abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105099700
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105099826
Kssst, wegwezen hier.

[ Bericht 83% gewijzigd door Snakey op 02-12-2011 16:31:15 ]
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_105099977
Zie ook de discussie die op dit moment gaande is in het baby-topic over poepfoto's op internet...
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:51:19 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105108628
Oooh wat fijn dat het goed gaat bitterend en evenstar!
En heerlijk dat jullie mannen je helpen en steunen :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 19:56:27 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105108840
volgens mij hebben wij (of althans Geert) op de dag dat ik negen maanden voed, spruw te pakken :{ hij had een grauwwitte waas in z'n mond / op z'n tong die er niet afging tijdens het eten of tanden poetsen. Hij drinkt ook al een dag of wat vrij onrustig vind ik. Nou weet ik dat eerst aan tandjes, maar als dit zo blijft ga ik maandag even langs de huisarts .. of zou ik preventief al kunnen beginnen met gv ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:10:22 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105109431
Volgens mij kun je gewoon al beginnen hoor DJMO...

Ow en is het al bijna april? Ik wil weer een mini aan de borst! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 20:14:58 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105109624
Ja, de enige reden dat ik nog twijfel tussen nu en morgen starten is dat ik morgenochtend de verjaardag van m'n dochter heb. Ik heb eigenlijk weinig zin om bij die pleegmoeder thuis te zitten met een paarsgebekt ventje :X ik weet niet of ze bekend is met gentiaan violet, en if not of ze niet direct de gezinsvoogd gaat bellen dat ik m'n kind vergiftig ofzo :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105112640
hmm in dat geval kan ik me best voorstellen als je tot morgen na de verjaardag zou wachten.
Hert ziet er gek uit, is geen "gangbaar" middel.

Ik heb een kindje wat fatsoenlijk uit de fles drinkt :o
Joris drinkt mijn eerste 2 werkdagen precies wat ik op het werk kolf! HIj dronk vandaag 3x 90ml en ik kolfde in 2x zo'n 270ml. (nou kolf ik voor vertrek ook nog, dus dat is dan mooi z'n 100cc voor de voorraad of de moedermelkbank).
En al 2 dagen slaapt hij dan vanaf een uur of 3 totdat ik thuis ben rond 17.30. Helemaal Super.
Een goed begin is het halve werk :D

Wel weer even wat anders dan een mega kolfproductie en een baby die niet uit de fles drinkt. Pepijn dronk op topdagen in totaal 120ml en dan was ik 12 uur per dag weg ipv 10 zoals nu. Terwijl ik dan met 500cc ofzo van de uni vandaan kwam.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 21:18:20 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105112993
Dat klinkt alsof het gewoon super gaat p_iglet! en idd, juist omdat het een uit de mode geraakt middeltje is, vind ik het raadzamer om het iig nog een nachtje/ochtend aan te zien, en als 't zo blijft of verergert morgenmiddag (preventief) te starten met gv.

pi_105114092
Stel nou hè, dat ik Lente nu ineens weer zes keer per dag zou aanleggen. Zou mn productie dan weer stijgen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 21:40:59 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105114263
Lijkt me van wel, het is immers een kwestie van vraag en aanbod. Als de vraag toeneemt, stijgt het aanbod ..

pi_105114614
Ook als je al een jaar slechts één voeding per dag geeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 02-12-2011 21:52:39 ]
pi_105114759
Heb je plannen ssserpente? Of is het een gevolg van het ziek zijn van je dametje?
pi_105114815
Ik zou zeggen, probeer het eens :D

logisch gezien zou djmo gelijk hebben en stijgt de productie naarmate de vraag stijgt. Alleen ik heb ook mijn twijfels precies om wat jij zegt. Je productie is al zo lang constant en stabiel. Het zal niet minder worden als je een dag/nacht overslaat, maar ik vraag me af hoe het omgekeerd zit.
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 21:51:47 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105114897
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:49 schreef WupWup het volgende:
Heb je plannen ssserpente? Of is het een gevolg van het ziek zijn van je dametje?
ik vroeg me (ook) af of je wilde gaan tandemen :+

pi_105114903
Geen plannen, vroeg het me gewoon af.
Tót ik jouw post las, Wup! Want nu ze zo is afgevallen, is het natuurlijk het ideale middel om aan te sterken. Ik ga het gewoon eens proberen! :D
pi_105115058
Ik vraag me toch een beetje af wat stabiel in de context van productie betekent. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, zie ik dat ik net zo goed dip en piek, alleen kan ik het nu makkelijker opvangen dan in het eerste jaar. Snapt u mij? :') Volgens mij is mijn productie eerder flexibel dan stabiel.
pi_105115262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:54 schreef WupWup het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af wat stabiel in de context van productie betekent. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, zie ik dat ik net zo goed dip en piek, alleen kan ik het nu makkelijker opvangen dan in het eerste jaar. Snapt u mij? :') Volgens mij is mijn productie eerder flexibel dan stabiel.
Dit is precies wat ik vanmorgen ook dacht :D

Wat rot dat Lente af is gevallen Ssserpente :o, ik had dat helemaal niet meegekregen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105115321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:54 schreef WupWup het volgende:
ook weer zo. Ik heb nog steeds niet de indruk dat mijn productie stabiel is, maar het is minder dramatisch als voorheen.
pi_105115355
Wat fijn dat Joris uit de fles drinkt Piglet, wat moet dat een opgelucht en relaxed gevoel geven.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 21:59:34 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105115393
ik heb het idee dat als Geert ziek is, mijn productie hoe dan ook stijgt. ik had vanavond weer eens een lekkage, komt zelden meer voor (en hij is dus voige week ziek geweest)
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:59 schreef Twinkly het volgende:
Wat fijn dat Joris uit de fles drinkt Poker, wat moet dat een opgelucht en relaxed gevoel geven.
j
ij zit mobiel? :D

pi_105115463
damn you autocorrect :D
pi_105115489
Nou moe, ik dacht het snel genoeg verbeterd te hebben :P Ja, ik heb een nieuw toetsenbord geïnstalleerd...
pi_105115537
Hier ging dat prima hoor serpente. Pepijn heeft heel lang 1 a 2x per dag gedronken, maar als hij dan ziek was, we vakantie hadden of er iets anders was, dan kon 5x per dag ook prima.
Maar ik kon ook gewoon een week weg en dan in een week tijd maar 1 of 2x kolven.
Flexibel zat allemaal.
pi_105115605
Eens, Wup!

Het valt wel mee, hoor, Twink. Dwz, het komt wel weer goed, denk ik. :) Ze is meer dan een week flink ziek geweest en heeft nagenoeg niets gegeten. Dus ze heeft nu spillepootjes en uitstekende ribbetjes. Maar ze begint nu weer beter te eten, dus ik denk dat het sowieso wel goed komt.

Maar wat extra bv kan nooit kwaad natuurlijk. :) Misschien combineer ik het wel met drie dagen nakolven. Gewoon om te kijken wat er gebeurt. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')