abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 14:47:10 #151
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 10:29:03 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108178698
Hier is de kogel door de kerk.
School en luca werkt dus niet. alle toeters en bellen worden erbij gesleept.
eerste rapport was kielekiele maar oke, nieuwe school, wennen, volgende keer graag beter.
tweede rapport niet veel beter, dus nu contact gezocht met school.
Ondanks dat L. zegt dat hij zijn huiskwerk altijd maakt, blijkt hij dat dus regelmatig niet in orde te hebben.
Ik heb tot dusver geweigerd in Magister te kijken omdat ik hem de kans wilde geven zelf zijn falen op te biechten, maar niks dus.
Ook de brief voor de spreekavond met leraren is niet ingeleverd (kwam ik vanochtend om half 9 achter, terwijl het ding uiterlijk om 9 uur bij de receptie moest liggen) ik heb m eigenhandig ingevuld en gebracht. (De vorige had hij zelfs samen met zijn rapport verstopt)

de schoolbegeleiding word ingeseind en die gaat aan de gang en er wordt gekeken naar begeleiding voor bij het leren.
Gelukkig maar want ik was al bang dat ik er alleen voor stond en ik had al tijden het gevoel de grip te verliezen. Ik had ook geen idee waar en hoe ik moest beginnen.
L. blijkt dus tegen me te liegen/verdraaien en te verdonkeremanen.
Het vervelende is dat hij me wel feilloos weet te raken: ik voldoe niet aan jou verwachtingen, het is niet goed genoeg, terwijl dat het niet is.
hij hoeft voor mij de sterren niet van de hemel te leren, maar ik zie hem wegglippen en ik wil het stoppen voor het te laat is.

Gelukkig is de onderbouwbegeleidster, die ik vandaag sprak (eigenlijk over iets heel anders) het helemaal met me eens. vandaar dat het hele traject in gang gezet wordt om L. in ieder geval binnenboord te houden, want dat moet absoluut kunnen volgens haar.

En ik ga Lucertis maar weer eens bellen. Want ook daar loopt geen afspraak mee (volgens L. ) maar ik heb besloten dat ik dat ook maar moet gaan controleren.
pi_108178824
Het verdonkeremanen en liegen komt me bekend voor als DML puber dus in dat opzicht is L. een doodnormale puber ;)

Maar wat een vervelende situatie -O- Maar zo te horen pakt school het goed op. Bij mijzelf heeft dat destijds goed geholpen dus ik hoop voor jouw L. ook :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 10:38:44 #154
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108178916
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het verdonkeremanen en liegen komt me bekend voor als DML puber dus in dat opzicht is L. een doodnormale puber ;)

Maar wat een vervelende situatie -O- Maar zo te horen pakt school het goed op. Bij mijzelf heeft dat destijds goed geholpen dus ik hoop voor jouw L. ook :*
de mevr. aan de telefoon zag dat dus niet als pubergedrag, terwijl ik dat dus wel noemde. zij zag een patroon, wat ze bij andere autistische leerlingen ook zag: wat je niet ziet, is er niet.
en dat is iets wat L. idd heel erg heeft.

aan de andere kant was het van het weekend ook ineens out of the blue: mijn vader kijkt niet naar me om. dan heb ik ook zoiets van : waar komt dat nou ineens vandaan? we hebben het er nooit over hier.
zou het hem dan toch dwars zitten? en wat wil hij ermee?
  maandag 20 februari 2012 @ 10:40:11 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108178943
Vervelende situatie, Lady. Maar gelukkig lijkt de school nu wel bereikbaar te zijn voor je en staan ze er positief in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 februari 2012 @ 11:02:55 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108179522
het er niet over hebben hoeft natuurlijk niet te betekenen dat 't hem niet bezig kan houden (dat van z'n vader). verder klinkt het inderdaad alsof Luca wat meer toezicht op- en hulp met structureren van wat hij moet doen nog goed kan gebruiken, dus fijn dat daar nu stappen in gezet worden. maar ik dacht eerst even dat je bedoelde met 'school en Luca werkt dus niet' dat ie van school af zou gaan. maar dat is toch niet direct het geval, begrijp ik.
in de haak.
  maandag 20 februari 2012 @ 11:06:24 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108179612
En het kan natuurlijk ook getriggerd worden door school, dat vader-ding... Verhalen van klasgenootjes die dingen doen met hun vaders etc. etc.
***
  maandag 20 februari 2012 @ 11:07:47 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_108179646
Herkenbaar, ongelooflijk herkenbaar :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2012 @ 11:15:45 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108179887
Voor mij is het deels herkenbaar. Job liegt absoluut niet, het lijkt wel of hij het niet eens kan. Tegelijkertijd komt er ook echt geen brief van school die via hem moet komen bij mij aan. Hij vertelt me wel altijd heel eerlijk dat er een brief was en dat hij die verscheurd en weggegooid heeft.
Het heen-en-weer schriftje is ook verscheurd en weggegooid. Job wil geen vermenging tussen werelden. Er is school en er is thuis en dat zijn twee verschillende grootheden. Dat had hij ook heel sterk met de groep en thuis. Dat mocht ook totaal niet vermengen. Pictogrammen en methodes die hij op de groep aangeleerd kreeg mogen wij thuis niet gebruiken. Want die hoorden bij de groep en niet bij thuis. Heel strikt allemaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 11:16:00 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108179893
ach weet je, ik vind het zo moeilijk. aan de ene kant zeg ik: je krijgt een gamecube, maar ik verwacht wel dat je dan wel wat beter je best doet op school, maar verwacht ik dan niet teveel?
maar aan de andere kant: moet ik m dan geen gamecube geven (waarvan hij overigens de helft van zijn eigen geld bij moest leggen) omdat zijn cijfers net aan zijn?
het ligt gewoon niet in zijn vermogen om het zelf te doen, zelf de structuren aan te brengen.
maar goed, school gaat de registers opengooien (ze hadden het weer over pgb en rugzakjes, tot nu toe is me dat niet gelukt, dus kom maar op!)
en wat dat vadergedoe betreft: bij mij zegtie toch niks, dus ik speel de bal door naar Lucertis. dan kunnen die er misschien wat mee. ik heb geen idee wat hij van zijn vader verwacht en gezien onze niet echt hartelijke verstandhouding (we hebben geen ruzie hoor, maar dr is gewoon niets mee af te spreken) ga ik me er ook niet mee bemoeien, heb ik het straks weer gedaan.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 11:19:44 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108179994
het verscheuren is hier ook ineens weer aan de orde. en de boosheid.
de routebeschrijving naar de ijsbaan bijvoorbeeld. die deugde niet volgens hem omdat hij verdwaalde, en die heeftie in zijn woede verscheurd. om vervolgens ons te bellen.
en zo worden regelmatig dingen verscheurd en is hij weer regelmatig boos als dingen niet gaan zoals hij wil.
zo was hij zaterdag heel boos en was zijn uitje volgens hem verpest omdat hij niet mocht bowlen op de baan waar de hekjes omhoog staan en nu had hij maar een hele lage score.
ik heb echt moeten praten als brugman om hem in te laten zien wat allemaal wel leuk was en dat het ook wel eens niet zo gaat als hij denkt. lastig lastig lastig :{

het gesprek met school vandaag was eigenlijk een gevolg van mijn boze brief over dat ijsbaan-incident.
ze erkende dat het absoluut ontoelaatbaar was dat school niet bereikbaar was en ze wist het ook niet.
als ik het niet gemeld had, had ze het ook nooit geweten.
het wordt meegenomen als punt bij de vergadering met de direktie, die ze deze week heeft en het mag ook nooit meer voorkomen dat school niet bereikbaar is.
heb ik toch al wat bereikt ! *O*
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 11:25:14 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108180155
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:15 schreef livelink het volgende:
Voor mij is het deels herkenbaar. Job liegt absoluut niet, het lijkt wel of hij het niet eens kan. Tegelijkertijd komt er ook echt geen brief van school die via hem moet komen bij mij aan. Hij vertelt me wel altijd heel eerlijk dat er een brief was en dat hij die verscheurd en weggegooid heeft.
Het heen-en-weer schriftje is ook verscheurd en weggegooid. Job wil geen vermenging tussen werelden. Er is school en er is thuis en dat zijn twee verschillende grootheden. Dat had hij ook heel sterk met de groep en thuis. Dat mocht ook totaal niet vermengen. Pictogrammen en methodes die hij op de groep aangeleerd kreeg mogen wij thuis niet gebruiken. Want die hoorden bij de groep en niet bij thuis. Heel strikt allemaal.
ach hoe vaak heb ik het daar niet over gehad. L. met zijn hokjes. het stappen van de ene wereld in de andere. en daar is nu ook nog een keer de wereld school bij gekomen. en dan is de wereld van voortgezet onderwijs wel heel groot.
ik begrijp het wel, maar het moet echt anders nu.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:25:40 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_108185988
Is dat zo? Moet dat anders?

Ik heb mijn studies ook altijd gescheiden gehouden van thuis. Leuk hoor, familiedagen op de opleiding, maar dat is voor mij gewoon niet te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2012 @ 14:30:32 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108186162
ik denk ook dat je er best voor een deel aan tegemoet kan komen, die behoefte om dat gescheiden te houden. maar het huiswerkdeel werkt op deze manier blijkbaar niet voor hem, dat kost net wat teveel zelfdiscipline. misschien is een huiswerkklasje iets voor 'm?
in de haak.
  maandag 20 februari 2012 @ 15:15:55 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108188076
Hoe vervelend dan ook voor de kinderen, helemaal gescheiden kun je dat niet houden. Spreek- of ouderavonden zijn er niet voor niks en die zijn belangrijk. Dan gaat de behoefte van het kind even naar het tweede plan. En als het helemaal spaak loopt met huiswerk, dan moet er toch geholpen worden.
Daarom is het ook goed dat die hulp nu vanuit school komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 17:02:59 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108192420
ik heb hem de gelegenheid gegeven om school en thuis gescheiden te houden. maar gezien de resultaten is het toch noodzakelijk wat meer invloed en sturing op zijn schoolprestaties te hebben.
school is het met me eens dat er wat gebeuren moet en biedt allerlei mogelijkheden. ik wil gewoon het beste voor mijn kind. en als dat nou met wat steun hier en daar toch binnen zijn schoolwereld moet vallen, dan is dat maar zo.

ik heb nog even die opmerking over zijn vader nagevraagd en idd zou hij heel graag bijvoorbeeld eens een keertje samen met zijn vader willen zwemmen. zonder die hele sliert kinderen van hem erbij. gewoon lekker één op één.
dat heeft hij al meer aangegeven hoor, maar kennelijk wordt er vanuit daar niets aan gedaan.
maar dat hier off-topic :P
  maandag 20 februari 2012 @ 19:11:44 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_108197375
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:02 schreef lady-wrb het volgende:
en idd zou hij heel graag bijvoorbeeld eens een keertje samen met zijn vader willen zwemmen. zonder die hele sliert kinderen van hem erbij. gewoon lekker één op één.
Wat sneu dat zijn vader dat niet oppikt. :{ Zó begrijpelijk dat L dat graag zou willen.
En sterkte Lady, met de schoolperikelen. Lijkt me moeilijk om daar een goede en werkzame balans in te vinden. Wellicht als het vanuit school geinitieerd wordt, dat de scheidslijn school/thuis wat flexibeler kan zijn??
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:32:02 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108198242
Ik merk aan Job altijd wel dat hij makkelijker met die vermenging om kan gaan als er een goede en vooral harmonieuze samenwerking is vanuit beide 'werelden'.
Dat maakt het voor hem gemakkelijker om het te aanvaarden. Als dat voor L. ook zou gelden, dan zouden de huidige ontwikkelingen alleen maar positief kunnen uitpakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:55:26 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_108199333
Maar serieus lady_wrb, kan je niet met school afspraken maken dat die brieven gewoon niet via Luca gaan, maar op de post gaan?
Wellicht dat dat al een stuk rust geeft :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 20:32:13 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108201309
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef Troel het volgende:
Maar serieus lady_wrb, kan je niet met school afspraken maken dat die brieven gewoon niet via Luca gaan, maar op de post gaan?
Wellicht dat dat al een stuk rust geeft :)
we staan aan het begin van de 'nieuwe aanpak' dus wie weet is dat iets dat voortaan gemaild kan worden.

vanavond heb ik zijn frans overhoord. dik drama, maar het is gelukkig voor woensdag, dus morgen doen we het nog een keer. wie weet blijft er zo meer hangen.

iemand toevallig een tip om makkelijker vocabulaire te leren? of blijft het toch gewoon stampwerk?

ik laat het altijd een keer overschrijven om 'het gevoel' te krijgen.dat deed ik zelf vroeger en dat werkte voor mij. maar misschien werkt het voor L. niet, dus als iemand een ander idee heeft....
  maandag 20 februari 2012 @ 20:34:15 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_108201429
woordjes leren? Heel, heel, heel, heel, heel, heel veel herhalen.

En wat ik prettig vond was het computerprogramma "overhoor"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 20:38:24 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108201643
dr hoort idd ook een computerprogramma bij voor de uitspraak.
maar ik vind het ook heel belangrijk om iets op te schrijven. dan ben je sowieso met de spelling bezig.

ik heb ook met L. afgesproken dat hij wat beter gaat schrijven. zijn handschrift is echt om te huilen en van de spelfouten word je niet eens grijs, maar krijg je spontane haaruival :o
zo kwam ik in zijn schrift het woord "bellagerlijk" tegen. ik had een vermoeden, maar bij navraag bleek dat idd om het woord belachelijk te gaan. dat is toch droevig :o
  maandag 20 februari 2012 @ 20:44:36 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_108201907
Dat overhoor gaat dus niet om de uitspraak he :) Dat gaat om hoe je het schrijft :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 20:53:25 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108202389
aha, ik heb hier ook nog een cursus frans liggen, die gaan we ook nog een keer bekijken of we daar wat mee kunnen.

maar goed, ik heb vanmiddag met hem gesproken en het lijkt of hij weer wat ontspannenner is, nu hij weet dat ik alles weet. het lijkt me voor hem ook niet fijn om zoveel geheim te houden voor zijn moeder. het lijkt me allemaal maar veel spanning opleveren, waardoor hij zich nog minder kan concentreren.

wat me opviel is dat hij niet taalde naar computerspelletjes maar de hele avond gezellig beneden bleef.
misschien toeval, maar misschien is het verdwijnen in computergames ook een manier van zich afsluiten.
ik wacht rustig af en ga nu nog even naar boven voor een knuffel O+
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:19:27 #175
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_108222608
Lady, misschien helpt het om van die omkeerkaartjes te maken?
Het hielp mij erg om te leren vroeger. Ook omdat sommige kinderen een bepaald beeld in hun hoofd prenten (beelddenkers).
Je moet kaartjes knippen van papier, en dan op de ene kant het woordje in het frans, en op de andere kant in het nederlands, kan je overal mee naar toe nemen, en dus overal leren. Wel steeds de stapel schuffelen! (voor een verschillende volgorde) en je zowel de ene kant als de andere kant op makkelijk leren.
Om het makkelijk te maken kan je dan ook beginnen met een paar kaartjes (misschien zelfs eert kijken welke hij al kent) en er dan steeds 1 a 2 bij doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')