Absoluut, een gedownloade film kan je gewoon kijken, een gekochte serie of film moet je eerst door de copyright waarschuwing heen, fuckers ik heb dit gekocht, dan reclame voor andere films wegzappen, lazer op, bespottelijke menus door voordat je de content kan kijken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik snap wel dat het niet ethisch verantwoord is maar als het "illegale" aanbod in tal van opzichten superieur is aan het legale aanbod dan zijn de maatschappijen zich gewoon in hun eigen voet aan het schieten.
Dat lost toch niks op? Ik dl via EZTV. Ook primaquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Maar wel geweldig
Je kunt eBay niet benaderen vanuit Nederland?quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja Duh! En waar zitten die? In de VS!
Ik denk dat Apple dat graag zou willen, maar de contentmaatschapijen houden vast aan zoiets ouderwets als landsgrenzen, en willen de cashstromen die ze van SBS en co krijgen voor exclusieve rechten per land niet kwijt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:07 schreef Estolan het volgende:
Dus Apple NL moet serie content ook hier beschikbaar maken
Zodat je tegen betaling films en series al kan kijken voordat ze hier op TV komen
Je snapt mij nietquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt eBay niet benaderen vanuit Nederland?
En dan lost het nooit opquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk dat Apple dat graag zou willen, maar de contentmaatschapijen houden vast aan zoiets ouderwets als landsgrenzen, en willen de cashstromen die ze van SBS en co krijgen voor exclusieve rechten per land niet kwijt.
Precies. Apple is (in dit geval) niet het probleem, het gaat om de Universals van deze wereld.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk dat Apple dat graag zou willen, maar de contentmaatschapijen houden vast aan zoiets ouderwets als landsgrenzen, en willen de cashstromen die ze van SBS en co krijgen voor exclusieve rechten per land niet kwijt.
Zelfs in de VS of UK kan je geen series kijken voordat ze op TV komen. In elk land wordt een nieuwe aflevering pas vrij gegeven als hij op TV is geweest. Helaas loopt daarom de UK ook achter op de VS, ik ben nu pas halverwege seizoen 6 van The Office bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:07 schreef Estolan het volgende:
Dus Apple NL moet serie content ook hier beschikbaar maken
Zodat je tegen betaling films en series al kan kijken voordat ze hier op TV komen
Het is voornamelijk vanwege de verkoopbaarheid aan buitenlandse omroepen, ja. De landsgrenzen voor series zijn vergelijkbaar met de regio's in DVD's: die zijn er puur om gedoseerd te kunnen releasen en zo controle over je omzet te houden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
HBO komt eraan in Europa.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Precies. Apple is (in dit geval) niet het probleem, het gaat om de Universals van deze wereld.
Overigens: als je in Europa HBO zou kunnen krijgen tegen betaling, zou ik het ook ongezien nemen. Ah well, het is een overgangsfase denk ik, op een gegeven moment keert de wal het schip en wint de consument.
??? Series zoals CSI komen volgens mij op dezelfde dag/ dag erna online beschikbaarquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:39 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zelfs in de VS of UK kan je geen series kijken voordat ze op TV komen. In elk land wordt een nieuwe aflevering pas vrij gegeven als hij op TV is geweest. Helaas loopt daarom de UK ook achter op de VS, ik ben nu pas halverwege seizoen 6 van The Office bijvoorbeeld.
Het wordt tijd voor een US credit card...
Ja? Ze zitten al wel tijden in Midden-Europa, maar zou mooi zijn als ze ook hier komen.quote:
Exact, de dag erna. Niet ervoor, zoals ik al uitlegde. Maar in Engeland wordt alleen beschikbaar wat ook in Engeland op TV is geweest. Zelfde voor de VS, daar komt bepaalde Engels content pas beschikbaar als het in de VS op TV is geweest.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef Estolan het volgende:
[..]
??? Series zoals CSI komen volgens mij op dezelfde dag/ dag erna online beschikbaar
En CC uit VS kan alleen als je een adres daar hebt
Volgens mij komt er ook een kanaal in Nederland.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja? Ze zitten al wel tijden in Midden-Europa, maar zou mooi zijn als ze ook hier komen.
Niet alleen dat; een serie wordt gemaakt in opdracht van een tv-zender. Zij hebben er simpelweg de eerste claim op voordat het in verdere distributie gaat. De Amerikaanse zenders en producenten hebben vaak nog wel een deal dat een Canadese zender het ook op dezelfde avond, dus tegelijk ipv erna, mag uitzenden, maar dat is het wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:15 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Exact, de dag erna. Niet ervoor, zoals ik al uitlegde. Maar in Engeland wordt alleen beschikbaar wat ook in Engeland op TV is geweest. Zelfde voor de VS, daar komt bepaalde Engels content pas beschikbaar als het in de VS op TV is geweest.
Anders verdienen de zenders niks meer natuurlijk...
Om precies deze reden koop ik geen blu-ray's meer, maar download ik al m'n films gewoon.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Absoluut, een gedownloade film kan je gewoon kijken, een gekochte serie of film moet je eerst door de copyright waarschuwing heen, fuckers ik heb dit gekocht, dan reclame voor andere films wegzappen, lazer op, bespottelijke menus door voordat je de content kan kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |