Ik heb een oude laptop, een Siemens Fujitsu, maar hij wil helaas niet opstarten. Als je iemand kent die ernaar wil kijken, neem ik de verzendkosten voor mijn rekening. Je krijgt er ook een laptoptas bij.quote:Op zondag 4 december 2011 16:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Even een 'klein' vraagje.
ik heb sinds 2006 een laptop voor al mijn schoolwerk (directiesecretaresse opleiding waarbij zo goed als ALLES digitaal moet) nu is mijn laptop helaas afgelopen maand overleden (ontploft toen ik de adapter erin stopte).
Voor mijn schoolwerk heb ik echt DRINGEND een pc of laptop nodig, maar helaas ben ik niet in de gelegenheid een nieuwe te kopen (21-jarige studente met een zoontje van 2.5 jaar, dus budget is er helaas niet). Mijn vraag is of iemand hier nog iets beschikbaar heeft. het liefst een laptop vanwege weinig ruimte in mn appartementje, maar alle hulp is welkom.
Het hoeft echt niks bijzonders te zijn, als ik er maar mijn bestanden op kan uittypen en met normale snelheid op het internet kan.. (kon namelijk van mijn tante tijdelijk een laptop lenen, maar daarbij duurt het opstarten ZONDER GRAP al meer dan een half uur.. )
ik hoor graag!!
Ik heb hem even tevoorschijn gehaald.quote:Op zondag 4 december 2011 16:12 schreef JaleesaJoia het volgende:
Super!
En wat bedoel je precies met ''niet opstarten''?
gaat hij helemaal niet aan, of wil het besturingssysteem gewoon niet starten?
In ieder geval al heel erg bedankt voor het aanbod.. ik ga eens kijken of ik iemand ken die erg handig is met computers..:D
Ik heb denet vernomen dat mijn oom erg handig is met computers, ik zal hem eens een belletje geven om te vragen hoe of wat.. ik laat het je z.s.m. weten!!!quote:Op zondag 4 december 2011 16:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb hem even tevoorschijn gehaald.
Als ik de laptop (Siemen Fujitsu Lifebook E series) opstart, krijg ik een zwart scherm voor mij. Bovenaan staat er Windows Boot Manager.
Daaronder staat het volgende stuk tekst:
Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.
This error can ben caused bij unplugging a removable storage device such as an external USB [b]drive while the device is in use, or bij faulthy hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and the restart your computer. (werkt niet, al meedere malen geprobeerd).
If you continue to receive this error message (dat gebeurt telkens), contact te hardware manufacturer.
File: /Boot/BCD
Status: Oxc00000e9
Info: An unexpected I/O error has occured.
Geen probleem, meid.quote:Op zondag 4 december 2011 16:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb denet vernomen dat mijn oom erg handig is met computers, ik zal hem eens een belletje geven om te vragen hoe of wat.. ik laat het je z.s.m. weten!!!
Kan je mij vertellen welke windows versie erop zit? is blijkbaar van belang volgens mn oom om te weten hoe het probleem op te lossen..quote:Op zondag 4 december 2011 16:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen probleem, meid.
Als je oom het probleem kan oplossen, dan doe ik hem binnen 1 dag voor je op de pakketpost. Goed ingepakt, uiteraard.
Ik zit in Rotterdam, gezien ik een studente ben, heb ik wel gratis ov vervoer..quote:Op zondag 4 december 2011 16:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hebben we even het probleem van levering, he? Waar zit je?
Nou dat lijkt me bij een hardwareprobleem niet echt van belang, hoor. Vermoedelijk is de harde schijf wijlen, even vervangen en opnieuw installeren en klaar.quote:Op zondag 4 december 2011 16:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen welke windows versie erop zit? is blijkbaar van belang volgens mn oom om te weten hoe het probleem op te lossen..
Windows 7. Maar eigenlijk een veel te zware besturingssysteem voor deze laptop. Heb nog wel een cd-rom met windows xp erop. Die verzend ik eventueel wel mee, dan werkt hij toch wat sneller.quote:Op zondag 4 december 2011 16:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen welke windows versie erop zit? is blijkbaar van belang volgens mn oom om te weten hoe het probleem op te lossen..
Ai, beetje ver vanuit Oss. En gezien je onbekendheid met Ubuntu is het wel handig als ik hem even bij je demonstreer. Maar als je hem wilt ophalen is dat ook geen probleem. Ik woon vlak bij een station, ook nogquote:Op zondag 4 december 2011 16:31 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik zit in Rotterdam, gezien ik een studente ben, heb ik wel gratis ov vervoer..
Geen idee, heb niet veel kaas gegeten van hardwareproblemen. Maar het zou goed kunnen, ja.quote:Op zondag 4 december 2011 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me bij een hardwareprobleem niet echt van belang, hoor. Vermoedelijk is de harde schijf wijlen, even vervangen en opnieuw installeren en klaar.
Het is een beetje linke gok voor onze studente. het kan de harde schijf zijn, maar ook een ingebouwder USB-poort, de netwerkcontroller of whatever. En dat kan qua repareren in de papieren lopen, lijkt me.quote:Op zondag 4 december 2011 16:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen idee, heb niet veel kaas gegeten van hardwareproblemen. Maar het zou goed kunnen, ja.
Dat kan inderdaad het geval zijn. Hopelijk kan haar oom er gratis naar kijken.quote:Op zondag 4 december 2011 16:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een beetje linke gok voor onze studente. het kan de harde schijf zijn, maar ook een ingebouwder USB-poort, de netwerkcontroller of whatever. En dat kan qua repareren in de papieren lopen, lijkt me.
Vooropgesteld dat ze de W7 DVD hebbenquote:Op zondag 4 december 2011 16:38 schreef Plantagehouder het volgende:
De kans is groot dat de bootloader van vista/7 gewoon corrupt is, iets wat vrij makkelijk te fixxen is door de handige oom/buurjongen.
Niemand die je wat geld voor kan schieten? Of je oom die even naar je toekomt om ernaar te kijken?quote:Op zondag 4 december 2011 16:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
eerlijk is eerlijk, geld om er door een expert naar te laten kijken heb ik gewoon echt niet..
dus tenzij mijn oom zo vanaf een afstand kan gokken naar de oorzaak, kan ik het probleem zelf niet verhelpen
ik stuur je even een PM!quote:Op zondag 4 december 2011 16:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niemand die je wat geld voor kan schieten? Of je oom die even naar je toekomt om ernaar te kijken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |