abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:45:07 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_130309397

[ Bericht 42% gewijzigd door sanger op 21-08-2013 13:01:40 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:55:44 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_130309684
Werkt nog steeds niet, die foto's.
Maar ik ken de banen, heb er vaak gespeeld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:01:58 #103
65960 sanger
pi_130309867
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:55 schreef golfer het volgende:
Werkt nog steeds niet, die foto's.
Maar ik ken de banen, heb er vaak gespeeld.
Klote dropbox :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:40:50 #104
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_130322195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Hmmm, zal ze zo eens kijken dan.... Moeten het gewoon doen :')

[..]

Dat is ook mijn advies. Investeer nu niet meteen in een dure set als je nog niet eens weet of je het leuk blijft vinden en of je het maximale uit die set weet te halen. Voor jouw niveau is een beginnerset vaak zelfs beter omdat die vergevingsgezinder zijn en daardoor het spelletje alleen maar leuker maken.

[..]

Ik heb je linkjes niet bekeken, maar mijn advies is om eens naar een golfshop te gaan (GolfUSA, Golfplaza, JumboGolf etc) en gewoon eens met wat verschillende stokken te slaan. Een echte fitting sessie (aanmeten van een set) heeft nog niet heel veel nut omdat je swing waarschijnlijk nog zoveel zal veranderen dat je dan ieder seizoen aan een nieuwe set moet.

Wat is je budget? En wil je staal of graphite? En alleen een ijzerset of ook driver en houten/hybrides?

Dit is bijvoorbeeld een goede game improving set :) http://www.marktplaats.nl(...)ffHXgt4I2TPtu6LtchX8
Mmm... misschien moet ik mijn referentiekader wat aanpassen: Je vertelt me eerst dat een beginnersset goed is om mee te starten, en vervolgens link je naar een ijzerset van ¤300, waarbij ik dan nog misschien een driver en/of hybride, een SW en een putter nodig heb en ook nog een tas. Mijn linkjes waren van setjes van 100-150 euro voor een halve of hele set....

De Jumbostore zit hier in de buurt en ook Golfplaza. Waar ik echter schrik voor heb met uitproberen/aanmeten is dat mijn slag nog zo slecht is dat ik straks op het verkeerde uit kom. Van de 10 ballen op de driving range raak ik er misschien 3 of 4 zoals ik wil, op de rest is nog een hoop aan te merken. Met name te veel versnelling onderin, omhoog komen enz. Hoe kan ik dan ooit met een paar swings bepalen welke club bij me past.

Hetzelfde geldt voor de keuze staal of graphite. Geen idee waar ik voor moet kiezen en met name waarom. Bovendien heb je ook nog tig merken met ieder ook nog vele uitvoeringen. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer zoals ik al zei.

Laat ik simpel beginnen: Heb ik voldoende aan een halve set met een Fairway Wood/Hybride, een ijzer 9, 7, 5 en SW en een putter? Of moet ik voor een hele set gaan?

Dan: Waarom staal of waarom graphite? En in geval van graphite, zo'n zwiepende of juist een met veel stijfheid?

En tenslotte welk merk? De links waren van een set van Penn, een van Spalding en een van Confidence. Dat zijn nog niet de merken die ik altijd kies als ik TW op de PC speel, zoals Titleist of Callaway ;) Zijn er nog echt slechte merken, of is zelfs het budgetmerk tegenwoordig al kwalitatief goed?
pi_130328611
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mmm... misschien moet ik mijn referentiekader wat aanpassen: Je vertelt me eerst dat een beginnersset goed is om mee te starten, en vervolgens link je naar een ijzerset van ¤300, waarbij ik dan nog misschien een driver en/of hybride, een SW en een putter nodig heb en ook nog een tas. Mijn linkjes waren van setjes van 100-150 euro voor een halve of hele set....

De Jumbostore zit hier in de buurt en ook Golfplaza. Waar ik echter schrik voor heb met uitproberen/aanmeten is dat mijn slag nog zo slecht is dat ik straks op het verkeerde uit kom. Van de 10 ballen op de driving range raak ik er misschien 3 of 4 zoals ik wil, op de rest is nog een hoop aan te merken. Met name te veel versnelling onderin, omhoog komen enz. Hoe kan ik dan ooit met een paar swings bepalen welke club bij me past.

Hetzelfde geldt voor de keuze staal of graphite. Geen idee waar ik voor moet kiezen en met name waarom. Bovendien heb je ook nog tig merken met ieder ook nog vele uitvoeringen. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer zoals ik al zei.

Laat ik simpel beginnen: Heb ik voldoende aan een halve set met een Fairway Wood/Hybride, een ijzer 9, 7, 5 en SW en een putter? Of moet ik voor een hele set gaan?

Dan: Waarom staal of waarom graphite? En in geval van graphite, zo'n zwiepende of juist een met veel stijfheid?

En tenslotte welk merk? De links waren van een set van Penn, een van Spalding en een van Confidence. Dat zijn nog niet de merken die ik altijd kies als ik TW op de PC speel, zoals Titleist of Callaway ;) Zijn er nog echt slechte merken, of is zelfs het budgetmerk tegenwoordig al kwalitatief goed?
Als je een normaal postuur hebt en gewoon enigszins fit neem dan als startpunt gewoon regular graphite shaft (staal gaat er steeds meer uit, al ben ik er wel fan van).

Er is verder niet 1 weg naar een set. Zo heb ik bijvoorbeeld een tweedehands Cobra ijzerset gekocht (puur op de gok, wat erg goed heeft uitgepakt), nieuwe putter en deze pas later uitgebreid met specifieke wedges en houten.

Mijn pa heeft daarentegen zo'n complete beginnerstas (+/-¤350) met alles erop en eraan gekocht en hij is daar ook erg tevreden over.

Dus, tja, zeg maar, wat is goed of fout.

Of zoek op marktplaats naar zo'n tweedehands cheap beginnerssetje zoals uit die linkjes van je en bied daar 50-75 voor ofzo. Niemand speelt lang met zo'n set. Of ze vinden het spelletje niet leuk en verkopen het, of ze zijn aan het upgraden geslagen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:04:14 #106
65960 sanger
pi_130338807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je hoeft voor mij je referentiekader niet aan te passen hoor ;)

Het is lastig om iets aan te bevelen als je iemand budget e.d. niet kent. Wil je nieuw of 2dehands?? De link die ik geef is een set waarmee je het GVB kunt halen en daarna tot een hcp ergens in de 20 door kunt spelen. Misschien nog wel langer. Tweedehands kun je genoeg setjes vinden die goed genoeg zijn om de eerste stappen te zetten naar een hcp ergens in de 30 :)

quote:
Tijdens mijn fittingsessie heb ik ruim 800 ballen geslagen :D :P

Ik heb eerst een aantal clubs uit de shop geselecteerd welke me wel wat leken. Hierbij keek ik naar grip, gewicht en hoe het in de hand lag. Deze heb ik allemaal uitgeprobeerd op de flightscope. Hierbij sla je met iedere club minimaal 5 goed geraakte ballen. Deze worden in het apparaat opgeslagen en vervolgens berekend het apparaat welke club de beste smashfactor, angle en spin geeft. Maar vooral belangrijk is welke club jij lekker vind slaan. Met een top 3 hiervan ga je verder. Uiteindelijk blijft er 1 club over die je lekker vind slaan en die qua specificaties ook bij je past (dwz je genereert een goede smashfactor, genoeg spin etc).

Toch denk ik dat jij inderdaad nog niet aan een fittingsessie toebent. Niet zozeer omdat je te weinig ballen goed raakt, maar meer omdat jouw swing de komende tijd nog zoveel zal veranderen (zoals ik hierboven al zei).

quote:
Heel simpel; probeer het eens een keer en kijk wat je lekkerder vind slaan. Tegenwoordig is graphite net zo goed als staal (misschien zelfs wel beter) maar een stuk lichter (dus meer snelheid in de swing). Vroeger was graphite voor vrouwen en senioren, tegenwoordig al lang niet meer.

quote:
Met een halve set kun je prima af tot je GVB en een hoge hcp. Ik zou echter meteen een hele ijzerset nemen en de houtjes laten liggen. Dus een mooie set van 5 - SW.

quote:
Zie ook boven; kijk gewoon wat jij lekkerder vind slaan. Ik heb graphite geprobeerd maar vond staal lekkerder slaan.

Ik heb eventueel nog een Cougar graphite set liggen (3 - LW) met alleen een beschadigde 7 (shaft is beschadigd maar kan nog wel mee geslagen worden). Die mag voor een prikkie weg :)

quote:
Voor jouw niveau (niet lullig bedoeld hoor) is eigenlijk iedere set goed genoeg. Je merkt het verschil nog niet echt (tenzij je een blade pakt want daar zul je echt nog niet mee kunnen slaan). De vraag is dus of je nu een set wilt alleen om je GVB te halen en daarna nog even door te spelen of dat je een set wilt waarmee je daarna nog veel langer door kunt spelen.

Ik zou het eerste adviseren :) Na behalen van het GVB en een seizoen spelen is je swing waarschijnlijk best al vast en kun je eens denken aan een duurdere set die past bij jouw eigenschappen. En je weet ook of je het spelletje leuk blijft vinden........ En die setjes zijn op MP ook heel goed te vinden voor leuke prijsjes :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:05:56 #107
65960 sanger
pi_130338835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:11 schreef tjoptjop het volgende:

Als je een normaal postuur hebt en gewoon enigszins fit neem dan als startpunt gewoon regular graphite shaft (staal gaat er steeds meer uit, al ben ik er wel fan van).

Er is verder niet 1 weg naar een set. Zo heb ik bijvoorbeeld een tweedehands Cobra ijzerset gekocht (puur op de gok, wat erg goed heeft uitgepakt), nieuwe putter en deze pas later uitgebreid met specifieke wedges en houten.

Mijn pa heeft daarentegen zo'n complete beginnerstas (+/-¤350) met alles erop en eraan gekocht en hij is daar ook erg tevreden over.

Dus, tja, zeg maar, wat is goed of fout.
Er is geen goed of fout :) Zeker niet bij die beginnersets :)

quote:
Of zoek op marktplaats naar zo'n tweedehands cheap beginnerssetje zoals uit die linkjes van je en bied daar 50-75 voor ofzo. Niemand speelt lang met zo'n set. Of ze vinden het spelletje niet leuk en verkopen het, of ze zijn aan het upgraden geslagen.
Dit dus inderdaad :)
pi_130338854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Je hoeft voor mij je referentiekader niet aan te passen hoor ;)

Het is lastig om iets aan te bevelen als je iemand budget e.d. niet kent. Wil je nieuw of 2dehands?? De link die ik geef is een set waarmee je het GVB kunt halen en daarna tot een hcp ergens in de 20 door kunt spelen. Misschien nog wel langer. Tweedehands kun je genoeg setjes vinden die goed genoeg zijn om de eerste stappen te zetten naar een hcp ergens in de 30 :)

[..]

Tijdens mijn fittingsessie heb ik ruim 800 ballen geslagen :D :P

Ik heb eerst een aantal clubs uit de shop geselecteerd welke me wel wat leken. Hierbij keek ik naar grip, gewicht en hoe het in de hand lag. Deze heb ik allemaal uitgeprobeerd op de flightscope. Hierbij sla je met iedere club minimaal 5 goed geraakte ballen. Deze worden in het apparaat opgeslagen en vervolgens berekend het apparaat welke club de beste smashfactor, angle en spin geeft. Maar vooral belangrijk is welke club jij lekker vind slaan. Met een top 3 hiervan ga je verder. Uiteindelijk blijft er 1 club over die je lekker vind slaan en die qua specificaties ook bij je past (dwz je genereert een goede smashfactor, genoeg spin etc).

Toch denk ik dat jij inderdaad nog niet aan een fittingsessie toebent. Niet zozeer omdat je te weinig ballen goed raakt, maar meer omdat jouw swing de komende tijd nog zoveel zal veranderen (zoals ik hierboven al zei).

[..]

Heel simpel; probeer het eens een keer en kijk wat je lekkerder vind slaan. Tegenwoordig is graphite net zo goed als staal (misschien zelfs wel beter) maar een stuk lichter (dus meer snelheid in de swing). Vroeger was graphite voor vrouwen en senioren, tegenwoordig al lang niet meer.

[..]

Met een halve set kun je prima af tot je GVB en een hoge hcp. Ik zou echter meteen een hele ijzerset nemen en de houtjes laten liggen. Dus een mooie set van 5 - SW.

[..]

Zie ook boven; kijk gewoon wat jij lekkerder vind slaan. Ik heb graphite geprobeerd maar vond staal lekkerder slaan.

Ik heb eventueel nog een Cougar graphite set liggen (3 - LW) met alleen een beschadigde 7 (shaft is beschadigd maar kan nog wel mee geslagen worden). Die mag voor een prikkie weg :)

[..]

Voor jouw niveau (niet lullig bedoeld hoor) is eigenlijk iedere set goed genoeg. Je merkt het verschil nog niet echt (tenzij je een blade pakt want daar zul je echt nog niet mee kunnen slaan). De vraag is dus of je nu een set wilt alleen om je GVB te halen en daarna nog even door te spelen of dat je een set wilt waarmee je daarna nog veel langer door kunt spelen.

Ik zou het eerste adviseren :) Na behalen van het GVB en een seizoen spelen is je swing waarschijnlijk best al vast en kun je eens denken aan een duurdere set die past bij jouw eigenschappen. En je weet ook of je het spelletje leuk blijft vinden........
Enorm gewaardeerd sanger en tjoptjop! Ik ga er mee aan de slag :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:19:12 #109
65960 sanger
pi_130339041
pi_130339083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:05 schreef sanger het volgende:
Er is geen goed of fout :) Zeker niet bij die beginnersets :)

Onzin. Ook de beginnerssets zijn ontzettend ontwikkeld. Of beter gezegd het zijn de topsets van enkele jaren geleden.

Je kan naar mijn mening beter een goede nieuwe start set kopen waar je ook echt even mee vooruit kan inplaats van een afgedankt start of zelfs top set van 5jaar of ouder. Marktplaats en andere 2ehands sets zou ik echt niet zo snel doen en of aanraden.
pi_130339497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Onzin. Ook de beginnerssets zijn ontzettend ontwikkeld. Of beter gezegd het zijn de topsets van enkele jaren geleden.

Je kan naar mijn mening beter een goede nieuwe start set kopen waar je ook echt even mee vooruit kan inplaats van een afgedankt start of zelfs top set van 5jaar of ouder. Marktplaats en andere 2ehands sets zou ik echt niet zo snel doen en of aanraden.
Maar waarom zou je als beginner een goede set van een paar honderder euro komt, als de mogelijkheid er is dat je er naar een jaar alweer mee stopt als je het toch niks vindt?
pi_130339621
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:43 schreef DKkuis het volgende:

[..]

Maar waarom zou je als beginner een goede set van een paar honderder euro komt, als de mogelijkheid er is dat je er naar een jaar alweer mee stopt als je het toch niks vindt?
Je hebt al voor 300 euro een complete set met tas.
Een hockeystick is bijna duurder. En dan kan je ook nog eens voor een halve set gaan.

http://www.golfusahouten.nl/aanbiedingen
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:54:42 #113
65960 sanger
pi_130339751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je hebt al voor 300 euro een complete set met tas.
Een hockeystick is bijna duurder. En dan kan je ook nog eens voor een halve set gaan.

http://www.golfusahouten.nl/aanbiedingen
En voor een ¤ 50 heb je een goede set van pak hem beet 5 jaar oud. Qua ontwikkeling zit daar niet veel verschil tussen, plus dat je ervaring kunt opdoen. Dan kun je die ¤ 250 die je bespaart opzij zetten voor een goede doorspeelset (die zijn dan al snel richting de ¤ 800-900 voor alleen de ijzers) waar je je handicap goed mee kunt verlagen, zodra je toe bent aan een betere set.

Je kunt al beginner wel een dure starterset kopen, maar je benut er de mogelijkheden toch nog lang niet van.
pi_130339783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef sanger het volgende:

[..]

En voor een ¤ 50 heb je een goede set van pak hem beet 5 jaar oud. Qua ontwikkeling zit daar niet veel verschil tussen, plus dat je ervaring kunt opdoen. Dan kun je die ¤ 250 die je bespaart opzij zetten voor een goede doorspeelset (die zijn dan al snel richting de ¤ 800-900 voor alleen de ijzers) waar je je handicap goed mee kunt verlagen, zodra je toe bent aan een betere set.

Je kunt al beginner wel een dure starterset kopen, maar je benut er de mogelijkheden toch nog lang niet van.
Die benut je wel want je spel zal makkelijker gaan.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:01:19 #115
65960 sanger
pi_130339861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die benut je wel want je spel zal makkelijker gaan.
Jij doelt vooral op de ontwikkeling op het gebied van de MOI zeker? Die ontwikkeling is nog lang niet zover doorgevoerd bij de startersets van nu.

Overigens is de set waar jij naar linkt ook lang geen slechte set. Ik denk alleen dat je als beginner met een goede tweedehands set net zo goed uit de voeten kan :)
pi_130340074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Jij doelt vooral op de ontwikkeling op het gebied van de MOI zeker? Die ontwikkeling is nog lang niet zover doorgevoerd bij de startersets van nu.

Overigens is de set waar jij naar linkt ook lang geen slechte set. Ik denk alleen dat je als beginner met een goede tweedehands set net zo goed uit de voeten kan :)
Stel ik nogmaals mijn n00b vraag: Hoe weet je dat het een goede set is? Vanwege het merk en type, uiterlijke kenmerken of gewoon de verhouding tussen geleverde en kostprijs? Het zal 'm toch niet alleen zitten in wat je plezierig vind? Ik bedoel: een stoel van een VW Golf zit misschien ook plezierig en brengt je van A naar B, maar die van een Audi ook. Toch gaan we er van uit dat die Audi kwalitatief beter is.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:26:34 #117
65960 sanger
pi_130341930
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:12 schreef Coelho het volgende:

[..]

Stel ik nogmaals mijn n00b vraag: Hoe weet je dat het een goede set is? Vanwege het merk en type, uiterlijke kenmerken of gewoon de verhouding tussen geleverde en kostprijs? Het zal 'm toch niet alleen zitten in wat je plezierig vind?
Voor een groot deel wel. Echt slechte sets bestaan er niet. Ik heb een vriend die met een Chineze imitatieset speelt en bijna op single hcp zit nu....

Het gaat met name om de samenwerking tussen set en jouw lichaam. En dat verschilt per merk/type shaft etc.

Neemt niet weg dat de set uit de link geen slechte starterset is, zelfde als die ik al eerder linkte op MP (mijn eerste linkje). Dat zijn goede startersets omdat ze ontzettend vergevingsgezind zijn (de sweetspot is groter). Ze worden niet voor niets game improvement irons genoemd. Als je een bal dus niet helemaal zuiver raakt krijg je nog steeds een redelijk schot. Dat heeft twee voordelen; je weet wanneer je de bal slecht raakt maar het resultaat is nog steeds niet beroerd + je plezier wordt niet vergald op het moment dat je eigenlijk nog echt verslaafd moet raken aan het spel. Geloof me dat golf een ontzettend frustrerend spelletje kan zijn als je er fanatiek mee bezig bent :Y En dat wil je pas als je er echt helemaal mee bezig bent, en niet als je er net mee begint.

quote:
Ik bedoel: een stoel van een VW Golf zit misschien ook plezierig en brengt je van A naar B, maar die van een Audi ook. Toch gaan we er van uit dat die Audi kwalitatief beter is.
Waarom gaan we daar vanuit? Omdat onze beleving anders is (en of dat dan door marketing komt of doordat er echt kwaliteitsverschil tussen zit laat ik in het midden). Dat is met clubs net zo. Ik sloeg met Callaway ook niet lekker voor mijn gevoel omdat ik een soort van antipathie tegen het merk heb (vraag me niet waarom), terwijl ik volgens de flightscope gewoon dezelfde slag had als met mijn huidige Mizuno ijzers....
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:13:03 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_130442179
Afgelopen week bij Jumbo een halve beginnersset gehaald. Het budget liet niet meer toe, ik denk er verstandiger aan te doen om wat geld achter te houden om mee te doen aan het onbeperkt les-concept van Nederland Golft (6maanden onbeperkt voor ¤169 omdat ik via hen mijn baanpermissie heb gehaald).

Ben dus uitgekomen op een Black Diamond ( :') ) set, waar ik op de flightscope heel redelijk de ballen raakte. Vandaag mijn eerste 9 holes gelopen. Wilde mezelf niet meteen de druk van een Q kaart opleggen om een handicap54/GVB te verkrijgen, maar had dat achteraf best kunnen doen. Ik liep 19 Stableford punten (o.a. 3x een 4 maar ook 3 nullen). 3 ballen liggen op de bodem van de vijver, 1 out of bounds en kwijt en 2 puts binnen de meter gemist. Er zit dus wel ruimte voor verbetering in. Ik heb overigens niet groter dan ijzer 7 geslagen, wilde vooral goeie swings maken en me niet laten uitdagen door een hybride. Met mijn ijzer 5 raakte ik vooraf op de driving range niks, dus die heb ik principieel in mijn tas gelaten ;)

Conclusie is wel dat het echt gaaf is. Ben mezelf een aantal keer tegengekomen onderweg. Ballen waarvan je in de upswing al weet dat het mis gaat en toch doorhalen, maar ook een teeshot op 1.5 meter van de hole.

Dit wil ik vaker doen :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 00:15:29 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_130465393
Herkenbaar. Zo zijn we allemaal wel eens begonnen, hoewel in mijn begintijd er nog geen hcp. 54 bestond. Maximale hcp. was toen 36.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:01:20 #120
65960 sanger
pi_130470692
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:13 schreef Coelho het volgende:
Afgelopen week bij Jumbo een halve beginnersset gehaald. Het budget liet niet meer toe, ik denk er verstandiger aan te doen om wat geld achter te houden om mee te doen aan het onbeperkt les-concept van Nederland Golft (6maanden onbeperkt voor ¤169 omdat ik via hen mijn baanpermissie heb gehaald).
Doe je goed :) Ken het lesconcept niet overigens (heb zelf nooit les gehad), maar men schijnt van lessen toch een hoop op te steken :)

quote:
Ben dus uitgekomen op een Black Diamond ( :') ) set, waar ik op de flightscope heel redelijk de ballen raakte.
Niets mis met Black Diamond hoor. Het gaat er om hoe jij er mee speelt :)

quote:
Vandaag mijn eerste 9 holes gelopen. Wilde mezelf niet meteen de druk van een Q kaart opleggen om een handicap54/GVB te verkrijgen, maar had dat achteraf best kunnen doen.
Weet je wat ik doe om die druk weg te halen... ik loop altijd alles Q, zodra de baan Q is. Op die manier is mijn exact handicap ook mijn echte daadwerkelijke handicap. Ook zal ik mezelf nooit kunnen verwijten dat ik een goede dag niet Q liep en dus een goede verlaging van handicap misloop. En heb ik eens een slechte dag dan zit dat ook eerlijk in mijn handicap verwerkt :)

Overigens is het misschien wel een idee om wat langer te wachten met je eerste Q kaart, omdat de eerste handicap sneller omlaag gaat dan een hoge handicap omlaag spelen.

quote:
Ik liep 19 Stableford punten (o.a. 3x een 4 maar ook 3 nullen). 3 ballen liggen op de bodem van de vijver, 1 out of bounds en kwijt en 2 puts binnen de meter gemist. Er zit dus wel ruimte voor verbetering in.
Dat is nog lang niet slecht hoor. En ruimte voor verbetering is er altijd. Als je die putts raakt wil je ze vanaf 1,5 meter allemaal raken. En je chips wil je dan binnen een meter leggen van de vlag. Vervolgens wil je je approaches vanaf 120 meter allemaal binnen een meter of 3 van de vlag hebben etc. Of meer fairway hitten ipv in de rough.

quote:
Ik heb overigens niet groter dan ijzer 7 geslagen, wilde vooral goeie swings maken en me niet laten uitdagen door een hybride. Met mijn ijzer 5 raakte ik vooraf op de driving range niks, dus die heb ik principieel in mijn tas gelaten ;)
Goede keuze. Dit wordt door veel mensen aangeraden :)

Overigens wil het niet zeggen dat als je een club op de DR niet goed raakt dit ook in de baan niet goed gaat. Je zit in een heel andere flow/ritme namelijk.

quote:
Conclusie is wel dat het echt gaaf is. Ben mezelf een aantal keer tegengekomen onderweg. Ballen waarvan je in de upswing al weet dat het mis gaat en toch doorhalen, maar ook een teeshot op 1.5 meter van de hole.
Dat blijft nog wel even hoor, maak je maar niet druk :D :')

quote:
Dit wil ik vaker doen :)
Welke omgeving kom je vandaan? Misschien nog enkele tips voor leuke banen dan :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:02:16 #121
65960 sanger
pi_130470715
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:15 schreef golfer het volgende:
Herkenbaar. Zo zijn we allemaal wel eens begonnen, hoewel in mijn begintijd er nog geen hcp. 54 bestond. Maximale hcp. was toen 36.
In mijn tijd ook inderdaad. En dat is pas 3/4 jaar geleden :P
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:15:25 #122
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_130470964
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Doe je goed :) Ken het lesconcept niet overigens (heb zelf nooit les gehad), maar men schijnt van lessen toch een hoop op te steken :)

[..]

Niets mis met Black Diamond hoor. Het gaat er om hoe jij er mee speelt :)

[..]

Weet je wat ik doe om die druk weg te halen... ik loop altijd alles Q, zodra de baan Q is. Op die manier is mijn exact handicap ook mijn echte daadwerkelijke handicap. Ook zal ik mezelf nooit kunnen verwijten dat ik een goede dag niet Q liep en dus een goede verlaging van handicap misloop. En heb ik eens een slechte dag dan zit dat ook eerlijk in mijn handicap verwerkt :)

Overigens is het misschien wel een idee om wat langer te wachten met je eerste Q kaart, omdat de eerste handicap sneller omlaag gaat dan een hoge handicap omlaag spelen.

[..]

Dat is nog lang niet slecht hoor. En ruimte voor verbetering is er altijd. Als je die putts raakt wil je ze vanaf 1,5 meter allemaal raken. En je chips wil je dan binnen een meter leggen van de vlag. Vervolgens wil je je approaches vanaf 120 meter allemaal binnen een meter of 3 van de vlag hebben etc. Of meer fairway hitten ipv in de rough.

[..]

Goede keuze. Dit wordt door veel mensen aangeraden :)

Overigens wil het niet zeggen dat als je een club op de DR niet goed raakt dit ook in de baan niet goed gaat. Je zit in een heel andere flow/ritme namelijk.

[..]

Dat blijft nog wel even hoor, maak je maar niet druk :D :')

[..]

Welke omgeving kom je vandaan? Misschien nog enkele tips voor leuke banen dan :)
Even kort via mobiel: Ik woon aan de noordkant van Eindhoven. Momenteel ben ik nog wat selectief op korte baantjes (heb mijn lessen gevolgd en gespeeld in Wintelre ('t Caves), want met een i7 duurt het erg lang om 500+ meters af te leggen ;) Langste hole was gisteren 400m van de rode tee, en dat kostte me al 5 slagen tot de green.
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:15:42 #123
65960 sanger
pi_130473702
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:15 schreef Coelho het volgende:

[..]

Even kort via mobiel: Ik woon aan de noordkant van Eindhoven. Momenteel ben ik nog wat selectief op korte baantjes (heb mijn lessen gevolgd en gespeeld in Wintelre ('t Caves), want met een i7 duurt het erg lang om 500+ meters af te leggen ;) Langste hole was gisteren 400m van de rode tee, en dat kostte me al 5 slagen tot de green.
Hmm, dan is Spaarnwoude bijvoorbeeld wel erg ver voor je. Daar hebben ze leuke par-3/4 banen namelijk :)
  dinsdag 17 september 2013 @ 11:18:52 #124
65960 sanger
pi_131272727
pi_133676417
Golfers die hier lid zijn van ANWB Golf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')