Als jij niet vindt dat die hulpverleners met goede oplossingen komen, moet je misschien zelf eens gaan zoeken op internet of waar dan ook. Jij kent jezelf immers het beste. Je kunt hulpverleners wel de schuld geven maar uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten doen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En oplossing die komen ook lang niet altijd.om je zwakke punten/problemen aan te pakken
Daar ben ik al mee bezig alleen wachtlijsten, etc. Er zijn nog wel andere opties maar daar moet ik over nadenken of ik dat wel wilquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:39 schreef Soit het volgende:
[..]
Als jij niet vindt dat die hulpverleners met goede oplossingen komen, moet je misschien zelf eens gaan zoeken op internet of waar dan ook. Jij kent jezelf immers het beste. Je kunt hulpverleners wel de schuld geven maar uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten doen.
De kenmerken van borderline zijn enorm algemeen en breed intrepeteerbaar.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:34 schreef Myraela het volgende:
Ik voldeed aan alle kenmerken voor borderline, ik zeg dan ook niet dat ik op dat moment niet ver heen was, maar zeggen dat het dan permanent is zijn wel grote woorden. Zeker omdat ik een enorm heftige jeugd heb gehad en op dat moment nog steeds in een slecht thuis zat.
Sinds ik verhuist ben, een jaartje mezelf heb kunnen hervatten gaat alles eigenlijk helemaal super, oftewel die diagnose klopte niet. De symptomen klopte wel, maar de oorzaak lag elders.
True, maar toch word alles helemaal gebaseerd op die kenmerken en dat slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:42 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
De kenmerken van borderline zijn enorm algemeen en breed intrepeteerbaar.
Bovendien zijn dat kenmerken die bij vele andere stoornissen voorkomen.
Als je bv het kenmerk 'zelfbeschadiging' pakt. Ten eerste kan dat een kenmerk van bijna elke stoornis zijn en ten tweede kan dat zoveel verschillende oorzaken hebben.
Klopt, maar je moet dus aan een bepaald aantal kenmerken voldoen. Hoeveel weet ik niet precies. Maar het wordt niet zo bekeken: 'jij snijdt jezelf dus jij hebt borderline'. Ik lees nu de kenmerken (die ik overigens allemaal niet normaal vind) en ik herken me in geen één, ze stellen zulke diagnoses echt niet zomaar.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:42 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
De kenmerken van borderline zijn enorm algemeen en breed intrepeteerbaar.
Bovendien zijn dat kenmerken die bij vele andere stoornissen voorkomen.
Als je bv het kenmerk 'zelfbeschadiging' pakt. Ten eerste kan dat een kenmerk van bijna elke stoornis zijn en ten tweede kan dat zoveel verschillende oorzaken hebben.
5 van de 9 en die heb je al best snel. Probleem is dus dat al die 9 kenmerken dus ook bij andere stoornissen voorkomen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:47 schreef Soit het volgende:
[..]
Klopt, maar je moet dus aan een bepaald aantal kenmerken voldoen. Hoeveel weet ik niet precies. Maar het wordt niet zo bekeken: 'jij snijdt jezelf dus jij hebt borderline'. Ik lees nu de kenmerken (die ik overigens allemaal niet normaal vind) en ik herken me in geen één, ze stellen zulke diagnoses echt niet zomaar.
De kenmerken zijn misschien niet "normaal" maar ze kunnen wel heel veel andere oorzaken hebben. Ook als je meerdere kenmerken hebt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:47 schreef Soit het volgende:
[..]
Klopt, maar je moet dus aan een bepaald aantal kenmerken voldoen. Hoeveel weet ik niet precies. Maar het wordt niet zo bekeken: 'jij snijdt jezelf dus jij hebt borderline'. Ik lees nu de kenmerken (die ik overigens allemaal niet normaal vind) en ik herken me in geen één, ze stellen zulke diagnoses echt niet zomaar.
Ik voldoe er zelf aan 2, maar ik kan me heeeel goed voorstellen dat iemand al heel snel aan die 5 kan komen als je bv depressief bent, een andere stoornis hebt of gewoon nog een late puberteit hebt ofzo.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
De kenmerken zijn misschien niet "normaal" maar ze kunnen wel heel veel andere oorzaken hebben. Ook als je meerdere kenmerken hebt.
Je hebt gelijk dat die negen kenmerken ook bij andere stoornissen komen maar al die kenmerken bij elkaar maken weer één geheel en vanuit daar kun je als hulpverlening een conclusie trekken, lijkt me.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:51 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
5 van de 9 en die heb je al best snel. Probleem is dus dat al die 9 kenmerken dus ook bij andere stoornissen voorkomen.
Klopt, maar ik neem aan dat de mensen vanuit de hulpverlening die jaren voor psychologie hebben geleerd en ga zo maar door, daar JUIST inzicht hebben en zeker weten wanneer ze zo'n diagnose stellen en of dat dan juist is.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
De kenmerken zijn misschien niet "normaal" maar ze kunnen wel heel veel andere oorzaken hebben. Ook als je meerdere kenmerken hebt.
Op het moment herken ik me in 3 kernmerken nog een klein beetje, op dat moment had ik ze allemaal en ook een stuk sterker. Maar het was wel duidelijk te relativeren naar mijn leven op dat moment en gebeurtenissen uit mijn verleden.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:52 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Ik voldoe er zelf aan 2, maar ik kan me heeeel goed voorstellen dat iemand al heel snel aan die 5 kan komen als je bv depressief bent, een andere stoornis hebt of gewoon nog een late puberteit hebt ofzo.
Dat zouden ze kunnen hebben, als ze eens verder keken dan symptomen. Mijn psycholoog wist niets van mijn leven. Zelfs geen cruciale dingen zoals mijn thuissituatie.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:55 schreef Soit het volgende:
Klopt, maar ik neem aan dat de mensen vanuit de hulpverlening die jaren voor psychologie hebben geleerd en ga zo maar door, daar JUIST inzicht hebben en zeker weten wanneer ze zo'n diagnose stellen en of dat dan juist is.
Offline staan op facebook ftw.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:59 schreef heloef het volgende:
Oh jeej ik open Feestboek en ze praat eens niet tegen me.
Joyful.
Kan dat?quote:
Ja. Ik werd moe van de gesprekken daar.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:00 schreef heloef het volgende:
[..]
Kan dat?![]()
Ik had me er meer in moeten verdiepen.
Ik ben benieuwd, op wat voor manier probeerde die meid je te hosselen? Hoe bracht ze het en wat zei/vroeg ze precies? En hoe reageerde jij daar weer op?quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:59 schreef heloef het volgende:
Joyful.
Vandaag vroeg een meisje of ik facebook had.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:59 schreef heloef het volgende:
Joyful.
Ja ik dus ook, thanks for the tip bro.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja. Ik werd moe van de gesprekken daar.
Wat zei je? "Nee, alleen CU2"?quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vandaag vroeg een meisje of ik facebook had.
Had ik vroeger wel. Ik was baas.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:03 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat zei je? "Nee, alleen CU2"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |