In navolging van Occupy Wall street die op 17 september begon in Amerika en op 15 oktober wereldwijd ging word ook het beursplein bezet in Amsterdam en in Den Haag het malieveld .quote:Om een voorproefje te geven, wat videobeelden van Occupy Wall Street in de US.
Los Angeles, meer rustig verlopende protests:
San Francisco:
Minder rustig, New York:
Boston:
Chicago:
Denver:
Seattle:
Bekijk deze YouTube-video
Extra:
http://www.livestream.com/globalrevolution
http://nymag.com/news/int(...)wall-street-2011-10/
http://wearethe99percent.tumblr.com/
In mijn optiek niet. Hun statement is: "Ons huidige monetaire/financiele/bancaire/politieke systeem werkt niet goed". Dat hebben ze voor mij nu wel duidelijk gemaakt, en ik snap ook wel degelijk waarom ze hiertegen protesteren. Maar nu is het toch wel een keer leuk geweest? Blijven zitten in die tenten en meer spandoeken ophangen gaat niet bepaald voor meer sympathie zorgen bij de mede-Nederlanders lijkt me.quote:Op zondag 4 december 2011 18:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Het statement is pas gemaakt als de wereld is verbeterd .
Zat is zat , dat is iets persoonlijks en je moet in de eerste plaats doen waar je zelf in geloofd en niet waar de ander in geloofd .quote:Op zondag 4 december 2011 20:10 schreef PierreTT het volgende:
[..]
In mijn optiek niet. Hun statement is: "Ons huidige monetaire/financiele/bancaire/politieke systeem werkt niet goed". Dat hebben ze voor mij nu wel duidelijk gemaakt, en ik snap ook wel degelijk waarom ze hiertegen protesteren. Maar nu is het toch wel een keer leuk geweest? Blijven zitten in die tenten en meer spandoeken ophangen gaat niet bepaald voor meer sympathie zorgen bij de mede-Nederlanders lijkt me.
Natuurlijk doen die mensen waar zij zelf in geloven, maar dat bedoelde ik niet met mijn post. Ik doelde vooral op de antipathie die dit protest met zich meebrengt, in het bijzonder in Nederland. In de VS is er bijvoorbeeld veel meer sympathie voor deze mensen, voornamelijk aangezien de sociaal-economische situatie daar veel schrijnender is. Dat die mensen dus iets doen waar zij zelf in geloven is natuurlijk prachtig, maar het levert in Nederland geen sympathie uit verscheidene sociale strata op.quote:Op zondag 4 december 2011 20:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Zat is zat , dat is iets persoonlijks en je moet in de eerste plaats doen waar je zelf in geloofdt en niet waar de ander in geloofdt.
Occupy krijgt ook veel steun en sympathie en dat sterkt dan weer om door te gaan en dit is een wereldbeweging dus je kan Nederland er wel los van zien maar dat is het niet .quote:Op zondag 4 december 2011 21:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Natuurlijk doen die mensen waar zij zelf in geloven, maar dat bedoelde ik niet met mijn post. Ik doelde vooral op de antipathie die dit protest met zich meebrengt, in het bijzonder in Nederland. In de VS is er bijvoorbeeld veel meer sympathie voor deze mensen, voornamelijk aangezien de sociaal-economische situatie daar veel schrijnender is. Dat die mensen dus iets doen waar zij zelf in geloven is natuurlijk prachtig, maar het levert in Nederland geen sympathie uit verscheidene sociale strata op.
Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.quote:Op zondag 4 december 2011 21:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Natuurlijk doen die mensen waar zij zelf in geloven, maar dat bedoelde ik niet met mijn post. Ik doelde vooral op de antipathie die dit protest met zich meebrengt, in het bijzonder in Nederland. In de VS is er bijvoorbeeld veel meer sympathie voor deze mensen, voornamelijk aangezien de sociaal-economische situatie daar veel schrijnender is. Dat die mensen dus iets doen waar zij zelf in geloven is natuurlijk prachtig, maar het levert in Nederland geen sympathie uit verscheidene sociale strata op.
Dan neem ik maar aan dat jij niet naar 1 van die 110 voedselbanken verspreid over Nederland gaatquote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.
Hier hebben we een goed sociaal vangnet, ja, zelfs nu nog, dus is Occupy een beetje genant als je het vergelijkt met bijv Amerika.
Je kunt occupy NL ook steunen omdat je voor de de rechten van anderen wilt opkomen, iets wat in deze egocentrische maatschappij kennelijk niet meer zo voor de hand ligt.quote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.
Hier hebben we een goed sociaal vangnet, ja, zelfs nu nog, dus is Occupy een beetje genant als je het vergelijkt met bijv Amerika.
Nee, gelukkig niet. Goed dat ze bestaan.quote:Op zondag 4 december 2011 22:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan neem ik maar aan dat jij niet naar 1 van die 110 voedselbanken verspreid over Nederland gaat
om je hand op te houden zodat je kan eten .
Mooi he? Hebben we te danken aan kapitalisme...quote:Op zondag 4 december 2011 22:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan neem ik maar aan dat jij niet naar 1 van die 110 voedselbanken verspreid over Nederland gaat
om je hand op te houden zodat je kan eten .
Nou, inderdaad. Het knalt de pan uitquote:Op zondag 4 december 2011 19:37 schreef Gray het volgende:
We staan aan de vooravond van een '(r)evolutie'. Vergeet Cuba, Egypte, Libië. In de VS en Europa gaat het echt KNALLEN!!!
Misschien hebben ze jou wel nodig om het te laten knallen maar gek genoeg blijf je het steedsquote:Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Het knalt de pan uit
Goed punt meid.quote:Op zondag 4 december 2011 23:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Misschien hebben ze jou wel nodig om het te laten knallen maar gek genoeg blijf je het steeds
bij de ander neerleggen om iets te veranderen , wij met zijn allen hebben dit systeem in stand gehouden , wij met zijn allen kunnen het dus ook veranderen , leg onze last niet bij de groep neer die als eerste opstaat , jij hebt even veel verantwoordelijkheid om iets te veranderen wat niet meer werkt ,
het is ook jouw wereld .
Eeuh nee..quote:Op zondag 4 december 2011 22:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet. Goed dat ze bestaan.
Je hoeft toch niet haard en huis te verlaten maar jammer dan , misschien de volgende keer alsquote:Op zondag 4 december 2011 23:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed punt meid.
Probleem is wel: ik geloof niet in deze beweging. Die brengt niks. Het beeld waar ze zelf voor zorgen dat naar buiten komt, wil ik me niet mee verbinden.
En dan nog, in mijn eentje kan ik niks. Als ik haard en huis verlaat om een overtuiging doe ik mezelf de das om. Wat heb ik aan een ideologie waar niemand tot weinig naar luisteren terwijl ik er enkel een gescheurde broek en aftandse jas aan overhoud?
Je moet het wel goed doen. Beetje na 5'en naar amsterdam tuffen om daar een paar uurtje Boe-hoe te roepen is net zo zinloos als thuis de ramen schoonlikken.quote:Op zondag 4 december 2011 23:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet haard en huis te verlaten maar jammer dan , misschien de volgende keer als
de wereld weer gezamenlijk opstaat .
oh en scheve verdeling moeten we natuurlijk wegstoppen ipv de aandacht erop vestigen want anders houd het natuurlijk geen stand , goed gezienquote:Op zondag 4 december 2011 23:49 schreef ppi het volgende:
[..]
Eeuh nee..
Schandalig dat ze bestaan
Toont de scheve verdeling maar weer eens aan.
Er zit een verschil tussen leven en overleven.quote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mooi he? Hebben we te danken aan kapitalisme...
In andere landen kun je de pot op.
Omdat het ergens anders volgens jou nog slechter en corrupter is moeten we hier maar zwijgen...quote:Lavender schrijft:Ik heb ook veel meer sympathie voor Occupy in Amerika, die mensen hebben echt réden ervoor.
Je geeft het al op voordat je er überhaupt aan begonnen bent.quote:Op zondag 4 december 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet het wel goed doen. Beetje na 5'en naar amsterdam tuffen om daar een paar uurtje Boe-hoe te roepen is net zo zinloos als thuis de ramen schoonlikken.
Always do whatever's next .quote:Op zondag 4 december 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet het wel goed doen. Beetje na 5'en naar amsterdam tuffen om daar een paar uurtje Boe-hoe te roepen is net zo zinloos als thuis de ramen schoonlikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |