abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105119482
Niet iedereen krijgt zomaar een diagnose bij een psycholoog, dat is ook weer vreemd om te zeggen.

De mensen die ik ken die bij een psycholoog zijn geweest om welke redenen dan ook (en ik zelf ook) hebben ook geen diagnose gekregen. Ik denk dus dat die diagnose dan wel nodig is en je die niet zomaar krijgt.
pi_105119509
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En AD(H)D dan?

Of er tegenwoordig sneller een labeltje op iemand geplakt wordt klopt maar hoe komt dat? Doordat artsen en psychologen betere diagnose kunnen stellen door de vooruitgang in de wetenschap of omdat ze zo graag een diagnose willen stellen. De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
Dat komt omdat de behandelaar een bepaald bedrag krijgt aan de hand van de gestelde diagnose. Ze moeten dus altijd eerste een diagnose stellen, want daarna hebben ze richtlijnen hoe ze de diagnose moeten behandelen, hoeveel afspraken, hoeveel hulp ze mogen bieden etc. Want de zorgverzekeraar vergoed niet meer dan dat bij de diagnose gebruikelijk is.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:13:19 #253
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_105119520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja omdat ik nooit het gevoel krijg dat ik geaccepteerd wordt door andere. Ik voel mij altijd een buitenstaander. En dat is mijn hele leven al. Vanaf het moment dat ik mijn bewust ben van dat soort dingen.
Altijd heb ik te horen gekregen dat ik raar en anders en er niet bij hoorden. Denk je nu echt dat dit na 29 jaar nog gaat veranderen?
Ik ben vroeger ook verstoten door alles en iedereen.
Okee de laatste tijd gaat het redelijk goed das waar.

Als jij niet eeuwig alleen wilt blijven zal je toch moeten veranderen.
Zo doorgaan heeft ook geen zin lijkt me.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_105119566
Volgens mij behandelen ze zonder diagnose sowieso niemand in de tweedelijns.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:15:26 #255
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_105119607
Waar is Loka als je haar nodig hebt? Ik heb haar tips nodig voor pr0n!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_105119626
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat is dat?
pi_105119628
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat komt omdat de behandelaar een bepaald bedrag krijgt aan de hand van de gestelde diagnose. Ze moeten dus altijd eerste een diagnose stellen, want daarna hebben ze richtlijnen hoe ze de diagnose moeten behandelen, hoeveel afspraken, hoeveel hulp ze mogen bieden etc. Want de zorgverzekeraar vergoed niet meer dan dat bij de diagnose gebruikelijk is.
Dan had ik net zo goed geen diagnose kunnen krijgen :') gerichte hulp krijg ik toch niet.

quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:13 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik ben vroeger ook verstoten door alles en iedereen.
Okee de laatste tijd gaat het redelijk goed das waar.

Als jij niet eeuwig alleen wilt blijven zal je toch moeten veranderen.
Zo doorgaan heeft ook geen zin lijkt me.
En hoe doe ik dat? Denk jij niet dat ik dat probeer om te veranderen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_105119630
quote:
Fapfapfapfap
pi_105119649
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef Heathcliff80 het volgende:

[..]

Wat is dat?
De kinderlijke onschuld
pi_105119658
quote:
Je kan het ook aan mijn vragen :P misschien weet ik het wel
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_105119697
Nare is dat zij de instellingen representeren die het zogenaamd voor het zeggen hebben wie wat is. Als je een diagnose van hen tegen iemand zou vertellen, gaan zij er van uit dat die klopt. Hun hebben de macht als labeltjes-uitdeler. Een onverzichtige overhaaste conclusie van die lui kan dan ook aardig impact op je hebben. Je kan er slechter mee af zijn dan wanneer je nooit er naar toe was geweest.

Als zij je dingen zeggen als dat alles wat je doet, je niet natuurlijk doet maar hebt geleerd zoals je bv een theorieboek leert... dan ben je als mens niet in staat om dat te bevestigen noch te ontkrachten met zekerheid. Lekkere mindfuck dat soort dingen.

Ik heb er spijt van ooit toen het aangegaan te zijn. Slechts één persoon heeft mij gesproken en beoordeeld, niemand anders.

Weet wel dat ie zei dat ik er niet zou komen binnen 5 jaar als ik het negeerde. Right, ik ben nu 5 jaar verder en heb bijna studie afgerond, werk, vakanties, vrienden, stappen etc. Wereld van verschil met kluizenaar van toen.

Die lui moeten wat verantwoordelijker omgaan met hun positie.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:17:56 #262
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_105119722
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef Heathcliff80 het volgende:

[..]

Wat is dat?
Iets waarin zij en ik dezelfde smaak hebben. :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Fapfapfapfap
Sta je al in brand?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je kan het ook aan mijn vragen :P misschien weet ik het wel
Mwah, ik geloof niet dat we echt dezelfde smaak hebben. Maar shoot maar (dm please)
pi_105119778
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Iets waarin zij en ik dezelfde smaak hebben. :*

[..]

Sta je al in brand?

[..]

Mwah, ik geloof niet dat we echt dezelfde smaak hebben. Maar shoot maar (dm please)
Je moet wat als je weer single bent. }:|
pi_105119788
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:17 schreef VacaLoca het volgende:
Nare is dat zij de instellingen representeren die het zogenaamd voor het zeggen hebben wie wat is. Als je een diagnose van hen tegen iemand zou vertellen, gaan zij er van uit dat die klopt. Hun hebben de macht als labeltjes-uitdeler. Een onverzichtige overhaaste conclusie van die lui kan dan ook aardig impact op je hebben. Je kan er slechter mee af zijn dan wanneer je nooit er naar toe was geweest.

Als zij je dingen zeggen als dat alles wat je doet, je niet natuurlijk doet maar hebt geleerd zoals je bv een theorieboek leert... dan ben je als mens niet in staat om dat te bevestigen noch te ontkrachten met zekerheid. Lekkere mindfuck dat soort dingen.

Ik heb er spijt van ooit toen het aangegaan te zijn. Slechts één persoon heeft mij gesproken en beoordeeld, niemand anders.

Weet wel dat ie zei dat ik er niet zou komen binnen 5 jaar als ik het negeerde. Right, ik ben nu 5 jaar verder en heb bijna studie afgerond, werk, vakanties, vrienden, stappen etc. Wereld van verschil met kluizenaar van toen.

Die lui moeten wat verantwoordelijker omgaan met hun positie.
Maar wat denk je? Dat die persoon jou zomaar even een labeltje heeft gegeven? En waarom zouden ze het doen? Er moet dan toch wel een kern van waarheid in zitten.
pi_105119853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:12 schreef Soit het volgende:
Niet iedereen krijgt zomaar een diagnose bij een psycholoog, dat is ook weer vreemd om te zeggen.

De mensen die ik ken die bij een psycholoog zijn geweest om welke redenen dan ook (en ik zelf ook) hebben ook geen diagnose gekregen. Ik denk dus dat die diagnose dan wel nodig is en je die niet zomaar krijgt.
Klopt, maar het is meer of al die labels wel goed zijn. Ik bedoel ipv dat ze bvv PDD-NOS stellen kunnen ze toch ook gewoon een overzicht maken van bv de 8 of 9 probleemzaken en daaraan werken? Is veel gerichter, praktischer en je geeft niet iemand een label die ook 100 andere dingen kunnen omvatten waar diegene dan over gaat twijfelen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:20:59 #266
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_105119863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:19 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je moet wat als je weer single bent. }:|

Just you and your hand tonight.
pi_105119912
Ik kreeg een diagnose voor een persoonlijkheidsstoornis, mij werd verteld dat ik er nooit meer vanaf zou komen en me altijd zo zou voelen. Ik werd in therapie gezet met mensen die altijd ruzie hadden, junkies en tienermoeders. Dat zou de kant zijn die ik ook op zou gaan.

Is echt fijn als zo iemand je dat verteld. :') Puur gebaseerd op wat symptomen, die overigens een duidelijke oorzaak hadden, maar daar werd nooit om gevraagd.
pi_105119952
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Just you and your hand tonight.
Whehe, Princess Palm and her five sisters..
pi_105120077
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:19 schreef Soit het volgende:

[..]

Maar wat denk je? Dat die persoon jou zomaar even een labeltje heeft gegeven? En waarom zouden ze het doen? Er moet dan toch wel een kern van waarheid in zitten.
Niet zomaar, ik zat ook erg diep in de shit toen. Maar wat ik toen al vermoedde ondanks mn staat van zijn weet ik nu haast wel zeker; dingen die mij als autistische aandoening werden toegeschreven kwamen gewoon voort uit situationele factoren.

Het ging me te zwart/wit zo'n diagnose. En al helemaal dat door 1 persoon gedaan wordt.
Depressie en zware onzekerheid en isolatie kunnen zich ook uitten in vermijden oogcontact, eentonig en langdradig praten etc... dingen die anders aan autisme verweten worden.

Bespreek gewoon wat de issues zijn en behandel die indien gewenst... maar tegenwoordig heeft iedereen wel OCD, Autisme, Manisch-Depressiviteit, Borderline, ADHD, ADD etc.
pi_105120181
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:22 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg een diagnose voor een persoonlijkheidsstoornis, mij werd verteld dat ik er nooit meer vanaf zou komen en me altijd zo zou voelen. Ik werd in therapie gezet met mensen die altijd ruzie hadden, junkies en tienermoeders. Dat zou de kant zijn die ik ook op zou gaan.

Is echt fijn als zo iemand je dat verteld. :') Puur gebaseerd op wat symptomen, die overigens een duidelijke oorzaak hadden, maar daar werd nooit om gevraagd.
Dat ja, ik moet er niet aan denken dat ik met allemaal lui was komen te zitten die echt ver heen waren en ik met de tijd overtuigd zou raken op een of andere manier dat ik daar bij zou horen, ook zo ben. Dan was ik ws een schim geworden van mn potentie... wat ik nu ben.
Vooral als ik verhalen hoor van hoe ziekelijk jaren 50 style het er soms nog aan toegaat in van die behandelinstellingen. *ril*
pi_105120283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:25 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Niet zomaar, ik zat ook erg diep in de shit toen. Maar wat ik toen al vermoedde ondanks mn staat van zijn weet ik nu haast wel zeker; dingen die mij als autistische aandoening werden toegeschreven kwamen gewoon voort uit situationele factoren.

Het ging me te zwart/wit zo'n diagnose. En al helemaal dat door 1 persoon gedaan wordt.
Depressie en zware onzekerheid en isolatie kunnen zich ook uitten in vermijden oogcontact, eentonig en langdradig praten etc... dingen die anders aan autisme verweten worden.

Bespreek gewoon wat de issues zijn en behandel die indien gewenst... maar tegenwoordig heeft iedereen wel OCD, Autisme, Manisch-Depressiviteit, Borderline, ADHD, ADD etc.
Ik kan me dan niet voorstellen dat een psycholoog autisme meteen koppelt aan die kleine dingen zoals oogcontact vermijden en langdradig praten. Psychologen moeten toch meer inzicht daarin hebben aangezien het inderdaad ook te maken kan hebben met sociale angsten en/of extreme onzekerheid. Maar goed, er zullen altijd kromme hulpverleners bestaan natuurlijk. En voor een diagnose moet je sowieso voldoen aan een bepaald aantal kenmerken.
pi_105120372
Het probleem is dat ze voor een diagnose alleen kijken naar die kenmerken en niet naar de oorzaak van die kenmerken.
pi_105120517
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:31 schreef Heathcliff80 het volgende:
Het probleem is dat ze voor een diagnose alleen kijken naar die kenmerken en niet naar de oorzaak van die kenmerken.
En oplossing die komen ook lang niet altijd. :N om je zwakke punten/problemen aan te pakken
14 SHADES OF GREY
pi_105120540
Ik voldeed aan alle kenmerken voor borderline, ik zeg dan ook niet dat ik op dat moment niet ver heen was, maar zeggen dat het dan permanent is zijn wel grote woorden. Zeker omdat ik een enorm heftige jeugd heb gehad en op dat moment nog steeds in een slecht thuis zat.

Sinds ik verhuist ben, een jaartje mezelf heb kunnen hervatten gaat alles eigenlijk helemaal super, oftewel die diagnose klopte niet. De symptomen klopte wel, maar de oorzaak lag elders.
pi_105120683
Ja dat dus. Krijg je zwaar gedoe van dat je 'er wel mee kan leven' e.d. alsof je idd iets voor het leven hebt. Terwijl je 'gewoon' er doorheen zat met verscheidene uitingen tot dien en je anno nu nooit een dergelijke diagnose zou krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')