quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:33 schreef just me het volgende:
Een man meldt zich bij de Koninklijke Haagsche. Ik wil graag lid worden zegt hij. Maar meneer, dat gaat zo maar niet zegt de Caddymaster. Is uw vader of grootvader hier lid. Nee antwoordt de man. Wat is uw handicap vraagt de Caddymaster. Mijn handicap is 0 zegt de man. De club kan wel een competitiespeler gebruiken dus de Caddymaster zegt dat hij een ronde mag spelen. Speelt hij zijn handicap, dan mag de man lid worden. Goed zegt de man, dan kom ik volgende week vrijdag om 12 uur maar het kan een half uurtje later worden. Hij komt echter precies op tijd en speelt 1 boven de baan. De Caddymaster vindt her sneu en zegt dat hij nog een rondje mag doen. Goed zegt de man, dan kom ik volgende week vrijdag weer om 12 uur maar het kan een half uurtje later worden. Hij is echter weer precies op tijd en speelt zijn handicap, alleen nu met links terwijl hij vorige week rechts speelde. Hoe is dat mogelijk vraagt de Caddymaster. Simpel zegt de man. Als ik wakker word kijk ik naar mijn vrouw.
Ligt ze op haar rechterzij dan speel ik die dag rechts. Ligt ze op haar linkerzij dan speel ik links die dag. Ligt ze op haar rug, dan kan het een half uurtje later worden!
![]()
Hoera!quote:
Ik ben al heel lang golflid maar golf/oefen niet vaak genoeg. Ik heb wel een handicap en die staat nu op 28.1quote:Op maandag 13 juni 2016 13:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoera!![]()
Ik les sinds januari. Vind het héél leuk! Nog nauwelijks baanervaring, maar dat halen we komend seizoen hopelijk in. Wel al mijn hcp54 behaald, gvb dus.
Hoe lang golf jij al just me?
Ik probeer het ook nog steedsquote:Op maandag 13 juni 2016 12:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit topic is toch niet definitief dood he?![]()
Wie golft er nog?
28.1 Daar kan ik alleen nog maar in de verte naar zwaaien. Wij lessen nu in Heerenveen. Daarvoor een tijdje in Havelte. Ik denk niet dat we ergens lid worden, maar wie weet. Eerst maar eens goed leren golfen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:48 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben al heel lang golflid maar golf/oefen niet vaak genoeg. Ik heb wel een handicap en die staat nu op 28.1
Ik hoef geen tiger woods te worden maar wil wel meekunnen op de baan!
Waar speel jij?
Ik kan heel hebberig worden van al die golfdingetjes die je toch niet nodig hebtquote:Op maandag 13 juni 2016 14:22 schreef Duderinnetje het volgende:
En alle spulletjes die je kan kopen.
Doe je ook wedstrijden mee? Of heb je gewoon met een marker gelopen?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:35 schreef just me het volgende:
[..]
Ik kan heel hebberig worden van al die golfdingetjes die je toch niet nodig hebt
Ik ben per ongeluk aan die handicap gekomen omdat ik een goede dag had, ik heb er nu alleen last van want zo goed ben ik helemaal niet![]()
Ik wil gewoon lekker genieten
Bij ons (in Delft) is het lidmaatschap goedkoop, ¤ 361,00 per jaar
Heerlijkquote:Op maandag 13 juni 2016 15:17 schreef just me het volgende:
De laatste jaren werd er door onze golfpro een week naar de Ardennen georganiseerd, ik ging altijd mee, kreeg veel korting omdat ik daar veel deedDaar had ik een goede dag en heb die handicap gehaald.
Bij ons worden 2x per maand wedstrijdjes georganiseerd en af en toe doe ik mee, ik heb niet echt een wedstrijd mentaliteit, lekker lopen en n paar mooie slagen vind ik belangrijker dan winnen![]()
Ik kijk altijd naar golfkleding die natuurlijk belachelijk duur is, ik koop regelmatig teetjes die dan weer niet de juiste maat hebben
Ik heb het voordeel dat mijn schoonzoon bij Nike werkt dus komt er af en toe een polo of wat ballen deze kant op.
Vanavond maar weer eens naar de golfbaan als het droog weer blijft, 9 holes lopen maakt het hoofd weer leeg.
heb je er geen spijt van ?quote:
Soms kriebelt het golfvirus nog wel eens, maar geen spijt.quote:
dan heb je het goed gedaanquote:Op maandag 13 juni 2016 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Soms kriebelt het golfvirus nog wel eens, maar geen spijt.
Noodgedwongen, dat wel.quote:
1.5 jaar. Hcp 38, mag wel wat sneller omlaag wmbquote:Op maandag 13 juni 2016 14:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Al lang bezig?
Volgen jullie nog lessen?
Maar waarom? Je had toch af en toe gewoon nog eens een paar holes kunnen lopen? Had je gewoon een paar stokkies kunnen houden!quote:
Ah, nou, ik vind het heel wat hoor!quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef luckass het volgende:
[..]
1.5 jaar. Hcp 38, mag wel wat sneller omlaag wmb.
De lichamelijke beperkingen zijn te groot om nog te kunnen spelen. En om alleen vanuit een handicar te kunnen spelen was het mij ook niet meer waard om lid te blijven van mijn vereniging. Mijn hcp. 18,6 was ook al lang niet haalbaar meer.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Afgezien van mogelijke lichamelijke beperkingen natuurlijk. Dan snap ik het.
Maar wel jammer natuurlijk, als je er zo van hield.![]()
Ik snap het.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:36 schreef golfer het volgende:
[..]
De lichamelijke beperkingen zijn te groot om nog te kunnen spelen. En om alleen vanuit een handicar te kunnen spelen was het mij ook niet meer waard om lid te blijven van mijn vereniging. Mijn hcp. 18,6 was ook al lang niet haalbaar meer.
Ik heb het 20 jaar met plezier gedaan en het is mooi geweest.
Alle? Je had toch ook een aandeel van de Heemskerkse?quote:
Is die dan nog geldig na bijna 2 jaar? Moet je dan niet weer Q-kaarten lopen?quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:00 schreef sanger het volgende:
Ik ga binnenkort weer eens. Laatste rondje was 30 september 2014
Nu even afwachten tot vinger uit de spalk is en dan kunnen we verder werken aan de hcp. Nu 19,9
Max 2 jaar is hetquote:Op woensdag 15 juni 2016 15:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Is die dan nog geldig na bijna 2 jaar? Moet je dan niet weer Q-kaarten lopen?
Qualifying kaarten die je moet lopen om je handicap te behouden of aan te passen. Dus tijdens officiële wedstrijden gelopen of met een gekwalificeerd marker.quote:
Oh tuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Qualifying kaarten die je moet lopen om je handicap te behouden of aan te passen. Dus tijdens officiële wedstrijden gelopen of met een gekwalificeerd marker.
Misschien kan ik mij hier ook binnenkort melden.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit topic is toch niet definitief dood he?![]()
Wie golft er nog?
Kijk anders eens bij 123golf. Daar volg je onbeperkt lessen voor 29 euro per maand. Leuke manier om te ontdekken of het iets voor je is!quote:Op maandag 20 juni 2016 15:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Misschien kan ik mij hier ook binnenkort melden.
Ik wil binnen een aantal weken ook eens voor het eerst kennis gaan maken met golf, kijken hoe het me bevalt.
Ik vind dat golf altijd al een magie heeft gehad, maar door m'n leeftijd (nu 24, geen golfers in de familie) en het imago van golf nog nooit geprobeerd. Daar maar eens verandering in gaan brengen. Het lijkt me een heerlijke hobby en ontspanning.
Zal zeker eens kijken. Ben nog behoorlijk leek op het gebied.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kijk anders eens bij 123golf. Daar volg je onbeperkt lessen voor 29 euro per maand. Leuke manier om te ontdekken of het iets voor je is!![]()
Het heeft mij echt aan het golfen geholpen, na jaren zeuren tegen mezelf dat ik het eens zou moeten doen.
Voor dat geld kan je zelfs besluiten dat het níets is, zonder dat je er dan financieel wakker van hoeft te liggen.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:53 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Zal zeker eens kijken. Ben nog behoorlijk leek op het gebied.
Heb jij wel zelf meteen een golfset aangeschaft of eerst gehuurd?quote:Op maandag 20 juni 2016 20:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Voor dat geld kan je zelfs besluiten dat het níets is, zonder dat je er dan financieel wakker van hoeft te liggen.
Erg fijne organisatie. Theorie-examen regelen ze ook (goede begeleiding).
Uurtje priveles is normaliter 50 euro, dus dat is echt een belachelijk tarief.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:07 schreef Coelho het volgende:
Ik ben voor mijn zoontje aan het kijken. Zag tarieven voorbij komen van ¤50 per uur voor een groepsles met 5 anderen. Dan pakt zo'n pro ¤300. Is dat niet wat over de top? En niet eens een top 25 course in NL, maar een 9 holes baantje moet oefenfaciliteit.
Je kan gewoon clubs en ballen lenen als je les hebt. Kost bij dat 123golf niets extra. Toen ik ontdekte dat ik het leuk vond, heb ik wel een eigen set gekocht. Je kunt daarvoor als beginner ook prima tweedehands terecht. Je pro kan altijd even met je meekijken naar advertenties daarvan. Mijn man heeft via de pro een set gekocht van een andere golfer op de club waar we toen lesten. Dat hoor je ook vaak. Wijst zich vanzelf. Maar je hoeft er aanvankelijk je hoofd nog helemaal niet over te breken.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:02 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Heb jij wel zelf meteen een golfset aangeschaft of eerst gehuurd?
Die prijzen heb ik ook voorbij zien komen. Maar dat ga ik dus ook niet doen. Was 5x 1 uur les in groepsverband voor ¤250,-quote:Op maandag 20 juni 2016 22:07 schreef Coelho het volgende:
Ik ben voor mijn zoontje aan het kijken. Zag tarieven voorbij komen van ¤50 per uur voor een groepsles met 5 anderen. Dan pakt zo'n pro ¤300. Is dat niet wat over de top? En niet eens een top 25 course in NL, maar een 9 holes baantje moet oefenfaciliteit.
Volgens mij moet je dan opnieuw je GVB halen en daarna weer voor een handicap lopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:35 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ooit, jaren geleden, eens m'n gvb gehaald. Deze heb ik na 1 jaar laten verlopen omdat het qua werk niet zo goed uit kwam. Inmiddels heb ik wel weer zin om te beginnen dus ik vraag me af of ik het gewoon weer aan kan vragen (lid worden). Of dat ik helemaal opnieuw examen moet doen.
Je gvb halen is net zo ingewikkeld meer hoor! Iedereen met hcp54 mag al een ronde met je lopen. Dus als je iemand kent die ook golft, is het zo gepiept.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:35 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ooit, jaren geleden, eens m'n gvb gehaald. Deze heb ik na 1 jaar laten verlopen omdat het qua werk niet zo goed uit kwam. Inmiddels heb ik wel weer zin om te beginnen dus ik vraag me af of ik het gewoon weer aan kan vragen (lid worden). Of dat ik helemaal opnieuw examen moet doen.
Deden wij ook eens per jaar. Bij voorkeur in de winter. Met in het clubhuis ook een namaak puttinggreen en dan kreeg je een kom erwtensoep voor je weer naar het koude donkere buiten ging.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:39 schreef just me het volgende:
Gisterenavond /vannacht wedstrijdje gespeeld met glow in the dark ballen, viel zwaar tegen ! Greens, bunkers en afslagplaatsen waren gemarkeerd met fluoriserende markeerpunten.
bij 2 afslagplaatsen stond jenever, flight na ons klaagde dat het op wasquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Deden wij ook eens per jaar. Bij voorkeur in de winter. Met in het clubhuis ook een namaak puttinggreen en dan kreeg je een kom erwtensoep voor je weer naar het koude donkere buiten ging.
Ik had standaard altijd een heupflacon met whisky bij me.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:04 schreef just me het volgende:
bij 2 afslagplaatsen stond jenever, flight na ons klaagde dat het op was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |