47 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105204500
Oh jee.. nu worden we persoonlijk :')
The truth was in here.
pi_105204604
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:39 schreef Bastard het volgende:
Oh jee.. nu worden we persoonlijk :')
Nee hoor maar als iemand continue over slaaf praat dan weet ik wel hoe laat het is ;)

Ik durf te wedden dat mevrouw Summers ook geniet van onze sociale instellingen gezien haar 'aluhoedjesgedachten' en gebruik van het woord 'slaaf'.
pi_105206102
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:22 schreef heartz het volgende:

[..]

Boodschappen bij de Aldi doen en regelmatig maaltijden overslaan zijn toch wel verschillend.

Helemaal waar. En iedereen heeft recht op 90% van de bijstandsnorm en daarmee hoef je geen maaltijd over te slaan. Echt niet. Als je tenminste verder de juiste keuzes maakt.

quote:
In jouw gemeente.
En de 15 overige gemeenten waar ik in de afgelopen jaren heb gewerkt.

quote:
Ten eerste moeten mensen op de hoogte zijn van de extra voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. In mijn ervaring is men dat lang niet altijd.
Zeg dan gewoon dat je het zelf niet weet. In vrijwel elke gemeente kun je uitvoerig zien waar je recht op hebt. www.berekenuwrecht.nl en zo.

quote:
Babyspullen aanvragen? Ik vraag me af onder welke regeling deze staat.
Bijzondere bijstand. In vrijwel elke gemeente kan een moeder in noodgevallen bijzondere bijstand aanvragen voor de meest noodzakelijke dingen als zij een kind krijgt. Wel wordt er gekeken of de betreffende moeder niet zelf had kunnen sparen. Zo heb ik ooit eens een aanvraag gehad van een mevrouw die geen geld had voor een kinderwagen. Heel zielig, huilen enzo. Ik moest toen beoordelen of ze schulden had, wat bleek? Ze had drie maanden voor de bevalling nog een dikke nieuwe TV gekocht en een mountainbike voor haar andere kind. Fijn, Wehkamp.

quote:
Ik weet dat je alleen echt noodzakelijke dingen kan aanvragen, zoals een computer voor een tiener die het nodig heeft voor school.En ook dat verschilt weer per gemeente, dat zou jij toch moeten weten. En ja je kan een renteloze lening aanvragen bij de Sociale Dienst voor noodzakelijke kosten zoals bijv het inrichten van je woning. Maar dat is dan ook een lening.
Bedenk ook wat er bij zo'n aanvraag komt kijken. Alle bijlagen die iemand moet hebben, anders wordt het alsnog afgewezen.
Tja, je moet wat dingen laten zien ja. Gek he, als je dan vervolgens spullen krijgt die door andere mensen voor je zijn betaald????
quote:
Juist van iemand die aanvragen van juist deze doelgroep behandeld verwacht je meer inlevingsvermogen. Ik vraag me af op watvoor afdeling je werkt.
Ik heb nu al medelijden met je cliënten. Zodra ze beginnen huilen zie jij zeker dat plasmascherm bij hun thuis. Dat er mensen zijn die wel genoeg hebben en het toch proberen kan ik ook nix aan doen.

Flikker toch op met je inlevingsvermogen. Ja. Er zijn een hoop mensen die er niets aan kunnen doen dat ze in de bijstand terecht zijn gekomen. Naar schatting 40% van de mensen in de bijstand heeft een dusdanig grote afstand tot de arbeidsmarkt dat ze waarschijnlijk tot hun 67e in de bijstand zullen zitten. Die mensen verdienen een menswaardig bestaan en dat is zeer zeker mogelijk met een bijstandsuitkering. Deze mensen moeten alleen geholpen worden met het maken van de juiste keuzes in hoe ze hun geld uitgeven. Helaas wil een groot deel dat niet, die willen lekker blijven kopen wat ze willen en komen dan in de problemen.

De overige 60% zoekt excuses om niet te hoeven werken. Wat mij betreft mogen ze die allemaal laten creperen.

quote:
Dat is dus wel generaliseren.
Mensen die (financieel) in verschillende moeilijke situaties zitten kan je niet over 1 kam scheren. Structureel verkeerde keuzes maken. Jij hoort gewoon echt wat je wil horen he. En de rest wuif je weg. Dat je de arrogantie hebt deze mensen over 1 kam te scheren... maar om vervolgens nog eens de arrogantie te hebben om voor al deze mensen te bepalen dat zij allemaal in een moeilijke situatie zijn gekomen doordat ze 'structureel de verkeerde keuzes maken.'
Ik hoop niet dat je je cliënten nog enig emotioneel of psychisch advies hoeft te geven. :')
Nogmaals, of je er nu wel of niet iets aan kunt doen dat je in de bijstand komt, doet niet ter zaken. Het gaat er om dat je met die uitkering gewoon elke dag kunt eten en een dak boven je hoofd hebt. Waar mijn kritiek zich op richt zijn de mensen met een uitkering die vervolgens blijven zeuren dat ze zielig zijn, terwijl dat gewoon onzin is.

En waar haal je het gore lef vandaan om te oordelen over mijn capaciteiten om mijn klanten te adviseren? Komt het wel eens in je op dat er mensen zijn die juist verder komen als iemand niet met ze gaat mee zitten janken? Ik heb al heel wat mensen geholpen met hun schulden en werkeloosheid, JUIST omdat ik niet meega in die slachtofferrol. Maar kennelijk zit je zelf nog in de fase van lekker huilen over al het onrecht wat je is aangedaan.
pi_105206387
Vreemd hoe gevoelig dit onderwerp ligt, geld en materie.

Ik heb een vraag aan alle leden die min of meer tegen de Occupy beweging zijn of de beweging sterk bekritiseren(Hoppa, 3voud etc). Hoe zien jullie toekomst in?
pi_105206934
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:25 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Helemaal waar. En iedereen heeft recht op 90% van de bijstandsnorm en daarmee hoef je geen maaltijd over te slaan. Echt niet. Als je tenminste verder de juiste keuzes maakt.

[..]

En de 15 overige gemeenten waar ik in de afgelopen jaren heb gewerkt.

[..]

Zeg dan gewoon dat je het zelf niet weet. In vrijwel elke gemeente kun je uitvoerig zien waar je recht op hebt. www.berekenuwrecht.nl en zo.

[..]

Bijzondere bijstand. In vrijwel elke gemeente kan een moeder in noodgevallen bijzondere bijstand aanvragen voor de meest noodzakelijke dingen als zij een kind krijgt. Wel wordt er gekeken of de betreffende moeder niet zelf had kunnen sparen. Zo heb ik ooit eens een aanvraag gehad van een mevrouw die geen geld had voor een kinderwagen. Heel zielig, huilen enzo. Ik moest toen beoordelen of ze schulden had, wat bleek? Ze had drie maanden voor de bevalling nog een dikke nieuwe TV gekocht en een mountainbike voor haar andere kind. Fijn, Wehkamp.

[..]

Tja, je moet wat dingen laten zien ja. Gek he, als je dan vervolgens spullen krijgt die door andere mensen voor je zijn betaald????

[..]

Flikker toch op met je inlevingsvermogen. Ja. Er zijn een hoop mensen die er niets aan kunnen doen dat ze in de bijstand terecht zijn gekomen. Naar schatting 40% van de mensen in de bijstand heeft een dusdanig grote afstand tot de arbeidsmarkt dat ze waarschijnlijk tot hun 67e in de bijstand zullen zitten. Die mensen verdienen een menswaardig bestaan en dat is zeer zeker mogelijk met een bijstandsuitkering. Deze mensen moeten alleen geholpen worden met het maken van de juiste keuzes in hoe ze hun geld uitgeven. Helaas wil een groot deel dat niet, die willen lekker blijven kopen wat ze willen en komen dan in de problemen.

De overige 60% zoekt excuses om niet te hoeven werken. Wat mij betreft mogen ze die allemaal laten creperen.

[..]

Nogmaals, of je er nu wel of niet iets aan kunt doen dat je in de bijstand komt, doet niet ter zaken. Het gaat er om dat je met die uitkering gewoon elke dag kunt eten en een dak boven je hoofd hebt. Waar mijn kritiek zich op richt zijn de mensen met een uitkering die vervolgens blijven zeuren dat ze zielig zijn, terwijl dat gewoon onzin is.

En waar haal je het gore lef vandaan om te oordelen over mijn capaciteiten om mijn klanten te adviseren? Komt het wel eens in je op dat er mensen zijn die juist verder komen als iemand niet met ze gaat mee zitten janken? Ik heb al heel wat mensen geholpen met hun schulden en werkeloosheid, JUIST omdat ik niet meega in die slachtofferrol. Maar kennelijk zit je zelf nog in de fase van lekker huilen over al het onrecht wat je is aangedaan.
Goede post, 'knap' persoon die nu nog durft te ageren.

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:31 schreef dadgad het volgende:

Ik heb een vraag aan alle leden die min of meer tegen de Occupy beweging zijn of de beweging sterk bekritiseren(Hoppa, 3voud etc). Hoe zien jullie toekomst in?
Ik zie de toekomst als volgt; morgen werken, overmorgen werken, donderdag werken, vrijdag werken en dan weekend vrij.

Daar krijg ik goed voor betaald hetgeen naar een spaarrekening gaat (al jaren) zodat ik in zware tijden lekker door kan leven en kan blijven afgeven op Occupy en andere klaplopers.
pi_105206945
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:31 schreef dadgad het volgende:

Allereerst, ik ben niet zozeer tegen de Occupy-beweging. Ik begrijp de beweegredenen van Occupy in sommige landen best wel, maar in Nederland is het gewoon belachelijk.

Ik vrees dat mensen die vinden dat onze maatschappij nu al hard is hun borst behoorlijk nat moeten gaan maken voor de toekomst. Het financiële stelsel zal vermoedelijk nog wel zwaardere klappen gaan krijgen, Vanuit een solidariteitsgedachte (die zelfs bij dit rechts kabinet sterker aanwezig is als in andere landen) zal er nog steeds getracht worden om voor de zwakste in onze samenleving te zorgen. Maar hoe zwaarder de lasten worden voor de werkenden, hoe meer de roep zal komen om sociale voorzieningen in te perken. Tot op zekere hoogte ben ik daar altijd voorstander van geweest, maar ik vind dat we nu (en dat bedoel ik letterlijk NU) op een kruispunt aankomen. De aanscherping van de bijstandswet die nu bij de eerste kamer ligt gaat wat mij betreft een grens over. Ervaring leert dat een dergelijke grens nemen betekent dat je voorlopig niet meer terug kunt. Occupy gaat daaraan niets veranderen. Waarschijnlijk weten die paupers niet eens dat het wetsvoorstel één dezer dagen wordt besproken...... Leuk, dat geschreeuw om aandacht, maar ze kunnen zich beter richten op dat wat er echt staat te gebeuren, concreter dan nu het geval is.

Op de korte termijn zal het dus zwaar worden, eerst voor de mensen met een laag inkomen, maar uiteindelijk voor iedereen. Het kan dan vervolgens twee kanten op: de goede en dan gaan we bouwen aan een nieuw soort beschaving. Resource-based bijvoorbeeld. Of de verkeerde en dan vrees ik voor het allerergste, tot aan een derde wereldoorlog.
pi_105207062
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik wou dat er meer mensen met verstand waren.

quote:
Ik zie de toekomst als volgt; morgen werken, overmorgen werken, donderdag werken, vrijdag werken en dan weekend vrij.

Daar krijg ik goed voor betaald hetgeen naar een spaarrekening gaat (al jaren) zodat ik in zware tijden lekker door kan leven en kan blijven afgeven op Occupy en andere klaplopers.
Ik ben bang dat je dan toch een klein beetje te naïef bent. Maakt op zich niets uit, want er is toch maar verrekte weinig wat je verder kunt doen.
pi_105207087
quote:

Ok dan kan :) . Misschien had ik mijn vraag beter moeten formuleren. De richting die bijvoorbeeld de economie aanneemt, of kwa politieke beleidsvoering, als samenleving in geheel, de globale structuur. Hoe zie jij (en ook de anderen die Occupy niet zien zitten) dat in?
pi_105207153
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Voorlopig ben jij flink bezig met internetten in de baas zijn tijd, of zie ik dat verkeerd?
Misschien zou het fair zijn om de tijd die je daaraan besteed, van je salaris in te houden. Je dient immers te werken voor je centen. Niet te internetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2011 13:50:09 ]
pi_105207217
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Voorlopig ben jij flink bezig met internetten in de baas zijn tijd, of zie ik dat verkeerd?
Misschien zou het fair zijn om de tijd die je daaraan besteed, van je salaris in te houden. Je dient immers te werken voor je centen. Niet te internetten.
Misschien is hij wel gewoon vrij op 5 december? Hij zegt nergens dat hij vandaag moet werken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')