Ik vind het een enge uitspraakquote:Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Ikzelf zeg: iedereen mag zelfmoord plegen, ongeacht de omstandigheden. Als iemand van plan is zelfmoord te plegen wordt diegene niet door de overheid tegengehouden.
Geen leeftijdsgrens dus.
Er is een duidelijk verschil tussen niet goed in je vel zitten en zover zijn dat het jou niet meer uitmaakt of je dood wilt en het niet boeit als andere daarbij het leven laten en die laatste zullen gewoon gedwongen opgenomen moeten worden.quote:Op zondag 4 december 2011 14:26 schreef hexta het volgende:
[..]
Dus iedereen die niet zo goed in zijn vel zit preventief opsluiten?
Lijden is subjectiefquote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Naar mijn mening is mensen laten lijden door ze tegen te houden enger.
Is het niet veel makkelijker (en goedkoper) om ze een goed alternatief te bieden waarbij ze geen andere mensen zullen schaden?quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef ayumu het volgende:
[..]
Er is een duidelijk verschil tussen niet goed in je vel zitten en zover zijn dat het jou niet meer uitmaakt of je dood wilt en het niet boeit als andere daarbij het leven laten en die laatste zullen gewoon gedwongen opgenomen moeten worden.
Die mogelijkheid zou je kunnen creëren alleen wanneer wil je dit toestaan?quote:Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef hexta het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker (en goedkoper) om ze een goed alternatief te bieden waarbij ze geen andere mensen zullen schaden?
Alleen als ze zelfmoordneigingen hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 14:26 schreef hexta het volgende:
[..]
Dus iedereen die niet zo goed in zijn vel zit preventief opsluiten?
Definieer neigingquote:Op zondag 4 december 2011 14:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Alleen als ze zelfmoordneigingen hebben.
mensen die al een poging hebben ondernomen of mensen die concrete aankondigingen doen om er 1 te gaan ondernemen.quote:
50% probeert het maar 1x, ook opsluiten?quote:Op zondag 4 december 2011 14:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mensen die al een poging hebben ondernomen of mensen die concrete aankondigingen doen om er 1 te gaan ondernemen.
in de inrichting kunnen ze mooi aantonen dat ze het niet weer gaan doen. dan hoeven ze er maar een paar dagen te zitten.quote:Op zondag 4 december 2011 14:47 schreef Re het volgende:
[..]
50% probeert het maar 1x, ook opsluiten?
Dat past niet echt bij de vrijheid van gedachte. Men wordt immers geïndoctrineerd met niet dood willen.quote:Op zondag 4 december 2011 14:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in de inrichting kunnen ze mooi aantonen dat ze het niet weer gaan doen. dan hoeven ze er maar een paar dagen te zitten.
Stempel voor het leven dus, dacht dat je daar niet echt voorstander van was?quote:Op zondag 4 december 2011 14:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in de inrichting kunnen ze mooi aantonen dat ze het niet weer gaan doen. dan hoeven ze er maar een paar dagen te zitten.
Ik zie niet in waarom iemand die niet meer wil leven vrijheden zou moeten krijgen. Je kunt alle vrijheden jezelf toe-eigenen, je kunt moorden plegen, mensen verkrachten, een compleet winkelcentrum uitmoorden, net doen waar je zin in hebt, het maakt niet uit want je bent toch al dood.quote:Op zondag 4 december 2011 14:58 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Dat past niet echt bij de vrijheid van gedachte. Men wordt immers geïndoctrineerd met niet dood willen.
Of willen niet dood, grappig dat ineens vrije wil afhankelijk is van indoctrinatiequote:Op zondag 4 december 2011 14:58 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Dat past niet echt bij de vrijheid van gedachte. Men wordt immers geïndoctrineerd met niet dood willen.
Ja hoe langer je dood blijft willen, hoe langer je vastgehouden wordt. Dat lijkt me niet bepaald vrijheid van gedachte.quote:Op zondag 4 december 2011 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
Of willen niet dood, grappig dat ineens vrije wil afhankelijk is van indoctrinatie
Klinkt meer als nihilisme dan suïcidaal gedraag.quote:Op zondag 4 december 2011 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom iemand die niet meer wil leven vrijheden zou moeten krijgen. Je kunt alle vrijheden jezelf toe-eigenen, je kunt moorden plegen, mensen verkrachten, een compleet winkelcentrum uitmoorden, net doen waar je zin in hebt, het maakt niet uit want je bent toch al dood.
in de basis welquote:Op zondag 4 december 2011 15:07 schreef hexta het volgende:
[..]
Klinkt meer als nihilisme dan suïcidaal gedraag.
na hoeveel dagen dood willen mag iemand volgens jou een einde aan zijn leven maken?quote:Op zondag 4 december 2011 15:06 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Ja hoe langer je dood blijft willen, hoe langer je vastgehouden wordt. Dat lijkt me niet bepaald vrijheid van gedachte.
Ik ben een voorstander van het sowieso niet opsluitenquote:Op zondag 4 december 2011 15:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
na hoeveel dagen dood willen mag iemand volgens jou een einde aan zijn leven maken?
Dan vinden jaarlijks duizenden mensen de dood omdat ze in een vlaag van verstandsverbijstering zichzelf en anderen schade toebrachten. Bedenk goed dat je dan ook Tristan van der Vlis klonen vrij rond laat lopen.quote:Op zondag 4 december 2011 15:25 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van het sowieso niet opsluiten
Ik vind jou een eng, éng, ZEER ENG persoonquote:Op zondag 4 december 2011 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom iemand die niet meer wil leven vrijheden zou moeten krijgen.
Je leest er teveel in, iemand die dood wil heeft zijn eigen vrijheden, namelijk om een einde aan zijn leven te maken, die hoeft de maatschappij hem niet te geven. Je bent als het ware al een lijk dat geen rechten meer heeft. Vergelijk het met varkens die recht hebben op een goede omgeving, maar niemand geeft een stuk dood vlees rechten. Wie zou er willen investeren in een bodemloze put?quote:Op zondag 4 december 2011 20:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vind jou een eng, éng, ZEER ENG persoon/ril
Maar de vraag is hoe lang gaat dat lijden duren?ik heb best een klote jeugd gehad, in mijn jeugd heb ik vaak gewenst dat ik dood was, en ook wel eens pogingen ondernomen.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Naar mijn mening is mensen laten lijden door ze tegen te houden enger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |