Dat komt omdat de behandelaar een bepaald bedrag krijgt aan de hand van de gestelde diagnose. Ze moeten dus altijd eerste een diagnose stellen, want daarna hebben ze richtlijnen hoe ze de diagnose moeten behandelen, hoeveel afspraken, hoeveel hulp ze mogen bieden etc. Want de zorgverzekeraar vergoed niet meer dan dat bij de diagnose gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En AD(H)D dan?
Of er tegenwoordig sneller een labeltje op iemand geplakt wordt klopt maar hoe komt dat? Doordat artsen en psychologen betere diagnose kunnen stellen door de vooruitgang in de wetenschap of omdat ze zo graag een diagnose willen stellen. De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
Ik ben vroeger ook verstoten door alles en iedereen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja omdat ik nooit het gevoel krijg dat ik geaccepteerd wordt door andere. Ik voel mij altijd een buitenstaander. En dat is mijn hele leven al. Vanaf het moment dat ik mijn bewust ben van dat soort dingen.
Altijd heb ik te horen gekregen dat ik raar en anders en er niet bij hoorden. Denk je nu echt dat dit na 29 jaar nog gaat veranderen?
Wat is dat?quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waar is Loka als je haar nodig hebt? Ik heb haar tips nodig voor pr0n!
Dan had ik net zo goed geen diagnose kunnen krijgenquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat komt omdat de behandelaar een bepaald bedrag krijgt aan de hand van de gestelde diagnose. Ze moeten dus altijd eerste een diagnose stellen, want daarna hebben ze richtlijnen hoe ze de diagnose moeten behandelen, hoeveel afspraken, hoeveel hulp ze mogen bieden etc. Want de zorgverzekeraar vergoed niet meer dan dat bij de diagnose gebruikelijk is.
En hoe doe ik dat? Denk jij niet dat ik dat probeer om te veranderen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik ben vroeger ook verstoten door alles en iedereen.
Okee de laatste tijd gaat het redelijk goed das waar.
Als jij niet eeuwig alleen wilt blijven zal je toch moeten veranderen.
Zo doorgaan heeft ook geen zin lijkt me.
Fapfapfapfapquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je kan het ook aan mijn vragenquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Iets waarin zij en ik dezelfde smaak hebben.quote:
Sta je al in brand?quote:
Mwah, ik geloof niet dat we echt dezelfde smaak hebben. Maar shoot maar (dm please)quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan het ook aan mijn vragenmisschien weet ik het wel
Je moet wat als je weer single bent.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Iets waarin zij en ik dezelfde smaak hebben.
[..]
Sta je al in brand?
[..]
Mwah, ik geloof niet dat we echt dezelfde smaak hebben. Maar shoot maar (dm please)
Maar wat denk je? Dat die persoon jou zomaar even een labeltje heeft gegeven? En waarom zouden ze het doen? Er moet dan toch wel een kern van waarheid in zitten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:17 schreef VacaLoca het volgende:
Nare is dat zij de instellingen representeren die het zogenaamd voor het zeggen hebben wie wat is. Als je een diagnose van hen tegen iemand zou vertellen, gaan zij er van uit dat die klopt. Hun hebben de macht als labeltjes-uitdeler. Een onverzichtige overhaaste conclusie van die lui kan dan ook aardig impact op je hebben. Je kan er slechter mee af zijn dan wanneer je nooit er naar toe was geweest.
Als zij je dingen zeggen als dat alles wat je doet, je niet natuurlijk doet maar hebt geleerd zoals je bv een theorieboek leert... dan ben je als mens niet in staat om dat te bevestigen noch te ontkrachten met zekerheid. Lekkere mindfuck dat soort dingen.
Ik heb er spijt van ooit toen het aangegaan te zijn. Slechts één persoon heeft mij gesproken en beoordeeld, niemand anders.
Weet wel dat ie zei dat ik er niet zou komen binnen 5 jaar als ik het negeerde. Right, ik ben nu 5 jaar verder en heb bijna studie afgerond, werk, vakanties, vrienden, stappen etc. Wereld van verschil met kluizenaar van toen.
Die lui moeten wat verantwoordelijker omgaan met hun positie.
Klopt, maar het is meer of al die labels wel goed zijn. Ik bedoel ipv dat ze bvv PDD-NOS stellen kunnen ze toch ook gewoon een overzicht maken van bv de 8 of 9 probleemzaken en daaraan werken? Is veel gerichter, praktischer en je geeft niet iemand een label die ook 100 andere dingen kunnen omvatten waar diegene dan over gaat twijfelen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:12 schreef Soit het volgende:
Niet iedereen krijgt zomaar een diagnose bij een psycholoog, dat is ook weer vreemd om te zeggen.
De mensen die ik ken die bij een psycholoog zijn geweest om welke redenen dan ook (en ik zelf ook) hebben ook geen diagnose gekregen. Ik denk dus dat die diagnose dan wel nodig is en je die niet zomaar krijgt.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:19 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je moet wat als je weer single bent.
Whehe, Princess Palm and her five sisters..quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Just you and your hand tonight.
Niet zomaar, ik zat ook erg diep in de shit toen. Maar wat ik toen al vermoedde ondanks mn staat van zijn weet ik nu haast wel zeker; dingen die mij als autistische aandoening werden toegeschreven kwamen gewoon voort uit situationele factoren.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:19 schreef Soit het volgende:
[..]
Maar wat denk je? Dat die persoon jou zomaar even een labeltje heeft gegeven? En waarom zouden ze het doen? Er moet dan toch wel een kern van waarheid in zitten.
Dat ja, ik moet er niet aan denken dat ik met allemaal lui was komen te zitten die echt ver heen waren en ik met de tijd overtuigd zou raken op een of andere manier dat ik daar bij zou horen, ook zo ben. Dan was ik ws een schim geworden van mn potentie... wat ik nu ben.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:22 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg een diagnose voor een persoonlijkheidsstoornis, mij werd verteld dat ik er nooit meer vanaf zou komen en me altijd zo zou voelen. Ik werd in therapie gezet met mensen die altijd ruzie hadden, junkies en tienermoeders. Dat zou de kant zijn die ik ook op zou gaan.
Is echt fijn als zo iemand je dat verteld.Puur gebaseerd op wat symptomen, die overigens een duidelijke oorzaak hadden, maar daar werd nooit om gevraagd.
Ik kan me dan niet voorstellen dat een psycholoog autisme meteen koppelt aan die kleine dingen zoals oogcontact vermijden en langdradig praten. Psychologen moeten toch meer inzicht daarin hebben aangezien het inderdaad ook te maken kan hebben met sociale angsten en/of extreme onzekerheid. Maar goed, er zullen altijd kromme hulpverleners bestaan natuurlijk. En voor een diagnose moet je sowieso voldoen aan een bepaald aantal kenmerken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Niet zomaar, ik zat ook erg diep in de shit toen. Maar wat ik toen al vermoedde ondanks mn staat van zijn weet ik nu haast wel zeker; dingen die mij als autistische aandoening werden toegeschreven kwamen gewoon voort uit situationele factoren.
Het ging me te zwart/wit zo'n diagnose. En al helemaal dat door 1 persoon gedaan wordt.
Depressie en zware onzekerheid en isolatie kunnen zich ook uitten in vermijden oogcontact, eentonig en langdradig praten etc... dingen die anders aan autisme verweten worden.
Bespreek gewoon wat de issues zijn en behandel die indien gewenst... maar tegenwoordig heeft iedereen wel OCD, Autisme, Manisch-Depressiviteit, Borderline, ADHD, ADD etc.
En oplossing die komen ook lang niet altijd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:31 schreef Heathcliff80 het volgende:
Het probleem is dat ze voor een diagnose alleen kijken naar die kenmerken en niet naar de oorzaak van die kenmerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |